معرفی و دانلود کتاب آینده نزدیک: درک 12 نیروی فناورانه که آینده‌مان را رقم می‌زنند

عکس جلد کتاب آینده نزدیک: درک 12 نیروی فناورانه که آینده‌مان را رقم می‌زنند
قیمت:
119000 تومان - 12.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آینده نزدیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آینده نزدیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آینده نزدیک: درک 12 نیروی فناورانه که آینده‌مان را رقم می‌زنند

کوین کلی در کتاب آینده نزدیک، دنیا را در سی سال آینده پیش‌بینی می‌کند و از رویدادهایی می‌گوید که وقوعشان اجتناب‌ناپذیر است. او در این اثر آینده‌نگر، از دوازده روند تکنولوژی صحبت می‌کند که تا سال 2050، تمام زندگی، کار، یادگیری و ارتباطات‌مان را متحول خواهند کرد. این کتاب در سال 2016 به‌عنوان نامزد بهترین کتاب علم و فناوری جایزه‌ی گودریدز معرفی شد.

درباره‌ی کتاب آینده نزدیک

چه کسی می‌داند دنیا در سال 2050 چگونه خواهد بود؟ فناوری چه نقشی در آن ایفا می‌کند و چطور آن را شکل می‌دهد؟ دنیا در یک دهه اخیر با سرعت خیلی زیادی در حال تغییر و تحول بوده. حجم دانش بشری به شکل قابل‌توجهی در حال گسترش است و به‌تبع آن فناوری هم بزرگ‌تر و بزرگ‌تر می‌شود. قطعاً ترندهای فناوری فعلی تکامل پیدا می‌کنند و حتماً روندهای جدیدی هم شکل خواهند گرفت. فناوری‌هایی که شاید الان وجود نداشته باشند و یا اکنون صرفاً در حد تئوری باشند، ممکن است چند دهه بعد تمام زندگی ما را تحت‌الشعاع قرار دهند و تسخیر کنند. این مسأله هم جذاب و هم ترسناک است. ما واقعاً باید انتظار چه چیزی را داشته باشیم؟ کوین کلی (Kevin Kelly) در کتاب آینده نزدیک (The Inevitable) تلاش می‌کند این آینده را توصیف و یا به عبارت بهتر، پیش‌بینی کند. او از دوازده روند اجتناب‌ناپذیر صحبت می‌کند که قطعاً تا سال 2050 در تمام شئون زندگی ما تعیین‌کننده خواهند بود؛ در کار، ارتباطات و یادگیری.

کوین کلی به مسائل فناوری و سایبرنتیک علاقه‌ی زیادی دارد و نیمی از عمر او مصادف با تحولات فنّاورانه جهانی بود؛ ظهور کامپیوتر، اینترنت، گوشی‌های هوشمند، فناوری‌های ارتباطی و... . او وقتی روند پیشرفت تکنولوژی را از دهه‌ی 1980 تا 2010 را پیگیری کرد، متوجه رشد حیرت‌آور آن و دگرگون شدن عمیق زندگی شد. این مسأله او را واداشت که به سی سال آینده فکر کند. باید انتظار چه تغییراتی را داشت؟ ایده‌ی محوری کلی، اجتناب‌ناپذیری برخی فناوری‌هاست. او سعی نکرده مثل داستان‌های تخیلی، دنیایی خیالی را ترسیم کند. بلکه دقیقاً برعکس آن‌ها، تلاش کرده اتفاقات حتمی را توصیف کند. او دوازده ترند تکنولوژی را در حوزه‌های مختلف انتخاب می‌کند و اعتقاد دارد وقوع این موارد اجتناب‌ناپذیر است و باید خودمان را برای رویارویی با آن‌ها آماده کنیم. کلی از چارچوب‌ها صحبت می‌کند، نه ابزار یا محصولات فناوری. او معتقد است اجتناب‌ناپذیری آن‌ها ریشه در قوانین پایه‌ای‌شان دارد و به همین خاطر می‌کوشد در کتابش ریشه‌های این ترندها را -که در زمان حال و گذشته می‌توان آن‌ها را پیدا کرد- توضیح دهد. هر کدام از این روندها، خود پیوسته و دنباله‌دارند. ضمن اینکه روی یکدیگر هم تأثیر می‌گذارند و یک کل یکپارچه را شکل می‌دهند.

