معرفی و دانلود کتاب چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟

عکس جلد کتاب چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟
قیمت:
۳۰,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟

آیا در لبه‌ی پرتگاه زندگی خود قرار دارید و به‌درستی نمی‌دانید باید رابطه عاطفی‌تان را به پایان برسانید یا به آن ادامه دهید؟ کتاب چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟ اثر خواندنی و تامل‌برانگیز آلن دوباتن شما را به واکاوی درباره رابطه عاشقانه خود و تصمیم به ادامه یا انصراف از زندگی مشترکتان وا می‌دارد. این کتاب یک چراغ پر نور را در ابتدای مسیر انتخاب‌هایتان روشن می‌کند و راهنمایی همیشگی برای شماست.

درباره کتاب چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟

وجود اختلاف‌نظر و تفاوت‌ها در هر رابطه عاطفی، طبیعی و اجتناب‌ناپذیر است. درواقع نمی‌توان گفت که یک رابطه خوب، رابطه‌ای است که هیچ مشکلی در آن وجود ندارد! اما گاهی این اختلافات و مشکلات آنقدر زیاد و عمیق می‌شوند که تصمیم‌گیری درباره ادامه رابطه یا پایان دادن به آن، برای زوج‌ها دشوار می‌شود.

حتما شما هم این تجربه را داشته‌اید که یک روز با دیدن رفتارهای محبت‌آمیز همسرتان تصمیم به ماندن گرفتید و روز دیگر با برخوردهای تند و اشتباه از سوی او، به رفتن فکر کردید. در این شرایط کدام تصمیم بهتر است؟ رفتن یا ماندن؟!

کتاب چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟ (Stay or Leave) در پی یافتن پاسخ برای این سوال مهم و دلیلی برای ماندن و یا ترک کردن است. آلن دوباتن (Alain de Botton) در این اثر خود تلاش کرده است که با شرح موقعیت‌های مختلف زندگی مشترک، راه‌حل مناسبی را برای رفع اختلافات و تصمیم‌گیری منطقی و عاقلانه ارائه دهد.

واقعیت این است که در دوره تعلیق میان ماندن در رابطه خود یا ترک کردن آن بسیار تنها و سردرگم خواهید بود. گاهی در این شرایط، فکرکردن و تصمیم‌گیری، به یک کار طاقت‌فرسا و بسیار دشوار تبدیل می‌شود که به‌تنهایی از عهده آن برنمی‌آیید. مرور این کتاب و تامل در هر یک از فصل‌های آن به شما کمک می‌کند که ذهنتان را نظم ببخشید و با در نظر گرفتن همه جوانب رابطه خود، به یک تصمیم صحیح و یا قطعی برسید. کتاب پیش رو از جمله آثار مجموعه مدرسه زندگی به‌شمار می‌رود که به‌خوبی شما را برای قدم گذاشتن در مسیرهای پرپیچ‌وخم زندگی راهنمایی می‌کند.

نکوداشت‌های کتاب چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟

- این اثر، یک کتاب تاثیرگذار است و هدف اصلی آن کسانی هستند که نمی‌دانند می‌خواهند در یک رابطه عاطفی بمانند یا آن را ترک کنند. این کتاب مانند یک راهنمای خوب می‌تواند روابط عاطفی میان زوج‌ها را بهبود ببخشد. (NetGalley)

- یک کتاب خواندنی، تاثیرگذار و قابل تامل. (Reader review)

- یک کتاب ایده‌آل برای هر کسی که به دنبال ایجاد تغییر در روابط خود است. (Dawn French)

- خواندن این اثر به شدت توصیه می‌شود. (Deepak Chopra)

کتاب چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم برای چه کسانی مناسب است؟

همه کسانی که می‌خواهند روابط عاطفی و عاشقانه خود را بهبود بخشند و یا در جهت ایجاد تغییر در آن حرکت کنند، از خواندن این کتاب لذت می‌برند.

