معرفی و دانلود کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: بازرسی جوش و تست‌های غیرمخرب: آزمایش به روش ذرات مغناطیسی MT

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: بازرسی جوش و تست‌های غیرمخرب: آزمایش به روش ذرات مغناطیسی MT و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: بازرسی جوش و تست‌های غیرمخرب: آزمایش به روش ذرات مغناطیسی MT و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: بازرسی جوش و تست‌های غیرمخرب: آزمایش به روش ذرات مغناطیسی MT

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: بازرسی جوش و تست‌های غیرمخرب: آزمایش به روش ذرات مغناطیسی MT نوشته‌ی امین دولت شاه، کتابی در زمینه‌ی افزایش مهارت‌های شغلی در حوزه‌ی بازرسی جوش و تست‌های غیرمخرب است. در این اثر آموزشی، به طور خلاصه و مفید، مطالب مهم برای انجام آزمایش ذرات مغناطیس شامل تئوری و اصول مغناطیس، مراحل انجام آزمایش، تجهیزات مورداستفاده، عیوب جوش و استانداردها و معیارهای رد یا پذیرش نشانه‌ها را می‌آموزید.

درباره‌ی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: بازرسی جوش و تست‌های غیرمخرب: آزمایش به روش ذرات مغناطیسی MT

به دلیل هزینه‌های بالای تولید در صنعت و همچنین اطمینان از کارکرد یک قطعه، کنترل کیفی و آزمایش قطعات تولیدی پس از تولید لازم ضروریست. این نوع آزمایش‌ها از نوع آزمایش‌های غیرمخرب هستند که بدون تغییر در شکل و کیفیت قطعه، سلامت و کیفیت آن را مشخص می‌کند. در حال حاضر تولیدکننده‌ها از 5 روش آزمایش غیرمخرب استفاده می‌کنند که یکی از آن‌ها آزمایش به روش ذرات مغناطیسی MT است. این روش برای تشخیص عیب‌های سطحی و نزدیک به سطح در مواد فرومغناطیس و به‌شکل عمده برای شناسایی تَرَک استفاده می‌شود. امین دولت شاه در کتاب آزمایش به روش ذرات مغناطیسی MT که در 8 فصل نوشته شده، دستورالعمل‌های مورد تأیید برای انجام این نوع آزمایش را تحلیل و بررسی می‌کند و اصول و سازوکار آن را شرح می‌دهد.

فصل اول کتاب به توضیح مزایا و محدودیت‌های آزمایش ذرات مغناطیس می‌پردازد و فصل دوم نیز مفاهیم مرتبط با الکترومغناطیس مانند میدان مغناطیسی، فوران مغناطیسی، مواد دیامغناطیس و ... را معرفی می‌کند. در فصل سوم کتاب با روش‌های مغناطیس کردن آشنا خواهید شد و در فصل بعدی به دلایل و روش‌های مغناطیس‌زدایی اشاره می‌شود. امین دولت شاه در فصل پنجم کتاب آزمایش به روش ذرات مغناطیسی MT، مراحل انجام آزمایش ذرات مغناطیسی را به‌خوبی توضیح می‌دهد و سپس به تفسیر و ارزیابی نشانه‌ها و عامل مؤثر بر آن می‌پردازد. همچنین در فصل ششم کتاب به انواع عیب‌ها و ناپیوستگی‌ها در جوش و فلز پایه اشاره می‌کند و سپس استانداردها و معیارهای رد یا پذیرش پروژه‌های بازرسی جوش را شرح می‌دهد. درنهایت در فصل پایانی کتاب نیز نحوه و معیار گزارش‌نویسی بر اساس آزمایش انجام‌شده مطرح می‌شود و به‌طور کامل با این مبحث آموزشی آشنا خواهید شد. کتاب آزمایش به روش ذرات مغناطیسی MT نوشته‌ی امین دولت شاه را انتشارات دیباگران تهران منتشر کرده است و پس از خواندن آن می‌توانید همه‌ی اطلاعات موردنیاز درباره‌ی این مبحث کاربردی را بیاموزید.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: بازرسی جوش و تست‌های غیرمخرب: آزمایش به روش ذرات مغناطیسی MT برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به همه‌ی به صنعتگران حوزه‌ی جوشکاری و مهندسان علوم مرتبط با صنعت پیشنهاد می‌کنیم.

