معرفی و دانلود کتاب راهنمای کاربردی تدوین برنامه بازاریابی

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای کاربردی تدوین برنامه بازاریابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای کاربردی تدوین برنامه بازاریابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای کاربردی تدوین برنامه بازاریابی

کتاب راهنمای کاربردی تدوین برنامه بازاریابی نوشتۀ الکساندر چرنوو، گام به گام شما را با نحوۀ برنامه‌ریزی و مدیریت بازاریابی آشنا می‌کند و بهترین شیوه‌های بازاریابی را با زبانی ساده برایتان شرح می‌دهد.

مشخصۀ بارز کتاب راهنمای کاربردی تدوین برنامه بازاریابی (Marketing plan handbook)، تأکید آن بر بازاریابی به عنوان فرایند مدیریت ارزش است. برنامۀ بازاریابی ارائه شده در این کتاب در سه بُعد مدیریت ارزش مشارکت می‌کند؛ یعنی مدیریت ارزش مورد انتظار مشتری، مدیریت ارزش مورد انتظار همکار و مدیریت ارزش مورد انتظار شرکت.

برنامه بازاریابی ارائه شده در این کتاب، از دیدگاه بازاریابی به عنوان روش کسب‌وکار اصلی یاد می‌کند که ابعاد کلیدی مدل تجاری شرکت را تعریف می‌نماید. این دیدگاه بازاریابی در رویکرد بین وظیفه‌ای کتاب نسبت به برنامه استراتژیک کسب‌وکار منعکس می‌شود. این کتاب به جای جدا در نظر گرفتن فعالیت‌های بازاریابی، رویکرد یکپارچه‌ای را برای نوشتن برنامۀ بازاریابی ارائه می‌کند که ابعاد فناوری، مالی، سازمانی و عملیاتی شرکت را در نظر می‌گیرد. این رویکرد، برنامۀ بازاریابی را ایجاد می‌کند که نه تنها برای بازاریابان بلکه برای کل سازمان اهمیت دارد.

کتاب حاضر، به سود مدیران همۀ شرکت‌هاست. این کتاب، برای شروع کار هر شرکتی و همچنین شرکت‌هایی که می‌خواهند محصولات پیشنهادی جدیدی را به بازار عرضه کنند، فرایند تدوین برنامه بازاریابی را ترسیم می‌کند. این اثر رویکردی ساختاری جهت عمل برای شرکت‌هایی با پورتفوی محصولات موجود ارائه می‌کند تا محصولات پیشنهادی خود و خطوط تولید را مدیریت نمایند.

کتاب راهنمای کاربردی تدوین برنامه بازاریابی، برای مدیرانی نوشته شده که با اصول مدیریت استراتژیک بازاریابی آشنا و به دنبال برنامه‌های بازاریابی عمل‌محوری هستند که نتایج محسوسی به بار می‌آورد.

از جمله مزایای این کتاب، بیان مطالب به شیوه‌ای کاربردی و آسان است که به نحوی آن را از سایر کتاب‌های منتشر شده در حوزه برنامه بازاریابی جدا می‌کند.

با الکساندر چرنوو بیشتر آشنا شویم:

الکساندر چرنوو (Alexander Chernev) در دانشکده مدیریت کلوگ دانشگاه نورت وسترن آمریکا به تدریس بازاریابی مشغول است. او مدرک دکترای روان‌شناسی خود را از دانشگاه صوفیه در شهر پائولو آلتو آمریکا و مدرک دکترا در رشتۀ مدیریت بازرگانی را از دانشگاه دوک در شهر دورهام آمریکا دریافت کرده است.

چرنو در سِمَت سردبیر منطقه‌ای مجلۀ بازاریابی نیز فعالیت می‌کند و عضو هیئت تحریریه چندین مجله تحقیقاتی برتر بین‌المللی است. نتایج تحقیقات او پیوسته در مجلات مهم بازاریابی به چاپ می‌رسد.

در بخشی از کتاب راهنمای کاربردی تدوین برنامه بازاریابی می‌خوانیم:

افق زمانی برنامه‌های بازاریابی با هم فرق دارد: برخی برنامه‌ها بلندمدت هستند، در حالی که هدف بقیه کوتاه‌مدت است. شرکت‌ها برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت را تهیه می‌کنند. برنامه‌های بلندمدت، جهت استراتژیک کلی را ترسیم می‌کنند و ماهیت آن‌ها کلی‌تر است. در مقابل، برنامه‌های کوتاه‌مدت تخصصی‌تر هستند و فعالیت‌های روزانه تیم بازاریابی برای مدیریت محصول پیشنهادی را هدایت می‌کنند. برنامه‌های بلندمدت افق سه تا پنج ساله دارند، در صورتی که برنامه‌های کوتاه‌مدت، چارچوب زمانی یک ماهه یا سه ماهه دارند.

افق زمانی برنامه بازاریابی وابسته به عوامل مختلفی است. یکی از عوامل کلیدی، درجه عدم اطمینان یک محصول پیشنهادی خاص است. آن دسته از محصولات پیشنهادی که برای شرکت جدید هستند یا در صنایعی با تحول سریع، برنامه‌هایی با افق زمانی نسبتاً کوتاه‌تر دارند؛ در صورتی که محصولات پیشنهادی محرز در صنایع رشدیافته (به حد بلوغ رسیده) برنامه‌هایی با افق زمانی نسبتاً طولانی‌تر دارند. چون عدم اطمینان استراتژیک، توسعه برنامه‌های مفصل را غیرممکن می‌سازد، بیشتر به نظر می‌رسد دستورات استراتژیک باشند تا برنامه‌های عمل مفصل.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجمان
درباره نویسنده
پیشگفتار مؤلف
بخش اول: برنامه‌ریزی و استراتژی بازاریابی
فصل اول: برنامه بازاریابی به عنوان سند کسب‌وکار
فصل دوم: چارچوب مدیریت بازاریابی
بخش دوم: برنامه بازاریابی
فصل سوم: تصویر بزرگ
فصل چهارم: گزارش مدیریتی
فصل پنجم: تحلیل موقعیت
فصل ششم: هدف
فصل هفتم: استراتژی
فصل هشتم: تاکتیک‌ها
فصل نهم: اجرا
فصل دهم: کنترل
فصل یازدهم: ارائه‌ها (نمایش‌ها)
فصل دوازدهم: کنار هم قرار دادن
بخش سوم: نمونه بازاریابی
فصل سیزدهم: نمونه بازاریابی برای معرفی محصول پیشنهادی جدید
فصل چهاردهم: نمونه برنامه بازاریابی برای مدیریت محصول پیشنهادی موجود
بخش چهارم: جزئیات بیشتر موضوع
پیوست‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای کاربردی تدوین برنامه بازاریابی
نویسنده
مترجمکامبیز حیدرزاده، نیما شجاعی
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات250
زبانفارسی
شابک978-964-468-363-3
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک
89700 ت - 9.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای کاربردی تدوین برنامه بازاریابی

مصطفی بهیادی
۱۴۰۲/۳/۸
کتاب مفید و بسیار کاربردی هست پیشنهاد میدم همه بازاریابان بخونن
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای کاربردی تدوین برنامه بازاریابی

برای دریافت کتاب راهنمای کاربردی تدوین برنامه بازاریابی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.