معرفی و دانلود کتاب صوتی ایگو دشمن شماست

عکس جلد کتاب صوتی ایگو دشمن شماست
قیمت:
۶۸,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایگو دشمن شماست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ایگو دشمن شماست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ایگو دشمن شماست

رایان هالیدی در کتاب صوتی ایگو دشمن شماست که اثری تحسین‌شده است و نامزد دریافت جایزه‌ی بهترین اثر غیرداستانی به انتخاب گودریدز بوده، از عاملی صحبت می‌کند که می‌تواند تمام موفقیت‌های ما در هر حوزه‌ای را یک‌مرتبه به شکست تبدیل کند! ایگو، همان اسب سرکش درونی ماست که با تغییر درْکمان و تحریف واقعیت، ما را به لبه‌ی پرتگاه سقوط می‌برد.

درباره‌ی کتاب صوتی ایگو دشمن شماست

زندگی در عصر سوشال مدیا و روان‌شناسی مدرن کاری پیچیده است. موفقیت‌ها، لحظه‌های دوست‌داشتنی و زیبایی‌های زندگی، معمولاً چیزهایی هستند که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود. در اصل هویت و اساس اختراع این فضا، گرامی داشتن خودمان در هر سطح و حوزه‌ای بوده. به ما می‌گویند که منشأ اغلب مشکلاتمان نداشتن اعتمادبه‌نفس است و کسانی برنده می‌شوند که حتی با وجود نداشتن چیزی در چنته، خودشان را پررنگ جلوه دهند و اعتمادبه‌نفس بالایی داشته باشند. از طرفی همه می‌دانیم که فروتنی یکی از صفات اخلاقی خوب و لازم است که وقتی آن را در کسی می‌بینیم، ناخودگاه به سمتش جذب می‌شویم. ما در مرز باریک میان فروتنی و بالا بردن اعتمادبه‌نفسمان گیر افتاده‌ایم و نمی‌دانیم چطور می‌شود هر دوی این‌ها را با هم داشت.

معرفی و دانلود کتاب صوتی ایگو دشمن شماست

کتاب‌های زیادی در بازار وجود دارند که به شما برای بالا بردن اعتمادبه‌نفستان ترفندهای مختلفی یاد می‌دهند. اما کتابی که درحال‌حاضر پیش روی شماست، می‌خواهد به شما یادآوری کند که چطور از منیت خود بگذرید تا بتوانید فکرتان را حول محور کارهای بزرگتر و تأثیرگذارتر متمرکز کنید. رایان هالیدی (Ryan Holiday) در کتاب صوتی ایگو دشمن شماست (Ego Is the Enemy) تنها یک پیام دارد: چه در مرحله‌‌ی جاه‌طلبی برای رسیدن به یک هدف باشید، چه در مرحله‌ی موفقیت و پیروزی و یا حتی شکست، ایگو دشمن شماست. البته که هالیدی در این کتاب واژه‌ی ایگو را به معنای فرویدی‌اش، که به کنترل‌گر امیال اشاره داشت، به کار نمی‌برد. او تعریف ساده‌تر و عامیانه‌تری برای ایگو در نظر می‌گیرد که به «باوری نادرست درباره‌ی اهمیت خود و تکبر و جاه‌طلبی خودمدارانه» محدود می‌شود. گرچه تلاش برای بالا بردن اعتمادبه‌نفس گاهی می‌تواند در تقابل با تلاش برای مهار ایگو در نظر گرفته شود، اما میان این دو یک حد وسط هم وجود دارد. شما می‌توانید همزمان با شکست دادن ایگویتان آدم بااعتمادبه‌نفسی باشید، چرا که ایگو، تمایل به بهتر شدن و بیشتر داشتن ورای حد منطقی است. پس در تقابل فروتنی و اعتمادبه‌نفس، حد منطقی است که قضاوت می‌کند.

