معرفی و دانلود کتاب صوتی 1984

عکس جلد کتاب صوتی 1984
قیمت:
۱۵۰۰۰۰ ۱۰۵,۰۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی 1984 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی 1984 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی 1984

روایتی آشنا از سرکوب و خفقان. جورج اورول در کتاب صوتی 1984 پادآرمانشهری را به تصویر می‌کشد که در آن کوچک‌ترین اختلاف نظرها با ایدئولوژی حاکم، شهروندان را از حق حیات سلب می‌کند. این کتاب پرافتخار و پرفروش توانسته است جایزه‌ی تالار مشاهیر پرومتئوس را از آن خود کند.

درباره‌ی کتاب صوتی 1984

در سال 1984 به سر می‌بریم. تمدن به‌دست جنگ جهانی، درگیری داخلی و انقلاب ویران شده است. ایراستریپ‌وان یکی از سه ابرقدرت تمامیت‌خواه جهان است که توسط «حزب» اداره می‌شود. بنیان‌های اندیشه‌ی این حکومت تحت ایدئولوژی رهبر مرموزی به‌نام «برادر بزرگ» شکل گرفته است؛ پرسوناژی مهم در داستان که از کیش شخصی برخوردار است. جورج اورول در کتاب صوتی 1984 (Nineteen Eighty-Four) چنین حکومتی را به تصویر کشیده است و به داستان زندگی مردی می‌پردازد که می‌خواهد در این شرایط خود را از یوغ بردگی و اسارت حاکمان جلاد و مستبد خود رها کند.

حکومت ایراستریپ‌وان با استفاده از پلیس، نظارت مستمر از طریق تلویزیون‌های دوطرفه، دوربین‌ها و میکروفون‌های مخفی، به‌طرز وحشیانه‌ای تمامی مخالفان خود را هر یک به شیوه‌ای قلع و قمع می‌کند. در این سرزمین کافی است تا با ایدئولوژی حزب کوچک‌ترین زاویه‌ای داشته باشید تا حق زندگی از شما سلب شود. روایتی آشنا که در آن گویی جورج اورول در مقام پیشگویی خبره به شرح وقایع این روزها می‌پردازد.

وینستون اسمیت، راوی و قهرمان 39 ساله‌ی داستان، سودای شورش علیه حکومت را در سر دارد. او در وزارت حقیقت کار می‌کند؛ جایی که سوابق تاریخی را بازنویسی می‌کند تا با نسخه‌ی همیشه در حال تغییر این ایالت از تاریخ مطابقت داشته باشد. وینستون نسخه‌های گذشته‌ی نشریه‌ی تایمز را بازبینی می‌کند، در حالی که اسناد اصلی در حفره‌های حافظه از بین می‌روند. او مخفیانه با حکومت حزب مخالفت می‌کند و رویای انقلاب را در سر می‌پروراند، علی‌رغم اینکه می‌داند از سوی حکومت به‌عنوان یک جنایتکار فکری شناخته خواهد شد و احتمالاً روزی به دست آن‌ها خواهد افتاد.

با حضور شخصیت‌های جدید از جمله جولیا و اوبراین، در طول کتاب وقایعی رقم می‌خورد که سیر داستان را به سمت‌وسویی دیگر می‌برد. وقایعی که هریک نقطه‌ی عطفی در خط داستانی کتاب صوتی 1984 به شمار می‌روند و بعضی در راستای تحقق آرمان وینستون اسمیت هستند و بعضی دیگر پدیدآورنده‌ی موانعی سخت و دشوار. آیا اسمیت موفق خواهد شد تا سودای آزادی خود و مردمان سرزمینش را محقق کند؟

نشر صوتی استودیو نوار با همکاری انتشارات جامی، ترجمه‌ی مهدی بهره‌مند را از این کتاب برگزیده و آن را در قالب کتاب صوتی در آورده است. این اثر را با صدای حامد فعال می‌شنوید.

اقتباس‌های فرهنگی از کتاب صوتی 1984

از رمان 1984 تابه‌حال چندین اقتباس سینمایی، تلویزیونی، رادیویی و نمایشی شده است که ازجملۀ آن‌ها می‌توان به فیلم‌هایی به همین نام ساختۀ 1956 (به کارگردانی مایکل اندرسون) و 1984 (به کارگردانی مایکل رادفورد) اشاره کرد.

