معرفی و دانلود کتاب اضطراب در نوجوانان: رهایى از اضطراب و رسیدن به آرامش و اعتماد به نفس

عکس جلد کتاب اضطراب در نوجوانان: رهایى از اضطراب و رسیدن به آرامش و اعتماد به نفس
قیمت:
۴۶,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اضطراب در نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اضطراب در نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اضطراب در نوجوانان: رهایى از اضطراب و رسیدن به آرامش و اعتماد به نفس

کتاب اضطراب در نوجوانان نوشته‌ی بریجیت فلاین واکر، یک برنامه‌ی ساده و پنج مرحله‌ای برای غلبه بر اضطراب اجتماعی را ارائه کرده است. برنامه‌ای که موانع بین شما و یک زندگی شادتر و مطمئن‌تر را برطرف می‌کند. به عبارت دیگر، این کتاب یک راهنمای کارآمد و مناسب برای مقابله با نگرانی، ترس از قضاوت شدن و اضطراب شدید در نوجوانان است.

درباره‌ی کتاب اضطراب در نوجوانان

اگر شما یکی از میلیون‌ها نوجوانی هستید که از اختلال اضطراب اجتماعی (SAD) رنج می‌برید، پس می‌دانید که از دست دادن کنترل زندگی چه معنایی دارد. شما از افراد یا موقعیت‌هایی که احساس می‌کنید نمی‌توانید با آن‌ها کنار بیایید دوری می‌کنید. اما خبر خوب این است که راهی برای رهایی از ترس و بلاتکلیفی وجود دارد؛ ترس‌ها و بلاتکلیفی‌هایی که شما را از زندگی غنی و کاملی که لیاقت آن را دارید باز می‌دارد.

کتاب اضطراب در نوجوانان (Social Anxiety Relief for Teens) یک برنامه‌ی درمان شناختی رفتاری (CBT) ساده و پنج مرحله‌ای ارائه می‌دهد تا به شما کمک کند محرک‌های خود را بشناسید و رفتارهای غیرمفیدی را که برای مقابله یا اجتناب از آن‌ها در پیش می‌گیرید، شناسایی کنید. به کمک این کتاب، راه‌هایی برای مقابله با اضطراب کشف خواهید کرد و به‌آرامی خود را برای رویارویی با موقعیت‌های اضطراب‌آور به چالش می‌کشید و به‌تدریج آرامش بیشتری کسب می‌کنید. در نهایت، مهارت‌هایی را که برای تقویت پیشرفت خود نیاز دارید در جهت تسلط بر اضطراب خود، توسعه خواهید داد.

اگر آماده‌ی رهایی از اضطراب اجتماعی و ایجاد اعتماد به نفس لازم برای رسیدن به اهداف خود هستید، دکتر بریجیت فلاین واکر (Bridget Flynn Walker) انگیزه‌ی لازم برای رسیدن به این هدف را به شما می‌دهد. گفتنی است انتشارات پندار تابان این اثر را به انتشار رسانده و ترجمه‌ی آن را عباس عبداللهی و هانیه صلح‌جو مشترکاً برعهده داشته‌اند.

نکوداشت‌های کتاب اضطراب در نوجوانان

  • بریجت فلاین واکر در کتاب تسکین اضطراب اجتماعی برای نوجوانان، تمام ابزارهایی را که بچه‌ها برای شروع شناخت، به چالش کشیدن و غلبه بر اضطراب اجتماعی خود نیاز دارند، فراهم می‌کند. اگر زندگی شما به‌دلیل اضطراب اجتماعی محدود شده و احساس بدبختی می‌کنید، این کتاب را امتحان کنید. اگر جوانی را می‌شناسید که با اضطراب اجتماعی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند، او را تشویق کنید تا مراحل روشن، ساده و قابل‌درکی که در این کتاب عالی آمده است را دنبال کند. (الی آر. لبوویتز، دکترا، مدیر برنامه مرکز مطالعات کودکان ییل برای اختلالات اضطرابی، و نویسنده‌ی کتاب رهایی از اضطراب کودک و OCD)
  • این کتاب ابزاری عالی برای نوجوانانی است که با اضطراب اجتماعی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند. بریجت فلاین واکر طرحی گام‌به‌گام و ساختاریافته را ارائه می‌دهد که ریشه در شواهد علمی دارد تا به نوجوانان کمک کند ماهیت اضطراب اجتماعی خود را درک کنند. تصاویر کوچک و سؤالات متداول واقعاً محتوای کتاب را غنی می‌کنند. مثال‌های نمایشی که هسته‌ی اصلی کتاب را تشکیل می‌دهند، به ‌راحتی قابل‌ِدرک و تجسم هستند. من قطعاً این کتاب را به بیمارانم پیشنهاد خواهم کرد. (راشل بوسمن، روانشناس بالینی و مدیر ارشد مرکز اضطراب و اختلالات مرتبط کودک و نوجوان در مشاوران شناختی و رفتاری)

کتاب اضطراب در نوجوانان برای چه کسانی مناسب است؟

اثر حاضر کتابی مناسب برای نوجوانان، والدین و معلمان است و راه‌هایی برای حل و فصل مشکلات اضطرابی نوجوانان ارائه می‌کند.

