معرفی و دانلود کتاب صوتی اضطراب در نوجوانان: رهایى از اضطراب و رسیدن به آرامش و اعتماد به نفس

عکس جلد کتاب صوتی اضطراب در نوجوانان: رهایى از اضطراب و رسیدن به آرامش و اعتماد به نفس
قیمت:
72500 تومان - 7.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اضطراب در نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اضطراب در نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اضطراب در نوجوانان: رهایى از اضطراب و رسیدن به آرامش و اعتماد به نفس

کتاب صوتی اضطراب در نوجوانان تألیف بریجیت فلاین واکر، به نوجوانان کمک می‌کند از اضطراب‌های اجتماعی رها شوند، اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا کنند و به زندگی شاد و آرام‌تری برسند. دکتر واکر با استفاده از درمان رفتاری-شناختی (CBT)، برنامه‌ای پنج مرحله‌ای ارائه می‌دهد که باعث می‌شود نوجوانان به عوامل اضطراب‌زا پی ببرند، رفتارهای نادرستشان را تشخیص بدهند با موقعیت‌های چالشی مواجه شوند و درنهایت بتوانند بر ترس‌هایشان غلبه کنند.

درباره‌ی کتاب صوتی اضطراب در نوجوانان

یکی از اختلال‌های روان‌شناختی بغرنج و به نسبت رایج، اضطراب اجتماعی است. در این وضعیت فرد بنا به دلایلی از حضور در جمع هراس دارد و سعی می‌کند از جامعه فاصله بگیرد. این شرایط بر روی کیفیت زندگی تأثیر زیادی می‌گذارد و باعث می‌شود فرد در بیرون از خانه دائماً مضطرب و نگران باشد. در حالت حادتر حتی ممکن است از کار کردن و تحصیل کردن منصرف شود و ترجیح بدهد برای هیچ کاری از خانه خارج نشود و در معرض دیگران قرار نگیرد. این فوبیا نه‌فقط در بزرگ‌سالان، که در کودکان و نوجوانان هم ممکن است وجود داشته باشد. این اتفاق برای بچه‌ها تبعات شدیدتری خواهد داشت و به‌شدت بر آینده‌شان تأثیر منفی خواهد گذاشت. بریجیت فلاین واکر (Bridget Flynn Walker) در کتاب صوتی اضطراب در نوجوانان (Social Anxiety Relief for Teens) به همین موضوع می‌پردازد و سعی می‌کند راهکارهایی ساده و کاربردی ارائه کند تا بچه‌ها بتوانند بر این شرایط غلبه کنند. او در این کتاب به نوجوانان کمک می‌کند محرک‌هایی که باعث این وضعیت می‌شوند را در خود بیابند، رفتارهایشان را تغییر دهند، و اعتمادبه‌نفسشان بیشتری پیدا کنند.

اضطراب اجتماعی می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. همین‌طور می‌تواند خفیف و ساده یا مزمن و شدید باشد. بعضی‌ها فقط در جمع یا هنگام صحبت کردن در برابر حضار مضطرب می‌شوند و در وضعیت‌های دیگر مشکلی ندارند. برخی دیگر مشکلشان حادتر است و در همه‌ی حالات نگران هستند. آن‌ها از قضاوت و حرف‌های دیگران می‌ترسند و در مورد چهره‌، لباس، و حتی کوچک‌ترین رفتارشان اعتمادبه‌نفس کمی دارند. همین باعث می‌شود سعی کنند خود را پنهان نمایند یا کمتر جلوی دیگران حاضر شوند. نوجوانی که در آستانه‌ی بلوغ قرار دارد، به شکل طبیعی حساس و آسیب‌پذیر است، و اگر به اختلال جمع‌هراسی و این اضطراب هم دچار شود، خیلی شرایط سختی پیدا می‌کند. این اتفاق می‌تواند تا همیشه با او بماند و رنجش بدهد.

