معرفی و دانلود کتاب دختر قبلی

عکس جلد کتاب دختر قبلی
قیمت:
۶۱,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دختر قبلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دختر قبلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دختر قبلی

جی. پی. دلانی در کتاب دختر قبلی داستان بی‌نهایت هیجان‌انگیز و معمایی قتل دختری را در خانه‌ای مرموز روایت می‌کند. مستأجر بعدی سرنخ‌های این حادثه هولناک را در چیزهایی می‌یابد که میان او و مقتول مشترک بوده! آیا مستأجر بعدی نیز به قتل خواهد رسید؟! این اثر پرفروش نیویورک تایمز در سال 2017 نامزد جایزه گودریدز در بخش داستان معمایی شده است.

نقد و خلاصه‌ای از داستان دختر قبلی:

جی. پی. دلانی (JP Delaney) این رمان را در دو بازه زمانی گذشته و حال روایت می‌‎کند. دو شخصیت اصلی داستان دختر قبلی (The Girl Before)، اِما و جین هستند که از وجود هم خبر ندارند، اما سرنوشتی یکسان و معین در انتظار هر دوی آن‌هاست...!

جین پس از ورود به خانه جدیدش، سرنخ‌هایی از قتل مشکوک و هولناک دختری هم‌سن و سال خودش را می‌یابد و ردپای این قتل را در انتخاب‌ها و سبک زندگی آن دختر کشف می‌کند؛ سبک زندگی بسیار شبیه به جین! آیا قصه این قتل وحشت‌انگیز برای جین نیز تکرار خواهد شد؟

اساسا می‌توان گفت ژانر معمایی و وحشت، میان خوانندگان رمان از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است و نویسندگان این حوزه از موتیف‌ها و درون‌مایه‌هایی مشخص برای خلق این حس دلهره و هیجان استفاده می‌کنند اما نکتۀ درخشانی که در آثار دلانی به چشم می‌خورد تلفیق این سبک با حقایق روانشناختی‌ست به طوری که شما امکان تجربه حضور در ذهن شخصیت‌ها را می‌یابید.

از سوی دیگر در بسیاری از داستان‌ها و رمان‌های این سبک، ردپای خانه‌ای مخوف مشاهده می‌شود که دیگر آن جذابیت نخست را ندارد و داستان را تا حدی برای شما لو می‌دهد. خانه‌های مرموز در حقیقت استعاره‌ای از یک وضعیت غیرقابل پیش‌بینی و هولناک هستند که شما نمی‌دانید سابقاً در این خانه‌ها چه رخ داده و تمامی وسایل و ظرایف خانه، گویای نکته‌ای مبهم و رمزآلود هستند. فارغ از انتخاب فضای تکراری و غیرخلاقانه جی. پی. دلانی، می‌توان این داستان را نمونۀ برتری از داستان‌های معمایی با رگه‌های روانشناسانه تلقی کرد.

با توجه به ظرایف و فضاسازی کم نظیر این رمان و قابلیت تبدیل آن به یک فیلمنامه سینمایی، چند تن از کاگردانان برجسته هالیوودی درصدد ساخت فیلمی بر اساس این داستان برآمده‌اند و به زودی شاهد یک فیلمنامه اقتباسی از این داستان معمایی و پرپیچ و خم خواهیم بود.

با شخصیت‌های داستان دختر قبلی بیشتر آشنا شویم:

جین: دختر جوانی که طوفانی از حوادث را پشت سر گذاشته و اکنون درصدد آغاز یک زندگی جدید و آرام است. جین تصمیم می‌گیرد محل زندگی‌اش را تغییر دهد و در جستجوی خانه‌ای نو راهی محله فولگیت می‌شود. کارشناسان املاک خانه‌ای مرموز با قوانین عجیب به او پیشنهاد می‌دهند؛ او نیز که گزینۀ دیگری نداشت به سکونت در این خانۀ خوفناک و همسایگی با صاحب‌خانه‌ای عجیب تن داد.

اِما: دختری است که پس از گذراندن یک چالش سخت و نفس‌گیر در زندگی همراه دوستش به دنبال خانه‌ای برای سکونت در محله جدید بودند. آن‌ها رفته رفته با ورود به خانه جدید متوجه نکاتی غیرعادی و تا حدی مخوف می‌شوند. اِما حق انتخاب هیچ نوع دکوری را برای خانه‌اش نداشت و حتی نمی‌توانست کتاب‌هایش را در قفسه بچیند! این دختر جوان به طرز مشکوکی به قتل می‌رسد...

