معرفی و دانلود کتاب چگونگی تفکر استراتژیک: راهنمای شما برای نوآوری و رسیدن به مقصد

برای دانلود قانونی کتاب چگونگی تفکر استراتژیک: راهنمای شما برای نوآوری و رسیدن به مقصد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونگی تفکر استراتژیک: راهنمای شما برای نوآوری و رسیدن به مقصد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونگی تفکر استراتژیک: راهنمای شما برای نوآوری و رسیدن به مقصد

کتاب چگونگی تفکر استراتژیک: راهنمای شما برای نوآوری و رسیدن به مقصد به قلم دیوید سولا و جروم کوتوریر، رویکردی ساده و مفید در اختیار شما قرار می‌دهد که به کمک آن می‌توانید در مسیر خلق نوآوری و رسیدن به هدف گام بردارید.

این کتاب برای کسانی است که می‌خواهند تفکر استراتژیک خود را در زندگی یا کسب و کار بهبود بخشند. مدیران و مسئولان اجرایی راه‌هایی عملی برای تفکر و عملکرد استراتژیک کشف می‌کنند و استراتژی را به سفری مشترک به سمت ارزش بیشتر تبدیل می‌کنند نه این که متنی باشد که چیزی را تغییر ندهد. اما دانشجویان، والدین، پزشکان و ورزشکاران هم به اندازه رهبران شرکت‌ها می‌توانند از کتاب چگونگی تفکر استراتژیک (How to think strategically your roadmap to innovation and results) استفاده کنند چون هدف تمام استراتژی‌ها غلبه بر موانع جهت ایجاد ارزش است، هر چند این ارزش برنده شدن در مسابقات بیشتر، تربیت کودکان، گرفتن نمره بهتر، کمک بیشتر به بیماران یا سود زیادتر باشد.

دیوید سولا (David Sola) و جروم کوتوریر (Jerome Couturier) تمام آموخته‌های خود را در این کتاب آورده‌اند. هر ایده و هر ابزاری با تفکر عمده و تجربه واقعی، آزمایش و اصلاح شده است. هیچ چیز در این کتاب ساختگی یا کاذب نیست و نویسندگان با اطمینان همه این مطالب را به شما ارائه می‌کنند با این وجود، تفکر استراتژیک وابسته به یادگیری مستمر است.

این کتاب دو بخش دارد. بخش اول توضیح می‌دهد که تفکر استراتژیک فردی چیست و عواملی را مشخص می‌کند که منجر به موفقیت شده و به بررسی ماهیت استراتژی می‌پردازد. بخش دو بر این امر تمرکز می‌کند که چطور می‌توانید تفکر استراتژیک را در سازمان خود به عمل تبدیل کنید و شما را گام به گام از فرایند ابداع و اجرای استراتژی کسب و کار به پیش می‌برد. نویسندگان نکاتی عملی و اصولی را ارائه می‌کنند که به شما کمک می‌کنند تفکر استراتژیک را بخشی از فرهنگ خود نمایید.

آن‌ها می‌خواهند این کتاب تا جایی که امکان دارد عملی باشد، لذا اصول، ابزارها و چارچوبی را در نظر گرفته‌اند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. اغلب شما وقتی همزمان کار و فکر کنید، بهتر می‌آموزید. هر فصل با خلاصه نکات اصلی و نکاتی برای تفکر و استفاده در موقعیت به پایان می‌رسد.

اگر این کتاب را به ترتیب فصل‌ها بخوانید، سود بیشتری می‌برید. این کتاب از روند منطقی رو به جلو پیروی می‌کند و هر فصل مبتنی بر فصل قبلی است، بنابراین خواندن آن به صورت دنبال هم به شما کمک می‌کند درک جدی از تفکر استراتژیک بدست آورید.

برخی نظرات در مورد کتاب چگونگی تفکر استراتژیک:

- مولفان در یکپارچه کردن تفکر استراتژیک عمیق با دانش و قابلیت اجرا استاد بوده‌اند. واضح، مختصر، موثر و فوق العاده! (جیانمیلیو اسکولاتی، رئیس شرکت مدیریت ثروت در سان پائولو)

- راهی هوشمندانه برای بررسی و نزدیک شدن به مدیریت استراتژیک. این کتاب به ما یادآوری می‌کند که تفکر استراتژیک بخشی از کار روزمره است. (جیان پائولو اداردا، استراتژیست شرکت بین المللی فرورو)

