معرفی و دانلود کتاب اتهام: داستان‌هایی از کره شمالی

عکس جلد کتاب اتهام: داستان‌هایی از کره شمالی
قیمت:
۲۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اتهام: داستان‌هایی از کره شمالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اتهام: داستان‌هایی از کره شمالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اتهام: داستان‌هایی از کره شمالی

کتاب اتهام: داستان‌هایی از کره شمالی، به محض انتشار و ترجمه شدن به زبان‌های مختلف، با آثار نویسندگانی چون جرج اورول، الکساندر سولژنیتسین و اوژن یونسکو مقایسه شد. بندی که نام مستعار نویسنده‌ی 7 داستان کوتاه کتاب است، هنوز هم در کشور کره‌ی شمالی زندگی می‌کند. داستان‌های این کتاب قحطی، سانسور، محدودیت، ظلم، بدبختی، تبلیغات حکومت و... را در کشور کره‌ی شمالی نشان می‌دهند.

درباره‌ی کتاب اتهام:‌ داستان‌هایی از کره شمالی

پس از مرگ کیم ایل سونگ، رهبر کشور کره‌ی شمالی در سال 1994، رسانه‌های این کشور مردمی را نشان دادند که برای غم از دست دادن او گریه می‌کردند و در زمان تشییع جنازه‌اش سنگ تمام گذاشتند؛ آن هم در زمانی که بسیاری در این کشور از قحطی جان می‌سپردند. درست 17 سال بعد و در زمان مرگ کیم جونگ ایل، این صحنه‌ها تکرار شدند. اما چیزی که رسانه‌های کره‌ی شمالی به نمایش گذاشتند، یک تصویر واقعی از مردمی نبود که دلشان برای رهبر درگذشته‌شان می‌تپد! آثاری که سال‌ها در این کشور سانسور شده بودند هم منبع خوبی برای شناخت کشور نام‌برده نبودند. تا این‌که نویسنده‌ای گمنام با نام مستعار بندی (Bandi)، جرأت کرد داستان‌های خود را درباره‌ی کره‌ی شمالی منتشر کند. داستان‌هایی که راه درازی را پیموده‌اند تا به دست همه‌ی مردم جهان برسند.

معرفی و دانلود کتاب اتهام: داستان‌هایی از کره شمالی

بندی در زبان کره‌ای به‌معنی کرم شبتاب است و نویسنده‌ی گمنام اهل کره‌ی شمالی با انتخاب این نام، خود را به کرم شب‌تابی تشبیه کرده که بر جهان تاریک کره‌ی شمالی، نور می‌افکند. او وظیفه‌ی خود را در آگاه ساختن جهانیان می‌داند و همه‌ی خطرات را به جان می‌خرد تا کتاب اتهام: داستان‌هایی از کره شمالی (The Accusation: Forbidden Stories From Inside North Korea)، به دست مردم خارج از این سرزمین دورافتاده از دیگر نقاط جهان برسد. او سال‌ها دست‌نویس کتاب را نزد خود نگه می‌دارد و در انتظار روزی می‌ماند که کسی جز خودش، داستان‌های نوشته‌شده را بخواند. بالاخره آن روز فرامی‌رسد و زنی از بستگان بندی به دیدارش می‌رود. بندی وقتی متوجه می‌شود که او قصد دارد به کشور چین فرار کند، درخواست می‌کند که دست‌نویس داستان‌هایش را با خود ببرد و آن را برای دیگران بخواند. آن زن می‌ترسد که در صورت دستگیر شدنش، همه‌ی آثار بندی به دست حکومت بیفتد؛ به همین دلیل تصمیم می‌گیرد که ابتدا فرار کند و بعد از استقرار در جایی معین، کسی را به‌دنبال نوشته‌ها بفرستد. داستان این فرار و رسیدن کتاب به دست یکی از اعضای ائتلاف حقوق بشر را در انتهای کتاب اتهام: داستان‌هایی از کره شمالی بخوانید.

معرفی و دانلود کتاب اتهام: داستان‌هایی از کره شمالی

این کتاب برای اولین بار در سال 2014 و در کره‌ی جنوبی منتشر و به‌سرعت به زبان‌های دیگر ترجمه شد. باید گفت که بعضی از جزئیات داستان‌های کتاب تغییر داده شده‌اند؛ زیرا با افشا شدن این جزئیات، هویت بندی فاش می‌شود و جان او به خطر می‌افتد. کتاب اتهام: داستان‌هایی از کره شمالی روایتی صریح، تزلزل‌ناپذیر و خشم‌آگین از شرح شوربختی‌های ملتی است که زمانی کیم ایل سونگ و کیم جونگ ایل رهبر آن بودند. شخصیت‌های داستان‌های بندی برای رسیدن به یک زندگی ساده همراه با عشق و انسانیت تمام توانشان را به کار می‌گیرند؛ اما تنها چیزی که نصیبشان می‌شود بی‌عدالتی، فساد و ظلم است.

کتاب اتهام: داستان‌هایی از کره شمالی مخاطب خود را با سؤالی غم‌انگیز رها می‌کند: آیا همه‌ی شهروندان کره‌ی شمالی ظلم و ستم را تشخیص می‌دهند؛ اما در مقابل آن هیچ کاری نمی‌کنند؟

مسعود یوسف حصیرچین این کتاب را از زبان انگلیسی به فارسی برگردانده و ناشر متنی این کتاب انتشارات ققنوس است.

