معرفی و دانلود کتاب اشراف زاده‌ای در مسکو

عکس جلد کتاب اشراف زاده‌ای در مسکو
قیمت:
۵۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اشراف زاده‌ای در مسکو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اشراف زاده‌ای در مسکو و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اشراف زاده‌ای در مسکو

کتاب اشراف زاده‌ای در مسکو نوشته‌ی آمور تولز، داستان زندگی یک کنت روسی مخالف بلشویک‌ها را روایت می‌کند که سال‌های زیادی در اتاق هتلش زندانی بوده و در تنهایی زندگی کرده. کنت روستوف، که شاعری سرشناس است، در سال 1922 به ظن مخالفت با انقلاب، بازداشت و با حکم دادگاه در اتاقش حصر می‌شود؛ حصری که 32 سال طول می‌کشد. این رمان تحسین‌شده در لیست پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز قرار دارد و قرار است سریالی با اقتباس از آن ساخته شود.

درباره‌ی کتاب اشراف زاده‌ای در مسکو

الکساندر ایلیچ روستوف، کنت جوانی است که پس از سال‌ها زندگی در فرانسه، در سال 1918 به روسیه بازمی‌گردد. اما در همان بدو ورود، مورد سوظن نیروهای انقلابی قرار می‌گیرد. کنت شاعری سرشناس است و عموم مردم با اشعار او آشنایند. بلشویک‌های انقلابی که در حال بسط سلطه و قدرت خود هستند، به کنت روستوف شک دارند و معتقدند او ضدانقلاب است و در شعرهایش سعی دارد مردم را تحریک کند. این‌چنین است که او را مدت‌ها زیر نظر می‌گیرند. روستوف پس از بازگشت به کشور، در اتاق 217 هتل متروپل مسکو مستقر شده. او که اشراف‌زاده‌ای تمام‌عیار است، در طول زندگی‌اش لحظه‌ای کار نکرده و اوقاتش را با خوش‌گذرانی، خوردن، و خواندن و فکر کردن می‌گذراند. روز 21 ژوئن 1922، روستوف بازداشت می‌شود و به دادگاه انقلاب می‌رود. دادستان با بررسی پرونده، روستوف را از طبقه‌ی فاسد بورژوا می‌داند و رفتارها و اشعارش را مخالف آرمان‌های انقلاب ارزیابی می‌کند. بااینکه او مستحق اشد مجازات است، ولی به خاطر طرفدارانی که در میان رهبران بلشویک دارند، حکم او کمتر می‌شود. درنهایت دادگاه دستور می‌دهد او تا آخر عمر در اتاقش حصر شود. روستوف سرخوشانه با مشایعت مأموران مسلح به اتاق هتل لوکسش می‌رود. او سعی می‌کند زندگی جدیدی را در تنهایی و زندان کوچکش شروع کند؛ زندگی‌ای که بیش از سی سال طول می‌کشد...

معرفی و دانلود کتاب اشراف زاده‌ای در مسکو

رمان اشراف زاده‌ای در مسکو (A Gentleman in Moscow) نوشته‌ی آمور تولز (Amor Towles) از تحسین‌شده‌ترین آثار تاریخی چند سال گذشته است. داستان آریستوکراتی سرخوش و شوخ که با بلشویک‌ها درگیر و زندانی می‌شود. انقلابی‌ها که به خاطر سبک زندگی مرفه و بی‌دغدغه‌ی کنت روستوف از او نفرت دارند، او را در اتاقش حبس می‌کنند. این حبس، برخلاف انتظار او به‌زودی پایان نمی‌یابد. بلکه تا زمان مرگ استالین، یعنی دقیقاً 32 سال بعد از دادگاهش، ادامه پیدا می‌کند. تنهایی روستوف در اتاقش این فرصت را می‌دهد تا خواننده با افکار و عقاید این شخصیت بیشتر آشنا شود. تولز در بستر جریان زندگی این مرد، به تاریخ معاصر روسیه می‌پردازد و از انقلاب اکتبر و قدرت گرفتن بلشویک‌ها تا مرگ استالین را مرور می‌کند.

یکی برجسته‌ترین نکته‌های داستان اشراف زاده‌ای در مسکو، شخصیت کنت روستوف است. به اذعان اکثر منتقدان، آمور تولز موفق شده کاراکتری جذاب و به‌یادماندنی خلق کند. روستوف مردی باهوش و شاعرپیشه است که می‌تواند خود را با شرایط جدید وفق دهد و حتی در تنهایی هم از زندگی‌اش لذت ببرد. او برخلاف انتظار، تسلیم انقلابی‌ها نمی‌شود و در زندان هم دست از زندگی بی‌خیالش نمی‌کشد. اما در لایه‌های پایین‌تر، او مردی متفکر است و به‌خوبی شرایط حال روسیه را تحلیل می‌کند. تولز از زاویه‌ی دید او به یکی از مخوف‌ترین و بحرانی‌ترین دوره‌های معاصر نگاه می‌اندازد و می‌کوشد جنبه‌های متفاوت‌تری از آن را نشان دهد.

رمان اشراف زاده‌ای در مسکو با فروش بسیار خوبی در سراسر دنیا مواجه شد و برآورد می‌شود بیش از 2 میلیون جلد از آن به فروش رفته است. وظیفه‌ی برگردان این داستان را معصومه عباسیان برعهده داشته و نشر ارس آن را روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

اقتباس تلویزیونی از کتاب اشراف زاده‌ای در مسکو

در سال 2017 اعلام شد که قرار است سریالی تلویزیونی بر مبنای این رمان ساخته شود. در ابتدا کنت برانا برای نقش کنت روستوف درنظر گرفته شده بود، اما در سال 2022 اعلام شد اوان مک گرگور بازیگر نقش اصلی خواهد بود. این سریال را تام هارپر کارگردانی می‌کند و از شبکه‌های پارامونت و شوتایم پخش خواهد شد.

