معرفی و دانلود کتاب تاسیسات الکتریکی جلد 1: آنچه یک تکنسین برق باید بداند

برای دانلود قانونی کتاب تاسیسات الکتریکی جلد 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاسیسات الکتریکی جلد 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاسیسات الکتریکی جلد 1: آنچه یک تکنسین برق باید بداند

تأسیسات الکتریکی و سیستم‌های برقی یکی از حوزه‌های گسترده و پیچیده فنی هستند. کتاب تاسیسات الکتریکی جلد 1 نوشته امیر حسن زاده، محمود مومنی، ایمان سریری و امیر بنائیان مرجع عملیاتی و فنی بسیار خوبی برای تکنسین‌های برق به‌شمار می‌رود که هرآنچه را برای پیشرفت در زمینه حرفه‌ای و تخصصی خود به آن نیاز دارند، در اختیارشان قرار می‌دهد.

درباره‌ی کتاب تاسیسات الکتریکی جلد 1

از زمان کشف و استفاده از برق، این حوزه تغییر و تحولات زیادی داشته است و امروزه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین رشته‌های تحصیلی و حوزه‌های شغلی معرفی می‌شود. سیستم‌ها و تأسیسات الکتریکی در هر فعالیتی حرف اول را می‌زنند و بدون وجود هر یک از آن‌ها، دسترسی به برق و راه‌اندازی کارها غیرممکن و یا بسیار دشوار می‌شود. بنابراین با توجه به پیشرفت‌های روزافزون علم در حوزه برق الکتریک، تکنسین‌های برق و فعالان این حوزه کاری نیز می‌بایست دانش خود را همراه با تغییرات علمی، به‌روز کنند.

کتاب تأسیسات الکتریکی جلد 1 نوشته‌ی امیر حسن زاده، محمود مومنی، ایمان سریری و امیر بنائیان یک مرجع کاربردی غنی در حوزه تأسیسات الکتریکی است که می‌تواند نیازهای عملیاتی و فنی فعالان این حوزه را پاسخگو باشد و به یادگیری بیشتر افراد و به‌کارگیری مهارت تخصصی منجر شود.

با مطالعه این کتاب انواع سیستم‌های تأسیساتی و کاربردهای آن را می‌شناسید. همچنین، اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه پارامترهای مهم ترانسفورماتور، دتکتورها و سیستم‌های جریان ضعیف، بانک خازنی، کدگذاری کابل‌ها و... به دست می‌آورید.

کتاب تاسیسات الکتریکی جلد 1 برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان و تکنسین‌های رشته برق که در زمینه تأسیسات الکتریکی فعالیت می‌کنند، می‌توانند از این کتاب استفاده کنند.

در بخشی از کتاب تاسیسات الکتریکی جلد 1 می‌خوانیم

تأسیسات الکتریکی با طراحی شروع می‌شود و با اجرا و نظارت خاتمه می‌یابد. طراح تأسیسات الکتریکی باید قبل از طراحی از محل پروژه بازدید و نکات زیر را مدنظر داشته باشد:

- محل فیدر (سیم‌های توزیع) شرکت برق را چک نماید تا بر اساس آن محل کنتور را تشخیص دهد.

- حریم ساختمان از سیم‌‌های توزیع را کنترل نماید تا بر اساس آن تشخیص دهد داربست‌های موقت ساختمان و کنسول‌ها و ایوان‌ها یا تراس ساختمان در حریم خطوط توزیع شرکت برق قرارنگیرد.

- تشخیص خاک و رطوبت نسبی منطقه برای طراحی سیستم ارت

- فاصله از ترانس توزیع برای محاسبه افت ولتاژ و نوع سیستم توزیع که سیم لخت هوایی است یا سیستم کابلی زمینی یا کابل خودنگهدار هوایی

- بررسی شرایط طراحی و نصب صاعقه‌گیر براساس ارتفاع مکان، ساختمان‌های هم‌جوار و فاصله ساختمان‌های هم‌جوار (چنانچه در اطراف ساختمان تحت نظارت مانند ساختمان یک مرغداری یا ویلاهای خارج شهر یا ساختمان‌های واقع در ارتفاعات، ساختمانی موجود نباشد، نیاز به صاعقه‌گیر دارد.).

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: حفاظت در تاسیسات الکتریکی
فصل دوم: تعاریف اساسی در تاسیسات
فصل سوم: دیماند و شرایط تحویل برق
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاسیسات الکتریکی جلد 1: آنچه یک تکنسین برق باید بداند
نویسنده، ، ،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات170
زبانفارسی
شابک978-600-124-601-2
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک
55000 ت - 5.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تاسیسات الکتریکی جلد 1

حسین آوخ
۱۴۰۲/۶/۱۳
سلام و خسته نباشید واقعا کتاب تاسیسات الکتریکی جلد 1 دارا نکات خیلی جالبی هستش که بنده بعد از تقریبا 11 سال کار در عرصه برق ساختمان بعضی از مطالب برای من جالب و مفید بودش با تشکر از نویسنده و کتابراه
مجتبی اسماعیلی
۱۴۰۲/۴/۶
عالی ساده و به درد بخور برای مبتدیان رشته برق براز شروع یادگیری فوق العاده هست
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب تاسیسات الکتریکی جلد 1

برای دریافت کتاب تاسیسات الکتریکی جلد 1 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.