معرفی و دانلود کتاب ارتباط مؤثر و سلامت روان در نوجوانان

برای دانلود قانونی کتاب ارتباط مؤثر و سلامت روان در نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ارتباط مؤثر و سلامت روان در نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ارتباط مؤثر و سلامت روان در نوجوانان

نوجوانی دورانِ یادگیری و کسب مهارت‌های زندگی است. کتاب ارتباط مؤثر و سلامت روان در نوجوانان اثر مشترک سجاد عباسی جگرلوئی، ملیکا اویسی مؤخر و مریم صادق‌زاده، عوامل تأثیرگذار بر سلامت روان نوجوانان را بررسی می‌کند و نحوه‌ی ایجاد ارتباط مؤثر را مورد بحث قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب ارتباط مؤثر و سلامت روان در نوجوانان

نوجوانی حساس‌ترین دوران زندگی هر فرد است. بخش عمده‌ی توانایی‌های انسان در این دوران به دست می‌آید. تغییرات روحی و جسمیِ نوجوان سبب می‌شود او به دنبال ارائه‌ی تصویری ثابت از خود به دیگران باشد. در این میان رفتار والدین با نوجوانان می‌تواند بسیار کمک‌کننده یا آسیب‌زننده باشد. کتاب ارتباط مؤثر و سلامت روان در نوجوانان نوشته‌ی سجاد عباسی جگرلوئی، ملیکا اویسی مؤخر و مریم صادق‌زاده، به نقش والدین به‌عنوان مهم‌ترین فاکتوری که دیدگاه نوجوان را نسبت به خود و جهان پیرامونش شکل می‌دهد، می‌پردازد. این کتاب همچنین اولین قدم برای ارتباط با نوجوان را که ارتباط کلامی است، بررسی می‌کند.

پیشرفت علم و فناوری، همواره فشار زیادی بر انسان‌ها وارد کرده است. این فشارها در دوران گذار از کودکی به نوجوانی بیشتر به چشم می‌آیند. فرد نوجوان، دیگر مانند یک کودک بی‌دغدغه نیست؛ حال آن‌که توانایی مواجهه با مشکلات را نیز هنوز کسب نکرده است. این دوگانگی میان کودکی و بزرگ‌سالی بر فشارهای وارده بر نوجوان می‌افزاید، اما رها کردن نوجوان به امید یادگیری توانایی‌ها یک نگرش غلط است. با تربیت صحیح و آموزش مهارت‌های زندگی در این دوران، گام بزرگی در جهت هدایت کودک به سمت آینده‌ای روشن برداشته‌ایم.

به منظور ارتقا سطح توانایی افراد جهت حل مؤثر مشکلات، به برنامه‌ریزی دقیق و کاربردی نیاز است. زیرا توانایی در حل مسائل نقش تعیین‌کننده‌ای در سلامت روان، موفقیت فردی و زندگی سالم دارد. یادگیری در سنین کودکی و نوجوانی در بالاترین سطح خود قرار دارد. کودکان و نوجوانان پیش از ورودِ مستقل به جامعه، باید تمام آموزش‌های لازم را دریافت کنند. به‌ این‌ منظور آموزش و پرورش می‌تواند با راهکارهای نظری و عملی خود بیشترین نقش را داشته باشد؛ چراکه بچه‌ها بیشترین زمان خود را در مدرسه سپری می‌کنند. آموزش و پرورش می‌تواند با یاد دادنِ برقراری تعادل بین وابستگی و استقلال، هویت نوجوانان را تعیین کند.

کتاب ارتباط مؤثر و سلامت روان در نوجوانان همچنین به مسئله‌ی ارتباط به‌مثابه‌ی قدیمی‌ترین دستاورد بشر می‌پردازد. ارتباط علاوه‌بر کارکردهایی جهت بقا، زمینه‌ساز بسیاری از فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی بوده است. ارتباط در انواع مختلف خود چه ارتباط کلامی و چه غیرکلامی بخشی از احساس و مقصود انسان را منتقل می‌کند.

کتاب ارتباط مؤثر و سلامت روان در نوجوانان در فصل اول به سلامت روان و تعاریف آن اختصاص دارد و در فصول بعد، راه‌های افزایش مهارت‌های ارتباطی و عزت نفس را شرح می‌دهد. انتشارات پادینا این اثر را به چاپ رسانده است.

کتاب ارتباط مؤثر و سلامت روان در نوجوانان برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به والدین، معلمین و مسئولین مدارس و مراکز آموزشی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب ارتباط مؤثر و سلامت روان در نوجوانان می‌خوانیم

کودکان و نوجوانان به سبب ناآگاهی از مهارت‌­های زندگی بیشتر در معرض آسیب­‌های جدی درونی و اجتماعی هستند و از آن جهت که مهارت­‌های مقابله با موقعیت­‌های تنش‌زا را ندارند، مستعد اختلالات روانی، عاطفی و رفتارهای ضداجتماعی خواهند شد و آموزش مهارت‌­های زندگی، می‌تواند آنان را ترغیب نماید، تا خلاقیت خود را به کار گیرند و به‌طور خودجوش به راه‌های موثر برای حل تعارضات و مشکلات زندگی خود دست یابند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول
سلامت روان
تعاریف سلامت روان
دیدگاه مکاتب و متخصصان در مورد سلامت روان
نظریه‌های سلامت روان
ویژگی‌های سلامت روان
فصل دوم
مهارت‌های ارتباطی
اهمیت افزایش مهارت‌های ارتباطی در زندگی
انواع مهارت‌های ارتباطی کلی
انواع مهارت‌های ارتباطی جزئی
نکاتی برای افزایش مهارت‌های ارتباطی
مهارت‌های ارتباطی کودکان
هماهنگی سبک ارتباطی خود با مخاطبان
ارتباط دوستانه - مهارت ارتباطی
درک نشانه‌های غیرکلامی
فصل سوم
عزت نفس
مفهوم عزت نفس
مفهوم عزت نفس بالا و پایین
اهمیت عزت نفس
فواید عزت نفس
عوامل موثر بر عزت نفس
ابعاد عزت نفس
نمونه‌هایی از الگوی رفتاری
دیدگاهای روان‌شناختی در مورد عزت نفس
تقویت عزت نفس
فصل چهارم
ابراز وجود
رفتار غیر جرئت‌مندانه، پرخاشگرانه و جرئت‌مندانه
رفتار پرخاشگرانه
نظریه‌های ابراز وجود
فصل پنجم
مراحل برقراری ارتباط مؤثر
مزایای آموزش ارتباط موثر به کودکان و نوجوانان
نکاتی که باید برای برقراری ارتباط موثر رعایت نمایید
نکاتی که نباید برای برقراری ارتباط موثر از آن‌ها استفاده کنید
فصل ششم
نکات برای صحبت کردن با یک نوجوان
مهم‌ترین اصول و مهارت‌های ارتباطی والدین با نوجوانان به شرح زیر میباشد
فصل هفتم
پیشگیری و راهکارهای تامین سلامت روان در کودکان و نوجوانان دانش‌آموز
اهداف مهم در پیشگیری اولیه
پیشگیری رشدمدار عامل کلیدی در تامین سلامت روان کودکان و نوجوانان
اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی در تأمین و ارتقاء سلامت روان کودکان و نوجوانان
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ارتباط مؤثر و سلامت روان در نوجوانان
نویسنده، ،
ناشر چاپیانتشارات پادینا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات100
زبانفارسی
شابک978-622-294-038-6
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ارتباط مؤثر و سلامت روان در نوجوانان

برای دریافت کتاب ارتباط مؤثر و سلامت روان در نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.