معرفی و دانلود کتاب ابراهیم در بتخانه

عکس جلد کتاب ابراهیم در بتخانه
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ابراهیم در بتخانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ابراهیم در بتخانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ابراهیم در بتخانه

لاله جعفری در کتاب ابراهیم در بتخانه ماجرای شکسته شدن بت‌ها به دست حضرت ابراهیم را با زبانی ساده و نثری روان برای کودکان مقطع دبستان بازنویسی کرده است. این کتاب هشتمین جلد از مجموعه کتاب‌های قصه‌های پیامبران است و در لیست آثار منتخب آموزش و پرورش نیز قرار دارد.

درباره‌ی کتاب ابراهیم در بتخانه

شهر خلوت‌تر از همیشه بود. همه‌ی مردم به جشن بزرگ رفته بودند، به‌ غیر از یک نفر که تبر به دست، به سوی بتخانه می‌رفت و او کسی نبود جز ابراهیم نبی (ع). در بتخانه، ابراهیم که میان بت‌های سنگی و چوبی قرار گرفته بود، به ناگهان تبرش را بالای سر برد و شروع کرد به شکستن تک‌به‌تک بت‌ها، مگر بزرگ‌ترین بت. آن‌گاه نگاهی به خدایان دروغین و سنگی خردشده‌ی دور و برش انداخت و سپس، تبرش را بر دوش بت بزرگ گذاشت و بتخانه را ترک گفت.

کتاب ابراهیم در بتخانه به قلم لاله جعفری، چنین آغاز می‌شود. نویسنده در این اثر تلاش کرده تا ضمن ارائه‌ی روایتی ساده از قصه‌ی حضرت ابراهیم و بت‌شکنی‌اش، مهارت خواندن را در کودکان تقویت کند. همانطور که پیش‌تر اشاره شد، کتاب ابراهیم در بتخانه از عناوین مجموعه کتاب‌های قصه‌های پیامبران است. علاوه بر اثر نامبرده، دو جلد دیگر از این مجموعه به قصه‌هایی از زندگی حضرت ابراهیم اختصاص یافته است که عبارتند از: «زمزم می‌جوشد» و «ابراهیم در آتش».

از داستان ابراهیم پیامبر، تاکنون فیلم‌ها و انیمیشن‌های زیادی ساخته شده و به نمایش در آمده است. کتاب ابراهیم در بتخانه نخستین بار در سال 1389 روانه‌ی بازار نشر شد. ماهنی تذهیبی تصویرگر این اثر بوده است.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت است، لطفا قبل از خرید، نسخه‌ی نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های قصه‌های پیامبران

لاله جعفری در مجموعه کتاب‌های قصه‌های پیامبران با زبانی ساده و شیوا به بازنویسی داستان زندگی پیامبرها پرداخته است. او تمام تلاش خود را به کار بسته تا از طریق روایت داستانی، کودکان را به مطالعه در باب زندگی پیامبران علاقه‌مند سازد. این مجموعه دوازده مجلد را در بر می‌گیرد که عبارتند از «1: پسری که با رود آمد»، «2: موسی و دو دختر»، «3: موسی پیامبر می‌شود»، «4: موسی و عصایش»، «5: موسی پیروز می‌شود»، «6: داستان غدیر»، «7: زمزم می‌جوشد»، «8: ابراهیم در بتخانه»، «9: ابراهیم در آتش»، «10: خبر هدهد»، «11: هدهد در قصر ملکه» و «12: یونس در شکم نهنگ».

گفتنی است این مجموعه توانسته است به فهرست توصیفی آثار منتخب آموزش و پرورش راه پیدا کند. تصاویر این کتاب‌ها که توسط تصویرگران به‌نام کشورمان، از جمله فاطمه رادپور، ماهنی تذهیبی، سحر حقگو و علی خدایی خلق شده، دوچندان بر جذابیت آن‌ها افزوده است. همچنین مجموعه کتاب‌های قصه‌های پیامبران ذیل مجموعه‌ی دیگری به نام «کتاب‌های فندوق» منتشر شده‌اند. انتشارات افق این آثار را روانه‌ی بازار نشر کرده است.

کتاب ابراهیم در بتخانه برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب ابراهیم در بتخانه مناسب کودکان رده‌ی سنی 7 تا 9 سال است که از مطالعه‌ی داستان‌های مذهبی لذت می‌برند.