با امین دولت شاه بیشتر آشنا شویم

امین دولت شاه مشاور و مدرس بازرسی فنی و آزمایش‌های غیرمخرب است و در این زمینه‌ها مقاله‌ها و کتاب‌های علمی نوشته است. ازجمله بهترین کتاب‌های امین دولت‌شاه می‌توان به اثر پیش‌رو و «آزمایش به روش مایع نافذ PT» اشاره کرد که هر دو از سوی انتشارات دیباگران تهران به چاپ رسیده است.

در بخشی از افزایش مهارت‌های شغلی: بازرسی جوش و تست‌های غیرمخرب: آزمایش به روش ذرات مغناطیسی MT می‌خوانیم

به یاد داشته باشیم که هیچ آزمایشی تا زمانی که نتایج آن مورد ارزیابی (Evaluation) قرار نگرفته با موفقیت تمام نشده است. بررسی روش‌ها و نتایج آزمایش، نیازمند آگاهی از نوع مواد به کار رفته در قطعه مورد آزمایش و نیز آشنایی با فرایندهای ساخت آن است. با استفاده از آزمایش ذرات مغناطیسی می‌توان تاپیوستگی‌های ناشی از فرآیند تولید مانند درزها، لیدها، ترک‌های جوشکاری، ترک‌های آبدهی (Quenching cracks) و نیز ناپیوستگی‌های هنگام سرویس مانند ترک‌های خستگی و بارگذاری بیش از اندازه را شناسایی نمود.

آزمایش ذرات مغناطیسی در کنار بازرسی چشمی یکی از مقرون به صرفه‌ترین روش‌های آزمایش غیر مخرب است. محدودیت اصلی در این روش این است که قطعه مورد آزمایش بایستی مغناطیسی گردد. در واقع، آزمایش ذرات مغناطیسی به خاصیت مغناطیسی بستگی دارد که در مواد فرومغناطیس (Ferromagnetic materials) روی می‌دهد. در آزمایش ذرات مغناطیسی در ابتدا قطعه آزمایش مغناطیسی می‌شود. سپس ذرات مغناطیس شونده به سطح قطعه اعمال شده و پس از تشکیل طرح‌های مغناطیسی روی سطح قطعه، نشانه‌های حاصل مورد تفسیر و ارزیابی قرار می‌گیرد. نشانه‌های حاصل از آزمایش با کدها و استانداردهای مشخصی مقایسه شده و قطعه آزمایش مطابق با آن‌ها پذیرفته یا رد می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه‌ای بر آزمایش ذرات مغناطیسی
فصل دوم: الکترومغناطیس
فصل سوم: مغناطیس کردن
فصل چهارم: اصول مغناطیس‌زدایی
فصل پنجم: انجام آزمایش ذرات مغناطیسی
فصل ششم: عیوب و ناپیوستگی‌ها
فصل هفتم: معیارهای رد و پذیرش ناپیوستگی‌ها
فصل هشتم: گزارش‌نویسی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افزایش مهارت‌های شغلی: بازرسی جوش و تست‌های غیرمخرب: آزمایش به روش ذرات مغناطیسی MT
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات101
زبانفارسی
شابک978-622-218-203-8
موضوع کتابکتاب‌های جوشکاری
قیمت نسخه الکترونیک
45000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: بازرسی جوش و تست‌های غیرمخرب: آزمایش به روش ذرات مغناطیسی MT

برای دریافت کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: بازرسی جوش و تست‌های غیرمخرب: آزمایش به روش ذرات مغناطیسی MT و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.