کوین کلی در کتاب آینده نزدیک، به این نکته اشاره دارد که نباید در برابر این تغییرات ایستاد. گرچه احتمالاً پیامدهای منفی خواهند داشت و باعث نابودی برخی مشاغل و صنایع می‌شوند، ولی تقابل با آن‌ها یا رها کردنشان به حال خود، اصلاً ایده‌ی درستی نخواهد بود. ما باید آن‌ها را بپذیریم چون حتمی‌اند و درهرصورت خودشان را به زندگی ما تحمیل می‌کنند. رفتار درست این است که خودمان را آماده کنیم تا بتوانیم از آن‌ها استفاده نماییم نه اینکه برده یا دشمن آن‌ها باشیم.

کتاب آینده نزدیک با تحسین منتقدان و استقبال خوانندگان روبه‌رو شد. این کتاب پرفروش را انتشارات آموخته با ترجمه‌ی شایان تقی‌نژاد چاپ و عرضه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب آینده نزدیک

  • خیلی‌ها می‌توانند ادعا کنند پیشگو، کف‌بین یا آینده‌نگر هستند، کمااینکه خیلی از مردم این کارها را انجام می‌دهند. آنچه کوین کلی را از بقیه متمایز می‌کند این است که او حقیقت را می‌گوید. (دیوید پوگ، Yahoo Tech)

  • این کتاب طرحی حیرت‌انگیز در مورد آینده‌ی در شرف وقوع است. داستان علمی به‌زودی به حقیقت علمی تبدیل می‌شود. (هیو هووی، نویسنده)

  • یک رمان علمی تخیلی حیرت‌آور و هیجان‌انگیز که بر اساس ترندهای کاملاً واقعی نوشته شده. کوین کلی راهنمای ما در این آینده‌ی دگرگون‌کننده است. (مارک فراونفلدر، وب‌سایت Boing Boing)

  • کتاب آینده‌ی نزدیک، مملو از اطلاعات، ایده و خوش‌بینی است. (ارنست کلاین، نویسنده)

کتاب آینده نزدیک برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنیای آینده و تکنولوژی علاقه دارید، این کتاب برای شماست.

با کوین کلی بیشتر آشنا شویم

کوین کلی (متولد 1952) نویسنده، عکاس و روزنامه‌نگار آمریکایی است. در جوانی به آسیا و خاورمیانه سفر کرد و مدتی را در آنجا گذراند. او از اوایل دهه‌ی 1990 به‌عنوان سردبیر اجرایی نشریه‌ی وایِرد انتخاب شد و نقش مهمی در رشد و پیشرفت این نشریه و نگاه علمی آن داشت. کلی برای نشریات مهم دیگری مثل نیویورک‌تایمز، تایم، هارپرز و ساینس هم مطلب نوشته و عکس‌هایش در مجله‌ی لایف منتشر شده است. او چندین کتاب نوشته که اکثر آن‌ها در مورد سایبرنتیک و تکنولوژی است. او از مشاوران استیون اسپیلبرگ در فیلم «گزارش اقلیت» بود. کتاب «چگونه موفقیت‌های بزرگ از قدم‌های کوچک شروع می‌شود؟» از جمله آثار این نویسنده به‌شمار می‌رود که می‌توانید آن را از طریق سایت و اپلیکیشن کتابراه دریافت کنید.

جملات برگزیده کتاب آینده نزدیک

  • در جهانی که همه چیز به اینترنت متصل است، تفکر متفاوت منبع نوآوری و ثروت است.
  • برای «تغییر همه چیز»، هیچ چیزی به ارزانی، نیرومندی و فراگیری هوش مصنوعی وجود ندارد.
  • اگر بیش از نصف نیروی کار یک جامعه اخراج شوند، باورش بسیار سخت است که اقتصادی وجود داشته باشد.
  • اینترنت بزرگ‌ترین دستگاه تکثیر جهان است. اساس این ماشین در کپی کردن هر کار، هر سخن و هر فکری بنا نهاده شده است که واردش می‌شود.

