معرفی و دانلود کتاب آنتی کرونا: چطور ذهنمان را در برابر اضطراب پاندمی واکسینه کنیم

عکس جلد کتاب آنتی کرونا: چطور ذهنمان را در برابر اضطراب پاندمی واکسینه کنیم
قیمت:
9000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آنتی کرونا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آنتی کرونا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آنتی کرونا: چطور ذهنمان را در برابر اضطراب پاندمی واکسینه کنیم

برندن کلی در کتاب آنتی کرونا، به سراغ یکی از مهم‌ترین چالش‌های جهانی در چند سال اخیر رفته است. او به عنوان یک روان‌پزشک برجسته تلاش نموده تا با بهره‌گیری از تخصص خود، راه‌حل‌هایی کارآمد برای مقابله با احساس ترس و اضطراب ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا ارائه دهد.

درباره کتاب آنتی ‌کرونا:

سال 2019 میلادی بود که ویروسی ناشناخته به نام کووید 19 در جهان همه‌گیر شد؛ در پی این اتفاق، سبک زندگی مألوف و بسیاری از مناسبات اجتماعی انسان‌ها دستخوش تغییری عظیم شد؛ واکنش‌های اولیه در برابر این ویروس حاکی از بهت و حیرت، و بیش از هر چیز ترس آدمیان بود.

تصویر چهره‌های مخفی شده زیر چند لایه ماسک، دستانِ پوشیده با دستکش‌های پلاستیکی، بوی تند الکل و ژل‌های ضدعفونی، قرنطینه‌های طولانی مدت، اجتناب آدمیان از ایجاد ارتباط فیزیکی با یکدیگر، نگاه‌های سرشار از تردیدِ مردمانی که یکدیگر را تهدیدی بالقوه برای سلامتی خود می‌دیدند، و بسیاری از مسائل دیگر، یادگارهایی عمدتاً تلخ و بعضاً شیرین از دوران پاندمی‌اند که یقیناً تا مدت‌ها در اذهان خواهند ماند.

آنچه در آن شکی نیست این است که ویروس کرونا به زودی از زمین رخت برخواهد بست، و جامعه‌ی جهانی به وسیله‌ی واکسیناسیون و رعایت دقیقِ اصول بهداشتی لازم، بر این بحران فائق خواهد آمد. اما ویروس کرونا اثرات روانی ناخوشایندی نیز برای بسیاری از مردم به بار آورده که بعید است به این زودی‌ها برطرف شود. در کتاب آنتی کرونا (Coping with Coronavirus: How to Stay Calm and Protect your Mental Health) حادترین اثرات روانی ناشی از همه‌گیری کووید 19، به تقصیل و با رویکردی درمان‌محورانه بررسی شده‌ است.

برندن کلی (Brendan Kelly) معتقد است که دولت‌‌ها و نهادهای بهداشتی، در مواجهه با ویروس کرونا، تنها بر وجهِ پزشکی آن تمرکز نموده‌ و آنطور که باید و شاید به تبعات روحی – روانیِ آن توجه نکرده‌اند؛ البته این امر تا حدی طبیعی‌ست، زیرا زمانی که ویروسی مرگ‌بار ناگهان ظهور می‌کند، عمده‌ی تلاش‌ها باید صرفِ کاهش موارد ابتلا و یا درمان مبتلایان شود. با این حال، توجه به عارضه‌های روانی‌ای نظیر وحشت، اضطراب، افسردگی، اختلال‌های عصبی و... که همگی از پیامدهای جانبی اما مهمِ همه‌گیری‌اند، امری ضروری‌ست.

دکتر کلی در این اثر، با زبانی ساده و خالی از اصطلاحات تخصصی، راهکارهایی عملی برای مدیریت عواطف منفی و احساساتِ زیانبار در دوره‌ی پاندمی پیشنهاد کرده است.

او معتقد است که شناخت دقیقِ وضعیت و تفکرِ به دور از هیجان، می‌تواند یاری‌گر انسان در مواجهه با عوامل تهدید کننده‌ای چون بیماری باشد. دغدغه‌ی وی در کتاب آنتی کرونا این است که به خوانندگان خود روش‌های کنترل هیجان و راه برخورداری از شناختی دقیق و منطقی از شرایط را بیاموزد.

