معرفی و دانلود کتاب اجرای ارزشیابی توصیفی به زبان ساده (سنجش با بازخورد توصیفی)

عکس جلد کتاب اجرای ارزشیابی توصیفی به زبان ساده (سنجش با بازخورد توصیفی)
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اجرای ارزشیابی توصیفی به زبان ساده (سنجش با بازخورد توصیفی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اجرای ارزشیابی توصیفی به زبان ساده (سنجش با بازخورد توصیفی) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اجرای ارزشیابی توصیفی به زبان ساده (سنجش با بازخورد توصیفی)

‌ایرج خوش خلق در کتاب اجرای ارزشیابی توصیفی به زبان ساده (سنجش با بازخورد توصیفی)، با ارائه‌ی نتایج تحقیقات 10 ساله‌ی خود سعی دارد با کاهش اشتباهات رایج نظام آموزشی، سطح کیفی کلاس‌های درس را ارتقا بخشد.

پس از ده سال برگزاری کلاس‌های آموزشی و نیز صحبت در فضاهای مجازی، طرح ارزشیابی توصیفی با چالش‌هایی روبه‌رو شد و معلمان درباره‌ی موضاعاتی مانند ساخت انواع روش‌های جمع‌آوری داده‌ها، تحلیل تفسیر داده‌ها، سازمان‌دهی اطلاعات، ارائه نحوه بازخورد؛ کاربرد نامناسب ابزارها و... سوالاتی مطرح کردند که دکتر ایرج خوش خلق در این کتاب پاسخ‌های کاملا تخصصی برای سؤال‌ها آماده کرده است.

این کتاب از راه‌حل‌ها و پاسخ‌های منسجم و تخصصی به همراه مثال‌ها و نمونه‌های عملی تشکیل شده است که معلمان در کلاس به هنگام اجرای ارزشیابی موسوم به «توصیفی» به آن‌ها نیاز دارند. معمان با اجرای گام به گام راهنمایی‌های این کتاب قادر هستند با حفظ اصول روان‌سنجی، ارزشیابی موسوم به توصیفی را در کلاس خود به راحتی اجرا کنند به صورتی که علاوه بر کاهش اشتباهات رایج، سنجش یادگیری در تمام ابعاد آن بر طبق بافت و تعداد دانش‌آموزان قابل اجرا خواهد شد.

کتاب اجرای ارزشیابی توصیفی به زبان ساده (سنجش با بازخورد توصیفی) مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب به معلمان، اساتید دانشگاهی و دانشجویان رشته معلمی توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب اجرای ارزشیابی توصیفی به زبان ساده (سنجش با بازخورد توصیفی) می‌خوانیم:

کار پوشه‌های مورد استفاده در کلاس مانند آزمون‌ها و سنجش مشاهده‌ای نوعی ابزار جمع‌آوری داده‌ها نیست بلکه ابزاری برای سازماندهی و مدیریت اطلاعات است (سیف، 1396 خوش خلق و مک میلان همان منبع)، کارپوشه فرایند سازماندهی است؛ زیرا لازم است اطلاعات مربوط به نحوه یادگیری دانش آموز در حوزه‌های درسی و نیز دیگر ویژگی‌های عاطفی؛ شناختی که با مشارکت معلم و یادگیرنده جمع آوری شده است تلخیص و معنادار شود.

کارپوشه فرایند مدیریتی است؛ زیرا لازم است از این اطلاعات سازمان داده شده و معنادار برای هدایت یادگیری و رشد تحصیلی و تعالی هویت یادگیرنده استفاده شود. همان طور که خود شما معلمان عزیز نیز آگاه هستید، کارپوشه‌های موجود و مورد استفاده در کلاس به دلیل اینکه معلم محور بوده و اطلاعات جامع در آن ثبت و در نتیجه سازماندهی نمی‌شود. در سازماندهی و مدیریت ابعاد درسی شناختی عاطفی و یادگیرنده برای رسیدن به پیشرفت‌های درسی و شخصیتی اثر مفیدی ندارد. لذا لازم است در مورد عناصر محتوایی کارپوشه‌ها هم اصلاحات بنیادی انجام گیرد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: سوالات مربوط به تعاریف رایج درباره انواع سنجش و تفاوت‌های بین آن‌ها
فصل 2: سوالات مربوط به نوستن اهداف یادگیری و نشانه‌های یادگیری
فصل 3: سوالات مربوط به ابزارهای جمع‌آوری داده‌ها
فصل 4: سوالات مربوط به بازخوردهای توصیفی
فصل 5: سوالات مربوط به کارپوشه و سنجش تراکمی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اجرای ارزشیابی توصیفی به زبان ساده (سنجش با بازخورد توصیفی)
نویسنده
ناشر چاپیموسسه مدارس یادگیرنده مرآت
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات93
زبانفارسی
شابک978-622-955008-3
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اجرای ارزشیابی توصیفی به زبان ساده (سنجش با بازخورد توصیفی)

واقف
۱۴۰۲/۶/۲۱
این کتاب در قالب پرسش و پاسخ است و در حین آن به برخی اشتباهات رایج مثل استفاده از چک لیست گروهی و... اشاره می کند. با وجود حجم کم کتاب، توانسته توضیحات مفیدی درمورد ارزشیابی توصیفی و ابزار های جمع آوری داده مثل آزمون عملکردی، مداد کاغذی و... و نحوه استفاده از آنان بدهد. به دانشجو معلمان و خصوصا معلمان پیشنهاد می شود.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب اجرای ارزشیابی توصیفی به زبان ساده (سنجش با بازخورد توصیفی)

برای دریافت کتاب اجرای ارزشیابی توصیفی به زبان ساده (سنجش با بازخورد توصیفی) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.