معرفی و دانلود کتاب صوتی چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟

عکس جلد کتاب صوتی چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟

کتاب صوتی چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟ اثری از آلن دوباتن، فیلسوف و نویسنده‌ی نام‌آشنای معاصر است. دوباتن در این کتاب صوتی تلاش کرده تا ظریف‌ترین و مهم‌ترین نکات را برای ارتقای کیفیت روابط عاطفی افراد و بهبود زندگیِ آن‌ها مطرح سازد.

درباره‌ی کتاب صوتی چگونه برای ادامه‌ زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟

آیا احساس می‌کنید در رابطه‌ی عاطفی خود به بن‌بست رسیده‌اید و نمی‌توانید تصمیم بگیرید که همان مسیر گذشته را ادامه دهید یا آن را به پایان برسانید؟ آیا نمی‌توانید از شرایط موجود به این نتیجه برسید که ادامه‌ی رابطه به صلاح شماست یا خیر و اینکه اصلاً برای چنین ارتباطی، می‌توان آینده‌ای خوب و معقول را متصور بود یا نه؟ ادامه دادن یا ترک یک رابطه یکی از مهم‌ترین، اثرگذارترین و شاید دردناک‌ترین تصمیم‌هایی است که افراد در طول زندگی خود با آن مواجه می‌شوند. آنچه این مواجهه را سخت‌تر می‌کند این است که هیچ قانون ثابتی وجود ندارد که برای همه به‌صورت یکسان عمل کند. چه معیارهایی را می‌توان برای «خوب بودن» یک رابطه در نظر گرفت؟ مرز میان آینده‌نگری یا خیال‌بافی‌های ساده‌لوحانه کجاست؟ آیا واقعاً فرد بهتری آن بیرون وجود دارد که در کنار او بتوانیم از آرامش و خوشبختی بیشتری بهره ببریم؟ آیا این فرد تا پایان به همین شکل رفتار خواهد کرد یا در طول زندگی احساسات و عواطفش دچار نوسان خواهند شد؟ احساسات و شرایط فرزندان در این تصمیم‌گیری‌ها تا چه اندازه دخیل هستند؟ آلن دوباتن (Alain De Botton) در کتاب صوتی چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم (Stay or Leave) تلاش کرده تا به این پرسش‌ها که اغلب ذهن ما را درگیر می‌کنند، پاسخ‌هایی درخور ارائه دهد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟

وجود اختلاف‌نظر و تفاوت در هر رابطه‌ی عاطفی، اجتناب‌ناپذیر و طبیعی است. معیار یک رابطه‌ی خوب، نه فقدان اختلاف عقیده و مشکلات، بلکه چگونگی حل آن‌هاست. اما گاهی این تفاوت نظرها و معضلات چندان زیاد می‌شوند که تصمیم‌گیری درباره‌ی ادامه‌ی رابطه را دشوار می‌سازند. دلیل هرچه باشد، چه فقدان ارتباطات صمیمانه و گرمِ عاطفی چه بحث‌وجدل‌هایی دیوانه‌وار، فرد را به این نتیجه رسانده است که ادامه‌ی زندگی با این شرایط ناممکن است. ماندن در چنین وضعیتی آزاردهنده، ناخوشایند و کلافه‌کننده است. بلاتکلیفی ماندن یا رفتن نیاز به تفکر عمیق، ارزیابی بی‌طرفانه‌ی شرایط و تصمیم‌گیری قطعی دارد؛ کاری که می‌تواند با کمک افراد معتمد و آگاه انجام شود. در این میان یاری گرفتن از کتاب‌های خودیاری و شنیدنِ مطالبی مانند مطالب کتاب صوتی چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم از آلن دوباتن به فرد کمک می‌کند قدم‌هایی آگاهانه‌تر و مسئولانه‌تر در این راه بردارد.

آلن دوباتن در کتاب صوتی چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم تلاش کرده با ارائه‌ی راهکارهایی به مخاطب خود کمک کند عمیقاً شرایط‌اش را بررسی نماید و دیدگاه‌های متفاوت و جدیدی را نسبت به موقعیت خود پیدا کند و از میان گزینه‌های متعددی که پیش رو دارد، بهترین گزینه را انتخاب نماید.

کتاب صوتی چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم را به همت نشر جیحون و با همکاری انتشارات کتاب‌سرای نیک، با ترجمه‌ی معصومه عباسیان و خوانش نورالهدی فرهادی می‌شنوید.

درباره‌ی مجموعه‌ی مدرسه زندگی

مدرسه‌ی زندگی (The School of Life Library) عنوان مجموعه‌ای به سرپرستی آلن دوباتن است. دوباتن درباره‌ی این مدرسه که در سال 2008 راه‌اندازی شده، چنین گفته است: «مهم‌ترین هدف از راه‌اندازی مدرسه زندگی، به چالش کشیدن دانشگاه‌ها و شیوه‌ی آموزش سنتی و نگرش آکادمیکِ حاکم بر آنان است. قصد ما از تأسیس این مدرسه، بازتعریف و بازسازی دانش و فرهنگ به نفع مردم است.» مدرسه‌ی زندگی هم‌اکنون یک برند جهانی به شمار می‌آیند که در اکثر شهرهای بزرگ دنیا نظیر لندن، پاریس، استانبول، سئول، برلین، ملبورن، آمستردام و... فعالیت دارد و طرفدارانِ زیادی را با خود همراه ساخته است. اقدامات این مدرسه از طریق شبکه‌های اجتماعی مختلف از جمله یوتیوب، فیسبوک و اینستاگرام به اطلاع عموم مردم جهان می‌رسد.

