معرفی و دانلود کتاب یونس در شکم نهنگ

عکس جلد کتاب یونس در شکم نهنگ
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب یونس در شکم نهنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب یونس در شکم نهنگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب یونس در شکم نهنگ

لاله جعفری، از نویسندگان نام‌آشنای ادبیات کودک، در کتاب یونس در شکم نهنگ با نثری روان و ساده به بازنویسی داستان یونس پیامبر و بلعیده شدن او توسط نهنگ می‌پردازد. کتاب حاضر ذیل مجموعه کتاب‌های «قصه‌های پیامبران» به انتشار رسیده و آخرین مجلد از این مجموعه به شمار می‌آید.

درباره‌ی کتاب یونس در شکم نهنگ

اثری که پیش روی شما قرار گرفته، دوازدهمین جلد از مجموعه کتاب‌های قصه‌های پیامبران است. لاله جعفری در کتاب یونس در شکم نهنگ تلاش کرده تا با روایت داستانی خود، کودکان را به مطالعه در باب زندگی پیامبران ترغیب کند. این کتاب آخرین مجلد از این مجموعه است.

کتاب یونس در شکم نهنگ به روایت داستان زندگی یونس نبی و ماجرای گرفتار آمدن او در شکم نهنگ می‌پردازد. آنچه کتاب نامبرده را به اثری درخور توجه بدل ساخته و از سایر آثار مشابه متمایز کرده، نثر روان و ساده‌ی نویسنده و البته، تصاویر خلق‌شده توسط فاطمه‌رادپور، از تصویرگران خوب کشورمان است.

داستان کتاب یونس در شکم نهنگ از این قرار است؛ یونس به فرمان خدا به شهر نینوا می‌آید تا مردم را به پرستش خداوند دعوت کند و از بت‌پرستی باز دارد. اما مردم به او اعتنایی نمی‌کنند و یونس نبی که از ایمان آوردن مردمان شهر نینوا ناامید شده، محل رسالتش را ترک می‌گوید...

از داستان یونس نبی و ماجرای بلعیده شدن او توسط نهنگ، تاکنون انیمیشن‌های زیادی ساخته و پخش شده است. انتشارات افق نخستین بار این کتاب را در سال 1389 روانه‌ی بازار نشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های قصه‌های پیامبران

لاله جعفری در مجموعه کتاب‌های قصه‌های پیامبران با زبانی ساده و شیوا به بازنویسی داستان زندگی پیامبرها پرداخته است. او تمام تلاش خود را به کار بسته تا از طریق روایت داستانی کودکان را به مطالعه در باب زندگی پیامبران علاقه‌مند سازد. این مجموعه دوازده مجلد را در بر می‌گیرد که عبارتند از «1: پسری که با رود آمد»، «2: موسی و دو دختر»، «3: موسی پیامبر می‌شود»، «4: موسی و عصایش»، «5: موسی پیروز می‌شود»، «6: داستان غدیر»، «7: زمزم می‌جوشد»، «8: ابراهیم در بتخانه»، «9: ابراهیم در آتش»، «10: خبر هدهد»، «11: هدهد در قصر ملکه» و «12: یونس در شکم نهنگ».

گفتنی است تصاویر این کتاب‌ها که توسط تصویرگران به‌نام کشورمان، از جمله فاطمه رادپور، ماهنی تذهیبی، سحر حقگو و علی خدایی خلق شده، دوچندان بر جذابیت آن‌ها افزوده است. همچنین مجموعه کتاب‌های قصه‌های پیامبران ذیل مجموعه‌ی دیگری به نام «کتاب‌های فندوق» منتشر شده‌اند. انتشارات افق این آثار را روانه‌ی بازار نشر کرده است.

کتاب یونس در شکم نهنگ مناسب چه کسانی است؟

کتاب یونس در شکم نهنگ به کودکان متعلق به رده‌ی سنی 7 تا 9 سال که از مطالعه‌ی داستان‌های مذهبی لذت می‌برند، توصیه می‌شود.

