معرفی و دانلود کتاب بهبود عزت نفس

عکس جلد کتاب بهبود عزت نفس
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بهبود عزت نفس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بهبود عزت نفس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بهبود عزت نفس

کتاب بهبود عزت نفس، نوشته‌ی کریستین پیک، راهنمایی کاربردی برای تقویت عزت‌نفس است. این کتاب ضمن تشریح ماهیت عزت‌نفس، اهمیت آن را در زندگی گوشزد می‌کند و توضیح می‌دهد که رسانه‌های اجتماعی، مثل فیسبوک و اینستاگرام، چگونه در افراد احساس شکست‌خوردگی به وجود می‌آورند. همچنین با ارائه‌ی راهکارهایی کارآمد به افراد کمک می‌کند تا به نشاط و سرزندگی دست یابند.

درباره‌ی کتاب بهبود عزت نفس

امروزه فضای مجازی همه را تحریک می‌کند تا خود را با دیگران مقایسه کنند و به سرزنش خود بپردازند. کریستین پیک (Christian Peak)، در کتاب بهبود عزت نفس (Self-Esteem for Introvert People)، به همین موضوع پرداخته است. او توضیح می‌دهد که کاربران رسانه‌هایی مثل فیسبوک و اینستاگرام، همواره بهترین و خوشحال‌ترین لحظات زندگی خود را به اشتراک می‌گذارند. به‌نحوی که سایرین باور می‌کنند که آن‌ها در سلامت کامل هستند، از هیچ مشکلی در زندگی رنج نمی‌برند، بهترین سفرها را در ایام تعطیلات تجربه می‌کنند و خانه و خانواده‌ای فوق‌العاده دارند. این اشتراک‌گذاری‌ها، که لزوماً تصویر درستی از وضعیت حقیقی کاربران ارائه نمی‌دهد و آغشته به ظاهرسازی است، در شمار قابل‌توجهی از افراد، احساس حقارت و شکست‌خوردگی به‌وجود می‌آورد.

واقعیت این است که افراد، خواسته یا ناخواسته، درگیر این رقابت می‌شوند؛ رقابتی ناعادلانه بین جهان‌های حقیقی و غیرحقیقی. هرچند که این تصاویر، نمایان‌گر واقعیت زندگی افراد نیستند، اما به‌هر‌حال تأثیر مخرب آن‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت. البته رسانه‌ها، تنها دلیل تضعیف عزت‌نفس نیستند. کریستین پیک معتقد است که عوامل درونی و بیرونی، هر کدام به‌نحوی می‌توانند در این مسئله تأثیرگذار باشند. گاهی محیط پیرامون یا افرادی که با آن‌ها معاشرت می‌کنیم، مسبب این ضعف هستند؛ گاهی هم این مشکل، از افکار و احساسات درونی ناشی می‌شود. اما سؤال اصلی این است که اساساً عزت‌نفس چیست و چرا تا این اندازه مهم است؟ کتاب پیش‌رو قصد دارد به این پرسش کلیدی پاسخ دهد.

کسانی که عزت‌نفس پایینی دارند اغلب چنان درگیر احساس کم‌ارزش بودن خود می‌شوند که گمان می‌کنند بهبود وضعیت زندگی غیرممکن است و هرگز چنین قدرت و اراده‌ای را در وجود خود نمی‌بینند؛ اما واقعیت این است که روش‌هایی برای تقویت عزت نفس وجود دارد. تنها کافی است که فرد خواهان تغییرات مثبت در شیوه‌ی زندگی و تفکر خود باشد و آمادگی این را داشته باشد که پا به دنیای جدید، و درعین‌حال بهتری بگذارد. نویسنده ضمن بررسی ویژگی‌های شخصیتی متفاوت در افراد برون‌گرا و درون‌گرا، به شرح این مسئله می‌پردازد. او خواننده را نسبت به پیامدهای عزت‌نفس ضعیف آگاه می‌کند و راهکارهایی برای بهبود آن ارائه می‌دهد.

معرفی مؤلّفه‌های اساسی در ارتباط با عزت‌نفس و منشا آن، از دیگر مواردی است که کریستین پیک در این کتاب توضیح می‌دهد. او جریانات فکری درونی، خانواده، جامعه، رسانه‌ها و بسیاری از محرک‌های دیگر را بررسی می‌کند. همچنین شرح می‌دهد که تقویت عزت‌نفس چگونه می‌تواند به بهبود روحیه و کیفیت زندگی افراد کمک کند.

این کتاب اولین‌بار در سال 2019 چاپ شد. نسخه‌ی فارسی آن با ترجمه‌ی مسعود پاینده‌فرد و دکتر سهیلا خورشیدی، توسط انتشارات آپریس منتشر شده است.