با لاله جعفری بیشتر آشنا شویم

لاله جعفری نویسنده، مترجم و کارگردان ایرانی، متولد سال 1345 در اصفهان است. این نویسنده‌ی توانا مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی هنرهای دراماتیک از دانشگاه تهران دریافت کرد. او را بیش از هر چیز با دو مجموعه‌ی «قصه‌های پیامبران» و «قصه‌های گوگولی برای بچه‌های گوگولی» می‌شناسند که برای رده‌ی سنی کودک و نوجوان به رشته‌ی تحریر در آورده است. بااین‌حال، لاله جعفری در نگارش رمان، کارگردانی و نگارش فیلم‌نامه‌ی سریال‌های تلویزیونی کودک و نوجوان نیز دستی بر آتش دارد و تاکنون فیلم‌نامه‌ی چندین سریال کودکانه را نوشته است.

لاله جعفری در زمره‌ی نویسندگان پرکار به شمار می‌رود و تاکنون نزدیک به صد جلد کتاب از او به چاپ رسیده است. علاوه بر مجموعه کتاب‌هایی که در بالا نام آن‌ها به میان آمد، از او چندین مجموعه‌ی دیگر نیز، از جمله مجموعه کتاب‌های «داستان‌های خبیث»، «فه‌فه زرافه» و «کلاس اولی، کتاب اولی» منتشر شده است. از دیگر آثار این نویسنده‌ی محبوب، می‌توان به کتاب‌های «مامان آناناس، بابا آناناس»، «الف چی بود، ب کی بود»، «نی نای رفت و رفت»، «دختری که از تاریکی می‌ترسید» و «جناب خر و سه فسقلش» اشاره کرد.

لاله جعفری به‌واسطه‌ی نگارش آثارش، افتخارات متعددی را به دست آورده و بسیاری از آثارش نیز در کتاب‌های درسی معرفی شده‌اند. آنچه در ادامه آمده، مختصری از جوایز و افتخاراتی است که به لاله جعفری اهدا شده است.

جوایز و افتخارات لاله جعفری

  • کاندیدای کتاب فصل
  • داوری جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان
  • کتاب سال سلام بچه‌ها در سال 1385
  • پیام برگزیده‌ی یکصدمین سالگرد هانس کریستین آندرسن
  • ده جایزه‌‌ی جهانی برای کتاب نگهبان خورشید
  • مجموعه قصه‌ی برگزیده در یازدهمین جشنواره‌ی مطبوعات
  • کاندید کتاب سال ارشاد در سال 1385
  • ترجمه‌ی آثار به زبان‌های متعدد، از جمله مالایایی، اسپانیایی، فرانسه، چینی، روسی و کره‌ای

در بخشی از کتاب ابراهیم در بتخانه می‌خوانیم

شهر ساکت بود. هیچکس در آن نبود. همه به جشن رفته بودند. فقط یک نفر آن جا بود که تبر به دست به طرف بتخانه می‌رفت. او حضرت ابراهیم بود.

در بتخانه جز ابراهیم و بت‌های سنگی و چوبی کس دیگری نبود. ابراهیم تبر را بالا برد و یکی از بت‌ها را شکست. بعد به بت خرد شده نگاه کرد. آن وقت تمام بت‌ها را یکی یکی شکست و فقط بت بزرگ باقی ماند. او تبر را بر دوش بت بزرگ گذاشت و از بتخانه بیرون رفت.

جشن تمام شد. مردم از جشن برگشتند و به بتخانه رفتند. ناگهان یک نفر فریاد زد: «وای آن جا را نگاه کنید! بت‌ها را شکسته‌اند!» بتخانه پر از چوب‌های تکه‌تکه و سنگ‌های خردشده بود. آن‌ها بر سر و صورتشان زدند و عصبانی و ناراحت شدند. همه یک صدا فریاد زدند کار، کار ابراهیم است. ابراهیم بت‌ها را دوست ندارد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ابراهیم در بتخانه
نویسنده
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات17
زبانفارسی
شابک978-964-369-676-4
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ابراهیم در بتخانه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ابراهیم در بتخانه

برای دریافت کتاب ابراهیم در بتخانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.