معرفی و دانلود کتاب استراتژی دفاعی برند

برای دانلود قانونی کتاب استراتژی دفاعی برند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استراتژی دفاعی برند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استراتژی دفاعی برند

کتاب استراتژی دفاعی برند به قلم تیم کالکینز، ابتدا چیستی این استراتژی را شرح داده و سپس بررسی می‌کند که چرا استراتژی دفاعی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

شما در عصر رقابت شدید زندگی می‌کنید، شرکت‌ها با تهدیدات مختلفی از سراسر جهان روبه‌‌رو می‌شوند. هر قدر کسب و کار شما پرسودتر باشد، احتمال اینکه با رقیب جدیدی روبه‌‌رو شوید، بیشتر است. مسأله این نیست که شما در کار لوله‌کشی باشید، برند دئودورانت را تبلیغ کنید، یک کافه کوچک داشته باشید یا سازمان خیریه یا کلیسا را اداره کنید. هر کسی که مسئول مدیریت کار است باید به دفاع فکر کند، چون جهان مملو از رقابت است و با پیدایش جهانی شدن، رقابت در سال‌های آینده افزایش بیشتری خواهد یافت.

تیم کالکینز (Tim Calkins) در کتاب استراتژی دفاعی برند (Defending your brand) به شما کمک می‌کند تا مقابله کنید، او به شما توضیح خواهد داد که شرکت‌ها چطور می‌توانند با برنامه دفاعی قوی و موثر با تهدید رقابتی مقابله کنند.

این کتاب برای افراد نوآور مفید است؛ زیرا دیدگاه‌هایی فراهم می‌کند که نشان می‌دهد بازیگران تثبیت شده در بازار در زمان عرضه محصول جدید چه کاری انجام می‌دهند. قبل از معرفی محصول جدید باید به این مسأله فکر کنید که بازیگران موجود چطور واکنش نشان خواهند داد و بر این اساس، از آغاز برنامه خود را اصلاح کنید.

تیم کالکینز از نمونه‌های برخی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین برندهای امروزی از جمله؛ «پروکتر و گمبل»، «بریتیش ایرویز»، «اپل» و «کن آگرا» استفاده می‌کند. این کتاب، استراتژی دفاعی موثری شکل می‌دهد که هم از سود حفاظت می‌کند و هم بازار را حفظ می‌کند؛ حتی به برندها کمک می‌کند در شرایط حملات رقابتی پابرجا بمانند.

نکوداشت‌های کتاب استراتژی دفاعی برند:

- در دوران سخت، بهترین حمله دفاع خوب است. این چیزی است که این کتاب را تا این اندازه جالب و مرتبط کرده است. (دکتر جان کولچ)

- هدف از نوشتن هر کتابی در مورد مدیریت برند ایجاد بحث متفکرانه در مورد استراتژی و اقدامات نهایی است. بحث پروفسور کالکینز روی استراتژی‌های دفاعی این هدف را محقق می‌سازد. (کوین نیول)

- این کتاب بسیار مهمی برای رهبران بازاریابی است. کتاب استراتژی دفاعی برند، استراتژی‌های عملی برای مدیریت برند به روش متمرکز فراهم می‌کند که با مطالعات موردی مربوط و جالب همراه شده است. با مطالعه این کتاب ایده‌های مطلوبی برای کار خود به دست می‌آورید. (کونراد یورک)

- این کتاب هوشمندانه، برجسته و الهام‌بخش منشوری برای مدیران اجرایی ارشد و کارآفرینان فراهم می‌کند تا متمرکزترین استراتژی‌های شرکت را نیز به چالش بکشانند. با ارائه مثال‌های فراوان ما خود را در معرض افتادن در تله می‌بینیم که باید از آن اجتناب کنیم. تیم این راه را نشان می‌دهد. (ای. داگلاس گریندستاف)

تیم کالکینز را بیشتر بشناسیم:

کالکینز استاد بازاریابی در دانشکده مدیریت دانشگاه نورث‌وسترن است و در این دانشگاه استراتژی بازاریابی، تعیین برند و بازاریابی مواد زیست پزشکی را تدریس می‌کند. وی مولف کتاب «طرح‌های بازاریابی نوین» است و در تألیف کتاب «کلوگ در تعیین برند» همکاری کرده است. علاوه بر تدریس در کلوگ، وی با شرکت‌های بزرگ سراسر جهان در زمینه استراتژی بازاریابی و مسائل مربوط به نام تجاری همکاری می‌کند. او همچنین مدیرعامل شرکت مشاوره‌ای گروه 5 است که شرکت استراتژی بازاریابی می‌باشد. اکثر رسانه‌ها از وی نقل‌ قول می‌کنند.