رایان هالیدی زمانی که تحقیقاتش را برای نوشتن این کتاب شروع کرد، در اوج خوشبختی و موفقیت بود. با سن کم در بهترین شرکت‌های آمریکا مشغول به کار شده و کتاب خودش را منتشر کرده بود. کتابش در میان مخاطبان از استقبال ویژه‌ای برخوردار شده بود، به نویسندگان معروف مشاوره می‌داد و حتی خودش مربی‌های خودش را انتخاب می‌کرد. اما در یک چشم برهم زدن همه‌چیز دچار مشکل شد؛ فروش بالای کتابش تنها یک هفته دوام آورد و شرکتش نیز به مرز فروپاشی رسید. بسیاری از ما چنین شکست‌های ناگهانی‌ای را تجربه کرده‌ایم، ولی اغلب آن را به گردن بخت و اقبال می‌اندازیم. مشکل رایان هالیدی بدشانسی‌اش نبود، بلکه ایگویی بود که واقعیت را به‌طور کل در ذهنش تغییر داده بود. کسانی که با ایگوی خود در کشمکش‌اند اغلب تقصیر و قصور خود را در شکست‌ها نمی‌بینند و به دنبال پیدا کردن یک عامل بیرونی‌اند، اما قصه‌ی رایان هالیدی به ما ثابت می‌کند حتی کسی که در موضوع ایگو و اثراتش مطالعه داشته نیز می‌تواند درگیر آن شود.

کتاب صوتی ایگو دشمن شماست توسط شایان تقی‌نژاد به فارسی ترجمه شده و گویندگی آن نیز به عهده‌ی محمد امرایی بوده است. انتشارات آموخته و نشر صوتی نوین کتاب، ناشران این اثر هستند.

افتخارات کتاب ایگو دشمن شماست

  • نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز برای بهترین کتاب غیرداستانی
  • کتاب پرفروش بین‌المللی
  • کتاب پرفروش وال‌استریت ژورنال
  • کتاب پرفروش یواس‌ای تودی

نکوداشت‌های کتاب ایگو دشمن شماست

  • رایان هالیدی یکی از بهترین متفکران نسل خود است و این کتاب بهترین کتاب اوست. (Steven Pressfield)
  • فرقی نمی‌کند در ابتدای راه باشید یا بعد از یک شکست دوباره شروع کرده باشید، اینجا چیزی پیدا خواهید کرد که به دردتان می‌خورد. (Austin Kleon)
  • این کتابی است که من می‌خواهم هر ورزشکار، رهبر، کارآفرین و متفکری بخواند. رایان هالیدی یکی از آینده‌دارترین نویسندگان جوان نسل خود است. (George Raveling)
  • من هر روز غرور سمی ایگو را می‌بینم و هرگز شگفت‌زده‌ام نمی‌کند که چقدر تلاش های خلاقانه و امیدوارکننده را از بین می‌برد. قبل از اینکه پروژه‌هایتان و یا افرادی را که دوستشان دارید از دست بدهید، این کتاب را بخوانید. (Marc Ecko)
  • من در زندگی قوانین زیادی ندارم، اما یکی از قوانینی که هرگز زیر پا نمی گذارم این است: اگر رایان هالیدی کتابی بنویسد، به محض اینکه بتوانم، آن را می‌خوانم. (Brian Koppelman)
  • رایان هالیدی در کتاب جدید خود به بزرگترین مانع برای تسلط و موفقیت واقعی در زندگی اشاره می‌کند - ایگوی سیری‌ناپذیر ما. او به روشی الهام‌بخش و در عین حال کاربردی به ما می‌آموزد که چگونه این جانور درون خود را مدیریت و اهلی کنیم تا بتوانیم بر آنچه واقعاً مهم است، یعنی ارائه‌ی بهترین نتیجه‌ی ممکن، تمرکز کنیم. (Robert Greene)

کتاب صوتی ایگو دشمن شماست برای چه کسانی مناسب است؟

طرفداران کتاب‌های خودسازی و توسعه‌ی فردی از شنیدن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی ایگو دشمن شماست می‌شنویم

فقط زمانی که خودتان بخواهید، می‌توانید حقیقت را ببینید. دیدن میلیاردری یاغی و عجیب‌وغریب، با شهرت و آوازه‌ی جهانی، هیجان‌انگیزتر است و شاید با خودتان بگویید: «وای! چقدر جذاب!»؛ اما در واقع، جذاب نیست. هاوارد هیوز هم مانند بسیاری از ثروتمندان، در بیمارستان روانیِ اَعمال خودش جان داد. در زندگی، شادی اندکی چشید. کم‌وبیش بهره‌ای از داشته‌هایش نبرد و مهم‌تر از همه، آن‌ها را هدر داد. هیوز آن‌همه استعداد، آن‌همه جسارت و آن‌همه انرژی را بر باد داد.

