معرفی و دانلود کتاب مفاهیم بنیادین در برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی

برای دانلود قانونی کتاب مفاهیم بنیادین در برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مفاهیم بنیادین در برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مفاهیم بنیادین در برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی

کتاب مفاهیم بنیادین در برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی به ارائه نکاتی می‌پردازد که به اداره‌ی بهتر کارکنان و دستیابی به موفقیت بیشتر در سازمان کمک می‌کند.

به دلیل رقابت شدیدی که در دنیای امروزی وجود دارد می‌توان اظهار داشت که نیروی انسانی مهم‌ترین مزیت رقابتی برای هر شرکت به شمار می‌رود، بنابراین مدیران باید این آگاهی را داشته باشند که چطور با این عامل استراتژیک خود رفتار کنند و استفاده‌ی هرچه بهتر از این مزیت رقابتی را یاد بگیرند. در این شرایط سازمان یک قدرت و نیروی رقابتی قدرتمند را به دست می‌آورد.

مدیریت استراتژیک منابع انسانی روشی است که جهت مدیریت امور کارکنان و هماهنگ کردن استراتژی‌های منابع انسانی با استراتژی تجاری شرکت، یافتن علت‌های قوت و ضعف سازمان در نوآوری، وظیفه انسان و منابع انسانی سازمان و مدیران کاربرد دارد. همچنین محققان به دنبال پیدا کردن ارتباط بین ویژگی‌های رهبران، باورها، دانش و تجربه‌ی آن‌ها و میزان خلاقیت در سازمان هستند.

ترکیب اندیشه مدیریت استراتژیک با مدیریت منابع انسانی منجر می‌شود که به منابع انسانی به عنوان منابع استراتژیک نگاه شود. این تلفیق دخالت دادن تصمیمات مربوط به امور انسانی در شکل‌گیری راهبردهای عمده سازمان را اجتناب ناپذیر خواهد کرد. سازمان به کمک منابع انسانی خود قادر خواهد بود استراتژی‌های رقابتی چون رهبری، هزینه، ایجاد تمایز و بهبود کیفیت را به دست آورد.

بنابراین سازمان و در رأس آن مدیریت باید تلاش نماید استراتژی‌های مدیریت منابع انسانی را به طوری طراحی نماید که بتواند با استفاده بهینه از شایستگی‌های موجود در منابع انسانی و همچنین مدیریت اثر بخش بر استعدادهای آن‌ها از ظرفیت‌های بالفعل موجود حداکثر استفاده را کرده و با بالفعل نمودن ظرفیت‌های بالقوه، فرصت‌های خلق ارزش‌های پایدار را برای سازمان به ارمغان آورد.

در بخشی از کتاب مفاهیم بنیادین در برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی (Strategic human resource planning) می‌خوانیم:

بکارگیری مدیریت دانش در سازمان‌ها و به اشتراک‌گذاری اطلاعات، حوزه‌های استراتژی، ساختار، فرآیندها و تکنولوژی سازمان را درگیر ساخته و عملکرد زنجیره تامین را به صورت مؤثر بهبود می‌بخشد مدیریت زنجیره عرضه موقعیت استراتژی عملیاتی در هر دو زمینه‌ی صنایع تولید و خدمات فرض شده است و بیش از 10 سال گذشته شرکت‌ها به طور جدی استراتژی‌های مدیریت زنجیره عرضه را در سازمان خود پیاده سازی کرده‌اند. مدیریت دانش توانمندی اصلی مدیریت زنجیره عرضه و یک عنصر حیاتی از اطلاعات فشرده و محیط‌های سازمانی چند فرهنگی است.

دانش نسبت به مرزهای سازمان به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم می‌شود. دسترسی به دانش خارجی به دو دلیل برای سازمان‌ها اهمیت دارد: اولا برای ایجاد دانش جدید و ثانیا برای پیشگیری از چالش‌های یادگیری بر اثر اتکای بیش از حد بر دانش داخلی، شرکت‌ها به وسیله‌ی تعاملات و ارتباطات کارکنان خود با افراد خارج از شرکت و نیز با استخدام کارکنان سابق شرکت‌های رقیب، و نیز از طریق منابع عمومی مانند گزارش‌های ارائه شده در کنفرانس‌ها، مجلات، کتاب‌ها و پژوهش‌ها و اختراعات ثبت شده در یک صنعت، می‌توانند به اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مدیریت دانش و تفکر استراتژیک
فصل دوم: تفکر و مدیریت استراتژیک
فصل سوم: روحیه رهبری و مدیریت کارکنان
فصل چهارم: خلاقیت و نوآوری
فصل پنجم: قدرت ارتباطات
فصل ششم: قدرت انعطاف‌پذیری و مدیریت تغییر
فصل هفتم: مهارت‌های خود مدیریتی و بین فردی
فصل هشتم: توانایی هدف‌گذاری و آینده‌نگری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مفاهیم بنیادین در برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی
نویسنده، ، ،
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات143
زبانفارسی
شابک978-964-468-641-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
75400 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مفاهیم بنیادین در برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی

برای دریافت کتاب مفاهیم بنیادین در برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.