دکتر بریجیت فلاین واکر که روانشناس و متخصص اضطراب است، در کتاب صوتی اضطراب در نوجوانان می‌خواهد به نوجوانان یاد بدهد که چطور خود را از این نوع ترس‌ها و نگرانی‌ها رها سازند و زندگی آرام‌تری داشته باشند. او که در انواع درمان‌های رفتاری شناختی (CBT) مهارت زیادی دارد، در کتابش از همین درمان بهره می‌برد و یک برنامه‌ی پنج مرحله‌ای ساده پیشنهاد می‌دهد. برنامه‌ای که باعث می‌شود بچه‌ها به‌تدریج نگرش و مواجهه‌شان با موقعیت‌های اضطراب‌آور را تغییر دهند. درمان بریجیت فلاین واکر کمک می‌کند نوجوانان از برخی تصورات مثل‌اینکه، چرا بهترین نیستند و تقلا برای اینکه در نظر بقیه عالی باشند، رها شوند. او به آن‌ها راهی می‌آموزد تا خودشان را کشف کنند و بفهمند چه چیزهایی آزارشان می‌دهد. رفتارهایشان را مرور کنند و آن رفتارهایی که بی‌فایده است را حذف نمایند و با اعتمادبه‌نفس به استقبال چالش‌ها بروند. این‌چنین کم‌کم می‌توانند بر ترس‌هایشان غلبه کنند و به زندگی شاد و راحتی برسند.

کتاب صوتی اضطراب در نوجوانان را انتشارات جیحون با صدای هما ساریان و براساس ترجمه‌ی عباس عبداللهی و هانیه صلح جو منتشر کرده. نسخه‌ی متنی کتاب را انتشارات پندار تابان به چاپ رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی اضطراب در نوجوانان

  • کتاب اضطراب در نوجوانان راهنمایی گام‌به‌گام برای مدیریت کردن و غلبه بر مشکل اضطراب‌های اجتماعی است. در سکوت رنج نکشید. برای آن راه چاره وجود دارد. این کتاب کمکتان خواهد کرد. (دکتر استفان هافمن، نویسنده و استاد دانشگاه)

  • راهنمایی واضح و مستقیم برای حل کردن ترس‌های اجتماعی. دستورات گام‌به‌گام و جامع بریجیت فلاین واکر ابزاری فراهم می‌آورد تا موقعیت‌های اجتماعی اضطراب‌آور را به شکلی موفق پشت سر بگذارید. (دکتر لورل شولتز، پزشک متخصص کودکان)

  • واکر درحالی‌که به جنبه‌های مرسوم و تابوی اضطراب می‌پردازد، هرگز کودکان را به خاطر مضطرب بودن سرزنش نمی‌کند. این کتاب خیلی روشن، سرراست و ملموس به این مسأله می‌پردازد. (دکتر دنیلا اوون، روانشناس و مؤلف کتاب های کودک)

  • بریجیت فلاین واکر در درک و کمک به نوجوانان مضطرب بااستعداد است، و این کتاب همین استعداد او را نشان می‌دهد. (کتی بلیسینگ، مشاور آموزشی)

کتاب صوتی اضطراب در نوجوانان برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به نوجوان‌هایی که اضطراب اجتماعی دارند توصیه می‌شود. همین‌طور پدر و مادرانی که کودکانی مضطرب دارند، حتماً به این کتاب گویا گوش فرا دهند.

با بریجیت فلاین واکر بیشتر آشنا شویم

دکتر بریجیت فلاین واکر، روانشناس بالینی و متخصص درمان رفتاری-شناختی (CBT) است. او بیشتر بر درمان اضطراب و مشکلات مرتبط با آن تمرکز دارد. واکر تاکنون دو کتاب منتشر کرده که هر دو به مسأله‌ی اضطراب در سنین پایین می‌پردازند: «کاهش اضطراب کودکان» و «اضطراب در نوجوانان» عناوین این آثار هستند که هر دوی آن‌ها با تحسین و استقبال مواجه شدند. او از دانشگاه برکلی فارغ‌التحصیل شده و هم‌اکنون به تدریس در دانشگاه، مشاوره و آموزش مشغول است.

