معرفی و دانلود کتاب استعدادیابی و استعدادپروری: راهبردهای بهبود کیفیت در سطح واحد آموزشی

عکس جلد کتاب استعدادیابی و استعدادپروری: راهبردهای بهبود کیفیت در سطح واحد آموزشی
قیمت:
۱۰۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب استعدادیابی و استعدادپروری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب استعدادیابی و استعدادپروری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب استعدادیابی و استعدادپروری: راهبردهای بهبود کیفیت در سطح واحد آموزشی

کتاب استعدادیابی و استعدادپروری حاصل همکاری حسین علیان عطاآبادی و حسن کیان است و آزمون‌هایی را در اختیار شما می‌گذارد که با پیاده‌سازی آن‌ها می‌توانید استعدادتان را کشف کنید. نویسندگان در ادامه شما را با روش‌های عملی و کاربردی پرورش استعداد آشنا می‌کنند. بنابراین با شناخت درست استعدادها مسیر شغلی و تحصیلی هماهنگ خودتان را پیدا می‌کنید و در زندگی به رضایت فردی می‌رسید.

درباره‌ی کتاب استعدادیابی و استعدادپروری

هر کس استعدادی درون خود دارد. برای خیلی از ما این استعداد پنهان است و شاید هرگز در موقعیتی قرار نگیریم که کشف شود. پیدا کردن استعدادها اکثر اوقات بر مبنای شانس اتفاق می‌افتد. معمولاً خیلی اتفاقی فرصت‌هایی سر راهمان قرار می‌گیرد؛ مثلاً در کودکی یک اسباب‌بازی به دستمان می‌رسد که به استعدادمان مجال بروز می‌دهد، اما اگر چنین فرصتی نصیبمان نشود، معمولا یک روش علمی برای کشف استعداد نداریم! علی رغم همه‌ی این‌ها باید بدانیم که استعدادیابی واجد فرایندی علمی و ساختاری است. با پیاده‌سازی این فرایند، دیگر کشف استعداد به شانس و موقعیت‌های اتفاقی بستگی نخواهد داشت. کتاب استعدادیابی و استعدادپروری نوشته‌ی حسین علیان عطاآبادی و حسن کیان روش‌های پیاده‌سازی این فرایند و پس از آن تکنیک‌هایی برای پرورش استعدادها را در اختیار ما می‌گذارد. این کتاب از سیستم مدیریت استعدادها به همین منظور استفاده می‌کند. با کمک این سیستم می‌توانیم استعدادهای خودمان و فرزندانمان را بشناسیم و بر اساس آن مسیر تحصیلی و شغلی مناسبی انتخاب کنیم که با استعدادهای ما هماهنگی داشته باشد.

معرفی و دانلود کتاب استعدادیابی و استعدادپروری

سیستم مدیریت استعدادها بر اساس آزمون‌ها و تکنیک‌های مناسبی به مدیریت زمان و انرژی ذهنی می‌پردازد و مانع از هدررفت انرژی‌های درونی ما می‌شود. این سیستم سه مرحله دارد: اول با بررسی وضع موجود زندگی به کشف استعدادهای درونی می‌پردازد. در مرحله‌ی بعد با تدوین چشم‌اندازی مناسب، وضع مطلوب زندگی را مشخص می‌کند و در مرحله‌ی سوم راه‌های رساندن وضع موجود به وضع مطلوب را مورد بررسی قرار می‌دهد. آزمون‌های استعدادیابی نیز دو دسته هستند. دسته‌ی اول آزمون‌های روانسنجی که توسط متخصصان روانشناس انجام می‌شود و دسته‌ی دوم آزمون‌های خانگی هستند که می‌توان آن‌ها را در خانه انجام داد و نیاز به تخصص خاصی ندارند.

کتاب استعدادیابی و استعدادپروری در هفت فصل نوشته شده است. در فصل اول به کشف و شناخت استعدادها می‌پردازد و پیش‌فرض‌های غلطی را که مانع از شکوفایی استعداد می‌شوند، مطرح می‌کند. فصل دوم رابطه‌ی میان استعداد با عوامل مختلفی مثل ساختار فیزیولوژیک مغز و سیستم عصبی را شرح می‌دهد. فصل سوم انواع آزمون‌های استعدادیابی و خودشناسی را در اختیار شما قرار می‌دهد. نویسندگان در فصل چهارم به ضرورت چشم‌انداز و نحوه‌ی تدوین آن می‌پردازند. فصل پنجم و ششم به راه‌های شکوفایی و تکنیک‌های قرارگیری در مسیر آن اشاره می‌کند. در نهایت، فصل آخر نیز در حکم یک کتاب کار برای شما عمل می‌کند و جداول مورد نیاز را جهت عملی کردن تمام چیزهایی که در طول کتاب آموزش داده شده‌اند، ارائه می‌کند.