کتاب آنتی کرونا برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب مخاطب خاصی ندارد و برای عموم مردم نوشته شده؛ زیرا ویروس کرونا شرایط زندگی همگان را دچار تغییرات اساسی کرده است. با این حال افرادی که پس از شیوع کووید 19 دچار افسردگی، حمله‌های وحشت و یا مشکلاتی این‌چنینی شده‌اند، استفاده‌ی بیشتری از مطالب این کتاب خواهند نمود.

با برندن کلی بیشتر آشنا شویم:

وی از روانپزشکان مطرح دوبلین است و در کنار فعالیت‌های پزشکی به کار تدریس و آموزش نیز می‌پردازد. او همچنین در رشته‌های تاریخ و حقوق نیز تحصیل کرده و آثار جالب توجهی نیز در حیطه‌ی علوم انسانی نگاشته است. کلی با بیش از دویست و پنجاه رساله و حدود پانصد مقاله‌ی علمی – پژوهشی‌ای که از خود منتشر کرده، نویسنده‌ای پرکار و خستگی‌ناپذیر به شمار می‌رود. در کنار کتاب آنتی کرونا، می‌توان از کتاب «شنیدن صداها» به عنوان یکی از مهم‌ترین آثار او یاد کرد.

در بخشی از کتاب آنتی کرونا می‌خوانیم:

استفاده از درمان شناختی - رفتاری برای اختلال‌های مرتبط با اضطراب و برخی دیگر از بیماری‌‌های روان‌‌شناختی می‌‌تواند عادت‌‌های فکری مشخصی را شناسایی کند که دورنمایمان را از واقعیت تحریف می‌کنند و موجب شکل‌گیری اضطراب غیرضروری می‌‌شوند. این شیوۀ درمانی تمرکزش را روی شناخت آن خطاها، کاهش تبعاتشان و ایجاد الگوهای فکری جایگزین می‌‌گذارد. ارزیابی اندیشه‌‌ها برای شناسایی خطاهای مورد بحث و آگاهی از وجودشان کمک می‌‌کند ریشه‌‌های ترسی را بیابیم که اکنون پیوندی همیشگی با کرونا برقرار کرده است.

اولین خطا «فاجعه‌‌انگاری» است: تمایلی غیرمنطقی که باعث می‌‌شود مشکل فرضی را از آنچه هست حادتر تلقی کنیم و رفتارمان را در راستای همین باور شکل دهیم. پذیرش این مفهوم در شرایط کنونی با پیچیدگی‌‌هایی همراه است چون در حقیقت کرونا برای بسیاری از کسانی که از آن آسیب دیده‌‌اند فاجعه به حساب می‌‌آید. اما تفاوت سرنوشت‌‌سازی بین تشخیص عامل فاجعه‌‌بار و اینکه اجازه دهیم فهم این نکته افکار و اعمالمان را فلج کند وجود دارد. ارزیابی منطقی مشکلات عظیمی که کرونا در برابرمان قرار داده نباید از طریق فاجعه‌‌انگاری فلجمان کند. آگاهی از این تمایز نقشی حیاتی دارد: می‌‌توانیم تشخیص دهیم که امری فاجعه‌‌بار است اما کماکان باید برآوردی منطقی از حجم و ماهیت این چالش در ذهن داشته باشم و مطابق با آن دست به عمل بزنیم. فاجعه‌‌‌‌انگاری و ازکارافتادگی به هیچ‌‌کس و مهم‌‌تر از همه به خودمان کمکی نمی‌‌کند...

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1: شناخت
2: تفکر
3: احساس
4: عمل
5: وجود
نتیجه‌گیری
سپاسگزاری
اطلاعات بیشتر
پی‌نوشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آنتی کرونا: چطور ذهنمان را در برابر اضطراب پاندمی واکسینه کنیم
نویسنده
مترجمایمان رهبر
ناشر چاپینشر مون
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات88
زبانفارسی
شابک978-622-7585-48-3
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آنتی کرونا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آنتی کرونا

برای دریافت کتاب آنتی کرونا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.