معرفی و دانلود کتاب آپولو 4: مقبره‌ی بیدادگر

عکس جلد کتاب آپولو 4: مقبره‌ی بیدادگر
قیمت:
۹۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آپولو 4: مقبره‌ی بیدادگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آپولو 4: مقبره‌ی بیدادگر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آپولو 4: مقبره‌ی بیدادگر

کتاب آپولو 4: مقبره‌ی بیدادگر، رمانی فانتزی برای مخاطب نوجوان است که توسط نویسنده‌ی پرفروش و پرطرفدار آمریکایی، ریک ریوردان نوشته شده. در این کتاب که جایزه‌ی گودریدز را برده و چهارمین قسمت از مجموعه‌ی آپولو به‌شمار می‌رود، آپولو و دوستش مگ، تلاش می‌کنند از اردوگاه ژوپیتر در برابر کالیگولا و کومودوس مراقبت کنند و در این راه با موجوداتی خطرناک از جمله یک پیشگوی نفرین‌شده و مقبره‌ای مخوف مواجه می‌شوند.

درباره‌ی کتاب آپولو 4: مقبره‌ی بیدادگر

ریک ریوردان (Rick Riordan) یکی از پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین نویسندگان ادبیات کودک و نوجوان در سال‌های اخیر آمریکاست که برخی او را با نویسنده‌ی مجموعه کتاب‌های هری پاتر، جی. کی. رولینگ، مقایسه می‌کنند. ریک ریوردان که علاقه‌ی زیادی به شخصیت‌ها و داستان‌های اسطوره‌ای دارد، عمده‌ی شهرت خود را مدیون مجموعه‌ی «پرسی جکسون» است که در آن چهره‌های اسطوره‌ای یونان را در جهان مدرن تصویر کرده است. این نویسنده، در کتاب آپولو 4: مقبره‌ی بیدادگر (The Tyrant’s Tomb) ماجراهای یکی از خدایان باستانی یونان به نام آپولو را روایت می‌کند که پس از اینکه توسط پدرش زئوس از المپوس بیرون انداخته شده، باید در بدن پسری 16 ساله به نام لستر پاپادوپولوس زندگی کند و صلاحیت خود را به پدرش نشان دهد.

ریک ریوردان در کتاب آپولو 4: مقبره‌ی بیدادگر، به ادامه‌ی ماجراهای آپولو می‌پردازد که به همراه دوستش مگ مک‌کافری به‌دنبال سفر به اردوگاه ژوپیتر بودند تا بتوانند راهی برای بازگرداندن قدرت‌های آپولو پیدا کنند. اردوگاه ژوپیتر، پناهگاهی برای نیمه‌خدایانی چون مگ است که به آن‌ها مهارت‌های لازم برای مقابله با خطراتی که جان‌شان را تهدید می‌کند آموزش می‌دهند.

معرفی و دانلود کتاب آپولو 4: مقبره‌ی بیدادگر

کتاب آپولو 4: مقبره‌ی بیدادگر، با یک فلش‌بک شروع می‌شود: جیسون گریس، که یکی از دوستان آپولوست با کالیگولا می‌جنگد و برای مراقبت از اردوگاه ژوپیتر خود را فدا می‌کند. آپولو پس از کشته شدن دوستش، احساس گناه دارد و از اینکه نتوانسته او را نجات دهد، خود را سرزنش می‌کند. مگ، آپولو را متقاعد می‌کند که بهتر است هرچه زودتر خود را به اردوگاه ژوپیتر برسانند و آن‌ها به سفر خود به سمت این اردوگاه ادامه می‌دهند. اما در طول مسیر توسط موجوداتی خطرناک مورد حمله قرار می‌گیرند و مجبور می‌شوند به شهرِ «رومِ جدید» بروند. در اینجا، از نقشه‌ی حمله‌ی بعدی کالیگولا به اردوگاه ژوپیتر مطلع می‌شوند و تلاش می‌کنند با دیگر دوستانِ خود، جلوی این حمله را بگیرند...

آنچه داستان‌های آپولو را برای بسیاری از مخاطبان جذاب کرده است، حضور بسیاری از شخصیت‌های شناخته‌شده‌ی اساطیری در این مجموعه است. ریک ریوردان به‌ خوبی توانسته این شخصیت‌ها را در داستان خود بگنجاند و مخاطبین داستان‌های خود را با آن‌ها آشنا سازد.

کتاب آپولو 4: مقبره‌ی بیدادگر، توسط آرزو مقدس ترجمه شده و نشر پرتقال آن را منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی آپولو

این مجموعه در سال 2016 با فروش بیش از 62000 نسخه در هفته‌ی اول به سرعت به لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز راه یافت و جایزه معتبر گودریدرز را نیز در همان سال دریافت کرد. ریک ریوردان با ایده‌ای بکر و نو، اسطوره‌های یونان باستان را در قالب مدرن بازنویسی کرده است و مجموعه‌ی آپولو (The Trials of Apollo) را به داستان‌هایی بی‌نظیر و شگفت‌آور تبدیل کرده است.

