معرفی و دانلود کتاب ابیگیل

عکس جلد کتاب ابیگیل
قیمت:
۱۵۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ابیگیل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ابیگیل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ابیگیل

در میانه‌ی جنگ جهانی دوم، گینای چهارده‌ساله مجبور می‌شود به اجبار پدرش به مدرسه‌ای شبانه‌روزی، کیلومترها دورتر از بوداپست برود. مدرسه‌ای که از باورهای گینا هم کیلومترها فاصله دارد. کتاب ابیگیل به قلم ماگدا سابو از زندگی در دوران جنگ جهانی دوم و جبر حاکم بر آن زمان برایتان خواهد گفت. این اثر تحسین‌برانگیز در سال 2005 به‌عنوان ششمین رمان محبوب در مجارستان برگزیده شد.

درباره کتاب ابیگیل

ماگدا سابو (Magda Szabó) در شهر دبرسن مجارستان و در خانواده‌ای پروتستان به دنیا آمد. به واسطه‌ی پدرش زبان انگلیسی، آلمانی و فرانسه می‌دانست، بنابراین در دانشگاه زبان و ادبیات لاتین و مجارستانی خواند و در رشته‌ی معلمی این دو زبان فارغ‌التحصیل شد. او در مناطق اشغال‌شده توسط آلمان و شوروی به تدریس می‌پرداخت. در سال 1947 سابو نخستین آثار خود را در قالب شعر منتشر کرد؛ دو دفتر شعر «بره» و «بازگشت به انسان» برایش جایزه‌ی باومگارتن را به ارمغان آوردند. در همان سال با همسرش تیبور سوبوتکا ازدواج کرد. به جز رمان مشهور ابیگیل (Abigél) که در ادامه درباره‌ی آن سخن گفته‌ایم، نمونه‌هایی از معروف‌ترین آثار او که به زبان فارسی ترجمه شده‌اند رمان‌های «در»، «خیابان کاتالین» و «ترانه آیزا» هستند.

و اما درباره‌ی کتاب ابیگیل:

چه چیزی آزاردهنده‌تر از آن است که چشم باز کنید و ببینید به خاطر اتفاقی که نقشی در وقوع آن نداشته‌اید، آواره شهر و دیاری شده‌اید که زادگاهتان نیست؟...

معرفی و دانلود کتاب ابیگیل

گینا مادرش را از دست داده و اکنون با پدرش که یک ژنرال بلندمرتبه است زندگی می‌کند. پدری که او را می‌پرستد و به خاطرش دست به هر کاری می‌زند. کتاب ابیگیل داستان گیناست، یک نوجوان سرسخت که در طول جنگ جهانی دوم رشد می‌کند. ماجرا زمانی برای گینا سخت می‌شود که پدرش، او را به اجبار به جهنمی می‌فرستد که نام مدرسه بر آن گذاشته‌اند. مدرسه‌ای مسیحی با قوانین سخت و عجیب که از باورهای گینا بسیار دور است. این دختر نمی‌تواند با شرایط سخت آن مدرسه کنار بیاید. او به دانش‌آموزان دیگر پرخاش می‌کند، با مدیر و معلم لجبازی می‌کند و خود را وصله‌ی ناجوری در آن محیط می‌بیند. گینا حتی تلاش می‌کند از مدرسه فرار کند، هرچند گیر می‌افتد و بازگردانده می‌شود. حالا چاره‌ی دیگری ندارد جز اینکه خود و سرنوشتش را به دست ابیگیل افسانه‌ای بسپارد؛ مجسمه‌ای که در محوطه‌ی مدرسه نصب است و گفته می‌شود اگر برایش پیام بگذارند به صاحب پیام کمک می‌کند...

اقتباس از کتاب ابیگیل

کتاب ابیگیل الهام‌بخش ساخت سریالی به همین نام شد و بعدها در سال 2008 به صورت اجرای موزیکال به روی صحنه رفت.

