معرفی و دانلود کتاب استراتژی ضد اطلاعات ملی ایالات متحده آمریکا 2022-2020

برای دانلود قانونی کتاب استراتژی ضد اطلاعات ملی ایالات متحده آمریکا 2022-2020 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استراتژی ضد اطلاعات ملی ایالات متحده آمریکا 2022-2020 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استراتژی ضد اطلاعات ملی ایالات متحده آمریکا 2022-2020

کتاب استراتژی ضد اطلاعات ملی ایالات متحده آمریکا 2022-2020 به بررسی نحوه مقابله این کشور با تهدیدات خارجی و راهبردهای به کار گرفته شده در این خصوص می‌پردازد.

آمریکا با مجموعه گسترده‌ای از تهدیدات اطلاعاتی خارجی از سوی مخالفان روبه‌رو است که به طور فزاینده از روش‌های پیچیده برای آسیب رساندن به این کشور استفاده می‌کنند. روسیه همچنان یک تهدید اطلاعاتی مهم برای منافع ایالات متحده است. آن‌ها با اقدامات تهاجمی موجب تحریک و تشدید تنش‌ها و بی‌ثباتی در ایالات متحده و همچنین دخالت در امنیت انتخابات می‌شوند.

کشوری قدرتمندتر و جسورتر مانند چین با سرقت فناوری و مالکیت معنوی آمریکا، جهت از بین بردن برتری اقتصادی و نظامی ایالات متحده، در حال اثبات و دفاع از خود است. مخالفان منطقه‌ای و نهادهای فعال ایدئولوژیکی، مانند هکرها و سازمان‌های افشای عمومی، تهدید رو به رشدی برای ایالات متحده محسوب می‌شوند. این بازیگران با گسترش فناوری‌های نظارتی و سایبری مؤثرتر و تجاری‌تر موجود، در تحقق اهداف خود موفق‌تر هستند.

در بخشی از کتاب استراتژی ضد اطلاعات ملی ایالات متحده آمریکا 2022-2020 (National counterintelligence strategy of the United States of America) می‌خوانیم:

کاهش تهدیدات علیه زنجیره‌های اصلی تأمین ایالات‌متحده جهت جلوگیری از تلاش‌های خارجی در به خطر انداختن یکپارچگی و اعتبار محصولات و خدمات خریداری شده و ادغام شده در عملیات دولت ایالات‌متحده، پایگاه صنعتی دفاعی و بخش خصوصی.

بهره‌برداری از زنجیره‌های اصلی تأمین توسط مخالفان خارجی - به ویژه هنگامی که به‌طور هماهنگ با مزاحمت‌های سایبری و فعالیت‌های تهدید خودی انجام می‌شود - نشان دهنده تهدیدات پیچیده و رو به افزایش برای بخش‌های اقتصادی استراتژیک مهم ایالات‌متحده و زیرساخت‌های مهم است. مخالفان خارجی سعی دارند با وارد کردن بدافزارها در شبکه‌های مهم فناوری اطلاعات و سامانه‌های ارتباطی، در چندین نقطه به زنجیره‌های اصلی تأمین کشورمان از تدابیر گرفته تا طراحی، ساخت، ادغام، استقرار و نگهداری دسترسی پیدا کنند.

اتکای زیاد به سخت‌افزار، نرم‌افزار یا خدمات خارجی یا کنترل شده و همچنین گسترش فناوری‌های شبکه، از جمله آن‌هایی که با اینترنت اشیا در ارتباط هستند، آسیب‌پذیری‌هایی را در زنجیره‌های تأمین کشور ایجاد می‌کند. با سوء استفاده از این آسیب‌پذیری‌ها، مخالفان خارجی می‌توانند درستی، یکپارچگی و اعتبار محصولات و خدماتی را که زیربنای دولت و صنعت آمریکا است به خطر بیاندازند و یا حتی در شبکه‌ها و سامانه‌های حیاتی، عملیات، محصولات و پلتفرم‌های جنگ‌افزار در مواقع بحرانی اختلال ایجاد کنند. ما باید نقش امنیت زنجیره تأمین را در فرایند دستیابی، ارتقا دهیم.

فهرست مطالب کتاب

کاخ سفید (واشنگتن)
دفتر مدیر اطلاعات ملی
چشم‌انداز تهدید اطلاعاتی خارجی
استراتژی ضداطلاعات ملی ایالات متحده (اهداف استراتژیک)
اهداف استراتژیک
اجرای استراتژی ضداطلاعات ملی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استراتژی ضد اطلاعات ملی ایالات متحده آمریکا 2022-2020
مترجمسمیرا لطفی نوکنده، شکوه رفتنی امیری، محمد لطفی، امیرحسن احمدئی
ناشر چاپیانتشارات پشتیبان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات26
زبانفارسی
شابک978-622-255030-1
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی
قیمت نسخه الکترونیک
20000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب استراتژی ضد اطلاعات ملی ایالات متحده آمریکا 2022-2020

حسین رضوی
۱۴۰۱/۳/۳۰
بسیار خوب، به نظرم به عنوان یه تحلیل برای دانشجوهای علوم سیاسی و.... مناسب هست
محمد لطفی
۱۳۹۹/۶/۳۰
این کتاب حرف نداره واقعا مچکرم از انتشارش
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب استراتژی ضد اطلاعات ملی ایالات متحده آمریکا 2022-2020

برای دریافت کتاب استراتژی ضد اطلاعات ملی ایالات متحده آمریکا 2022-2020 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.