معرفی و دانلود کتاب از وسترن اسپاگتی تا عصر نوستالژی: تاریخ سینمای ایتالیا

عکس جلد کتاب از وسترن اسپاگتی تا عصر نوستالژی: تاریخ سینمای ایتالیا
قیمت:
۴۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب از وسترن اسپاگتی تا عصر نوستالژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب از وسترن اسپاگتی تا عصر نوستالژی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب از وسترن اسپاگتی تا عصر نوستالژی: تاریخ سینمای ایتالیا

پیتر بوندانلا در کتاب از وسترن اسپاگتی تا عصر نوستالژی به سراغ یکی از مهم‌ترین سینماهای جهان رفته است. او در این اثر تاریخچه و پیشینه‌ی هنر هفتم را در کشور ایتالیا بررسی می‌کند و بینش جامعی را در این زمینه در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد. این اثر در واقع ترجمه‌ی فصول 7 تا 12 از کتاب تاریخ سینمای ایتالیا: از نئورئالیسم تا امروز است.

درباره‌ی کتاب از وسترن اسپاگتی تا عصر نوستالژی

پیتر بوندانلا (Peter Bondanella) تا زمان بازنشستگی‌اش در سال 2007، استاد برجسته‌ی ادبیات تطبیقی و مطالعات فیلم در دانشگاه ایندیانا بود. او که سابقه‌ی عضویت در آکادمی علوم و هنر اروپا و نیز برای مدتی ریاست انجمن آمریکایی مطالعات ایتالیا را در کارنامه‌ی حرفه‌ای خود دارد، کتاب‌ها و مقالات متعددی را پیرامون ادبیات و سینمای ایتالیا نوشته و منتشر کرده است. کتاب از وسترن اسپاگتی تا عصر نوستالژی یکی از مهم‌ترین این آثار است و بوندانلا در آن تاریخ سینمای ایتالیا را مورد بررسی و تحلیل قرار داده است.

اثری که اکنون پیش روی شماست، یک نمای کلی و جامع از سینمای ملی ایتالیا را در اختیارتان قرار می‌دهد. بوندانلا نقش پررنگ نویسندگان و هنرمندان ایتالیایی را در این هنر قرن بیستمی شرح داده است. او با رویکردی دایره‌المعارفی، فیلم‌های سینمای ایتالیا را در مجموعه‌ای از شش فصل مورد بررسی قرار داده و سیر تاریخی سینمای این کشور را دنبال کرده است. نثر و روایت او در طول کتاب، سرراست، روان و به دور از پیچیدگی و مغلق‌گویی است. اطلاعاتی که پیتر بوندانلا در کتاب وسترن اسپاگتی تا عصر نوستالژی در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد، ممکن است در برخی از بخش‌ها تمام جزئیات را پوشش ندهد؛ اما در نهایت، پس از مطالعه‌ی این کتاب، نگرش و دیدی جامع و همه‌جانبه نسبت به سینمای کشور ایتالیا پیدا خواهید کرد. این کتاب به عنوان شاهراهی اساسی می‌تواند شما را به مسیرهای فرعی‌تر و جزئی‌تر این موضوع رهنمون سازد.

بوندانلا در یک چارچوب زمانی سازماندهی‌شده، ما را به سفری می‌برد که از پیدایش سینما در شبه‌جزیره‌ی ایتالیا آغاز شده و تا به امروز ادامه می‌یابد. او موضوع کتاب را از گذرگاه‌های نئورئالیسم، ریشه‌های هنری، آبشخورهای اجتماعی و… دنبال می‌کند و به تأثیر عمیق و مستمر این عوامل در سینمای ایتالیا می‌پردازد. ایتالیا با تولید برخی از شاخص‌ترین فیلم‌ها و فیلم‌سازان تمام ادوار سینمای جهان، سهم عمده‌ای در دنیای هنر هفتم داشته است. از جنبش نئورئالیستی دهه‌های 1940 و 1950 تا سینمای معاصر امروز، این سرزمین همواره در خط مقدم نوآوری، نبوغ و جریان‌سازی هنری حضور داشته است.

معرفی و دانلود کتاب از وسترن اسپاگتی تا عصر نوستالژی

یکی از ویژگی‌های بارز سینمای ایتالیا تمرکز و توجه ویژه‌ی آن بر رئالیسم است. جنبش نئورئالیستی که پس از جنگ جهانی دوم در این عرصه ظهور کرد، خود را بیش و پیش از هر چیز به ترسیم زندگی مردم عادی به شیوه‌ای واقع‌گرایانه و بدون هر گونه افزودنی متعهد می‌دانست. فیلم‌هایی مانند «دزد دوچرخه» ساخته‌ی ویتوریو دسیکا و «رم، شهر بی‌دفاع» به کارگردانی روبرتو روسلینی، مبارزات و سختی‌های مردمان ایتالیا را پس از جنگ به تصویر کشیده‌اند و به تثبیت جایگاه سینمای ایتالیا به عنوان یک موضوع مهم و اساسی در سینمای جهان کمک کردند.

علاوه بر نئورئالیسم، سینمای ایتالیا به دلیل تأکید بر سبک و بدعت‌های بصری نیز شناخته شده است. به عنوان مثال، فیلم‌های فدریکو فلینی به خاطر تصاویر سوررئال و فضاهای رویایی و وهم‌آلودشان مشهور هستند. فیلم‌هایی همچون «زندگی شیرین» محصول سال 1960 و «هشت و نیم» از بزرگ‌ترین آثار هنری جهان به‌شمار می‌روند که تا کنون در این عرصه ساخته شده‌اند.