افتخارات کتاب دختر قبلی:

- حضور در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
- نامزد دریافت جایزه گودریدز در بخش داستان معمایی به انتخاب مخاطبان در سال 2017
- ترجمه به چندین زبان در سراسر جهان

نکوداشت‌های کتاب دختر قبلی:

- خیره‌کننده، حیرت‌انگیز! یکی از جذاب‌ترین رمان‌های روانشناسی و معمایی که تا کنون خوانده‌ام. (لی چایلد)
- به شما تضمین می‌دهم که نمی‌توانید این کتاب را زمین بگذارید و دست از مطالعه آن بکشید! (انجمن کتاب فروشان آمریکا)
- دلانی یک محیط کاملاً وهم‌آور و جذاب در خیابان وان فولگیت ایجاد کرده است... ساختار رمان، به طرز باورنکردنی جذاب و گیراست. (USA Today)

خواندن کتاب دختر قبلی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

تمامی علاقمندان به رمان‌های ژانر معمایی و دوستداران داستان‌های رمزآلود و پر ابهام را به خواندن این اثر شگفت‌انگیز دعوت می‌کنیم.

با جی. پی. دلانی بیشتر آشنا شویم:

آنتونی کاپلا، داستان‌نویس پرفروش و موفق ژانر معمایی است که با نام هنری جی. پی. دلانی فعالیت می‌کند. او در سال 1962 در اوگاندا چشم به جهان گشود. آنتونی تحصیلاتش را در دانشگاه آکسفورد به پایان برد و از همان دوران جوانی، داستان‌نویسی با اسم‌های مستعار را آغاز نمود؛ نخستین رمان آنتونی کاپلا که به طور رسمی در سال 1997 منتشر شد، «درخت سم» نام داشت. وی رفته رفته به یکی از چهره‌های سرشناس داستان نویسی در این ژانر تبدیل شد. عناصر روانشناسانه در خلق داستان‌های وی نقش پررنگی دارند. از جمله آثار مشهور و ماندگار جی. پی. دلانی می‌توان به رمان‌های «مشاور ازدواج»، «باورم کن» و «به من دروغ بگو» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب دختر قبلی می‌‎خوانیم:

ادوارد مانکفورد، پس از مرگ پسر و همسرش، یک سال را در ژاپن زندگی کرده بود. درباره او بیشتر مطالعه و جست‌وجو کرده بودم. حتی اینترنت نیز اینجا فرق دارد. کاملیا برنامه مخصوص خانه وان فولگیت را روی تلفن و لپ‌تاپم نصب کرد و دستبند مخصوص دیجیتالی را که حساس به حسگرهای خانه است به من داد. به ‌اینترنت وصل شد و کلمه عبور را وارد کرد. از آن وقت، هر زمان گوگل یا دیگر سایت‌ها را باز می‌کردم، یک صفحه خالی با کلمه خانه‌دار باز می‌شد. فقط سه گزینه نیز امکان باز شدن داشت. خانه، جست‌وجو و کلاد. با کلمه «خانه»، وضعیت کنونی خانه وان فولگیت، مانند روشنایی، گرما و غیره باز می‌شد. که در آن می‌توانستیم چهار گزینه انتخاب کنیم: مولد، آرامبخش، تفریحی و هدفمند. با کلمه «جستجو» به ‌اینترنت وصل می‌شدم. «کلاد» نیز پشتیبانی و ذخیره موارد بود.

هر روز، سایت خانه‌دار بر اساس هوای بیرون، جلسه‌ها و قرار و مدارهایم، لباس داخل لباسشویی، پیشنهاد می‌داد که چه لباسی باید بپوشم. اگر می‌خواستم غذا بخورم، می‌دانست چه چیزی داخل یخچال است، چطور باید آن را بپزم و چه مقدار کالری به رژیم روزانه‌ام اضافه می‌کند. بخش جست‌وجو نیز مطالب مربوط به آگهی، برنامه‌های تبلیغی که نتیجه آن چاق شدن شکمم باشد، اخبار و داستان‌های ناراحت کننده، خبرهای حاشیه‌ای مربوط به هنرپیشه‌ها، نامه و ایمیل ناخواسته و غیره را فیلتر می‌کرد. گزینه نشانه‌گذاری، بررسی تاریخچه جست‌وجو و ذخیره اطلاعات، هیچی نبود. هربار که به صفحه نزدیک می‌شدم، کاملاً تمیز و جدید، خیلی عجیب بود.