درباره‌ی مجموعه‌‌کتاب‌های عزت‌نفس

کریستین پیک، نویسنده‌ی یک مجموعه‌ کتاب چهار جلدی است که جمگی بر موضوع عزت‌نفس تمرکز دارند. کتاب «بر احساسات خود مسلط شوید (Master Your Emotions)»، «درمان شناختی رفتاری عزت‌نفس (Cognitive Behavioral Therapy for Self-Esteem)» ، و «کتاب کار عزت نفس (Self Steem Workbook)»، سه جلد دیگر این مجموعه‌اند. به غیر از کتاب کار عزت‌نفس که دفتر تمرینی است برای خوانندگان مشتاق و بااراده‌ای که قصد دارند شرایط زندگی خود را بهبود ببخشند، بقیه‌ی کتاب‌ها به توسعه‌ی مباحث نظری اختصاص دارند. این مجموعه با بررسی جامع موضوع عزت‌نفس، ارائه‌ی راهکار و کتابی جهت انجام تمرینات لازم، بهترین راهنما برای ورود به دنیایی سرشار از رضایت‌مندی است. انتشارات آپریس از این مجموعه‌ی چهار جلدی، کتاب‌ بهبود عزت‌نفس را با ترجمه‌ی فارسی منتشر کرده است.

کتاب بهبود عزت نفس برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی که با عزت‌نفس پایین دست‌وپنجه نرم می‌کنند و به ژانر کتاب‌های خودسازی نیز علاقه‌مند هستند، از این اثر بهره می‌برند. مطالعه‌ی کتاب بهبود عزت نفس به تمام کسانی که قصد دارند با تغییرات درونی، روند بهتری را پیش بگیرند، توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب بهبود عزت نفس می‌خوانیم

افراد با عزت نفس پایین همواره در جستجوی جلب توجه (مثبت یا منفی) هستند. به عنوان مثال شاید لباس‌های عجیب یا پُر زرق و برق برای جلب توجه دیگران بپوشند یا دنبال موفقیت بیشتری روند یا در روابط انتظار داشته باشند فرد مقابل توجه بیش از حد به آن‌ها نشان دهد. در واقع همه این رفتارها برای کسب تأیید و اعتبار بیرونی است تا سطل عزت نفس خودشان را مرتباً پر کنند. اما چون این سطل سوراخ است و آب آن خالی می‌شود آن‌ها پیوسته به دنبال پر کردن آن با کسب تأیید و اعتبار بیرونی هستند.

این افراد در روابط عاشقانه خود انتظار تعهد بیش از حد دارند و به طور مداوم باید از این موضوع اطمینان یابند. شاید فقط محبت کردن به آن‌ها کافی نباشد و شما همواره باید از آن‌ها تعریف کنید. این افراد در روابط، دنبال تأیید گرفتن دائم و تعریف و تمجید هستند. در این رابطه شاید یک نفر فقط نقش اهداکننده داشته باشد که همیشه باید از طرف مقابل تعریف و تمجید کند و او هم فقط نقش گیرنده را دارد که این تعریف‌ها را می‌پذیرد. بنابراین چنین روابطی سالم نیستند و در نهایت به آسیب طرفین و جدایی ختم می‌شوند. رابطه این چنینی برای فردی که مدام مجبور به تأیید کردن است خسته‌کننده و برای کسی که به دنبال تأیید است استرس‌زاست. تنها افرادی که خودشان از نظر شخصیت تمایل به محبت بیش از اندازه یا توجه زیاد به دیگران دارند تا حدی می‌توانند در این رابطه باقی بمانند و هیچ‌کس دیگری نمی‌تواند این شرایط را تحمل کند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: عزت نفس چیست؟
فصل دوم: اهمیت عزت نفس
فصل سوم: پیامدهای عزت نفس پایین
فصل چهارم: ویژگی‌های افراد درونگرا
فصل پنجم: عزت نفس در مقابل سایر ویژگی‌های مشابه
فصل ششم: توقف خودانتقادی و شروع به خویشتن‌دوستی
فصل هفتم: عزت نفس نرمال در مقابل عزت نفس پایین
فصل هشتم: آیا افراد درونگرا می‌توانند تبدیل به افرادی برونگرا شوند؟
فصل نهم: ارتباط با دیگران
فصل دهم: اهداف و روش‌های مفید برای دستیابی به آن‌ها
فصل یازدهم: خودتان را با دیگران مقایسه نکنید
فصل دوازدهم: خودارزشمندی
فصل سیزدهم: زندگی هوشمندانه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بهبود عزت نفس
نویسنده
مترجممسعود پاینده فرد، سهیلا خورشیدی
ناشر چاپیانتشارات آپریس
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات124
زبانفارسی
شابک978-622-6601-77-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بهبود عزت نفس

جمال انصاری
۱۴۰۳/۱/۶
خیلی عالی پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید آگاهی پلی است برای پیشرفت این کتاب کمک می‌کنه افکار و احساسات خود را بهتر بشناسیم شناختن خود باعث می‌شود کمتر درد بکشیم
Eternity
۱۴۰۳/۱/۳۱
درمورد درونگرا برونگراست و چگونه از دورنگرایی به برونگرایی تبدیل شویم خیلی کم درمورد عزت نفس صحبت کرده
رضا زمانی
۱۴۰۳/۱/۲۸
کتاب درباره درونگرا هاست و اینکه اون ها متفاوتند نه اینکه از نظر جامعه ایرادی داشته باشند
لیلا
۱۴۰۲/۱۱/۲۴
عالیه این کتاب پر از نکته‌های بالا بردن عزت نفس که همگی موثرند
Mahtabparhizkar
۱۴۰۳/۱/۱۱
شناخت و درک بهتری ازخودم بهم داد ممنون عالی
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب بهبود عزت نفس

برای دریافت کتاب بهبود عزت نفس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.