با وجود برخورداری از تاریخ غنی، سینمای ایتالیا در سال‌های اخیر با چالش‌هایی روبه‌رو بوده است. ظهور هالیوود و جهانی شدن صنعت فیلم، رقابت فیلمسازان ایتالیایی را در مقیاس جهانی به امری دشوارتر بدل کرده است. پیتر بوندانلا در بخش‌هایی از کتاب خود به سراغ برخی از این چالش‌ها رفته است. با این حال، امروزه فیلمسازان بااستعداد بسیاری در ایتالیا مشغول به کار هستند و فیلم‌های نوآورانه و جذابی را تولید می‌کنند.

بر هیچ‌کس پوشیده نیست که سینمای ایتالیا بخش مهمی از میراث فرهنگی جهان است. مطالعه‌ی آثاری از این قبیل، ما را با ابعاد گوناگون این میراث ارزشمند آشنا می‌کند. از جنبش نئورئالیستی تا سینمای معاصر امروز، فیلمسازان ایتالیایی سهم قابل توجهی در هنر فیلمسازی داشته‌اند. در حالی که این صنعت ممکن است در سال‌های آینده با چالش‌هایی روبه‌رو شود، شکی نیست که سینمای ایتالیا به الهام بخشیدن و تأثیرگذاری بر فیلمسازان سراسر جهان ادامه خواهد داد.

کتاب از وسترن اسپاگتی تا عصر نوستالژی نوشته‌ی پیتر بوندانلا با ترجمه‌ی سامی آستان به همت نشر چشمه تهیه و منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب از وسترن اسپاگتی تا عصر نوستالژی

  • کتاب از وسترن اسپاگتی تا عصر نوستالژی یک مرجع جامع و یک مکمل ضروری و اصلی برای هر کتابخانه‌ی شخصی، حرفه‌ای و یا آکادمیک است. (The Bookwatch)

  • این کتاب یک راهنمای جامع درباره‌ی سینما به عنوان یک هنر است و نویسنده روی نقش کلیدی و مهمی که کارگردان در این زمینه دارد تمرکز کرده است. (Book News)

کتاب از وسترن اسپاگتی تا عصر نوستالژی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مطالعه‌ی تاریخ سینما علاقه‌مند هستید، شما را به مطالعه‌ی کتاب از وسترن اسپاگتی تا عصر نوستالژی دعوت می‌کنیم.

در بخشی از کتاب از وسترن اسپاگتی تا عصر نوستالژی: تاریخ سینمای ایتالیا می‌خوانیم

سنت پرافتخار سینمای ایتالیا از سوی کارگردانان نسل جدید، همچون مورتی، نیکتی، سالواتورس، بنینی، آملیو و تورناتوره مورد‌ تحلیل، مطالعه و بازبینی قرار گرفته شده است. با موفقیت بین‌المللی خیره‌کننده‌ی آخرین امپراتور برناردو برتولوچی و تداوم این پیروزی با موفقیت شمار دیگری از آثار این دسته از کارگردانان جوان (سینما پارادیزو، مدیترانه‌ای، خاطرات عزیز، زندگی زیباست! و پستچی، البته با ذکر مشهورترین این آثار)، مسجل گردید که طی دهه‌ی گذشته، وجود سینمای ایتالیا یک‌بار دیگر به واسطه‌ی ظهور نوابغ خلاق عرصه‌ی سینما تضمین شده است. بیش از فقدان استعدادهای توانا در عرصه‌ی سینمای ایتالیا، بحران اصلی که اکنون نیز فراگیرترین سوژه‌ی منتقدان و نویسندگان عرصه‌ی سینما شده است، به‌واقع از ضعف زیربنایی صنعت سینمای این کشور ریشه می‌گیرد. صنعت فیلم ایتالیا قادر به کنترل و نظارت بر بازار داخلی خود نیست و از گروه تهیه‌کنندگان بلندپروازی که دل‌وجرئت خطر کردن در سرمایه‌گذاری در بازارهای داخلی را داشته باشند، بی‌نصیب است. خود هالیوود بر این قضیه واقف است که تبحر تکنیکی مدیران تصویربرداری، طراحان صحنه و آهنگسازان ایتالیایی، طی دو دهه‌ی گذشته تا حد چشم‌گیری مورد‌ استفاده و همکاری مکرر بهترین کارگردانان امریکا قرار گرفته است. این‌که سینمای ایتالیا، این اصیل‌ترین و دیرپاترین اعانه‌ی فرهنگی ایتالیا به فرهنگ عمومی خود و جهان، یک‌بار دیگر طَرْفی برخواهد بست یا خیر، و در قرن بیست ‌و یکم مانند ققنوسی از خاکستر خویش دوباره برخواهد خاست همان‌طور که بارها در قرن بیستم صورت گرفت باید منتظر ماند و دید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
درباره‌ی نویسنده
پیش‌گفتار مؤلف
فصل 1: به خاطر یک ‌مشت پاستا: سرجو لئونه و وسترن اسپاگتی
فصل 2: اسطوره و مارکس: پی‌یر پائولو پازولینی و برناردو برتولوچی
فصل 3: سیاست و ایدئولوژی در سینمای معاصر ایتالیا
فصل 4: دوران معاصر و کمدی ایتالیایی جدید
فصل 5: سینمای ایتالیا در دهه‌ی هشتاد
فصل 6: سینمای ایتالیا وارد هزاره‌ی سوم میلادی می‌شود
پی‌نوشت‌ها
فیلم‌شناسی
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب از وسترن اسپاگتی تا عصر نوستالژی: تاریخ سینمای ایتالیا
نویسنده
مترجمسامی آستان
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات230
زبانفارسی
شابک978-600-229-816-4
موضوع کتابکتاب‌های آموزش فیلم سازی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب از وسترن اسپاگتی تا عصر نوستالژی

برای دریافت کتاب از وسترن اسپاگتی تا عصر نوستالژی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.