گاهی برای خودم یک لیوان نوشیدنی می‌ریختم، بعد به آرامی‌ در آن دور و بر راه می‌رفتم و به وسایل دست می‌زدم. پارچه گران‌قیمت عالی را وارسی و یا جای صندلی و گلدان را تنظیم می‌کردم. البته با جمله مای ون درو آشنا بودم که می‌گفت: «کمش هم زیاد است.» اما اصلاً متوجه نبودم که کم می‌تواند زیبا، پول‌داری و وسوسه انگیز باشد. چند تکه اسباب در خانه، خیلی کلاسیک است: چند صندلی بلوطی کمرنگ با مدل ‌هانس وگنر، عسلی سفید نیکلی، یک کاناپه براق لیسونی و چند وسیله ساده و شیک دیگر: حوله ضخیم سفید، ملافه نخی اعلا، چند لیوان دستی که ته آن دماسنج داشت. به هر چیزی دست می‌زدم، جدید و با کیفیت بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دختر قبلی
نویسنده
مترجمفرانک سالاری
ناشر چاپینشر البرز
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات500
زبانفارسی
شابک978-964-442-984-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دختر قبلی

مهناز کیان مهر
۱۴۰۲/۸/۲۳
داستان در حدی جذاب هست که بخواهید تا آخر بخونید، پایانش عجیب بود، با اینکه در پایان غافلگیر میشین، اما به نظرم این غافلگیری دلنشین نیست، من نپسندیدم.
داستان سعی کرده در آخر به سوالات جواب بده، ولی یه سوال بزرگ موند که چرا بعد از مرگ اما، شرکت پیگیر نشده بود که چرا سیستم خونه درست کار نکرده و به و
گزارش‌های اما، بی توجه بوده؟
به نظر میاد یه قسمت‌هایی از داستان سانسور شده که به داستان آسیب زده، مثل نحوه حامله شدن جین اون هم از مردی کنترل گر یا نحوه رفتار اما با ادوارد که فقط یه مورد گفته شده، اما ادوارد بیان می‌کنه که اما مدام سعی میکرده عصبانیش کنه.
ترجمه خوب روان بود البته در نگارش گاهی کلمات به هم چسبیده بودن و چند غلط املایی هم بود مثل، وقی، بی دردرسر، مانفکورد، ملطب، صاقانه
کتاب رو به دوستداران داستان جنایی و معمایی توصیه میکنم.
فاطمه
۱۴۰۲/۴/۳
جدا نمیدونم باید چی راجب این کتاب بگم یکی از بهترین کتابای جنایی بود که خوندم، شما به هیچ وجه نمیتونستید روند داستان رو پیش‌بینی کنید و هر لحظه نویسنده یک چیز جدید برای غافلگیر کردن شما داشت.
و باید اضافه کنم اون سوالات آخر هر فصل حسابی به دل من نشست و یکجورایی انگار داشت شخصیت منم ارزیابی می‌کرد
و منم وارد بازی میشدم در کل اگر دنبال یک چیزی هستید که نتونید ازش چشم بردارید دختر قبلی چیزیه که باید شروعش کنید.
روشنک مروج
۱۴۰۲/۱/۵
خط داستان در عین سادگی جذاب و پیچیده بود اما آخرش رو دوست نداشتم یعنی آخر داستان انگار به نوعی سرهم بندی شده بود و همین مساله جذابیت کل داستان رو کمرنگ کرد. از طرفی دروغ گویی‌های اما برای سایمون و ادوارد آشکار نشد و از طرف دیگه طبق نامه‌ای که برای ادوارد نوشته بود معلوم نشد آنچه در نامه درباره شول گفت حقیقت داشت یا همچنان داشت دروغ میگفت. همچنین درباره قاتل اطلاعاتی نمی‌داد که هیجان و ماجراجویی داستان بیشتر شود.
Hestia ***
۱۴۰۱/۱/۱۷
درود بر عزیزان کتابخوان
دختر قبلی به معنای واقعی اسرار آمیز و سراسر پیچیدگی و معماست.
انقدر ذهن رو درگیر میکنه که دوست دارین بی وقفه کتاب رو بخونین.