جوایز و افتخارات کتاب اشراف زاده‌ای در مسکو

  • در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز
  • نامزد بهترین داستان تاریخی وب‌سایت گودریدز (2016)
  • نامزد جایزه‌ی ادبی دوبلین (2018)
  • کتاب منتخب وب‌سایت آمازون در بخش داستانی
  • نامزد جایزه‌ی Kirkus در بخش بهترین داستان (2016)

نکوداشت‌های کتاب اشراف زاده‌ای در مسکو

  • اگر به دنبال رمانی تابستانی هستید، این همان کتابی است که می‌خواهید. (فرید زکریا، مجری سی‌ان‌ان)
  • رمانی بامزه، هوشمندانه و عمیقاً سرخوش. (بیل گیتس)
  • رمانی پر از ماجراجویی، روابط عاشقانه، تغییرات غیرمنتظره و مسخره‌بازی‌های احمقانه. (وال‌استریت ژورنال)

کتاب اشراف زاده‌ای در مسکو برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به دوستداران رمان‌های تاریخی و علاقه‌مندان به تاریخ روسیه پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب اشراف زاده‌ای در مسکو می‌خوانیم

شبی در اواخر دسامبر وقتی کنت از سرسرا به‌ سمت پیازا می‌رفت، با این‌که نزدیک‌ترین خروجی تا خیابان حدود پنجاه متر فاصله داشت، سوز سردی را احساس کرد. جریان هوای سرد با طراوت و پاکیِ شب ستاره‌باران زمستانی به‌ سرعت از کنارش گذشت. کنت پس از مکثی کوتاه و نگاهی به اطرافش متوجه شد این سوز سرد از رختکن می‌آید. جایی که تانیا، مراقب رختکن، آن را بدون مراقب رها کرده بود. بنابراین، کنت نگاهی به چپ و راست انداخت و به داخل قدم گذاشت. در دقایق قبل از آن، هجوم دسته‌های مردم که برای شام رسیده بودند باید آن‌قدر می‌بود که هوای زمستانی در تار و پود پالتوهایشان محو می‌شد. یک جا پالتوی سربازی بود که گرد برف بر شانه‌هایش نشسته بود؛ جایی دیگر کت پشمی مأمور دولتی که هنوز دم‌کرده و نمدار بود و یک جا پالتوی سیاهِ پوست مینک با یقه‌ی خز قاقم، یا شاید راسو، که به احتمال قریب به یقین معشوقه‌ی وزیری آن را بر تن می‌کرد.

کنت آستین پالتو را تا صورتش بالا آورد، می‌توانست دود شومینه و بوی ادکلن شرقی را تشخیص دهد. این زیباروی جوان که از خانه‌ای زیبا در بلوار رینگ آمده بود، احتمالاً با اتومبیلی به سیاهی کتش به این‌جا وارد شده بود. یا شاید تصمیم گرفته بود در خیابان تورسکایا قدم بزند، جایی که مجسمه‌ی پوشکین، متفکر اما بدون واهمه، در میان برف‌ تازه‌ ایستاده بود. یا حتی بهتر، با سورتمه آمده بود، با صدای سم اسب‌ها در خیابان‌های سنگفرش‌شده و صدای شلاق که با صدای هیِ سورتمه‌ران هماهنگ بود!

کنت و خواهرش در شب کریسمس به همین ترتیب سرما را به جان خریده بودند. برادر و خواهر که به مادربزرگ قول داده بودند دیرتر از نیمه‌شب برنگردند، سوار بر درشکه‌ی سه‌اسبه در دل هوای سوزناک شب راهی شدند تا به دیدار همسایه‌هایشان بروند. افسار در دست کنت و پوست گرگ روی پایشان، از میان چراگاه میانبر زدند و خود را به جاده‌ی دهکده رساندند که کنت فریاد زد: اول سراغ که برویم؟ بایرینسکی‌ها یا داویدف‌ها؟

فهرست مطالب کتاب

دفتر اول: 1922: سفیر
رابینسون کروزوئه
قرار
آشنایى
بگذریم ...
حوالی
مجمع
باستان‌شناسی
رجعت
دفتر دوم: 1923: خانم بازیگر، روح، زنبور
الحاقیه
1924: ناشناس
1926: بدرود
دفتر سوم: 1930
هنر آراخنه
لنینگراد
قرار بعدازظهر
اتحاد
آبسنت
الحاقیه
1938: تازه‌وارد
تنظیم
فراز و فرود
الحاقیه
1946
چیزهای ضد و نقیض، یک تصادف
الحاقیه
دفتر چهارم: 1950: آداجیو، آندانته، آلگرو
1952: امریکا
1953: متدینان و مرتدان
دفتر پنجم: 1954: تشویق و تحسین
حرکت آشیل
تا دیدار بعد خدانگهدار (Arrivederci)
بزرگسالی
خبری در راه است
حکایت‌ها
دشمنان مسلح (و چشم‌پوشی)
آپوتئوزها
مؤخره ...
چند لحظه بعد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اشراف زاده‌ای در مسکو
نویسنده
مترجممعصومه عباسیان
ناشر چاپینشر ارس
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات560
زبانفارسی
شابک978-622-5489-38-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اشراف زاده‌ای در مسکو

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اشراف زاده‌ای در مسکو

برای دریافت کتاب اشراف زاده‌ای در مسکو و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.