با آلن دوباتن بیشتر آشنا شویم

ازجمله نویسندگان برتر و تاثیرگذاری که کتاب‌های او طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارند، آلن دوباتن است. باتن یک فیلسوف و نویسنده دو رگه سوییسی- انگلیسی است که کتاب‌هایش را درباره موضوعات گوناگون و با شیوه‌ای فلسفی تالیف می‌کند. تمرکز باتن در اکثر آثارش روی زندگی روزمره است و تلاش می‌کند ظریف‌ترین و مهم‌ترین نکاتی را که به بهبود زندگی افراد و روابط آن‌ها منجر می‌شود بیان کند.

این نویسنده دوره دکتری فلسفه خود را در دانشگاه هاروارد آغاز کرد، اما پس از مدتی از آن انصراف داد و به نوشتن کتاب‌هایی با زمینه فلسفی مشغول شد. آلن دوباتن برای گسترش کیفیت زندگی از طریق اندیشیدن و آرای فلسفی، مدارسی را با عنوان مدرسه زندگی یا School of Life را راه‌اندازی کرده است و کتاب پیش رو یکی از آثار مهم از مجموعه مدرسه زندگی به شمار می‌رود. از دیگر کتاب‌های محبوب و مهم این نویسنده می‌توان به «تسلی‌بخشی‌های فلسفه»، «جستارهایی در باب عشق»، «روان درمانی چیست» و «شغل مورد علاقه» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم می‌خوانیم

شما انرژی زیادی را صرف دفاع از خود در برابر امیدی برحق می‌کنید، امیدی که ناعادلانه بر برخی از حقایق عمومی غیرقابل تردید مبتنی است: اینکه هیچ عاشقی بی‌ایراد نیست و هر ماه عسلی به پایان می‌رسد. برای از بین بردن محدودیت‌های این اغراقِ اطمینان‌بخش اما در نهایت اغفالگر، «عاشق» را با «فیلم» یا «مقصد تعطیلات» عوض کنید. اصرار بر اینکه هیچ عاشق بی‌نقصی وجود ندارد واقعاً همان‌قدر درست است که اشاره کنیم که هیچ فیلم یا استراحتگاه کاملی وجود ندارد. اما این دلیلی برای امتناع از تغییر کانال‌های تلویزیونی یا انکار این نیست که ممکن است تفاوت قابل ملاحظه‌ای بین تعطیلات در میلتون کینز یا دریاچه‌ی کومو وجود داشته باشد. چیزی با مفهوم «بهتر» و «بدتر» برای شما وجود دارد.

اینکه ارتباط خود را در خلوت قطع کنید و در ظاهر نشان بدهید که با هم هستید بدتر از این است که به‌طور مناسب، علنی و قطعی تنها باشید؛ همان‌طور که وقتی از درون می‌سوزید بهتر است گریه کنید تا اینکه مجبور شوید لبخند بزنید.

چیزی که واقعاً ما را به عقب می‌راند این است که اعتماد‌به‌نفس نداریم؛ احساس می‌کنیم شایستگی نداریم و از خودمان شرمنده‌ایم (همان‌طور که قبلاً هم دیدیم این موضوع ارتباط زیادی با دوران کودکی ما دارد). ناتوانی ما در ترک دیگری اغلب نشانه‌ی بیزاری از خود است. اگر ما قاطعانه طرفدار خودمان بودیم، شایستگی‌مان آشکارتر می‌شد و می‌توانستیم ادعای محکم‌تری داشته باشیم.