پایانش کاملا غیرقابل پیش بینی هست.
یکی از کتابهای جنایی که هرگز فراموش نمیکنین.
ترجمه خانم فرانک سالاری هم خیلی عالی و کامل هست. کتاب خیلی و
خوب ویرایش شده.
از اون گروه کتابهایی هست دوباره خوندنش برام جذابه؛ درست مثل فیلمی که شاید بارها ببینین هرگز خسته نشین.
نازنین شریفی
۱۴۰۱/۷/۲۶
همینکه آخر داستان قابل حدس وپیش بینی نبود یکی از نقاط قوت کتاب بود ترجمه هم که عالی و روان بود از اینکه خصوصیات اخلاقی و شخصیتی آدمهای داستان به روشنی بیان شده بود و نکات اخلاقی بسیار خوبی داشت مجذوب کننده بود
ومواجه شدن جین با بچه دومش و قبول وضعیت او
نکته قابل تاملی بود
سیده فاطمه حجازی نیاکی
۱۴۰۳/۱/۱۹
داستانی جذاب، نفس گیر، معمایی و سراسر پیچیدگی و با پایانی که بهیچ وجه نمیشه آن را پیش بینی کرد، بعضی‌ از خصوصیات اخلاقی و شخصیتی اونا برای ما ملموس نبود ولی در کل کتاب خوبی بود لذت بردم وتوصیه میکنم حتما بخونین
نسیم
۱۴۰۲/۹/۱۳
از این کتاب یه سریال هم ساخته شده که نسبتا به کتاب وفادار بود. کتاب دیگه این نویسنده (باورم کن) رو خیلی بیشتر دوست داشتم ملموس تر بود. روند داستانی این کتاب قابل قبول بود ولی منطقی که در جریان بود رو دوست نداشتم
معصومه نادری
۱۴۰۱/۴/۲۷
کتاب عالی بود یه داستان جذاب و پرکشش و اسرار آمیز با ترجمه عالی و بدون غلط، و یک پایان جالب که اصلا نمی‌تونی پیش بینی کنی. خوندنش رو به کسانی که به داستانهای معمایی و جنایی علاقه دارند پیشنهاد می‌کنم
آزاده امراللهی
۱۴۰۰/۹/۲
موضوع جالبی داشت. از خوندنش لذت بردم
بیشتر از این لحاظ برام ِلذتبخش بود که نویسنده به خصوصیات رفتاری و اخلاقی‌ای در کتاب اشاره می‌کرد که شاید همه ما تو زندگی مون با افرادی با این شخصیت‌ها مواجهیم.
پری پارسا
۱۴۰۰/۱۱/۱۰
کتاب خوب و جذابی بود.
سراسر کتاب کشش داشت و وقایع پشت سر هم اتفاق می‌افتاد، از این رو حوصله سر بر و کسل کننده نبود.
برخی از شخصیتهای داستان پیچیدگیهای جالبی داشتند.
sara shokrollahi
۱۴۰۲/۱۱/۶
اول با دختر قبلی هم زاد پنداری میکردم ولی اخرای داستان ازش فاصله گرفتم، هیجان انگیزه و آخرش غیر قابل حدس ولی آخرش میتونست قشنگتر باشه، آخرشو زیاد دوست نداشتم
mersede beigi
۱۴۰۱/۱۲/۲۵
خوب بود دوستش داشتم تقریبا اخرای داستان قبل از اینکه به پایان برسید میتونید بفهمید قاتل کیه اما قبل اون داستان خوب میتونه خواننده رو معلق نگه داره
❤M❤
۱۴۰۱/۲/۲۵
رمانی در حد متوسط بودونقطه قوتش این بود که خواننده از خواندنش خسته نمیشه ولی مرگ دختر قبلی حقش بود زنی که رفتارهای اینچنینی داشته باشه بایدم کشته میشد
Fateme Edrissi
۱۴۰۰/۶/۴
داستانی پرکشش و پیچ در پیچ
پسندیدم بخصوص وقتی به جایی می‌رسی که همه پیش بینی‌های ذهنی اشتباه از آب درمیاد
پیشنهاد میکنم بخوانید
ممنون از کتابراه
انیس خسروی
۱۴۰۱/۹/۲۲
کتاب خیلی خوبی بود، عاشقانه جنایی و تعلیقی. اولش یه برداشتی داشتم در مورد شخصیت‌ها که هر چی جلوتر میری عوض میشه ذهنیتت و واقعیت روشن میشه.
مشاهده همه نظرات 50

راهنمای مطالعه کتاب دختر قبلی

برای دریافت کتاب دختر قبلی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.