معرفی و دانلود کتاب صوتی تاب آوری برای نوجوانان: در سانحه‌ها، تجربه‌های آسیب‌زا و ناخوشایند

عکس جلد کتاب صوتی تاب آوری برای نوجوانان: در سانحه‌ها، تجربه‌های آسیب‌زا و ناخوشایند
قیمت:
۶۰,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تاب آوری برای نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی تاب آوری برای نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی تاب آوری برای نوجوانان: در سانحه‌ها، تجربه‌های آسیب‌زا و ناخوشایند

کتاب صوتی تاب آوری برای نوجوانان اثری است ارزشمند به قلم شیلا راجا و جایا راجا اشرفی که اطلاعات کاربردی و کارآمدی را در حوزه‌ی روان‌شناسی و مدیریت استرس و اضطرابِ بعد از بروز حوادث تلخ ارائه می‌دهد. نویسندگان در این کتاب شنیدنی افکار و احساسات بعد از اتفاقات زیانبار، نتایج آن‌ها در زندگی نوجوانان و همچنین روش‌های برگشت به زندگی عادی را بررسی و تحلیل کرده‌اند.

درباره‌ی کتاب صوتی تاب آوری برای نوجوانان

درباره‌ی اختلال اضطراب بعد از سانحه یا PTSD چه می‌دانید؟ آیا تاکنون با افرادی که دچار این اختلال شده‌اند، روبه‌رو شده‌اید؟ تصور می‌کنید اگر خود شما در چنین موقعیتی قرار بگیرید، چه واکنشی در مواجهه با حوادث ناگوار داشته باشید؟ اختلال اضطراب یا استرس بعد از سانحه ممکن است در پی مشاهده یا تجربه‌ی یک اتفاق ناگوار در فرد ایجاد شود. هنگامی که چنین مسئله‌ای در دوران نوجوانی فرد روی دهد، مواجهه با آن پیچیده‌تر نیز خواهد بود. بروز اختلال PTSD در نوجوانان می‌تواند منجر به عملکرد ضعیف در مدرسه، بروز مشکلات گوناگون در روابط میان اعضای خانواده یا دوستان شود. از این رو، برخورد درست و مناسب با نوجوان آسیب‌دیده، چه در سال‌های نوجوانی وی و چه در دوران بزرگسالی‌اش اهمیت بسیار زیادی دارد. لازم است والدین و درمانگران با کاربرد روش‌های صحیح به این افراد کمک کنند تا بتوانند با مسائل پیش‌آمده رو‌به‌رو شده و به شکل عادی، به زندگی خود ادامه دهند.

اینکه استرس بعد از سانحه چگونه ایجاد می‌شود و چگونه باید با آن روبه‌رو شد و مطالب سودمند دیگری از این‌دست را می‌توان به‌صورت کامل و جامع در کتاب صوتی تاب آوری برای نوجوانان (The PTSD Survival Guide for Teens)، اثر شیلا راجا (Sheela Raja) و جایا راجا اشرفی (Jaya Raja Ashrafi) یافت. در این کتاب گویا، مدیریت احساسات منفی، کنار آمدن با فلش‌بک‌ها و کابوس‌های بعد از گذراندن حوادث ناگوار را خواهید شناخت. همین‌طور می‌آموزید که چگونه نوجوانان آسیب‌دیده می‌توانند روابطی سالم با اطرافیان خود برقرار کنند و چنانچه اعتماد‌به‌نفس خود را به دلیل داشتن روابط ناسالم، از دست داده‌اند، یاد بگیرند که از چه راه‌هایی در درون خود قدرت ادامه‌ی زندگی را کشف کرده و بتوانند با وجود تحمل اتفاقات ناخوشایند، همچنان رو به جلو حرکت کنند.

شیلا راجا و جایا راجا اشرفی ضمن معرفی این اختلال، به‌طور دقیق و با بهره‌گیری از آخرین یافته‌های علمی روان‌شناسی، برخی از رفتارهای غلطی را که از سوی نوجوانان یا اطرافیان ایشان نسبت به اختلال PTSD اتخاذ می‌شوند، به بحث گذاشته و در انتها روش‌هایی را به شما می‌آموزند که بیشترین کارآیی و کمترین آسیب احتمالی را برای قربانیان سانحه‌ها و تجربیات آسیب‌زا در پی خواهند داشت. به گمان بسیاری از افراد، پس از تجربه‌ی یک رویداد تلخ و آسیب‌زننده، بهترین واکنش فراموش کردن آن است اما نتایج تحقیقات روان‌شناسی نشان می‌دهند فراموش کردن چنین رخدادهایی نه‌تنها تأثیرات منفی آن‌ها را خنثی نخواهد کرد، بلکه به گسترش آسیب‌های روانی آن‌ها دامن خواهد زد. اگر به‌عنوان یک نوجوان، رویدادهایی را در گذشته تجربه کرده‌اید که سلامت روحی و روانی شما را به خطر انداخته‌اند یا به‌عنوان پدر و مادر، فرزند نوجوانی دارید که با چنین مشکلی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند، پیشنهاد می‌کنیم بی‌درنگ کتاب صوتی تاب آوری برای نوجوانان را تهیه کرده و از نکات و راهکارهای عملی آن بهره ببرید.