در سال 2005 یک اپرا و در سال 2015 یک باله نیز بر اساس این کتاب مشهور ساخته شده است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی 1984

  • راه‌یافته به فهرست 100 کتاب قرن لوموند
  • جزو لیست برترین رمان‌های انگلیسی گاردین
  • برنده‌ی جایزه‌ی تالار مشاهیر پرومتئوس در سال 1984
  • مورد اقتباس قرار گرفتن در چند فیلم سینمایی
  • نامزد جایزه‌ی لوکوس برای بهترین رمان علمی تخیلی در سال 1987
  • راه‌یافته به فهرست 100 رمان انگلیسی زبان برتر از سال 1923 تا 2005

نکوداشت‌های کتاب صوتی 1984

  • کتابی عمیق، ترسناک و کاملاً جذاب... (نیویورکر)
  • اصالت، تعلیق، سرعت اتفاقات و تلخی کتاب به حدی است که نمی‌توان از آن دست کشید. (پرایس پریچت، نویسنده)
  • کتاب 1984 اثر قابل توجهی به شمار می‌رود و از درخششی پایدار برخوردار است که کمتر در دیگر آثار هم ژانر خود دیده می‌شود. (New York Herald Tribune)
  • رمان اورول نشان دهنده وضعیت کنونی‌مان و یا سرنوشتی که ممکن است در آینده برایمان رقم بخورد. این اثر آنقدر آرام و چشمگیر ما را همراهی می‌کند که تجربه‌ای عجیب برایمان شکل می‌گیرد. (Saturday Review)

کتاب صوتی 1984 مناسب چه کسانی است؟

اگر به رمان‌ها و داستان ‌های سیاسی و تاریخی علاقه دارید، این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم.

با جورج اورول بیشتر آشنا شویم

اریک آرتور بلر، با نام مستعار جورج اورول (George Orwell)، نویسنده و ژورنالیست نامدار اهل انگلستان بود که با مجموعه‌ی نوشته‌های ادبی و مقالات سیاسی و اجتماعی خود، نقشی مهم در صحنه‌ی روشنفکری اروپا در طول قرن بیستم ایفا نمود. مهم‌ترین اثر اورول کتابی است با عنوان «1984»؛ رمانی دیستوپیایی که در آن سازوکارهای ارعاب و کنترلی که سیستم‌های توتالیتر برای حفظ قدرت به کار می‌برند، به شکلی میخکوب‌کننده به تصویر کشیده شده است.

مشهور است که جورج اورول هنگام نگارش کتاب 1984 شوروی کمونیستی را به عنوان الگو پیش چشم داشته است. با این حال باید متذکر شد که داستانی که اورول در 1984 روایت کرده، می‌تواند تصویرگر هر رژیم پلیسیِ تمامیت‌خواه دیگری در جهان معاصر نیز، قلمداد شود. بد نیست بدانید که کتاب 1984 جزو 100 رمان برتر قرن از نگاه لوموند، و یکی بهترین آثار داستانیِ ادبیات انگلیسی به انتخاب نشریه‌ی گاردین است.

دیگر اثر معروف جورج اورول رمانی سیاسی با عنوان مزرعه‌ی حیوانات است. کتابی که در اصل برای مخاطبین کودک و نوجوان نوشته شده بوده، اما امروزه، نزد همه‌ی گروه‌های سنی، اثری محبوب و شناخته‌شده به شمار می‌رود. از میان دیگر کتاب‌های جورج اورول می‌توان به عناوینی چون «دختر کشیش»، «روزهای برمه»، «زنده باد کاتالونیا»، «کتاب یا سیگار» و «فاشیسم و دموکراسی» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی 1984 می‌شنویم

وینستن نتوانست از ترس و وحشتی که ناگهان بر وجودش مستولی شد جلوگیری کند. البته این ترس و وحشت بی‌معنی بود زیرا نوشتن این کلمات همان‌قدر خطر داشت که شروع یک دفتر خاطرات. مع‌ذلک وینستن برای یک لحظه احساس کرد که می‌خواهد کاغذهای سیاه‌شده را پاره کند و نوشتن خاطرات را برای همیشه ترک بگوید. اما این کار را نکرد زیرا می‌دانست که این چنین کاری بی‌نتیجه است. چه جمله‌ی «مرگ بر برادر بزرگ» را می‌نوشت و چه نمی‌نوشت فرقی نمی‌کرد و چه به نوشتن دفتر خاطرات ادامه می‌داد و چه نمی‌داد تفاوتی نداشت. زیرا پلیس فکر به هر حال او را تحت تعقیب قرار می‌داد. وینستن -حتی اگر قلم روی کاغذ نمی‌گذاشت- جنایت اصلی را که شامل سایر جنایات می‌شد مرتکب شده بود و این جنایت را «جنایت فکری» می‌نامیدند. جنایت فکری چیزی نبود که بتوان آن را پنهان داشت. ممکن بود که شخص برای مدتی - و شاید هم برای چندین سال - به زندگی ادامه بدهد ولی بالاخره به او دست می‌یافتند.