اندیشمندان، فیلسوفان، نویسندگان، مربیان، روان‌درمانگران و هنرمندانِ بسیاری در تهیه‌ی این کتاب‌ها مشارکت داشته‌اند. آنان هدف خود از تألیف کتاب‌های این مجموعه را ارائه‌ی درک متفاوتی از رویدادهای زندگی و مواجهه با چالش‌ها و دغدغه‌های روزمره‌ی آن ‌به‌شیوه‌ی متفاوت و نوین عنوان کرده‌اند. محصولات این مجموعه در قالب‌های مختلفی از جمله کتاب، فیلم‌های آموزشی و خدمات درمانی به افراد ارائه می‌شود. آثار این مجموعه با زبانی گرم، دوستانه و صمیمانه افراد را در دشوارترین تنگناهای زندگی همراهی می‌کنند. «چگونه در دنیای مدرن دوام بیاوریم»، «ازخودبیزاری»، «هماهنگی ذهن و بدن»، «در باب اعتماد به نفس»، «در باب تربیت احساسات»، «در باب شکست»، «در باب امیدواری» و «ایده‌های بزرگ برای ذهن‌های کنجکاو» از جمله کتاب‌هایی هستند که تاکنون از این مجموعه به انتشار رسیده‌اند.

نکوداشت‌های کتاب چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟

  • خواندنِ کتاب چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم به‌شدت به همه‌ی افراد توصیه می‌شود. (دیپاک چوپرا، پزشک و نویسنده‌ی برجسته‌ی هندی-آمریکایی)
  • کتاب چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم اثری خواندنی، اثرگذار و قابل تأمل است. (Reader Review)
  • چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم یک اثر ایدئال برای هر فردی است که در جست‌وجوی راهی برای ایجاد تغییر در روابط خود است. (داون فرنچ، بازیگر و کارگردان انگلیسی)
  • مخاطبانِ هدف اصلیِ کتاب چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم همه‌ی افرادی هستند که در ادامه دادن یا ترک یک رابطه‌ی عاطفی مرددند. این کتاب می‎‌تواند مانند یک راهنمای خوب، روابط عاطفی میان افراد را بهبود بخشد. (NetGalley)

کتاب صوتی چگونه برای ادامه‌ زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم برای چه کسانی مناسب است؟

به همه‌ی افرادی که قصد دارند کیفیتِ روابط عاطفی خود را بهبود بخشند، شنیدنِ کتاب صوتی چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم را پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟ می‌شنویم

اخبار مربوط به پایان ازدواج معمولاً در جوامع ما با تشریفات عمیقی پذیرفته می‌شود؛ ما اغلب به طلاق به‌چشم یک تراژدی کوچک نگاه می‌کنیم. رفتار آدم‌ها در همدردی با ما مثل کسانی است که از تشییع جنازه بازگشته‌اند. این موضوع، فلسفه‌ی زیربنایی عشق را منعکس می‌کند. به ما آموخته‌اند که نتیجه‌ی طبیعی و موفقیت‌آمیز هر ازدواج عاشقانه‌ای باید این باشد که تا زمان فرارسیدن مرگِ هر کدام از ما، کنار یکدیگر بمانیم. ضمناً هرگونه جدایی باید به‌ عنوان شکست یک یا هر دو طرف تعبیر شود. اما سناریوی دیگری وجود دارد که در آن می‌فهمیم از یکدیگر جدا می‌شویم نه به این دلیل که رابطه‌مان بد شده است، بلکه به این دلیل که خوب پیش رفته است. این رابطه دارد تمام می‌شود چون رابطه‌ی موفقی بوده است. به‌جای اینکه با احساس آسیب، تلخی، پشیمانی و گناه از هم جدا شویم، با احساس قدردانی متقابل و دستاوردی مشترک از هم جدا می‌شویم. این امکان غیرشهودی اما واقعی منبعی غیرمنتظره دارد. دلیل آن این است که در طول مدتی که با هم بوده‌ایم سؤال مهمی را در ذهن داشته‌این: این رابطه برای چیست؟ ممکن است این سؤال منفی به نظر برسد؛ تصور می‌کنیم که با لحنی ناامیدانه پرسیده شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
معرفی
7 دقیقه
مقدمه
17 دقیقه
بخش‌های یک و دو
17 دقیقه
بخش‌های سه و چهار
21 دقیقه
بخش‌های پنج و شش
27 دقیقه
بخش‌های هفت و هشت
15 دقیقه
بخش‌های نه و ده
21 دقیقه
بخش‌های یازده و دوازده
21 دقیقه
بخش‌های سیزده و چهارده
18 دقیقه
بخش‌های شانزده و هفده
22 دقیقه
بخش‌های هجده و نوزده
15 دقیقه
بخش‌های بیست و بیست‌ویک
13 دقیقه
بخش‌های بیست‌ودو و بیست‌وسه

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟
نویسنده
مترجممعصومه عباسیان
راوینورالهدی فرهادی
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟

سعیده خلیلی
۱۴۰۳/۱/۱۲
کتابی که فهم دوباره‌ای از خود و رابطه‌تان به شما خواهد بخشید، ممنونم از کتابراه.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟

برای دریافت کتاب صوتی چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.