کتاب استعدادیابی و استعدادپروری به کوشش نشر آموخته روانه‌ی بازار کتاب ایران شده است.

کتاب استعدادیابی و استعدادپروری برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به مربیان، معلمان، روانشناسان و تمام پدر و مادرهایی که قصد کشف استعدادهای کودکان را دارند، توصیه می‌شود. همچنین کسانی که به دنبال شناسایی و پرورش هر چه بیشتر استعدادهای خود هستند، می‌توانند از این کتاب استفاده کنند.

در بخشی از کتاب استعدادیابی و استعدادپروری: راهبردهای بهبود کیفیت در سطح واحد آموزشی می‌خوانیم

ممکن است کسی بگوید من جوهره‌ای از خلاقیت ندارم و لذا تفکر خلاق، کار خلاق، ایده خلاق و... در مورد من مصداقی ندارد. درحالی‌که واقعیت آن است که حتی حیوانات هم درجه‌ای از خلاقیت دارند، چه برسد به انسان که اشرف مخلوقات و خلیفه‌الله است. به عنوان مثال آب خوردن کلاغ از کوزه‌ای که در ته آن مقداری آب است، با این روش که سنگریزه‌ها را داخل کوزه بریزد تا سطح آب بالا بیاید و بتواند در آن آب بخورد و یا میمونی که در یک اتاق بسته، با موزی آویزان از سقف و تعدادی جعبه خالی مواجه می‌شود و چند لحظه‌ای درنگ کرده و آنگاه به سراغ جعبه‌ها می‌رود، آن‌ها را روی هم می‌گذارد، از آن‌ها بالا می‌رود و موز را می‌کَند و می‌خورد، نمونه‌هایی از این دست است. انسان از ابتدای خلقت و زندگی غارنشینی نیز خلاقانه عمل می‌کرده است. البته هر کس متناسب با استعداد فنی، ایده ساخت نیزه و کمان را داده است.

در طول تاریخ نیز به شواهد بسیار زیبایی از خلاقیت بر می‌خوریم که جای تأمل و شگفتی دارد. به عنوان مثال آورده‌اند که اسکندر مقدونی اسب عظیم‌الجثه‌ای داشت که رام نمی‌شد. اسکندر با اندکی تأمل دریافت که آن اسب که بوسفالوس نام داشت، از سایه خود می‌ترسد و رم می‌کند؛ لذا صورت اسب را به طرف خورشید چرخانید تا سایه ناپدید شود. وقتی سایه ناپدید شد، سوار آن اسب شد و آن را رام کرد. یا مثال دیگر، بریدن سنگ‌های حجیم از دل کوه‌ها و صخره‌ها با ریختن آب در شکاف‌هاست که به این نکته علمی اشاره دارد که در اثر سردی هوا و انقباض آب در اثر تبدیل آن به یخ، حجم آن در اثر ورود به شبکه هگزاگونال افزایش می‌یابد و این در حالی است که شکاف قادر به تحمل این حجم بالا نبوده و سنگ دقیقاً شکاف می‌خورده است. در زندگی مشاهیر بزرگ هم می‌بینیم که هر یک با تکیه بر استعدادهای ذاتی خویش و پرورش خلاقیت مربوط، به ابداعات بزرگ و شگرفی دست زده‌اند و تحولات بشری حساسی را رقم زده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

متن کتاب در یک نگاه
مقدمه
فصل اول: ضرورت کشف استعدادها
فصل دوم: استعداد و فیزیولوژی مغز
فصل سوم: فرآیند استعدادیابی
فصل چهارم: چشم‌انداز
فصل پنجم: خودشکوفایی
فصل ششم: در مسیر شکوفایی استعدادها، ریزمغذی‌ها و آفت‌ها
فصل هفتم: برنامه‌ریزی – هدف‌گذاری و حرکت
سخن پایان: آموزه‌ای برای خوب زندگی کردن خوبان
منابع و مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب استعدادیابی و استعدادپروری: راهبردهای بهبود کیفیت در سطح واحد آموزشی
نویسنده،
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-600-6465-57-9
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی، کتاب‌های تست روانشناسی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب استعدادیابی و استعدادپروری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب استعدادیابی و استعدادپروری

برای دریافت کتاب استعدادیابی و استعدادپروری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.