جوایز و افتخارات کتاب اتهام:‌ داستان‌هایی از کره شمالی

  • در رده‌ی آثار ترجمه‌ای شاخص در ادبیات جهان امروز در سال 2017
  • بهترین کتاب سال گلوب اند میل در سال 2017
  • نامزد جایزه‌ی اسپِن وُردز
  • برنده‌ی جایزه‌ی PEN Translates

نکوداشت‌های کتاب اتهام:‌ داستان‌هایی از کره شمالی

  • کتابی بسیار خواندنی، جذاب و دلخراش. (مارگارت اتوود)
  • کتاب اتهام: داستان‌هایی از کره شمالی احساسات قدرتمندی دارد که خواننده را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. نویسنده‌ی شجاع این کتاب با عشق به وطنش دست به قلم برده است. (گاردین)
  • بندی حقیقت زندگی در کشوری را افشا می‌کند که آزادی در آن محدود شده، قحطی بیداد می‌کند و ظلم هر لحظه بیشتر می‌شود. با همه‌ی این‌ها کتاب اتهام پر است از یقین و امید به این‌که انسان می‌تواند از هر شرایطی جان سالم به در ببرد. (رسانه‌ی استایلیست یا امرالد استریت سابق)
  • شاهدی درخشان و مملو از کنایه درباره‌ی رژیم دیکتاتوری کیم ایل سونگ و ناامیدی شهروندان کره‌ی شمالی. (روزنامه‌ی اکسپرس)
  • سندی مهم از شاهدی عینی. (مجله‌ی کرکوس ریویو)

کتاب اتهام:‌ داستان‌هایی از کره شمالی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب اتهام: داستان‌هایی از کره شمالی را به کسانی پیشنهاد می‌کنیم که به آثاری درباره‌ی حکومت‌های دیکتاتوری علاقه دارند.

در بخشی از کتاب اتهام: داستان‌هایی از کره شمالی می‌خوانیم

آن روز فراموش‌نشدنى که من، زن جوانى که تازه از دانشکده مکانیک فارغ‌التحصیل شده بود، براى نخستین بار پشت آن میز نشسته بودم! آن روز، هنگامى که از میان شاخه‌هاى درخت بید که بیرون پنجره تاب مى‌خوردند به تابلوى اعلانات توى حیاط نگاهى انداختم، مانند باقى روزها، نام لى ایل‌چئول توجهم را به خودش جلب کرد. هنگامى که با تعجب بسیار، عنوان اعلامیه را خواندم «رفیق لى ایل‌چئول، مخترع! باز هم موفقیت در اختراعات جدید: هواپیماى اتوماتیک!» پوسترى از دوره راهنمایى را به یادم آورد: «استعداد عالى به علاوه تلاش عالى! تجربه تحصیلى دانش‌آموز لى ایل‌چئول» و همین باعث شد که این نام به‌خوبى در ذهنم جا خوش کند...

حالا من نخستین شغلم را به دست آورده بودم، همکار ارشدى داشتم که براى او احترام بسیارى قایل بودم و همیشه بسیار بالاتر از من به نظر مى‌رسید! بابت این خوش‌شانسى چنان خوشحال بودم و چنان به خودم مى‌بالیدم که شانه به شانه چنین مرد جوان برجسته‌اى کار مى‌کنم که میزى که پشتش مى‌نشستم برایم همچون دوستى قدیمى شد و به نظر مى‌رسید که درخت بید پشت پنجره هم از سر شادى مى‌رقصد.

شگفت‌آور است که آن خوشحالى دیرى نپایید! هنوز مدت زیادى از شاغل شدنم نگذشته بود که یک روز نزدیک غروب اطلاعیه‌اى منتشر شد. همه اعضاى حزب موظف بودند بعد از شیفت بمانند چون دبیر حزب کارخانه مى‌خواست موضوع مهمى را مطرح کند. هنگامى که وسایلم را زمین گذاشتم و براى جلسه راهى اتاق استراحت شدم، دیدن این‌که مخترع باهوش با سرى پایین و شانه‌هایى افتاده، مثل سربازى شکست‌خورده، از در اصلى خارج مى‌شود حسابى شوکه‌ام کرد! آن مرد جوان تحصیلات رسمى‌اش در مقطع متوسطه متوقف شده بود، اما برنامه خستگى‌ناپذیرش براى خودآموزى او را از لحاظ هوش و مهارت سرآمد تمام همکاران دانشگاه‌رفته‌اش کرده بود؛ او، همچون موجودى افسانه‌اى با سر اژدها و بدن اسب، از لحاظ ذهنى و جسمى از همه جلوتر بود چطور مى‌شد چیز مهمى را بدون او به بحث گذاشت؟

فهرست مطالب کتاب

یادداشت ناشر انگلیسى
به جاى مقدمه
گزارش ترک وطن
شهر اشباح
زندگى یک توسن تیزپا
خیلى نزدیک، خیلى دور
پاندمونیوم
روى صحنه
قارچ سرخ
مؤخره
یادداشتى از دو هى‌یون
به جاى سپاسگزارى

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اتهام: داستان‌هایی از کره شمالی
نویسنده
مترجممسعود یوسف حصیرچین
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات239
زبانفارسی
شابک978-622-04-0287-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اتهام: داستان‌هایی از کره شمالی

برای دریافت کتاب اتهام: داستان‌هایی از کره شمالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.