معرفی و دانلود کتاب استاندارد مدیریت طرح

برای دانلود قانونی کتاب استاندارد مدیریت طرح و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استاندارد مدیریت طرح و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استاندارد مدیریت طرح

کتاب استاندارد مدیریت طرح اثری آموزشی برای هدایت رهبران و مسئولین سازمان‌ها در ساماندهی پروژه‌هاست. سیامک حاجی یخچالی، سرمد کیانی و وحیدرضا یوسفی مترجمان این کتاب هستند و موفق شده‌اند پیچیده‌ترین مباحث را به زبانی ساده و شیوا با شما به اشتراک گذارند.

درباره‌ی کتاب استاندارد مدیریت طرح

با افزایش گستره‌ی یک سازمان، همسو کردن پروژه‌های ریز و درشت با اهداف نهایی دشوار می‌شود؛ لذا موسسه مدیریت پروژه (PMI) تصمیم به تالیف استانداردی برای یاری مدیران و رهبران سراسر جهان گرفت. هدف این ابزار سودمند آسان کردن هماهنگی میان بخش‌های مختلف پروژه است و اصول آن را می‌توانید در کتاب استاندارد مدیریت طرح (The Standard for Program Management) مطالعه نمایید.

در فصل اول ابتدا با مفاهیم اولیه مدیریت طرح و ارتباط میان آن‌ها آشنا می‌شوید. فصل دوم ابعاد گوناگون این فرایند را آموزش می‌دهد که شرح تفاوت‌های طرح با پروژه و پورتفولیو را نیز دربرمی‌گیرد. مطالعه‌ی این فصل برای درک صحیح سطوح مختلف مدیریتی ضروری است. فصل سوم تا هفتم به پنج حوزه اصلی مدیریت طرح می‌پردازد و آخرین بخش نیز درباره‌ی فرآیندهای پشتیبان است که مباحث این کتاب کاربردی را تکمیل می‌کنند.

در پایان باید گفت با این سبک از سرپرستی پروژه شما موفق می‌شوید «کار درست» را تشخیص داده و آن را جایگزین «انجام درست کار» قرار دهید. همچنین زبان ساده‌ای که سیامک حاجی یخچالی، سرمد کیانی و وحیدرضا یوسفی در ترجمه‌ی این اثر به کار گرفته‌اند یکی دیگر از نقاط قوت کتاب استاندارد مدیریت طرح است و می‌توانید بدون نگرانی از ثقیل یا نامفهوم بودن مطالب برای حل چالش‌های کاری خود به آن‌ها مراجعه کنید.

کتاب حاضر توسط موسسه مدیریت پروژه (PMI) تألیف شده است؛ نهادی مرجع که در سال 1969 به وجود آمده و استانداردها و گواهی‌های معتبر این حوزه را مدیون آن هستیم. شکل‌گیری PMI توانست بین متخصصان مختلف وحدت زبانی به وجود بیاورد و گروه پژوهشی-صنعتی آریانا از این رو به انتشار یکی از معروف‌ترین استانداردهای آن یعنی کتاب راهنمای پیکره دانش مدیریت پروژه اقدام کرد. مطالعه‌ی این اثر می‌تواند نقشی مهم در بالا بردن سطح دانش مدیریت پروژه در کشورمان ایفا کند و امید است که تأثیر مثبتی در ارتقای آینده ایران داشته باشد.

کتاب استاندارد مدیریت طرح مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب به مدیران سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب استاندارد مدیریت طرح می‌خوانیم

یکی از چندین ابزار دراختیار مدیر طرح، توانایی در تهیه و تدارک محصولات و خدمات جهت کمک به تحویل منافع طرح می‌باشد. مدیریت تدارکات طرح بر فعالیت‌های لازم برای خرید محصولات و خدمات تاکید می‌کند. مدیریت تدارکات طرح نیازهای تدارکاتی مشخصی را که برای مدیریت کلی طرح منحصر به فرد هستند را به همراه نیازهای اجزاء یا پروژه‌های تشکیل‌دهنده طرح در نظر می‌گیرد.

به‌عنوان نمونه، مدیر طرح و تیم مدیریت طرح تعیین می‌کنند که نیازی برای تهیه و تدارک خدمات وجود دارد تا به بهترین نحو خروجی‌های محصول را از پروژه‌های مختلف یکپارچه‌گر محصول ادغام نماید، یا مشخص می‌کنند که نیاز به تهیه و تدارک خدمات پشتیبانی از فعالیت سطح بالای طرح دارند (مانند نیاز به مدیریت ریسک طرح) تمام فعالیت‌های تدارکات در سطح طرح می‌بایست در بهینه‌سازی تدارکات در اجزای طرح، هدف‌گذاری شوند.

مدیریت خرید، تدارکات و قراردادها همگی نظام‌های تخصص یافته‌ای هستند که مهارت‌ها و آموزش منحصربه‌فردی دارند. مدیر طرح باید اطمینان دهد که طرح به درستی تمامی سیاست‌ها و استانداردهای سازمانی را در هنگام مواجهه با معاملات عمده مالی (شامل قرادادهایی که از لحاظ قانونی لازم‌الاجرا هستند) اجرا می‌کند. اغلب، سازمان‌ها دارای دپارتمان‌های تخصصی تدارکات یا خرید هستند که برای اطمینان از اعمال تمامی قوانین کاربردی، مقررات و قوانین وضع شده، ارتباط کاری نزدیکی با دپارتمان‌های مالی و حقوقی دارند.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
مقدمه
پیشگفتار مترجمان
فصل اول: مقدمه
فصل دوم: حوزه‌های عملکرد مدیریت طرح
فصل سوم: همسویی استراتژی طرح
فصل چهارم: مدیریت منافع طرح
فصل پنجم: مشارکت ذی‌نفعان طرح
فصل ششم: حاکمیت طرح
فصل هفتم: مدیریت چرخه حیات طرح
فصل هشتم: فرآیندهای پشتیبان مدیریت طرح
پیوست الف: تغییرات ویرایش سوم
پیوست ب: انواع طرح
پیوست ج: شایستگی‌های مدیریت طرح
پیوست د: اسناد مدیریت طرح
مراجع
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استاندارد مدیریت طرح
مترجمسیامک حاجی یخچالی، سرمد کیانی، وحیدرضا یوسفی
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات212
زبانفارسی
شابک978-600-6227-72-6
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت پروژه
قیمت نسخه الکترونیک
48000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب استاندارد مدیریت طرح

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب استاندارد مدیریت طرح

برای دریافت کتاب استاندارد مدیریت طرح و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.