معرفی و دانلود کتاب اصول طراحی شبکه‌های توزیع بیست کیلو ولت و بکارگیری فناوری‌های جدید در طراحی

عکس جلد کتاب اصول طراحی شبکه‌های توزیع بیست کیلو ولت و بکارگیری فناوری‌های جدید در طراحی
قیمت:
36000 تومان - 4.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اصول طراحی شبکه‌های توزیع بیست کیلو ولت و بکارگیری فناوری‌های جدید در طراحی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول طراحی شبکه‌های توزیع بیست کیلو ولت و بکارگیری فناوری‌های جدید در طراحی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول طراحی شبکه‌های توزیع بیست کیلو ولت و بکارگیری فناوری‌های جدید در طراحی

در کتاب اصول طراحی شبکه‌های توزیع بیست کیلو ولت و بکارگیری فناوری‌های جدید در طراحی تالیف عباس دستگاه، با اصول کلی طراحی و همچنین روش طراحی و نقشه‌کشی، جهت طراحی شبکه‌های توزیع، آشنا می‌شوید.

با توجه به تحولات بسیار سریع در عرصه‌های مختلف علم و فن آوری، اهمیت طراحی روز به‌روز در حال افزایش است بگونه‌ای که هیچ هدف و تولیدی بدون طرح و ارائه آن میسر نبوده و نیست. 

در واقع طرح یکی از ارکان اصلی و بنیادی در صنعت به شمار می‌رود. چرا که برای بیان هر ایده‌ای بایستی آن را به صورت طرح تهیه و ترسیم نموده و پس از رفع اشکالات آن، نقشه‌ای را تحت عنوان نقشه اجرایی ارائه نماید. 

انتظار می‌رود تمامی مهندسین و طراحان عزیز با تکیه بر تجربه‌ها و اندوخته‌ها و همچنین توانایی‌های خود تمامی فعالیت‌هایی را که می‌تواند به اجرای صحیح و بهتر شبکه‌های توزیع کمک کند، توسط طراحی اندیشمندانه بطور گروهی و همفکری نسبت به آن تلاش نمایند. 

در حال حاضر یکی از ملاک‌های ارزشیابی در هر پروژه‌ای، همین طراحی و نحوه تهیه نقشه در کلیه رشته‌های فنی و مهندسی است که می‌تواند نموداری باشد برای هر چه بهتر نشان دادن ایده‌های مهندسین و کارشناسان این رشته عظیم. 

هدف از کتاب اصول طراحی شبکه‌های توزیع بیست کیلوولت، بررسی و ارائه دستورالعمل چگونگی و نیز شناخت وضعیت شبکه‌های موجود جهت طراحی است. تا با شناخت آن‌ها بتوان هم راه حل مناسب و هم طراحی ایده آل را ترتیب داد. گرچه دامنه کاربرد و هدف اصلی در کتاب بهبود روش‌ها و مطرح نمودن گزینه‌های مختلف یک طرح با در نظر گرفتن قابلیت‌های اطمینان است، اما اصول برنامه ریزی در طرح‌ها و نیز نحوه مقایسه گزینه‌های متعدد یک طرح و انتخاب گزینه بهتر نبایستی نادیده گرفته شود. چرا که این امر می‌تواند ما را در جهت به استاندارد کشیدن شبکه‌ها و سیستم‌های توزیع هدایت نموده و به بررسی معیارهای مهم شبکه‌های موجود در طراحی جدید واقف سازد. 

رعایت اصول طراحی همگام با سبک خاص متدی است، آغشته به ظرافت و خلاقیت که همیشه در کنار یکدیگر نقش مکمل را ایفا می‌نماید و بالطبع در بعضی موارد ممکن است اختلاف عقاید را نیز بروز نموده و طراحی را دچار مشکل نماید. یک پدیده صرفاً طراحی شده که فقط از نظر رعایت اصول طراحی به آن توجه شده باشد کافی نیست، بلکه یک طرح مناسب زمانی مطلوب و مورد پسند واقع خواهد شد که توام با طرحی یکنواخت از دقت در محاسبات و همچنین رعایت اصول استاندارد‌ها نیز بهره گرفته باشد و در جمع بندی از شرایط خاص و کلی یک شبکه خوب برخوردار باشد. از آن جا که سیستم‌های توزیع انرژی الکتریکی در عصر کنونی همه روزه با تغییر و تحولات عظیمی روبرو بوده و همواره با مشکلات فراوانی مواجه می‌شود، لذا به اعتقاد برخی از کارشناسان این رشته ساختار و ترتیب طراحی بایستی بتواند نیازهای اساسی و کار آمد را در سیستم‌های گسترده توزیع برآورده سازد. 

مسائل و مشکلات پیرامون صنعت برق ابعاد وسیع و متفاوتی (از تولید و انتقال گرفته) تا شبکه‌های توزیع دارند. توجه به میزان گسترش این مشکلات از جمله اهداف دانش امروزه مهندسین به ویژه مهندسین و کارشناسان طراح است. 