جمله‌ی زیر را کامل کنید: «اگر می‌شد بر همه‌ی موانع عملی، مثلاً از طریق جادو، فائق آمد (موانعی مانند عذاب صحبت‌کردن با او، دشواری یافتن مکان جدید، شرم از رساندن خبر طلاق به دوستان مشترک و غیره)، آنچه من واقعاً دوست دارم بعداً اتفاق بیفتد این است که ...» اگر از پاسخ طفره می‌روید به‌معنای این است که همچنان سهم بزرگ‌تری از زندگی‌تان را قربانی گفت‌وگویی دشوار با آشنایان خاصی می‌کنید که به‌هرحال اهمیتی به ماجرا نمی‌دهند، یا قربانی یک یا دو بعدازظهر خسته‌کننده با یک مشاور املاک. گران‌بهاترین کالای شما زمان است. در بستر مرگ، هیچ مدالی برای استقامت و ظرفیت نامحدود برای سرکشیدن جام بدبختی به کسی نمی‌دهند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
1. آیا مجازیم از همسر‌مان بخواهیم که تغییر کند؟
2. آیا ما واقعاً این‌قدر متفاوت هستیم؟
3. آیا آدم‌ها می‌توانند تغییر کنند؟
4. آیا ارزش دارد به‌خاطر رابطه‌ی زناشویی از هم جدا بشویم؟
5. راجع به بچه‌ها چطور؟
6. آیا همه‌چیز را آزموده‌ایم؟
7. اگر در نهایت تنها بمانم چه؟
8. اگر همان اشتباهات را تکرار کنم چه؟
9. آیا می‌توانم در عمل با جدایی کنار بیایم؟
10. چه کسی آن دیگری را طرد می‌کند؟
11. چرا همچنان احساس می‌کنم گیر افتاده‌ام؟
12. چرا این‌قدر گیج‌کننده است؟
13. چیزی به من بگو تا کمتر از طلاق بترسم
14. آیا باید به تراژدی ختم بشود؟
15. اما من او را وحشتناک نمی‌دانم
16. آیا اجازه دارم چنین کاری انجام بدهم؟
17. آیا انتظارات من خیلی زیاد است؟
18. چگونه به او بگویم؟
19. چطور حالا او به نظر این‌قدر دوست‌داشتنی می‌رسد؟
20. چرا این‌قدر حسرت گذشته را می‌خورم؟
21. آیا سازش اشکالی ندارد؟
22. چگونه بفهمم درهای زندگی مشترک بسته شده است؟
23. آیا دارم اشتباه وحشتناکی می‌کنم؟

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟
نویسنده
مترجممعصومه عباسیان
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات120
زبانفارسی
شابک978-622-5753-07-5
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟

ثمین حاف
۱۴۰۲/۳/۱۹
کتاب خوبی بود، دید خوب و کلی میده که هرکسی با توجه به شرایط خودش میتونه تصمیم بگیره، درک اینکه هیچ قطعیتی وجود نداره و هیچ چیز کاملا درست یا کاملا غلط وجود نداره به آرامش فکری من کمک کرد.
متن کتاب به نظر من همه جا خیلی روان نیست، ولی کتاب مثبت و مفیدی بود
ایدا امیدوار
۱۴۰۱/۸/۱۱
به نکات خوبی اشاره دارد. صرفا با خواندن سریع جملات به درک لازم با آنچه نویسنده در پی گفتنش بوده نمیتوان رسید و باید بر روی زوایای اشاره شده در کتاب تامل داشت. در کل کمک به بدست آوردن دید بهتری از موضوع میکند.
hamed omidi
۱۴۰۱/۸/۴
یه دید وسیع و روشن از وضعیت قبل و بعد از جدایی بهتون میده، بطوری که بتونید از بالا به مسئله خودتون نگاه کنید تا با مقایسه هر دو حالت، تصمیم بهتری برای ادامه رابطه بگیرید. مجموعا از نظر من، به شدت ارزش خوندن داره
محمد علی عفری نژاد
۱۴۰۱/۹/۱۱
بسیار عالی بود ولی یکم کاربردی نبود
در ایران قابل استفاده میباشد
romina javaheri
۱۴۰۱/۱۱/۲۷
مثل تموم کتابهای دوباتن حرفها برای گفتن داره... 🙏🏻
باران فاتحی
۱۴۰۱/۷/۲۸
نکات قابل تاملی داره ‌
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟

برای دریافت کتاب چگونه برای ادامه زندگی مشترکمان تصمیم بگیریم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.