معرفی و دانلود کتاب ایگو دشمن شماست

عکس جلد کتاب ایگو دشمن شماست
قیمت:
۹۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ایگو دشمن شماست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ایگو دشمن شماست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ایگو دشمن شماست

کتاب ایگو دشمن شماست درباره‌ی اهمیت فروتنی و کنار گذاشتن غرور و تکبر است. رایان هالیدی بخش تاریک وجود انسان را ایگو می‌نامد و هشدار می‌دهد که این بزرگ‌ترین مانعِ راه موفقیت باید کنار گذاشته شود. کتاب پیشِ رو نامزد جایزه‌ی گودریدز در بخش آثار غیرداستانی شده است.

درباره‌ی کتاب ایگو دشمن شماست

رایان هالیدی (Ryan Holiday)، کارآفرین موفق و نویسنده‌ی کتاب‌های پرفروش حوزه‌ی موفقیت، از عاملی درونی حرف می‌زند که انسان را به جاه‌طلبی و تکبر می‌رساند و مقدمات سقوطش را فراهم می‌آورد. او این عامل درونی را ایگو می‌داند، نه به معنای روان‌شناسانه و فرویدی‌اش، بلکه به معنای ساده‌ی خودپرستی. کسی که به ایگوی خود ارج زیادی می‌نهد، همان فردی است که از واقعیت فاصله گرفته و خود را از همه برتر می‌بیند. رایان هالیدی پس از گذراندن موفقیت‌های بسیار و تجربه‌ی شکست‌های تلخ، یک دشمن سرسخت و یک مانع خطرناک در راه موفقیت معرفی می‌کند و آن هم ایگوست.

معرفی و دانلود کتاب ایگو دشمن شماست

چنانچه ایگو در تعریف فرویدی بخشی از وجود است که میان نهاد (اید) و فراخود (سوپرایگو) تعادل برقرار می‌کند و مسئول تطابق خواسته‌های نهاد با واقعیت است، در کتاب ایگو دشمن شماست (Ego Is the Enemy) عاملی برای سرنگونی و از دست رفتن موفقیت‌ها تلقی می‌شود. رایان هالیدی در ابتدای کتاب توضیح داده که به‌هیچ‌وجه از منظر روان‌شناسی این کلمه را به کار نگرفته است. اغلب ما فکر می‌کنیم که مبتلا به خودبزرگ‌بینی نیستیم، اما این فقط تا زمانی صادق است که به موفقیت چشمگیری دست نیافته‌ایم. سروکله‌ی ایگو کم‌وبیش در هر مشکل و مانع محتملی، از دلیل ناتوانی‌مان در برنده‌شدن گرفته تا علت نیازمان به بردن، پیدا می‌شود. در اینکه چرا به خواسته‌هایمان نرسیده‌ایم تا اینکه چرا دستیابی به خواسته‌هایمان احساس خوشایندی به ما نمی‌دهد، بازهم ردّپای ایگو پیداست. ایگو در هر جاه‌طلبی و هدف بزرگ یا کوچکی که داریم، حضور دارد و در مسیری که همه‌چیز را وقف پیشرفت در آن کرده‌ایم، ما را ضعیف‌ می‌کند.

ایگو همان‌قدر که می‌تواند به ما اعتمادبه‌نفس دهد که فردی شایسته هستیم، می‌تواند در سویه‌ی تاریکش ما را در دام تکبر و خودبزرگ‌بینی بیندازد. بنابراین رایان هالیدی تسلط بر ایگو و نفس را کلید اصلی موفقیت می‌انگارد و راه‌های کنترل آن را در کتاب ایگو دشمن شماست به‌خوبی تشریح می‌کند.

کتاب ایگو دشمن شماست را شایان تقی‌نژاد ترجمه کرده و نشر آموخته به چاپ رسانیده است.

افتخارات کتاب ایگو دشمن شماست

  • نامزد جایزه‌ی گودریدز برای بهترین کتاب غیرداستانی؛
  • کتاب پرفروش وال‌استریت ژورنال؛
  • کتاب پرفروش یواس‌ای تودی؛
  • کتاب پرفروش بین‌المللی.

نکوداشت‌های کتاب ایگو دشمن شماست

  • رایان هالیدی در کتاب جدید خود به بزرگ‌ترین مانع در مسیر موفقیت می‌تازد که همان نفس سیری‌ناپذیر ماست. (رابرت گرین)
  • اغلب به ما می‌گویند که برای رسیدن به موفقیت، به اعتمادبه‌نفس نیاز داریم. رایان هالیدی با صراحتی تمام این فرض را به چالش می‌کشد و نشان می‌دهد که چگونه می‌توانیم با فکر کردن به هدفی والاتر از موفقیت شخصی‌مان، اعتمادبه‌نفس کسب کنیم. (آدام گرانت)
  • در زندگی قوانین دست‌وپاگیری ندارم؛ ولی یکی از این قانون‌ها را هرگز نقض نمی‌کنم. اگر رایان هالیدی کتابی نوشت، حتماً آن را می‌خوانم. (برایان کاپلمن)
  • برای کسانی که در منصب قدرتند، کتاب باارزشی است! این کتاب من را به قاضی بهتری تبدیل کرده است. (فردریک بلاک)
  • دلم می‌خواهد تک‌تک ورق‌های این کتاب را بکَنم و بچسبانم به دیوار تا همیشه یادم بیاورد که برای رسیدن به موفقیت، به فروتنی و تلاش بسیار نیاز دارم. (چاندرا کراوفورد)

کتاب ایگو دشمن شماست برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای هرکسی که سودای رسیدن به هدفی در سر دارد، درسی آموزنده به همراه دارد؛ درسِ مهار ایگو و رسیدن به تواضع.