در بخشی از کتاب آینده نزدیک می‌خوانیم

60 سال طول کشید، ولی بالاخره فهمیدم: هر چیزی، بدون استثنا، برای نگهداری از خودش به نظم‌وترتیب و انرژی خارجی نیاز دارد. کلیات این واقعیت را به‌عنوان قانون دوم ترمودینامیک می‌شناختم که می‌گوید هر چیزی به آهستگی متلاشی می‌شود. این درک جدید فقط مرثیه‌سرایی یک پیرمرد نیست. مدت‌ها پیش پی بردم که حتی بی‌حرکت‌ترین چیزهایی که می‌شناسیم، سنگ، ستون‌های فلزی، لوله‌های مسی، جاده‌های سنگفرش، تکه‌ای کاغذ، بدون توجه، تعمیر و مرتب کردن زمان زیادی پابرجا نمی‌ماند. به نظر می‌رسد بدون تعمیر و نگهداری چیزی پابرجا نمی‌ماند.

چیزی که به تازگی به آن پی برده‌ام و مرا شگفت‌زده کرده ناپایداری حتی ناملموس‌ترین چیزهاست. شناور و فعال نگه داشتن یک وب‌سایت یا نرم‌افزار مانند شناور نگه داشتن یک قایق تفریحی است. مانند سیاه‌چاله‌ای همه‌ی توجه‌تان را می‌بلعد. می‌فهمم چرا دستگاهی مکانیکی، برای نمونه یک پمپ، پس از مدتی خراب می‌شود، رطوبت باعث زنگ زدن فلز می‌شود یا هوا قطعات آن را اکسیده می‌کند یا روغن آن تبخیر می‌شود که همه‌ی این‌ها به تعمیر نیاز دارند. ولی فکرش را نمی‌کردم که جهان غیرمادی بیت‌ها هم فرسوده شود. مگر این جهان چیزی دارد که خراب شود؟ پیداست که همه چیز آن خراب می‌شود.

رایانه‌های جدید از رده خارج می‌شوند. برنامه‌های کاربردی به مرور زمان و با به‌کارگیری ضعیف می‌شوند. کدها می‌پوسند. نرم‌افزاری که به‌تازگی منتشر شده است به‌سرعت فرسوده می‌شود. همه‌ی این‌ها را خودشان بر سر خودشان می‌آورند و شما در آن نقشی ندارید. هر اندازه تجهیزات پیچیده‌تر باشد، به توجه بیشتری (نه کمتر) نیاز دارد. حتی برای انتزاعی‌ترین چیزهایی که می‌شناسیم یعنی بیت‌ها، گرایش ذاتی به تغییر گریزناپذیر است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
مقدمه
1. بهتر شدن
2. هوشمندسازی
3. جریان داشتن
4. مرور صفحه نمایش
5. دسترسی داشتن
6. اشتراک گذاری
7. فیلتر کردن
8. بازآرایی
9. تعامل کردن
10. پیگیری کردن
11. پرسش گری
12. آغاز کردن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آینده نزدیک: درک 12 نیروی فناورانه که آینده‌مان را رقم می‌زنند
نویسنده
مترجمشایان تقی نژاد
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات336
زبانفارسی
شابک978-622-6650-38-0
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک
119000 ت - 12.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آینده نزدیک

علی صوفی
۱۴۰۳/۱/۱۱
نام کتاب در اصل Inevitable یا اجتناب ناپذیر است. نامی که در ترجمه فارسی به آینده‌ی نزدیک تغییر کرده است. این کتاب برای کسانی که به دنبال افزایش توانایی آینده نگری شان هستند، کتابی ارزشمند است. بسیاری از دیدگاه‌های نویسنده  ما را به عنوان خواننده به فکر کردن وامی دارد و باعث می‌شود که نگاهی کلان تر به اتفاقات آینده داشته باشیم آینده‌ای که به عقیده نویسنده اجتناب ناپذیر است و حتما تحقق خواهد یافت. جنس پیش بینی‌های آقای کوین کلی با پیش بینی‌های تخیلی رایج بسیار متفاوت است. با توجه به انتقادهایی که به کتاب وارد شده اما بازهم به نظر من کتاب جالب و در خور توجهی است. پیشنهاد می‌کنم مطالعه بفرمایید.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب آینده نزدیک

برای دریافت کتاب آینده نزدیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.