اغلب توقیف‌های ناگهانی نیمه‌شب اتفاق می‌افتاد و نصف شب با یک حرکت ناگهانی شخص را از خواب می‌پراندند. دست خشنی شانه را به‌شدت تکان می‌داد. نور چراغ‌ها را به چشم می‌انداختند و قیافه‌های درهم رفته، تخت خواب را احاطه می‌کردند و در اغلب موارد نه تنها محاکم‌های صورت نمی‌گرفت، بلکه توقیف را هم به اطلاع کسی نمی‌رساندند و اشخاص به نحوی خیلی ساده -اغلب در طول شب- ناپدیدمی شدند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
57 دقیقه
فصل اول - بخش اول
27 دقیقه
فصل اول - بخش دوم
25 دقیقه
فصل اول - بخش سوم
33 دقیقه
فصل اول - بخش چهارم
41 دقیقه
فصل اول - بخش پنجم
18 دقیقه
فصل اول - بخش ششم
37 دقیقه
فصل اول - بخش هفتم
66 دقیقه
فصل اول - بخش هشتم
35 دقیقه
فصل دوم - بخش اول
32 دقیقه
فصل دوم - بخش دوم
20 دقیقه
فصل دوم - بخش سوم
31 دقیقه
فصل دوم - بخش چهارم
30 دقیقه
فصل دوم - بخش پنجم
8 دقیقه
فصل دوم - بخش ششم
23 دقیقه
فصل دوم - بخش هفتم
37 دقیقه
فصل دوم - بخش هشتم
25 دقیقه
فصل دوم - بخش نهم
19 دقیقه
فصل دوم - بخش دهم
46 دقیقه
فصل سوم - بخش اول
66 دقیقه
فصل سوم - بخش دوم
46 دقیقه
فصل سوم - بخش سوم
26 دقیقه
فصل سوم - بخش چهارم
15 دقیقه
فصل سوم - بخش پنجم
35 دقیقه
فصل سوم - بخش ششم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی 1984
نویسنده
مترجممهدی بهره مند
راویحامد فعال
ناشر چاپیانتشارات جامی
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
۱۵۰۰۰۰ ۱۰۵,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی 1984

Sevda Abdi
۱۴۰۱/۱۱/۲۹
از نظر من کتاب حامل این پیام بود کهدرجامعه دیکتاتوری که هدف برسر"قدرت"ماندن استتمام تمرکز برروی القای "ترس" به جامعه وگرفتن حس امنیت آن‌ها ومجدد القای حس "امنیت" در ازای گرفتن "آزادی" وبه صورت پوشیده (بردگی وحکومت برآنها) است که البته این کار فقط با گرفتن ""عادت فکر کردن"" از مردم آغاز وادامه به که پیدامیکند واشاره این شده است درجامعه‌ای که عادت فکر کردن از بین رفته باشد دوران بردگی آغاز میشودو به راحتی میتوان باالقای ترس ورنج یک جامعه مطیع ساخت. درمقایسه با کتاب قلعه حیوانات کتاب مفیدی بود اما گویندگی وصداگزاری عالی داشت تشکر از کتابراه
علی
۱۴۰۲/۹/۱
جورج ارول در این کتاب با اشاره مستقیم به این امر که حکومت‌های دیکتاتوری با بالا بردن فقر و نادانی در جامعه باعث تداوم حکومت میشوند دیدگاه عالی سیاسی خود را نشان میدهد و با اشاره به این شعار سیاسی در کتاب که جنگ صلح است ازادی بردگی است نادانی توانایی است میتوان فهمید که بیشترین موفقیت دیکتاتور‌ها در نادان نگه داشتن مردم و نیز ایجاد جنگ برای ایجاد فقر و مشکلات خلاصه میشود و تمام تلاش برای رهایی از این دیکتاتوری فقط و فقط بالا بردن سواد کلی جامعه میباشد.
Maryam Khanaki
۱۴۰۲/۷/۱۰
انگار ایرانو میگه اصلا باهمه وجودم میفهممش خیلی خوب بود عالیه به همه جوونای بابای ۱۲سال من توصیه میکنم بخونن
ابوالفضل مرادی
۱۴۰۲/۱/۱۶
به راحتی میشه کل داستان رو با پوست و استخون درک کرد، تشکر ویژه از گوینده عزیز واقعا هنرمندانه بود و لذت بردم خدا قوت
فرامرز جکسون
۱۴۰۲/۸/۵
سلام به همگی مگه میشه کتاب‌های جورج اورول بد باشن؟ این کتاب قشنگیه و پیشنهادش میکنم
Vahid Vn87
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
دو ضربدردو چهار میشود گاهی پنج می‌شود گاهی سه می‌شود. عاقل شدن کارآسانی نیست
جلال آسائیان
۱۴۰۱/۱۲/۷
سپاس فراوان از زحمات شما عزیزان.
حسین خسروی
۱۴۰۱/۱۰/۲۳
بی نظیر و عجب دیدی
مشاهده همه نظرات 8

راهنمای مطالعه کتاب صوتی 1984

برای دریافت کتاب صوتی 1984 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.