- این کتابی قوی درباره تفکر استراتژیک است. این کتاب مفید و آموزنده است و نقشه راه مفصلی برای ابداع و اجرای استراتژی برد فراهم می‌کند. (ردا گویها، مدیرعامل واحد کسب و کار مراقبت خاص، شرکت پفایزر، فرانسه)

- کتاب مرجعی است برای کسانی که به استراتژی علاقمند هستند؛ از جمله مدیران باتجربه‌ای که مشتاق هستند بر کسب وکار خود تاثیر بگذارند. (سباستین هرزوگ، مدیر ارزش حسابرسی، مدیران سرمایه گذاری AXA)

در بخشی از کتاب چگونگی تفکر استراتژیک می‌خوانیم:

وقتی نمی‌توانیم مدل ذهنی پیدا کنیم که متناسب برداشت ما از مسئله پیش رو باشد، ذهن ما از سیستم استدلال خود برای ایجاد راه حل استفاده می‌کند. بنابراین توجه ما متمرکز بر مساله است و ما از فکر کردن به آن آگاه هستیم. سیستم استدلال ما مساله را موشکافی می‌کند و تلاش می‌کند پیچیدگی آن را با تقسیم به مجموعه‌ای از مسائل کوچکتر و قابل مدیریت، کاهش دهد و بعد تلاش می‌کند راه حلی برای آن بیابد و احتمال پیدا کردن راه حل تحت تاثیر توان ذهن فرد برای استفاده از انواع مختلف هوش است (منطقی، ریاضیاتی، زبانی و غیره)، و ایده‌ها و چیزها را گروه‌های مختلفی که مجزا هستند، ترکیب می‌کند.

این ترکیب کردن شامل مهندسی مجدد و خلاقانه مدل‌های ذهنی موجود و تصور رویکردهای کاملاً جدید یا ترکیب هر دو است. داستان طراحی "بالبارو" را در نظر بگیرید، فرغونی که به خاطر داشتن چرخ بادکنک مانند، کمتر از فرغون‌های معمولی در گل گیر می‌کرد. مخترع آن «جیمز دایسون»، این ایده را از لاستیک‌های بادکنکی وسائل نقلیه خاکی- آبی گرفت. خلاقیت وی در این بود که استفاده از این فناوری در زمینه ظاهراً نامربوط را در نظر گرفت. تفکر خلاق شامل کنار گذاشتن رویکرد اولیه است تا روش‌های جدید و متفاوت تفکر تشویق شوند.

به نظر می‌رسد متفکران خلاق به خاطر این که هوش، تحصیلات یا تجربه بیشتری دارند به این هدف نمی‌رسند، بلکه به این دلیل است که به روش متفاوتی فکر می‌کنند. آن‌ها ایده‌ها و چیزها را از گروه‌های مختلفی که آن‌ها را مجزا می‌دانیم، با هم ترکیب می‌کنند. مانند بینش، سیستم استدلال نیز در معرض خطاست و وقتی ذهن خود را روی مساله‌ای متمرکز می‌کنیم، ریسک سرمایه‌گذاری انرژی زیاد به ازای نتایج بسیار ضعیف را پذیرفته‌ایم. موقعیت‌های زیادی وجود دارند که تمرکز ما بر یک مجموعه از مسائل منجر به نادیده گرفتن سرنخ‌های مهم سایر زمینه‌ها می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: دانش استراتژیک
فصل اول: استراتژی چیست؟
فصل دوم: تفکر استراتژیک چیست؟
فصل سوم: تبدیل تفکر استراتژیک به استراتژی
فصل چهارم: استراتژی کسب‌وکار چیست؟
بخش دوم: فرایند برنامه ریزی استراتژیک
فصل پنجم: مدیریت دست نامریی
فصل ششم: ارزیابی موقعیت فعلی
فصل هفتم: شناسایی چالش‌های اصلی
فصل هشتم: حل چالش‌های اصلی
فصل نهم: کاهش نا اطمینانی
فصل دهم: مدیریت اجرا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونگی تفکر استراتژیک: راهنمای شما برای نوآوری و رسیدن به مقصد
نویسنده،
مترجماحمد روستا، نیما شجاعی
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات262
زبانفارسی
شابک978-964-468-375-6
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب چگونگی تفکر استراتژیک: راهنمای شما برای نوآوری و رسیدن به مقصد

برای دریافت کتاب چگونگی تفکر استراتژیک: راهنمای شما برای نوآوری و رسیدن به مقصد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.