معرفی و دانلود کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد ششم

عکس جلد کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد ششم
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد ششم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد ششم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد ششم

کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد ششم نوشته‌ی سید مهدی سیدقطبی، به شرح اخبار و اتفاقات خراسان موجود در چهار روزنامه دیگر روزگار احمد شاه (رجب 1327- 1344 ق) شامل رعد، ایران، خراسان و کاشف اسرار می‌پردازد.

در این جلد به شرح تمام اتفاقات روزنامه‌ها و مطبوعات زمان احمدشاه پرداخته شده است. پژوهشگر از سال 1387 تا به الان روزنامه‌های دوره‌ی قاجار در بخش خراسان به ویژه تاریخ مطبوعات، تاریخ مشهد، تاریخ آستان قدس و... را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد.

مطالب کتاب با توجه به الویت زمانی منتشر شده و جداسازی هر شماره تنظیم شده است و همچنین علاوه بر متن عکس‌ها هم در محل مناسب خودشان قرار گرفته‌اند.

همانطور که می‌دانید محققان در زمینه تاریخ خراسان تلاش‌های زیادی کرده‌اند اما هنوز هیچگونه منبعی درباره این حوزه وجود ندارد. بنابراین پژوهشگران با توجه به نیازهایی که محققان در تاریخ خراسان دارند با جستجو و تحقیق در روزنامه‌ها به استخراج اخبار درج شده در آن‌ها می‌پردازد.

در بخشی از کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد ششم می‌خوانیم:

ایران» جایگزین «روزنامه وقایع اتفاقیه»، «روزنامه دولت علیه ایران» و «روزنامه دولتی و ملت سنیه» بوده که به دستور ناصرالدین شاه نام آن به «ایران» تغییر کرد. دوره اول روزنامه از شماره‌ 1 تا 1032 (‌11 محرم 1288 -‌ 19 ذیحجه‌ 1320) منتشر شد.

دوره دوم روزنامه ایران در سال 1335 ق / 1295 ش به مدیریت و نویسندگی سید حسین اردبیلی منتشر گردید.

این جریده در سال اول دوره دوم هفته‌ای سه شماره طبع شده و جمعاً در این سال 150 شماره منتشر گردید.

چون اردبیلی در بیستم رمضان 1336 در طهران به مرض (کلرین) درگذشت مدیریت روزنامه به عهده میرزا محمد ملک زاده واگذار گردید و وی به همراه برادرش ملک‌الشعرای بهار آن را روزانه و اداره نمود.

ایران، روزنامه نیمه رسمی دولتی بود که عوامل مدیریتی آن را دولت وقت منصوب می‌نمود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
روزنامه رعد
روزنامه ایران
روزنامه خراسان
روزنامه کاشف اسرار
کتابنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد ششم
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مجمع ذخائر اسلامی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات319
زبانفارسی
شابک978-964-988-757-9
موضوع کتابکتاب‌های تاریخ ایران
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد ششم

برای دریافت کتاب اخبار خراسان در مطبوعات دوره قاجار - جلد ششم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.