با بریجیت فلاین واکر بیشتر اشنا شویم

بریجت فلاین واکر، دکترا، روانشناس بالینی دارای مجوز و متخصص در ارزیابی و درمان افراد مبتلا به اضطراب و اختلالات مرتبط است. او فارغ‌التحصیل دانشگاه کالیفرنیا، برکلی است. بریجیت فلاین واکر تخصص خاصی در استفاده از درمان شناختی رفتاری (CBT) با کودکان و نوجوانان مضطرب و خانواده‌های آن‌ها دارد. او نویسنده‌ی کتاب پرفروش «تسکین اضطراب برای کودکان» هم هست. واکر در سانفرانسیسکوی کالیفرنیا زندگی می‌کند.

در بخشی از کتاب اضطراب در نوجوانان می‌خوانیم

برای فرار از اضطراب ایجادشده توسط خطاهای فکری، تمایلی برای انجام رفتارهای اجتنابی یا امنیت‌جویانه وجود دارد. مشکل این است که این رفتارها کار را خراب‌تر می‌کنند. استف و مشکل عقب‌نشینی او در زمان ناهار را مرور می‌کنیم. استف به دوستان صمیمی خود پیامک می‌فرستد ولی آن‌ها جواب نمی‌دهند. او نگران است که اگر به محل همیشگی ناهارشان، راهرو باشگاه ورزشی، برود آن‌ها آن‌جا نباشند. با این حال استف ریسک کرده و به آن‌جا می‌رود. بله؛ همان‌طور که انتظارش می‌رفت، دوستانش آن‌جا نبودند. در عوض یک گروه سال بالایی که استف آن‌ها را نمی‌شناخت آن‌جا بودند. ترس او زمانی که با خود فکر می‌کرد آن‌ها راجع به من چگونه فکر می‌کنند به سرعت اوج گرفت. خطاهای فکری او عبارت بودند از: حتماً آن‌ها فکر می‌کنند من عجیب و غریب و آزاردهنده هستم. آن‌ها نمی‌خواهند من این‌جا باشم.

یکی از آن بچه‌ها استف را صدا زد: «هی»

اما استف چیزی در مورد امتحان زبان اسپانیایی زیر لب گفت و به سرعت به طرف کتابخانه رفت تا از این شرایط خلاص شود.

آیا مشکل حل شد؟ مسلماً نه. پاسخ استف به این موقعیت، مشکل را بدتر کرد. بله، او برای فرار از بچه‌هایی که با توجه به خطاهای فکری او نمی‌خواستند او در اطرافشان باشد، بلافاصله احساس آرامش کرد. اما فرار فقط ترس او را از آن‌ها قوی‌تر کرد. دفعه بعد که آن‌ها را ببیند، بیشتر مضطرب خواهد شد، نه کمتر. به همین دلیل است که تکیه بر رفتارهای اجتنابی و امنیت‌جویانه مشکل‌ساز است. رهایی از اضطراب یک پاداش قوی برای مغز شما است. این مانند زمانی است که به سگی غذا می‌دهید تا او را به انجام یک کار تشویق کنید. سگ نمی‌تواند به چیزی فکر کند، جز اینکه چگونه آن پاداش را دریافت کند. به طور مشابه، مغز استف به شدت می‌خواهد با رفتن به کتابخانه آرامش پیدا کند؛ حتی اگر اضطرابش در نتیجه‌ی این فرار قوی‌تر شود.

فهرست مطالب کتاب

سخن نویسنده
سخن مترجمان
فصل 1: وجوه متفاوت اضطراب اجتماعی
فصل 2: دانش قدرت آفرین است
فصل 3: جعبه ابزار CBT شما
فصل 4: ایجاد یک فهرست از موقعیت‌های محرک
فصل 5: تشخیص رفتارهای اجتنابی و امن
فصل 6: نردبان مواجهه‌ی خود را بسازید
فصل 7: واکاوی دقیق ترس‌ها
فصل 8: برنامه‌ریزی برای آزمایش مواجهه
فصل 9: انجام آزمایش مواجهه
فصل 10: بیشترین استفاده از مواجهه‌ها
فصل 11: ارزیابی عملکرد
منابع برای مطالعه بیشتر
منابع
معرفی نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اضطراب در نوجوانان: رهایى از اضطراب و رسیدن به آرامش و اعتماد به نفس
نویسنده
مترجمعباس عبداللهی، هانیه صلح جو
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات182
زبانفارسی
شابک978-622-281-090-0
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اضطراب در نوجوانان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اضطراب در نوجوانان

برای دریافت کتاب اضطراب در نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.