این کتاب علمی و روان‌شناختی به کوشش انتشارات پندار تابان به علاقه‌مندان کتاب‌های روان‌شناختی عرضه شده. برگردان این اثر را عباس عبداللهی و زهرا آزادفر بر عهده داشته‌اند. مهدی فضلی خوانش این کتاب را به انجام رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی تاب آوری برای نوجوانان

  • شیلا راجا و جایا راجا کتابی بی‌نظیر را درست در موقع مناسبی به چاپ رسانده‌اند. اثری که مطالعه‌ی آن قطعاً آرامش نوجوانان آسیب‌دیده را به دنبال خواهد داشت. (مت جی. گری، استاد روان‌شناسی بالینی)

  • کتابی ضروری و کاملاً مناسب برای همه‌ی زمان‌ها. (شیری. آر. ترنر، افسر ارشد پزشکی)

  • این کتاب که به‌عنوان راهنمایی برای درمان اختلالات پس از حادثه، برای نوجوانان نگاشته شده، با تکیه بر دقیق‌ترین شواهد علمی تدوین شده و منبعی کاربردی برای افرادی به شمار می‌رود که با رویدادهای خشن و آسیب‌زا در زندگی خود مواجه شده‌اند. (دکتر ترنس ام. کین، مدیر بخش علوم رفتاری مرکز ملی اختلال تنش پس از آسیب)

  • این اثر که به قلم یک تیم روان‌شناسی متشکل از یک مادر و دختر نوشته شده، با زبان ساده و روشن خود، نوجوانانی را مخاطب قرار می‌دهد که در اثر سوانح استرس‌زا دچار اختلال شده‌اند. (دکتر جولیان دی. فورد، استاد روان‌پزشکی و حقوق)

کتاب صوتی تاب آوری برای نوجوانان مناسب چه کسانی است؟

اثر پیش‌رو برای همه‌ی نوجوانانی که اتفاقات ناخوشایندی را در زندگی تجربه کرده‌اند، آموزنده و کارآمد خواهد بود. همچنین والدینی که دارای فرزند نوجوان هستند نیز می‌توانند با گوش سپردن به این کتاب برای برقراری ارتباط سالم‌تر با فرزندان خود بهره ببرند. این اثر به نوجوانان و والدین ایشان کمک می‌کنند تا به درک عمیق‌تری از تجربه‌های ناگوار پیش‌آمده برسند و به‌نحوی سازنده به مقابله با آن‌ها برخیزند.

با شیلا راجا و جایا راجا اشرفی بیشتر آشنا شویم

شیلا راجا نویسنده، روان‌شناس و پژوهشگر موفقی است که به تدریس در دانشگاه ایلینویز شیکاگو نیز اشتغال دارد. او در حوزه‌ی روان‌شناسی، به مطالعه و تحقیق می‌پردازد. این نویسنده که دوره‌ی پسادکتری خود را در مرکز ملی PTSD گذرانده، مطالعات خود را به‌صورت تخصصی در حوزه‌ی اختلالات پس از حادثه و تروما ادامه داده. کتاب «غلبه بر تروما و اختلال استرس پس از سانحه» اثر دیگر شیلا راجا است.

جایا راجا اشرفی دختر شیلا راجا است که در نگارش کتاب حاضر با وی همکاری داشته است.

در بخشی از کتاب صوتی تاب آوری برای نوجوانان: در سانحه‌ها، تجربه‌های آسیب‌زا و ناخوشایند می‌شنویم

گفتن اینکه باید از رفتارهایی مثل سیگار کشیدن، مصرف الکل، پرخوری و روابط جنسی ناایمن پرهیز کنید آسان است؛ اما انجام آن به این سادگی نیست. اگر ساده بود هیچ نوجوانی هرگز با این مسائل مواجه نمی‌شد. درحالی که ما می‌دانیم اغلب نوجوانان پس از تجربه‌ی اتفاقی آسیب‌زا از این روش‌ برای مقابله با احساسات و علائم خود استفاده می‌کنند. کلید تغییر این رفتارهای ناسالم کشف جایگزین‌های مناسب برای آن‌هاست. یافتن روش‌های جایگزین یک مسیر فردی و منحصربه‌فرد است. بهترین راه برای کشف روش مقابله‌ای مناسب این است که روش‌های مختلف را امتحان کنید. سعی کنید بدون قضاوت و با ذهنی باز یک راهبرد جدید را به‌مدت یک هفته امتحان کنید و ببینید چقدر برایتان مفید واقع می‌شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
5 دقیقه
توضیحی درمورد کتاب
4 دقیقه
تقدیر و تشکر
3 دقیقه
پیشگفتار مترجمان
23 دقیقه
مقدمه
24 دقیقه
فصل یک - قسمت یک: تجربه‌ی آسیب‌زا و مقابله‌ی منفی
9 دقیقه
فصل یک - قسمت دو: مقابله‌ی سالم
27 دقیقه
فصل دو: چرا نمی‌توانم فراموش کنم؟
22 دقیقه
فصل سه: چرا من؟
20 دقیقه
فصل چهار - قسمت یک: افکار مزاحم، کابوس‌ها و بازگشت به گذشته
11 دقیقه
فصل چهار - قسمت دو: کابوس‌ها
28 دقیقه
فصل پنج: آیا ترس من سالم است؟
27 دقیقه
فصل شش: چگونه با احساساتم کنار بیایم؟
19 دقیقه
فصل هفت: خشم
21 دقیقه
فصل هشت: افسردگی و حمایت اجتماعی
22 دقیقه
فصل نه: اضطراب
22 دقیقه
فصل ده: امید، تاب‌آوری و رشد

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی تاب آوری برای نوجوانان: در سانحه‌ها، تجربه‌های آسیب‌زا و ناخوشایند
نویسنده،
مترجمعباس عبداللهی، زهرا آزادفر
راویمهدی فضلی
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۴۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های روانشناسی کودک و نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی تاب آوری برای نوجوانان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی تاب آوری برای نوجوانان

برای دریافت کتاب صوتی تاب آوری برای نوجوانان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.