معرفی و دانلود کتاب اعتیاد خاموش: مروری بر راهبردهای تشخیصی و درمانی انواع مختلف اعتیاد به اینترنت

عکس جلد کتاب اعتیاد خاموش: مروری بر راهبردهای تشخیصی و درمانی انواع مختلف اعتیاد به اینترنت
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اعتیاد خاموش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اعتیاد خاموش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اعتیاد خاموش: مروری بر راهبردهای تشخیصی و درمانی انواع مختلف اعتیاد به اینترنت

صبا کلاهی حامد در کتاب اعتیاد خاموش به شما کمک می‌کند تا میزان استفاده و وابستگی خود به اینترنت و وسایل مرتبط با آن را بسنجید و دلایل استفاده بیش از اندازه از اینترنت را توسط افراد درک کنید؛ به علاوه راهکارهایی برای جلوگیری از وابستگی و استفاده زیاد از اینترنت را ارائه می‌دهد.

درباره کتاب اعتیاد خاموش:

یکی از انواع اعتیاد، اعتیاد به اینترنت است. اینترنت یکی از نوآوری‌های مهم و با ارزش قرن بیستم است که به عنوان یکی از تأثیرگذارترین اشکال رسانه‌های جمعی باعث تغییرات اساسی در رفتار افراد شده که زمان زیادی را صرف مطالعه، یادگیری، برقراری رابطه آنلاین و سرگرمی می‌کنند. کاربرد اینترنت زندگی انسان‌ها را در قرن بیست و یکم آسان‌تر نموده و به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی و وسیله‌ای مهم برای برقراری ارتباط و معاشرت تبدیل شده است.

اما این فناوری نوین ارتباطی علاوه بر مزیت‌های بسیار، مضرات و مشکلات فراوانی نیز دارد. «اعتیاد به اینترنت» از اواخر دهه 1990 به عنوان یکی از جدی‌ترین مشکلات رفتاری در همه گروه‌های سنی ذکر شد. این اصطلاح برای اولین بار درسال 1995 میلادی توسط روانپزشکی به نام «گلد برگ» مطرح شد. اما در آن زمان از طرف مردم به عنوان یک مشکل جدی در نظر گرفته نشد. تا اینکه اولین مطالعه تجربی در مورد اعتیاد به اینترنت در سال 1996 توسط یانگ که در این زمینه پیشگام و پیشرو است، صورت گرفت.

برخی از محققان ادعا می‌کنند که اختلال اعتیاد به اینترنت، بیماری «همه‌گیر قرن بیست و یکم» است. اگرچه در مورد تعریف آن اتفاق نظر وجود ندارد اما بطور کلی «اختلال اعتیاد به اینترنت» یا «استفاده آسیب‌زا از اینترنت» به عنوان حالتی توصیف می‌شود که طی آن شخص قادر نیست استفاده از اینترنت را کنترل کند، در نتیجه منجر به ناراحتی قابل توجه و اختلال در عملکرد فرد می‌گردد. هدف از تدوین این کتاب بررسی کلیه ابعاد و جوانب معضل اعتیاد به اینترنت از زمان تشخیص تا پایان درمان آن است.

کتاب اعتیاد خاموش مناسب چه کسانی است؟

این کتاب به بررسی مشکل اعتیاد به استفاده اینترنت می‌پردازد و خواندن آن به تمام نوجوانان، جوانان، خانواده‌ها و متخصصان بهداشت روان پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب اعتیاد خاموش می‌خوانیم:

تکنیک دیگر «تکنیک بازدارنده بیرونی» است. به عنوان مثال استفاده از ساعت زنگ دار برای هشدار دادن به بیمار مبنی بر اینکه زمان خاموش کردن رایانه و انجام سایر فعالیت‌های آفلاین است.

لازم به یادآوری است که افراد مبتلا به این نوع اعتیاد ممکن است در تلاش برای کاهش زمان استفاده از اینترنت، مشکلات بسیاری را در طی درمان تجربه کنند. بنابراین، با حفظ تمرکز بر روی اهداف مورد توافق با درمانگر و با شناسایی نشانگرهایی که توجه بیماران را منحرف می‌کنند، می‌توان این روند کاهش زمان استفاده از اینترنت را تسهیل کرد. این روش که «هدف‌گذاری» نامیده می‌شود، به بیماران امکان می‌دهد تا توجه خود را به دوره‌های زمانی کوتاه معطوف کنند. بنابراین، ساختار جلسات می‌تواند از طریق تعیین اهداف قابل دستیابی برنامه‌ریزی شود. برخی از برنامه‌ها (مثل فیس بوک یا بازی‌های آنلاین) به عنوان محرک و تقویت‌کننده قوی برای استفاده زیاد و مداوم عمل می‌کنند. لذا گاهی هدف‌گذاری با شکست مواجه می‌شود. در این زمان روش مداخله به متوقف کردن استفاده به ویژه از برنامه‌ها یا وب‌سایت‌هایی که برای فرد جذاب است، تغییر می‌یابد.

استفاده از «کارت‌های یادآور» ابزاری مهم دیگری برای کمک به بیماران است تا بر هدف توقف یا کاهش زمان استفاده از اینترنت، تمرکز داشته باشند. مثلاً تهیه کارت‌هایی که در آن‌ها پنج مشکل عمده ناشی از اعتیاد به اینترنت و پنج مزیت مهم آن در نتیجه کاهش استفاده (یا در نهایت خودداری از آن)، ذکر گردد. درمانجو باید این کارت‌ها را نزد خود نگه دارد تا در موقعیت‌های خطرناک، بتواند آن‌ها را مرورکند و عواقب مثبت خودداری از اینترنت و همچنین عواقب منفی ناشی از فعالیت آنلاین بدون وقفه، به او یادآوری شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: تاریخچه و تعریف اعتیاد به اینترنت
فصل دوم: مزایا و معایب استفاده از اینترنت
فصل سوم: انواع اعتیاد به اینترنت و علایم آن
اختلال اعتیاد به بازی‌های اینترنتی (IGD)
قماربازی اینترنتی
اعتیاد به سایبرسکس و روابط سایبری
سایت‌های شبکه‌های اجتماعی
اعتیاد به خرید آنلاین (اینترنتی)
فصل چهارم: ملاکهای تشخیصی و ارزیابی اعتیاد به اینترنت
فصل پنجم: بررسی عوامل خطر و سبب شناسی اعتیاد به اینترنت
فصل ششم: دیدگاه‌های نظری در تبیین اعتیاد به اینترنت
فصل هفتم: اقدامات درمانی
فصل هشتم: پیشگیری از اعتیاد به اینترنت
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اعتیاد خاموش: مروری بر راهبردهای تشخیصی و درمانی انواع مختلف اعتیاد به اینترنت
نویسنده
ناشر چاپینشر مانیان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات132
زبانفارسی
شابک978-622-7321-99-9
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اعتیاد خاموش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اعتیاد خاموش

برای دریافت کتاب اعتیاد خاموش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.