معرفی و دانلود کتاب اعتراف

عکس جلد کتاب اعتراف
قیمت:
130000 تومان - 13.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اعتراف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اعتراف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اعتراف

کتاب اعتراف نوشته‌ی جان گریشام، درباره‌ی مرد بی‌گناهی است که به زودی اعدام می‌شود و گناهکار حقیقی که بیماریِ لاعلاجی دارد تلاش می‌کند تا او را نجات دهد. این رمان جنایی برنده‌ی جایزه‌ی هاپر لی شده و در زمره‌ی پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار دارد.

در سال 1998 در یکی از شهرهای کوچک ایالت تگزاس، تراویس بوت یکی از دختران محبوب دبیرستان را می‌دزدد، به او تجاوز کرده و در نهایت به قتل می‌رساند. وی جسد دختر را دفن می‌کند تا راز قتل او فاش نشود. پلیس و دادستان‌ها «دونت درام» ستاره‌ی فوتبال محلی را دستگیر و محکوم به اعدام می‌کنند. اکنون 9 سال از ماجرا می‌گذرد و تنها چهار روز به اعدام دونت باقی مانده است و تراویس هم از یک تومور مغزی رنج می‌برد و چیز زیادی از عمرش باقی نمانده است. در چنین شرایطی است که او به بدی اعمال خود پی می‌برد و به همین دلیل برای اولین بار در زندگی شرارت‌بار خود تصمیم می‌گیرد آنچه را حقیقت دارد اعتراف کند و زندگی فرد بی‌گناهی را نجات دهد اما چگونه یک مرد گناهکار می‌تواند وکلا، قضات و دیگران را متقاعد کند که در شرف اعدام مردی بیگناه هستند؟

کتاب اعتراف (The Confession) یکی از کتاب‌های پرفروش و محبوب ادبیات کشور آمریکا محسوب می‌شود که توانسته موفقیت‌ها و ثروت چشمگیری برای خالق خود به ارمغان بیاورد. دانشگاه آلاباما که جایزه‌ی هارپر لی را از سال 2011 با هدف انتخاب بهترین اثر حقوقی- جنایی راه‌اندازی کرده است، در اولین سال فعالیت این بخش ادبی- حقوقی کتاب اعتراف نوشته‌ی جان گریشام را لایق این جایزه عنوان می‌کند.

جان گریشام کیست؟

جان گریشام (John Grisham) در 8 فوریه 1955 در جونسبورو، آرکانزاس متولد شد و در کودکی آرزو داشت که یک بازیکن حرفه‌ای بیس‌بال باشد اما متوجه شد که از نظر فیزیکی شرایط آن را ندارد و در زندگی خود تغییرات بزرگی ایجاد کرد و در دانشگاه ایالت می‌سی‌سی‌پی در رشته‌ی حسابداری مشغول به تحصیل شد. وی پس از آن به رشته‌ی حقوق روی آورد و تقریباً به مدت یک دهه در Southaven مشغول به کار در رشته‌ی حقوق شد و در رشته‌های تخصصی دفاع در امور جنایی و دعاوی آسیب‌های شخصی تخصص داشت. در سال 1983، وی به مجلس نمایندگان ایالتی انتخاب شد و تا سال 1990 خدمت کرد.

یک روز در دادگستری، گریشام شهادت هولناکی درباره‌ی تجاوز جنسی شنید و از آن الهام گرفت و نخستین رمان خود را آغاز کرد. گریشام سه سال را صرف نوشتن آن کرد و هر روز صبح پیش از رفتن به دادگستری رمان «زمانی برای کشتن» را می‌نوشت، وی سرانجام در سال 1987 آن را به پایان رساند.

گریشام در گروه بهترین و پرفروش‌ترین داستان‌نویسان ژانر جنایی و حقوقی قرار دارد و آثارش به زبان‌های بسیار زیادی ترجمه و چاپ شده است. او در ایران نیز نویسنده‌ای محبوب محسوب می‌شود و در میان علاقه‌مندان به این ژانر بسیار شناخته شده است. او با ثروتی بالغ بر 220 میلیون دلار در گروه ثروتمندترین نویسندگان جهان قرار دارد.

از میان سایر آثار او می‌توان به مواردی همچون هیئت منصفه‌ی فراری،مرد معصوم، باران ساز، دستیار حقوقی و... اشاره کرد.