با لاله جعفری بیشتر آشنا شویم

لاله جعفری متولد سال 1345 در اصفهان است. او نویسنده‌ی به‌نام ادبیات کودک و نوجوان است که در حوزه‌ی ترجمه و کارگردانی نیز دستی بر آتش دارد. او مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی هنرهای دراماتیک از دانشگاه تهران دریافت کرده است. لاله جعفری علاوه بر این که برای رده‌ی سنی کودک و نوجوان داستان و رمان می‌نویسد، فعالیت در نشریه‌های مختلف کودک و نگارش فیلم‌نامه‌ی سریال‌های تلویزیونی کودک و نوجوان را نیز در کارنامه‌ی خود دارد.

تاکنون نزدیک به صد مجلد از آثار لاله جعفری به انتشار رسیده است. او همچنین نزدیک به بیست مجلد در انتظار چاپ دارد. از آثار او می‌توان به کتاب‌های «نی نای رفت و رفت»، مجموعه کتاب‌های «قصه‌های پیامبران»، «مامان آناناس، بابا آناناس»، «داستان‌های زیبا برای بچه‌ها»، «جناب خر و سه فسقلش»، مجموعه کتاب‌های «داستان‌های خبیث»، «الف چی بود، ب کی بود»، مجموعه کتاب‌های «قصه‌های گوگولی برای بچه‌های گوگولی» و «دختری که از تاریکی می‌ترسید» اشاره کرد.

لاله جعفری را می‌توان در زمره‌ی نویسندگان پرافتخار به‌شمار آورد. آنچه در ادامه مشاهده می‌کنید، گوشه‌ای از جوایز و افتخاراتی است که به آثار این نویسنده‌ی توانا اهدا شده.

  • کاندیدای کتاب فصل
  • داوری جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان
  • کتاب سال سلام بچه‌ها در سال 1385
  • پیام برگزیده‌ی یکصدمین سالگرد هانس کریستین آندرسن
  • ده جایزه‌‌ی جهانی برای کتاب نگهبان خورشید
  • مجموعه قصه‌ی برگزیده در یازدهمین جشنواره‌ی مطبوعات
  • کاندید کتاب سال ارشاد در سال 1385
  • ترجمه‌ی آثار به زبان‌های متعدد، از جمله مالایایی، اسپانیایی، فرانسه، چینی، روسی و کره‌ای

در بخشی از کتاب یونس در شکم نهنگ می‌خوانیم

یونس به دستور خداوند به شهر نینوا آمد. مردم نینوا بت‌ها را دوست داشتند. بت‌ها خدای شان بودند. خدای بزرگ به یونس گفت که از او برای شان بگوید. حضرت یونس مردم را جمع کرد و گفت: بیایید خدای بزرگ را دوست بدارید! و بعد از مهربانی و بزرگی خدا برایشان تعریف کرد. اما آن‌ها به حرف‌هایش گوش نکردند و هنوز هم بت‌ها را دوست داشتند. مردم نینوا به خدای بزرگ ایمان نیاوردند.

یونس که دید حرف به گوش آن‌ها نمی‌رود غمگین شد. از خدا خواست برای آن‌ها عذابی بفرستد. سپس از شهر رفت و رفت تا به دریا رسید. آنجا یک کشتی بود. یونس سوار کشتی شد و کشتی به راه افتاد. مسافران زیادی سوار کشتی بودند. ناگهان دریا موج زد و نهنگی از آن آمد. مسافران از ترس فریاد کشیدند: نهنگ کشتی را می‌شکند. بیرون همه را می‌خورد. ناخدا فریاد زد: نهنگ قربانی می‌خواهد. تا دیر نشده باید کسی را انتخاب کنیم تا قربانی نهنگ شود. قرعه انداختند؛ سه بار و هر سه بار نام یونس درآمد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب یونس در شکم نهنگ
نویسنده
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۸۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات17
زبانفارسی
شابک978-964-369-680-1
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب یونس در شکم نهنگ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب یونس در شکم نهنگ

برای دریافت کتاب یونس در شکم نهنگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.