ارسطو به این نتیجه رسیده بود که در نبود فضیلت و آموزش، به‌سختی می‌توان موهبت‌های بخت خوش را آن‌گونه که بایدوشاید، تاب آورد. می‌توانیم از سرنوشت هیوز عبرت بگیریم؛ چون نتوانست آن‌گونه که باید بارِ دارایی‌های خود را تحمل کند. عطش بی‌پایانش برای اینکه همیشه در مرکز توجه باشد، هر اندازه هم این توجه ناخوشایند باشد، به ما فرصت می‌دهد گرایش‌ها و کشمکش‌هایمان با موفقیت و شانس را در زندگی پرهمهمه‌ی او ببینیم. ایگوی عظیم او و گردنه‌های نابودکننده‌ای که در هالیوود، صنعت دفاع، وال‌استریت و صنعت هوانوردی پشت‌سر گذاشت، حقیقتِ هیوز را بهتر به ما می‌شناساند، هیوزی که بارها به‌خاطر هوس‌هایی زمین خورد که در وجود همه‌ی ما هست. بی‌شک او یگانه کسی در تاریخ نیست که چنین زندگی پرکش‌وقوسی داشته است. اما آیا شما هم راه او را دنبال می‌کنید؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
20 دقیقه
معرفی ـ پیشگفتار محنت بار
23 دقیقه
مقدمه
22 دقیقه
بخش اول: جاه طلبی ـ جاه طلبی تان برای هرچه باشد، ایگو دشمن شماست
16 دقیقه
حرف و حرف و حرف
17 دقیقه
کسی  بودن یا کاری  کردن؟
19 دقیقه
شاگرد شوید
19 دقیقه
مشتاق نباشید
19 دقیقه
راهبرد بوم نقاشی را دنبال کنید
15 دقیقه
خوددار باشید
16 دقیقه
از دنیای ذهنی تان خارج شوید
14 دقیقه
خطر غرور زودهنگام
13 دقیقه
کار و کار و کار
7 دقیقه
ایگو دشمن هر اتفاقی است که در گام بعد پیش می آید
21 دقیقه
بخش دوم: موفقیت ـ ایگو دشمن همان موفقیتی است که به دستش آورده اید
14 دقیقه
همیشه شاگرد بمانید
18 دقیقه
برای خودتان داستان نبافید
15 دقیقه
چه  چیزی برای شما مهم است؟
15 دقیقه
حق به جانب بودن، توهم سلطه و بدگمانی
15 دقیقه
خودتان را مدیریت کنید
16 دقیقه
از بیماری خودستایی آگاه باشید
15 دقیقه
درباره‌ی بی کرانگی تعمق کنید
15 دقیقه
هوشیاری تان را حفظ کنید
10 دقیقه
ایگو دشمن اغلب اتفاق هایی است که در گام بعد پیش می آید
29 دقیقه
بخش سوم: شکست ـ با هر شکست و مشکلی که روبه رو شوید، ایگو دشمن شماست
12 دقیقه
زمان زنده یا زمان مرده؟
16 دقیقه
تلاش کافی است
15 دقیقه
لحظات باشگاه مشت زنی
16 دقیقه
محدوده‌ی خودتان را مشخص کنید
13 دقیقه
خودتان بر جدول امتیازهایتان نظارت کنید
18 دقیقه
همیشه عاشق باشید
6 دقیقه
ایگو دشمن هر اتفاقی است که در گام بعد پیش می آید
16 دقیقه
سخن پایانی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ایگو دشمن شماست
نویسنده
مترجمشایان تقی نژاد
راویمحمد امرایی
ناشر چاپینشر آموخته
ناشر صوتی نوین کتاب گویا
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۳۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ایگو دشمن شماست

محمد مهدی حسین نیا
۱۴۰۳/۲/۲۲
بسیار مفید و عالی
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ایگو دشمن شماست

برای دریافت کتاب صوتی ایگو دشمن شماست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.