علاوه بر آپولو یا همان لستر، سه شخصیت اصلی دیگر به نام‌های مگ، هلو و نرو نیز در مجموعه وجود دارند. مگ دختر 12 ساله‌ای در نیویورک، در حقیقت ملکه‌ای است که برای کمک به آپولو فرستاده شده. دیگر شخصیت داستان هلو است که در موقعیت‌هایی به لستر و مگ کمک می‌کند و شخصیت دیگر نرو، ضدقهرمان مجموعه‌ی آپولو محسوب می‌شود که فردی مستبد و تجمل‌گرا است.

آپولو ایزدی است که در طول 4612 سال زمامداری خود، کارهای زیادی کرده است. از نازل کردن عذاب بر یونانی‌هایی که تروا را محاصره کردند تا خالی کردن خشم خود بر بریتنی اسپیرز در مراسم بهترین نماهنگ سال به انتخاب شبکه‌ی MTV در سال 2007!

ریوردان با قلم جادویی و خلاقش، شما را با تمامی شخصیت‌ها همراه کرده و به درون قصه‌ها می‌کشاند. او با پیش بردن ماجرای داستان‌‌هایش بر لبه‌ی تیغ واقعیت و خیال، این حس را تداعی می‌کند که ممکن است روزی افسانه‌ها نیز به واقعیت تبدیل شوند.

جوایز و افتخارات کتاب آپولو 4: مقبره‌ی بیدادگر

  • برنده‌ی جایزه‌ی وب‌سایت گودریدز در بخش ادبیات کودک و نوجوان
  • نامزد دریافت جایزه‌ی ملی کتاب در بخش ادبیات نوجوان
  • یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
  • یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون

نکوداشت‌های کتاب آپولو 4: مقبره‌ی بیدادگر

  • ریک ریوردان در کتاب آپولو 4: مقبره‌ی بیدادگر، دوباره مهارتش در داستان‌گویی را اثبات می‌کند. (BookRags)
  • کتاب آپولو 4: مقبره‌ی بیدادگر نوشته‌ی ریک ریوردان، یک درس درباره‌ی سوگ و تلاش برای شفا یافتن است. (Hypable)
  • مواجهه با تخیلِ ریک ریوردان بسیار لذت‌بخش است. (Common Sense Media)

کتاب آپولو 4: مقبره‌ی بیدادگر برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبین اصلی این کتاب، نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های فانتزی و تخیلی هستند.

در بخشی از کتاب آپولو 4: مقبره‌ی بیدادگر می‌خوانیم

وقتی ماشین نعش‌کش به جاذبه‌ی صفر رسید، کسری از ثانیه فرصت داشتم از منظره‌ی زیر پایم لذت ببرم: دریاچه‌ای کوچک و زیبا که دورتادورش درخت اوکالیپتوس و پیاده‌راه داشت، آن‌طرف دریاچه هم چند نفری برای پیک‌نیک عصرگاهی آمده و روی زیراندازهایشان دراز کشیده بودند.

جایی در پس ذهنم فکر کردم: خب خوب شد، دست‌کم شاید بیفتیم توی آب.

بعد افتادیم... اما نه در جهت دریاچه، بلکه در جهت درخت‌ها.

صدایی از گلوی من خارج شد شبیه نُت دوی زیری که لوچیانو پاواروتی در دُن جووانی می‌خواند و فرمان را دودستی چسبیدم.

همین‌طور که شیرجه می‌زدیم بین درخت‌های اوکالیپتوس، غول مردارخوار از روی سقف غیب شد... انگار شاخه‌های درخت عمداً آن را مثل مگسی کنار زده بودند. به نظر می‌رسید بقیه‌ی شاخه‌ها هم دور ماشین خم می‌شدند تا سرعت سقوطمان را کم کنند. یکی‌یکی بین تنه‌های برگ‌پوش درختانی که بوی شربت‌سینه می‌دادند، فروافتادیم تا اینکه با صدای گوش‌خراشی روی چهار چرخ ماشین فرود آمدیم. حالا که دیگر کار از کار گذشته بود، ایربَگ ماشین باز شد و سر من را به پشتیِ صندلی کوبید.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آپولو 4: مقبره‌ی بیدادگر
نویسنده
مترجمآرزو مقدس
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات472
زبانفارسی
شابک978-622-274-483-0
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آپولو 4: مقبره‌ی بیدادگر

علی محمدی
۱۴۰۲/۱۰/۲۸
بی‌نظیر و عالی بود از این بهتر نمی‌شد ممنون از کتابراه شما‌های بی‌نظیر هستید من عاشق رمان و کتاب هستم
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب آپولو 4: مقبره‌ی بیدادگر

برای دریافت کتاب آپولو 4: مقبره‌ی بیدادگر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.