معرفی و دانلود کتاب موسی و عصایش

عکس جلد کتاب موسی و عصایش
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب موسی و عصایش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب موسی و عصایش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب موسی و عصایش

لاله جعفری در کتاب موسی و عصایش با زبانی ساده و در قالب یک روایت داستانی، گوشه‌ای از زندگی موسی نبی را برای کودکان به رشته‌ی تحریر در آورده است. این اثر ذیل دو مجموعه‌ی «قصه‌های پیامبران» و «کتاب‌های فندوق» به همت انتشارات افق منتشر شده است.

درباره‌ی کتاب موسی و عصایش

موسی نبی لباس ساده‌ی شبانی‌اش را بر تن کرد، عصایش را برداشت و به سوی مصر به راه افتاد. سرانجام، به مصر رسید، اما در این سفر تنها نبود بلکه برادرش هارون نیز او را همراهی می‌کرد. آن دو برای رسالت بزرگی برگزیده شده‌ بودند...

کتاب موسی و عصایش چنین آغاز می‌شود. لاله جعفری در اثر نامبرده به بیان داستانی از زندگی حضرت موسی و برادرش، هارون می‌پردازد. او این کتاب را برای کودکان مقطع دبستان نوشته تا علاوه بر آن که با قصه‌های قرآنی آشنایی پیدا می‌کنند، مهارت خود را در خواندن نیز افزایش دهند. بد نیست اشاره کنیم پنج مجلد از این مجموعه (مجلدهای اول تا پنجم) به داستان زندگی موسی نبی اختصاص دارد و برخی از مهم‌ترین وقایع زندگی او را با زبانی شیوا برای کودکان به تصویر می‌کشد.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های قصه‌های پیامبران

لاله جعفری در مجموعه کتاب‌های قصه‌های پیامبران با زبانی ساده و شیوا به بازنویسی داستان زندگی پیامبرها پرداخته است. او تمام تلاش خود را به کار بسته تا از طریق روایت داستانی، کودکان را به مطالعه در باب زندگی پیامبران علاقه‌مند سازد. این مجموعه دوازده مجلد را در بر می‌گیرد که عبارتند از «1: پسری که با رود آمد»، «2: موسی و دو دختر»، «3: موسی پیامبر می‌شود»، «4: موسی و عصایش»، «5: موسی پیروز می‌شود»، «6: داستان غدیر»، «7: زمزم می‌جوشد»، «8: ابراهیم در بتخانه»، «9: ابراهیم در آتش»، «10: خبر هدهد»، «11: هدهد در قصر ملکه» و «12: یونس در شکم نهنگ».

گفتنی است این مجموعه توانسته است به فهرست توصیفی آثار منتخب آموزش و پرورش راه پیدا کند. تصاویر این کتاب‌ها که توسط تصویرگران به‌نام کشورمان، از جمله فاطمه رادپور، ماهنی تذهیبی، سحر حقگو و علی خدایی خلق شده، دوچندان بر جذابیت آن‌ها افزوده است. همچنین مجموعه کتاب‌های قصه‌های پیامبران ذیل مجموعه‌ی دیگری به نام «کتاب‌های فندوق» منتشر شده‌اند. انتشارات افق این آثار را روانه‌ی بازار نشر کرده است.

کتاب موسی و عصایش برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب موسی و عصایش برای کودکان رده‌ی سنی 7 تا 9 سال که از مطالعه‌ی داستان‌های مذهبی لذت می‌برند تألیف و منتشر شده است.

با لاله جعفری بیشتر آشنا شویم

لاله جعفری به سال 1345 در اصفهان متولد شد. او شهرت امروز خود را مدیون‌ داستان‌هایی است که برای رده‌ی سنی کودک و نوجوان به رشته‌ی تحریر در آورده. بااین‌حال این نویسنده‌ی توانا در ترجمه و کارگردانی فیلم‌ها و سریال‌های کودکانه نیز دستی بر آتش دارد. گفتنی است او مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی هنرهای دراماتیک از دانشگاه تهران دریافت کرده است.

می‌توان لاله جعفری را در زمره‌ی نویسندگان پرکار ایرانی به شمار آورد. از او تاکنون نزدیک به صد جلد کتاب به چاپ رسیده است. همچنین حدود بیست کتاب نیز در انتظار چاپ دارد. از او چندین مجموعه، از جمله مجموعه کتاب‌های قصه‌های پیامبران، «داستان‌های خبیث»، «قصه‌های گوگولی برای بچه‌های گوگولی»، «فه‌فه زرافه» و «کلاس اولی، کتاب اولی» منتشر شده است. از دیگر آثار این نویسنده‌ی محبوب، می‌توان به کتاب‌های «مامان آناناس، بابا آناناس»، «الف چی بود، ب کی بود»، «نی نای رفت و رفت»، «دختری که از تاریکی می‌ترسید» و «جناب خر و سه فسقلش» اشاره کرد.

لاله جعفری به‌واسطه‌ی نگارش آثارش، افتخارات متعددی را به دست آورده؛ بسیاری از کتاب‌هایش نیز در کتاب‌های درسی معرفی شده‌اند. آنچه در ادامه آمده، مروری است فهرست‌وار بر برخی از این افتخارات و جایزه‌ها.

جوایز و افتخارات لاله جعفری

  • کاندیدای کتاب فصل
  • داوری جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان
  • کتاب سال سلام بچه‌ها در سال 1385
  • پیام برگزیده‌ی یکصدمین سالگرد هانس کریستین آندرسن
  • ده جایزه‌‌ی جهانی برای کتاب نگهبان خورشید
  • مجموعه قصه‌ی برگزیده در یازدهمین جشنواره‌ی مطبوعات
  • کاندید کتاب سال ارشاد در سال 1385
  • ترجمه‌ی آثار به زبان‌های متعدد، از جمله مالایایی، اسپانیایی، فرانسه، چینی، روسی و کره‌ای

در بخشی از کتاب موسی و عصایش می‌خوانیم

موسی و هارون به قصر فرعون رفتند. موسی جلو رفت و گفت: من فرستاده‌ی خداوندم. آمده‌ام از تو دعوت کنم تا خدای یگانه را بپرستی. فرعون خشمگین شد. اخم کرد و گفت: این خدای تو چه کسی است؟ موسی آرام گفت: خدای من خدایی است که آسمان و زمین را آفرید. تو و پدران تو را آفرید. درخت و گل و گیاه، پرنده و حیوان را او آفرید.

فرعون قاه قاه خندید و گفت: دیوانه! این پیامبر دیوانه است.

موسی باز هم آرام گفت: اگر تو عاقلی، باید بدانی این جهان بزرگ را کسی آفریده. همان کسی که زمین را برای راحتی شما آفرید. از آسمان آب فرستاد و از زمین، درخت و گل و گیاه تا شما و حیواناتتان زنده بمانید. فرعون، بگو این همه نشانه برای آن که خدایی وجود دارد، کافی نیست؟

فرعون نعره زد: اینجا جز من خدای دیگری نیست. اگر باز هم از خدایت بگویی زندانی می‌شوی.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب موسی و عصایش
نویسنده
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات17
زبانفارسی
شابک978-964-369-681-8
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب موسی و عصایش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب موسی و عصایش

برای دریافت کتاب موسی و عصایش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.