در بخشی از کتاب استراتژی دفاعی برند می‌خوانیم:

رشد مهم است اما دفاع به خصوص نسبت به مواضع و فعالیت‌های تجاری ضروری است. تمرکز صِرف بر روی رشد و عدم مراقبت امری با ریسک بالا است. مردم رشد را دوست دارند. رهبران تجاری تمرکز خود را بر روی یافتن موقعیت‌های افزایش منافع خود قرار می‌دهند.

در تحقیقی جدید که توسط کنفرانس بورد - سازمان تحقیقی کسب و کار جهانی - اخیرا انجام شد، از مدیر عاملان ارشد خواسته شد اولویت‌های مختلف کسب و کار را رتبه بندی کنند. اولویت اصلی، رشد کسب و کار بود که خیلی هم تعجب‌آور نیست. «باب مک دونالد»، مدیر عامل شرکت «پروکتر و گمبل» می‌گوید: "باید رشد کنیم، این مهم‌ترین موضوع است." «برد کرک»، مدیر بازاریابی شرکت «جرگنس» در کتاب خود جمله‌ی مشابهی را بیان کرده است: "مهم‌ترین اولویت هر شرکتی رشد است. "این امری بدیهی است که مردم بر روی رشد تمرکز می‌کنند.

این موضوع دلیل سرمایه‌گذاری مردم است. سرمایه‌گذاران در شرکت‌هایی که ارزش آن‌ها بالا می‌رود سرمایه‌گذاری می‌کنند. کاری که سرمایه‌گذاران به وسیله آن سرمایه خود را افزایش می‌دهند، خرید کم و فروش زیاد است. به بیان ساده، ارزش یک شرکت در ارزش اقتصادی فعالیت‌های تجاری آینده است.

مردم در شرکت‌هایی که تمرکز خود را بر روی رشد گذاشته‌اند، سرمایه‌گذاری می‌کنند و با این کار ارزش اقتصادی شرکت را افزایش می‌دهند. فقط سوددهی کافی نیست، مدیران باید برای حفظ جایگاه شرکت امتیازت ویژه‌ای قائل شوند. در برخی موارد سوددهی فراوان مبارزه‌ای بزرگ است، چون تیم رهبری باید راه‌های متفاوتی برای افزایش سوددهی پیدا کند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجمان
مقدمه
تحسین کتاب «استراتژی دفاعی برند»
پیشگفتار نویسنده
فصل 1: چگونه شرکت‌های هوشمند از استراتژی دفاعی جهت مقابله با مبارزات رقابتی استفاده می‌کنند؟
فصل 2: تهدید
فصل 3: رقابت مالی
فصل 4: شناخت دشمن
فصل 5: اطلاعات رقابتی
فصل 6: سوال مهم
فصل 7: برنامه‌ریزی دفاع
فصل 8: توقف عرضه محصول
فصل 9: متوقف کردن توزیع
فصل 10: محدود کردن اطلاع‌رسانی
فصل 11: پیشگیری از خرید آزمایشی
فصل 12: خرید تکراری در مبارزه
فصل 13: دفاع هرگز پایان نمی‌یابد
فصل 14: استراتژی دفاعی برای نوآورها
فصل 15: نکات احتیاطی در مورد قانون رقابت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استراتژی دفاعی برند
نویسنده
مترجمکامبیز حیدرزاده، نیما شجاعی
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات400
زبانفارسی
شابک978-964-468-376-3
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب استراتژی دفاعی برند

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب استراتژی دفاعی برند

برای دریافت کتاب استراتژی دفاعی برند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.