معرفی و دانلود کتاب فوتبال سرعتی

برای دانلود قانونی کتاب فوتبال سرعتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فوتبال سرعتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فوتبال سرعتی

کتاب فوتبال سرعتی منبع جامعی است که به اهمیت سرعت، تکنیک و چابکی در فوتبال می‌پردازد. دیک بات و ایان جفریز تلاش می‌کنند با ارائه‌ی یک رویکرد دقیق برای افزایش آمادگی جسمانی در این ورزش، 36 تمرینی را که به تمامی جنبه‌های سرعت مانند استراتژی‌های ذهنی، مهارت‌های تاکتیکی و ... مربوط است، به خوانندگان و خصوصاً مربیان و فوتبالیست‌ها معرفی کنند.

درباره‌ی کتاب فوتبال سرعتی

دیک بات (Dick Bate) و ایان جفریز (Ian Jeffreys) از چهره‌های مشهور در دنیای مربیگری فوتبال و علوم ورزشی هستند که در یک همکاری مشترک، کتاب فوتبال سرعتی (Soccer Speed) را به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند. این نویسندگان بر اهمیت سرعت در فوتبال تأکید کرده و خاطرنشان می‌کنند که سرعت چگونه می‌تواند بر عملکرد بازیکن در زمین تأثیر بگذارد. بات و جفریز با استفاده از تخصص خود سعی دارند تمرین‌هایی را به‌صورت مرحله‌ای و گام‌به‌گام برای افزایش سرعت فنی و تکنیکی به فوتبالیست‌ها ارائه دهند.

کتاب فوتبال سرعتی مثال و نمونه‌های واقعی از بازی‌های فوتبال در لیگ‌های مختلف را در بر گرفته که هدف آن آموزش یک برنامه‌ی اجرایی جامع، برای موفقیت در بازی‌های تهاجمی و سرعتی فوتبال است. خوانندگان کتاب یاد خواهند گرفت که مالکیت توپ را حفظ کرده، مسیر را به‌سرعت تغییر دهند یا بتوانند از استراتژی‌هایی برای برهم زدن تعادل حریف استفاده کنند و او را از سرِ راه بردارند.

دیک بات و ایان جفریز در کتاب فوتبال سرعتی، به جنبه‌های شناختی سرعت در فوتبال، مانند تصمیم‌گیری در سرعت بالا، پیش‌بینی و زمان واکنش نیز توجه می‌کنند. به گفته‌ی آن‌ها، در تمرین‌ها نه‌تنها بدن، بلکه ذهن برای سرعت و تصمیم‌گیری سریع برای بازیکنانی که به دنبال کسب برتری رقابتی هستند، بسیار مهم است و باید در نظر گرفته شود.

به‌طورکلی، کتاب فوتبال سرعتی یک راهنمای جامع را از توسعه سرعت در فوتبال ارائه می‌دهد که شامل عناصر فیزیکی، فنی و شناختی می‌شود. این کتاب برای کسانی که به دنبال برتری در بازی‌های تهاجمی، پرسرعت و طاقت‌فرسای فوتبال هستند، یک منبع ارزشمند به شمار می‌رود. کتاب فوتبال سرعتی توسط شاهین ریاحی ملایری، ابراهیم فلاح، امین ابراهیمیان و روزبه خمان ترجمه شده و نشر حتمی آن را چاپ و منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب فوتبال سرعتی

  • اگر علاقه دارید به‌عنوان مربی یا بازیکن، سریع‌تر بازی کنید، باید کتاب فوتبال سرعتی را بخوانید. (ری رید، سرمربی تیم فوتبال مردان دانشگاه کانکتیکات)
  • دیک بات یک کتاب فنی و عملی درباره‌ی تناسب‌اندام، سرعت، چابکی و تکنیک در فوتبال برای تقویت و توسعه‌ی مهارت‌های فیزیکی نوشته است. خواندن این کتاب برای مربیان و ورزشکارانی که می‌خواهند مهارت‌های بازی خود را به سطح بالاتری برسانند ضروری است. (تونی دی سیکو، مربی مدال طلای المپیک ایالات متحده آمریکا؛ مربی قهرمان جام جهانی ایالات متحده آمریکا؛ مربی قهرمان جام جهانی زیر 20 سال ایالات متحده آمریکا)
  • شرایط ما در داخل و خارج از زمین در باشگاه فوتبال منچستریونایتد، به طرز ماهرانه‌ای توسط کتاب فوتبال سرعتی و اطلاعاتی که این کتاب ارائه می‌دهد، هدایت می‌شود. (تونی استرادویک، رئیس تناسب‌اندام باشگاه فوتبال منچستریونایتد)

کتاب فوتبال سرعتی برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به همه‌ی مربیان، ورزشکاران و علاقه‌مندان به ورزش فوتبال پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب فوتبال سرعتی می‌خوانیم

برخی افراد فکر می‌کنند سرعت دویدن عاملی ذاتی است و نمی‌توان آن را افزایش داد؛ خوشبختانه، این تفکر به نتیجه مطلوبی نرسیده‌ است. در واقع، هر چند حداکثر سرعت هر بازیکن به طور ژنتیکی محدود است، ثابت شده‌ است که همه بازیکنان می‌توانند سرعت دویدن خطی خود را بهبود بخشند. این امر خبر خوبی برای بازیکنانی است که به دنبال رقابت هستند.

علاوه‌براین، درحالی که سرعت را می‌توان به طور مستقیم افزایش داد، تجربه نشان می‌دهد که بازیکن می‌تواند در جنبه‌های مربوط به حرکت فوتبال به پیشرفت‌های بیشتری دست یابند. طیف وسیعی از الگوهای حرکت مورد استفاده در فوتبال و روابط متقابل بین این حرکت‌های مختلف توانایی تفسیر و واکنش موثر به بازی را افزایش داده و به بازیکنان فرصت‌های بیشتری ارائه می‌دهد تا راندمان سرعت بازی خود را بیفزایند. متاسفانه، این فرصت‌ها به ندرت در برنامه‌های آموزشی سرعت سنتی مورد استفاده قرار گرفته است. با این حال، با سال‌ها کار کردن با بازیکنان، آموخته‌ایم که برنامه آموزشی موثر بر افزایش سرعت بازی می‌تواند بازیکنان را قادر سازد کیفیت حرکت خود را افزایش دهند و در نتیجه، سرعت بازی‌شان افزایش یابد.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: سرعت جسمانی
فصل 1: سرعت بازی: سرعت و چابکی در فوتبال
فصل 2: عوامل مؤثر بر سرعت بازی
فصل 3: افزایش سرعت بازی فوتبال
فصل 4: طراحی دوره‌ی آموزشی برای آموزش سرعت بازی
بخش دوم: تکنیک سرعت
فصل 5: پاس دادن
فصل 6: تکنیک‌های دریافت توپ
فصل 7: دریبلینگ
فصل 8: گل‌زنی
فصل 9: ضدحمله
فصل 10: دفاع‌کردن
بخش سوم: سرعت تاکتیکی
فصل 11: استراتژی و تاکتیک
فصل 12: توسعه هوش فوتبالی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فوتبال سرعتی
نویسنده،
مترجمشاهین ریاحی ملایری، ابراهیم فلاح، امین ابراهیمیان، روزبه خمان
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات175
زبانفارسی
شابک978-600-355-452-8
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب فوتبال سرعتی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب فوتبال سرعتی

برای دریافت کتاب فوتبال سرعتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.