در بخشی از کتاب صوتی اضطراب در نوجوانان: رهایى از اضطراب و رسیدن به آرامش و اعتماد به نفس می‌شنویم

مسلم است که هیچ‌کس دوست ندارد احساس درد و ناراحتی کند و همان‌طور که شما بهتر می‌دانید اضطراب اجتماعی هم دردناک و هم ناراحت‌کننده است؛ بنابراین خیلی طبیعی است که راه‌هایی را آزموده باشید که از شدت این دردها و ناراحتی‌ها بکاهد؛ اما در بسیاری مواقع این راهکارها عمل نکرده و شما را به هدفتان نرسانده است. در اینجا بعضی از این راه‌حل‌های ناموفق را باهم مرور می‌کنیم. بلاهنگام استفاده از سرویس بهداشتی مدرسه، زمانی که کس دیگری آن جا باشد احساس ناراحتی می‌کند، او از اینکه کسی صدای ادرار کردنش را بشنود خجالت می‌کشد و حتی به همین دلیل به‌طور فیزیولوژیک قادر به ادرار کردن نیست. برای جلوگیری از این موقعیت در تمام طول روز چیزی نمی‌نوشد و اگر مجبور باشد در طول کلاس اجازه‌ی بیرون رفتن می‌گیرد که البته این کار آخرین راه‌حل است چون خجالت می‌کشد برای این کار اجازه بگیرد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
6 دقیقه
درباره‌ی کتاب
3 دقیقه
سخن نویسنده
4 دقیقه
سخن مترجمان
20 دقیقه
فصل یک - قسمت یک: وجوه متفاوت اضطراب اجتماعی
17 دقیقه
فصل یک - قسمت دو: رفتارهای اجتنابی و رفتارهای امنیت جویانه یا ایمن
16 دقیقه
فصل دو - قسمت یک: دانش قدرت‌آفرین است
23 دقیقه
فصل دو - قسمت دو: پنج گام برنامه‌ی رهایی از اضطراب اجتماعی مبتنی بر درمان شناختی رفتاری
11 دقیقه
فصل سه - قسمت یک: جعبه ابزار سی.‌بی‌.تی شما
15 دقیقه
فصل سه - قسمت دو: انواع خطاهای ادراکی
24 دقیقه
فصل چهار - قسمت یک: ایجاد یک فهرست از موقعیت‌های محرک
22 دقیقه
فصل چهار - قسمت دو: توصیه‌هایی برای گردآوری فهرست موقعیت‌های محرک شما
22 دقیقه
فصل پنج - قسمت یک: تشخیص رفتارهای اجتماعی و امن
20 دقیقه
فصل پنج - قسمت دو: رفتارهای اجتماعی و ایمن خود را فهرست کنید
21 دقیقه
فصل شش - قسمت یک: نردبان مواجهه‌ی خود را بسازید
11 دقیقه
فصل شش - قسمت دو: نردبان مواجهه‌ی شما
20 دقیقه
فصل شش - قسمت سه: رتبه‌بندی رتبه‌های اس‌.یو.‌دی.‌اس را انجام دهید
12 دقیقه
فصل هفت - قسمت یک: واکاوی دقیق ترس‌ها
22 دقیقه
فصل هفت - قسمت دو: روش پیکان رو به پایین
15 دقیقه
فصل هشت - قسمت یک: برنامه‌ریزی برای آزمایش مواجهه
28 دقیقه
فصل هشت - قسمت دو: بزرگترین نگرانی شما چیست و از کجا می‌دانید به حقیقت می‌پیوندد؟
13 دقیقه
فصل نه - قسمت یک: انجام آزمایش مواجهه
19 دقیقه
فصل نه - قسمت دو: انجام آزمایش مواجهه
20 دقیقه
فصل ده - قسمت یک: بیشترین استفاده از مواجهه‌ها
24 دقیقه
فصل ده - قسمت دو: ایجاد مهارت‌های اجتماعی
24 دقیقه
فصل یازده: ارزیابی عملکرد
3 دقیقه
معرفی نویسنده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اضطراب در نوجوانان: رهایى از اضطراب و رسیدن به آرامش و اعتماد به نفس
نویسنده
مترجمعباس عبداللهی، هانیه صلح جو
راویهما ساریان
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۱۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه صوتی
72500 ت - 7.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اضطراب در نوجوانان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اضطراب در نوجوانان

برای دریافت کتاب صوتی اضطراب در نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.