نکوداشت کتاب اعتراف:

- داستانی پرتعلیق و باشکوه. (Washington Post)
- این کتاب، سریع آغاز می‌شود و سریع‌تر پایان می‌یابد. (os Angeles Times)
- آکنده از تنش و افشاسازی‌های شوکه کننده. (USA Today)

در بخشی از کتاب اعتراف می‌خوانیم:

پدر روحانی، کیت شرودر، سی‌وپنج ساله بود، حالا ده سال از زمانی می‌گذشت که سعادتمندانه با دانا ازدواج کرده بود، سه پسر داشت، پسرهایی که با فاصله‌ی بیست ماه از هم به دنیا آمده بودند. کیت به مدت دو سال کشیش ارشد کلیسای سنت مارک بود و پیش از آن در کلیسای شهر کانزاس فعالیت می‌کرد. پدرش هم سرپرست بازنشسته‌ی کلیسای لوتری بود و کیت هیچ‌وقت رویایی جز رسیدن به چنین جایگاهی را در سر نپرورانده بود. در شهر کوچکی نزدیک کلیسای سنت لویس بزرگ شده بود، در مدرسه‌ای نزدیک آن جا درس خوانده و ‌جز برای شرکت در کلاسی در نیویورک و سفر ماه عسل به فلوریدا هیچ‌وقت شمال مرکزی کشور را ترک نکرده بود. اعضای کلیسا معمولاً او را می‌ستودند، با این حال اختلافاتی هم وجود داشت. بیشترین جنجال مربوط به زمستان گذشته می‌شد که در بحبوحه‌ی برف و کولاک افراد بی‌خانمان را در زیرزمین کلیسا پناه داده بود. بعد از آب شدن برف‌ها، برخی از بی‌خانمان‌ها از ترک آن جا سر باز زدند. مقامات شهر به سبب استفاده‌ی غیرقانونی از اموال دولتی احضاریه‌ای صادر کردند و همین موضوع زمینه‌ی انتشار داستانی کمابیش ناراحت کننده در روزنامه‌ها شد.

عنوان موعظه‌ی روز قبل او عفو و گذشت بود. قدرت لایتناهی و بی‌کران الهی برای عفو گناهان صرف‌نظر از اینکه چقدر شنیع باشند. گناهان تراویس بویت بسیار بد، باورنکردنی و هولناک بودند. جرم او علیه بشریت مطمئناً سبب محکومیت او به حبس ابد و مرگ بود. تراویس در این مرحله از زندگی نکبت‌بارش متقاعد شده بود که مورد بخشش خداوند قرار نمی‌گیرد. بااین‌حال تلاشش را می‌کرد.

فهرست مطالب کتاب

بخش یک: جرم
بخش دو: مجازات
بخش سه: تبرئه
سخن آخر
یادداشت نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اعتراف
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات مروارید
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات524
زبانفارسی
شابک978-964-191-393-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
130000 ت - 13.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اعتراف

علی سلطانی
۱۳۹۸/۱۲/۶
یک کتاب خوب که خوندنشو به همه پیشنهاد میکنم چون واقعا چیزهایی خوب و زیادی می‌تونه به ادم یادم بده و فاصله زیادی با یک رمان ساده تک بعدی داره. و ارزش خوندنشو داره. رمانی راجبه عدالت و عشق به خانواده و شجاعت انجام کار درست و در کلام اخر انسانیت. تنها ایرادی که میشه از این رمان گرفت پرداختن بیش از به اندازه جزئیات و فرعیات و روند کند داستان نسبت به جلو رفتن قصه و از موارد مثبت هم پرداختن فوق العاده به کاراکتر‌ها و شخصیت‌ها که تو کمتر کتابی مثلش را میبینیم، و همینطور دست گذاشتن رویه یک موضوع کاملا جدید که حال و هوایه یک فیلم سینمایی هیجان انگیز هالیوودی را به خوانندش القا میکنه.
رضا فریدونی
۱۴۰۱/۳/۱۳
نمیشه جز کتاب‌های عالی گریشام دونست. در مقایسه با کتاب‌هایی مثل شرکت و زمانی برای کشتن، متوسطه. ولی بااین حال جذاب و مهیج و به خوندنش می‌ارزه.
Monir Naghikhani
۱۴۰۰/۱/۱۳
این کتاب هم به دلیل ضعف شدید چشمهام چون صوتی نبود، نتونستم مطالعه کنم، بسیار از شما سپاسگزارم
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب اعتراف

برای دریافت کتاب اعتراف و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.