در بخشی از کتاب ایگو دشمن شماست می‌خوانیم

اولین پیروزی‌های مقتدرانه‌ی چنگیزخان حاصل سازمان‌دهی مجدد واحدهای نظامی و تقسیم سربازانش به گروه‌های ده‌نفره بود. او این رویکرد را [ناخودآگاه] از قبایل ترک همسایه آموخته بود و بی‌آنکه متوجه باشد، نظام دهگانی را در سپاه مغول اجرا کرد. طولی نکشید که امپراتوری روبه‌گسترش مغول‌ها، آن‌ها را با «فناوری» دیگری آشنا کرد که پیش از آن با آن روبه‌رو نشده بودند: شهرهای مستحکم. در حملات تانگوت،  چنگیزخان ریزه‌کاری‌های جنگیِ فتح شهرهای مستحکم و راهبردهای حیاتی برای محاصره را آموخت و به‌سرعت در این زمینه خبره شد. بعدها، با کمک مهندسان چینی، به سربازان خود یاد داد چگونه ماشین‌های مخصوصی بسازند که بتواند دیوارهای شهر را خراب کند. او در لشکرکشی‌های خود علیه جارچن،  به اهمیت رسوخ در قلب و ذهن مردم پی برد. چنگیزخان با همکاری محققان و خانواده‌ی سلطنتیِ سرزمین‌هایی که فتح کرده بود، توانست این قلمروها را به‌شیوه‌هایی حفظ و اداره کند که اغلبِ امپراتوری‌های پیش از او نتوانسته‌ بودند. سپس، در هر کشور یا شهری که بر آن مسط بود، منجمان، منشیان، طبیبان، متفکران و مشاوران هوشمند و هرکسی را که می‌توانست یاریگر قشون و فعالیت‌های آن‌ها باشد، فرامی‌خواند. بازجوها و مترجم‌ها دقیقاً به همین منظور همراه قشون چنگیزخان بودند.

این عادت‌ها حتی پس از مرگ چنگیزخان پابرجا ماند. به نظر می‌رسد مغول‌ها خودشان را فقط‌وفقط وقف هنر جنگیدن کرده بودند؛ اما از هر صنعتگر، تاجر، محقق، هنرمند و طنزپرداز، آشپز و کارگر ماهری که در دسترسشان بود، نهایت استفاده را می‌بردند. امپراتوری مغول به‌خاطر آزادی‌های مذهبی و مهم‌تر از همه، عشق به ایده‌ها و هم‌گرایی فرهنگ‌ها، دستاوردهای چشمگیری داشت.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
پیشگفتار محنت بار
مقدمه
بخش اول: جاه طلبی
جاه طلبی تان برای هرچه باشد، ایگو دشمن شماست
حرف و حرف و حرف
کسی  بودن یا کاری  کردن؟
شاگرد شوید
مشتاق نباشید
راهبرد بوم نقاشی را دنبال کنید
خوددار باشید
از دنیای ذهنی تان خارج شوید
خطر غرور زودهنگام
کار و کار و کار
ایگو دشمن هر اتفاقی است که در گام بعد پیش می آید
بخش دوم: موفقیت
ایگو دشمن همان موفقیتی است که به دستش آورده اید
همیشه شاگرد بمانید
برای خودتان داستان نبافید
چه چیزی برای شما مهم است؟
حق به جانب بودن، توهم سلطه و بدگمانی
خودتان را مدیریت کنید
از بیماری خودستایی آگاه باشید
درباره‌ی بی کرانگی تعمق کنید
هوشیاری تان را حفظ کنید
ایگو دشمن اغلبِ اتفاق هایی است که در گام بعد پیش می آید
بخش سوم: شکست
با هر شکست و مشکلی که روبه رو شوید، ایگو دشمن شماست
زمانِ زنده یا زمانِ مرده؟
تلاش کافی است
لحظات باشگاه مشت زنی
محدوده‌ی خودتان را مشخص کنید
خودتان بر جدول امتیازهایتان نظارت کنید
همیشه عاشق باشید
ایگو دشمن هر اتفاقی است که در گام بعد پیش می آید
سخن پایانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ایگو دشمن شماست
نویسنده
مترجمشایان تقی نژاد
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-622-6650-68-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ایگو دشمن شماست

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ایگو دشمن شماست

برای دریافت کتاب ایگو دشمن شماست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.