جوایز و افتخارات کتاب ابیگیل

  • سومین رمان محبوب مجارستانی در فهرست Big Read
  • نامزد جایزه وارویک برای زنان در بخش ترجمه در سال 2020
  • برگزیده‌شده به‌عنوان ششمین رمان محبوب در مجارستان در سال 2005

نکوداشت‌های کتاب ابیگیل

  • روایتی تنش‌آمیز و صمیمی که معصومیت نوجوانی را در یک شرایط مهلک به طرز درخشانی به تصویر می‌کشد... سابوی جادوگر، در آنی، زمان، تاریخ و حماقت انسانی را از چشمان روشن یک کودک برایمان آشکار می‌سازد. (The Wall Street Journal)

  • داستان یک نوجوان شورشی که در طول جنگ جهانی دوم در یک مدرسه شبانه‌روزی اسیر می‌شود و با اسرار، دروغ‌ها و خطرها مواجه می‌گردد... پرسش‌های اخلاقی ضروری اینجا زیربنای معمایی فریبنده‌اند. (Kirkus)

  • بی‌شک از نسخه‌ی انگلیسی ابیگیل، با آنکه دیر ترجمه شده است، استقبال می‌شود. ترجمه لن ریکس ماهرانه است. رمان اسرار خود را در صفحات زیادی برملا می‌کند، و گشت و گذار حاصل از آن با تعلیق درآمیخته است... (The New York Times Book Review)

کتاب ابیگیل مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به رمان‌های تاریخی و اجتماعی از این کتاب خواندنی لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب ابیگیل می‌خوانیم

چه نقشۀ معرکه‌ای! توی آشفته‌ترین خواب‌هایشان هم چنین چیزی نمی‌دیدند! باز هم دخترها احساس کردند کولمر بهترین گزینه برای این است که آدم عاشقش شود. تصور اینکه کونیگ بنشیند جلوی آن‌ها و گوش بدهد و در این حین، اگر جای تردید برایش باقی مانده باشد، یقین کامل حاصل کند که جلوی چشم خودش مسخره‌اش کرده‌اند و همهٔ این اتفاق‌ها همان شب و در منزل خودش و در حضور ژوژانا بیفتد، باعث می‌شد مجازات خودشان ناچیز به نظر برسد. آن بیست تا صورت برگشت به‌طرف خانم همیار تا ببینند او چه می‌گوید. حالا دیگر باید متوجه می‌شد که چه بلایی سر کونیگ آورده است: اگر چیزی نمی‌گفت این رسوایی یک‌روزه فراموش می‌شد و شاید دیگر به آن اشاره هم نمی‌شد؛ نه به کسی توهین می‌شد نه کسی توی موقعیتی حاد قرار می‌گرفت. کافی بود کلاس پنجم را به‌خاطر ترسیم کاریکاتورهایی نه‌چندان جالب تنبیه کنند؛ آن‌وقت آن‌ها هم دفعۀ بعد حواسشان را جمع می‌کردند. ولی حالا هم خودش هم کونیگ به سزای اعمالشان می‌رسیدند، و این اتفاق در حضور کولمر می‌افتاد.

کولمر ازش پرسید با مجازاتی که پیشنهاد کرد موافق است یا نه. ژوژانا برگشت تا او را خوب ببیند، نه چیزی گفت و نه ازش تشکر کرد. فقط به‌تأیید سر تکان داد و کلاس را ترک کرد. هیچ‌کس و نه حتی کولمر نتوانست توضیح بدهد که بعدش چه اتفاقی افتاد. وقتی دو روز بعد بچه‌ها خودشان را برای کلاس بعدی کولمر آماده می‌کردند، متوجه شدند توی دفترهایشان توضیحات درهم‌برهم و نامنسجمی نوشته است.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجم فارسی
یادداشت مترجم انگلیسی
ابیگیل
فرستادن گینا به مدرسهٔ شبانه‌روزی
آکادمی اسقف ماتولا
آشنایی با آدم‌ها
افسانهٔ ابیگیل
آکواریوم و یک خیانت
مطرود
آماده شدن گینا برای فرار
در خانهٔ میتسی هورن؛ موقع فرار
بیچارگی. جناب ژنرال
در کافه‌قنادی هایدا
مجسمه به حرف می‌آید
تمرین مقابله با حملهٔ هوایی
گشت‌و‌گذاری بیرون شهر
کاریکاتورها
دیدار با کونیگ و پیغامی دیگر از ابیگیل
حمله به آکواریوم؛ خداحافظی جناب ژنرال
مراسم روز سن نیکلاس
مدارک شناسایی
کریسمس
قرار ملاقات شبانه
مبارز سیاسی آرکاد
فری کونتس در ماتولا
روز قدیس گدئون
ابیگیل
پی‌نوشت‌ها
فهرست نام‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ابیگیل
نویسنده
مترجمنصراله مرادیانی
ناشر چاپینشر بیدگل
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات658
زبانفارسی
شابک978-622-7554-04-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ابیگیل

Zahra Yazdani
۱۴۰۲/۷/۹
درسته برای نوجوانانه ولی نثر جالب و کشسانی داره و از خوندنش سیر نمی‌شویم.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب ابیگیل

برای دریافت کتاب ابیگیل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.