بخشی از این اطلاعات و دانستنی‌ها در عصر حاضر آگاهی از مسیرها و نقشه‌های جغرافیایی در مقیاس‌های وسیع و بزرگ است. که اهمیت بیشتری داشته و دارند بخش دیگر آن مطالعاتی است که بایستی توسط کارشناسان این امر صورت گیرد. امروزه اهمیت دانش طراحی به خصوص گرایش‌ طراحی شبکه‌های توزیع اعم از فشار متوسط و فشار ضعیف بگونه‌ای است که اندیشمندان این شاخه علمی در زمینه‌های بسیار متنوع و متعددی به مطالعه و تحقیق در این عرصه پرداخته‌اند و نتایج قابل توجهی را از خود ارائه داده‌اند. 

در واقع با مطالعات اخیر در زمینه علم طراحی و هدف‌مند کردن طرح‌های محدود و گسترده بستر جدیدی را جهت پرداختن به طراحی نوین آغاز نموده‌اند. 

بی‌گمان بالا بودن کیفیت و ایجاد زمینه‌های مناسب جهت فعالیت در حرفه مهندسی طراحی و ارتقاء سطح دانش مهندسی برق در دانشجویان و دانش پژوهان مهندسی برق شاخه قدرت و مهندسین طراح در گرو نشر و ترویج کتب و مراجع مناسب در این زمینه است تا با مراجعه به آن اغنای روحی دانش پژوهان علاقمند فراهم آید. 

در بخشی از کتاب اصول طراحی شبکه‌های توزیع بیست کیلوولت می‌خوانیم:

می‌دانیم که یکی از ابزارهای بسیار مهم در پیشرفت تکنولوژی و صنایع، داشتن اطلاعات و نقشه‌های دقیق محلی، بومی و جغرافیایی بوده و استفاده از آن در هر سازمانی منوط به داشتن نیروی انسانی با تجربه و کار آمده است. 

از آنجایی که چرخ‌های صنایع در اکثر نقاط کشور با انرژی الکتریکی به گردش در می‌آید لذا وقفه‌ای هر چند ناچیز در تامین و انتقال و توزیع این انرژی ارزشمند خسارت‌های فراوانی به بار می‌آورد. در صنعت برق علی‌الخصوص در سیستم‌های توزیع عامل موثر پایداری شبکه و کاهش انرژی توزیع نشده و بالا بردن راندمان کلیه فعالیت‌ها، داشتن برنامه‌ریزی مدون، محاسبات صحیح و استفاده از نقشه‌های الکتریکی دقیق جهت طراحی است. 

اصولاً نقشه کشی در مجموع به‌ صورت یک اصطلاح اطلاق می‌گردد و در اصل به معنی رسم نمودن و پیاده کردن تصمیم و فکر و تجربه فرد بر روی کاغذهای مخصوص و استانداردهای بین‌المللی است که اگر همین اصول و قوانین و نیز رعایت استانداردها و پیاده نمودن طرح به نحو درست و کامل (ایده‌آل) رعایت گردد نام این کاغذ مخصوص را نقشه و ترسیم کننده آن را اصطلاحاً نقشه‌کش و در اغلب مواقع که ایده طرح را کسی دیگر می‌دهد طراح می‌نامند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پیشگفتار نویسنده
اصل اول: تهیه نقشه جهت طراحی، نقشه، شناخت خطوط در نقشه‌ها و طراحی خطوط و کاربرد آن در نقشه‌ها
اصل دوم: شناخت شبکه‌ها ویژگی‌های شبکه‌های توزیع، نقش پایه‌ها در شبکه‌های هوایی
اصل سوم: دقت در طراحی، نوع تحلیل رفتار شبکه‌ها، عملکرد درست و رضایت بخش شبکه‌ها
اصل چهارم: رعایت استانداردها و اصول فنی در طرح‌ها همراه با محاسبات فنی
اصل پنجم: استفاده از منابع تغذیه در طرحها، نحوه انتخاب پست‌ها در شبکه‌های توزیع
اصل ششم: استفاده از استانداردها و آئین‌نامه‌های طراحی تأمین سه هدف اصلی در طراحی (شبکه‌های توزیع)
اصل هفتم: بکار گیری فناوری‌های جدید در طراحی شبکه‌های توزیع و استفاده از نرم‌افزارهای نوین در طرح‌ها
منابع و مآخذ کتاب

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول طراحی شبکه‌های توزیع بیست کیلو ولت و بکارگیری فناوری‌های جدید در طراحی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نظری
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات368
زبانفارسی
شابک978-600-289-149-5
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
36000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اصول طراحی شبکه‌های توزیع بیست کیلو ولت و بکارگیری فناوری‌های جدید در طراحی

ارش ساتکین
۱۴۰۰/۶/۴
کتاب جامعی بود و حاوی اطلاعات بروز
فرشید غلامی
۱۴۰۱/۱۱/۱۲
واقعا کتاب خوبی هستش پیشنهاد میشه
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب اصول طراحی شبکه‌های توزیع بیست کیلو ولت و بکارگیری فناوری‌های جدید در طراحی

برای دریافت کتاب اصول طراحی شبکه‌های توزیع بیست کیلو ولت و بکارگیری فناوری‌های جدید در طراحی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.