معرفی و دانلود کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: بازرسی جوش و تست‌های غیرمخرب: آزمایش به روش مایع نافذ PT

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: بازرسی جوش و تست‌های غیرمخرب: آزمایش به روش مایع نافذ PT و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: بازرسی جوش و تست‌های غیرمخرب: آزمایش به روش مایع نافذ PT و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: بازرسی جوش و تست‌های غیرمخرب: آزمایش به روش مایع نافذ PT

امین دولت شاه کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: بازرسی جوش و تست‌های غیرمخرب: آزمایش به روش مایع نافذ PT را با در نظر گرفتن استانداردهای کاربردی در صنعت بازرسی جوش و تست‌های غیرمخرب نوشته است. این کتاب آموزشی با هدف افزایش مهارت‌های شغلی و با رویکرد انجام آزمایش در صنایع مختلف منتشر شده است. با مطالعه‌ی این کتاب کاربردی، صنعتگرها می‌توانند اصول انجام آزمایش مایع نافذ را در هر صنعتی یاد بگیرند و ارزیابی نشانه‌های این آزمایش را به‌شکل مطلوب انجام دهند.

درباره‌ی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: بازرسی جوش و تست‌های غیرمخرب: آزمایش به روش مایع نافذ PT

در اغلب صنایع مانند نفت‌وگاز، هواپیماسازی، خودرو و حتی صنعت ساختمان، آزمایش‌هایی غیرمخرب برای تعیین کیفیت محصول یا قطعه‌ی تولیدشده انجام می‌شود که یکی از آنها، روش مایع نافذ یا تست PT است. در این روش، ابتدا روی سطح قطعه‌ی موردنظر را با یک مایع رنگی قابل‌مشاهده یا فلورسنت می‌پوشانند و این مایع نیز رفته‌رفته در درون شکاف‌ها و حفره‌های سطحی قطعه نفوذ می‌کند. کمی بعد، مایع نافذ را از سطح جسم پاک می‌کنند و به جایش یک ماده‌ی ظاهرکننده بر قطعه پاشیده می‌شود. در این مرحله می‌توان با بررسی اختلاف روشنایی میان مایع نافذ و ماده‌ی ظاهرکننده، عیب‌های سطحی را به‌راحتی مشاهده کرد. کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: بازرسی جوش و تست‌های غیرمخرب: آزمایش به روش مایع نافذ PT نوشته‌ی امین دولت شاه، با استفاده از مطالعات و تجارب کاری، آموزشی و مصاحبه‌های استخدامی تعدادی از استادان صنعت بازرسی جوش و تست‌های غیرمخرب، موارد موردنیاز بازرس برای کار اجرایی در این زمینه را به‌صورت کامل بررسی کرده است.

نویسنده، در کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: بازرسی جوش و تست‌های غیرمخرب: آزمایش به روش مایع نافذ PT، با درنظرداشتن اهمیتی که این آزمایش در صنعت جوشکاری دارد، تمامی استانداردهای کاربردی را برای صنعتگرها توضیح داده است تا به‌راحتی بتوانند نشانه‌های آزمایش را تشخیص دهند. او ابتدا پس از توضیح اهداف، مزایا و محدودیت‌های آزمایش مایع نافذ و تشریح اصول پایه‌ی آن، روش‌های این آزمایش را برمی‌شمرد. امین دولت شاه سپس توضیح کاملی را از فرایند آزمایش مایعات نافذ شامل: دستورالعمل‌ها و تکنیک‌ها، آماده‌سازی، تمیزکاری و خشک‌کردن قطعات، اعمال مایع نافذ، انواع مواد آشکارساز، زمان آشکارسازی و تفسیر و ارزیابی نهایی به خواننده‌ها ارائه می‌کند. او در فصل‌های بعدی کتاب مبحث آزمایش به روش مایع نافذ PT برای بررسی تجهیزات و انتخاب روش این آزمایش را مطرح می‌کند در ادامه راه‌های تفسیر و ارزیابی نشانه‌ها را برمی‌شمرد و شرحی دقیق از کنترل فرایند مایع نافذ، معیارهای رد یا پذیرش ناپیوستگی‌ها و استانداردهای مرتبط با پروژه‌های بازرسی جوش را توضیح می‌دهد.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: بازرسی جوش و تست‌های غیرمخرب: آزمایش به روش مایع نافذ PT را امین دولت‌شاه به رشته‌ی تحریر درآورده و مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران آن را در سال 1398منتشر کرده است.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: بازرسی جوش و تست‌های غیرمخرب: آزمایش به روش مایع نافذ PT برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به صنعتگران بخش جوشکاری و بازرسی جوش و افرادی که مایع نافذ را در صنایع مختلف آزمایش می‌کنند، پیشنهاد می‌شود.

با امین دولت‌شاه بیشتر آشنا شویم

امین دولت‌شاه مشاور و مدرس بازرسی فنی و آزمایش‌های غیرمخرب است و در این زمینه‌ها مقاله‌ها و کتاب‌های علمی کاربردی را نوشته است. ازجمله بهترین کتاب‌های امین دولت‌شاه می‌توان به «بازرس فنی جوش»، «آزمایش به‌روش ذرات مغناطیس M» و همچنین کتاب پیش‌رو اشاره کرد که همگی از سوی انتشارات دیباگران تهران به چاپ رسیده است.

در بخشی از کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: بازرسی جوش و تست‌های غیرمخرب: آزمایش به روش مایع نافذ PT می‌خوانیم

خواص قطعه آزمایش، چگونگی آماده سازی سطح را تعیین میکند. آلیاژهای پایه نیکل، برخی از فولادهای زنگ نزن خاص و تیتانیوم به عناصری خاص (مانند گوگرد و کلر) واکنش پذیری دارد و اگر در معرض آن‌ها قرار گیرد دچار تخریب ساختاری می‌شوند. قطعه مورد آزمایش باید عاری از هرگونه آلودگی سطحی و رطوبت باشد که ممکن است باعث اختلال در آزمایش شود. برخی عملیات تمیزکاری و پرداخت سطحی مانند سند بلاست (پاشش ماسه) و سنگ زنی موجب می‌شوند که دهانه ناپیوستگی‌ها بسته شده و در روند آزمایش خطا ایجاد کنند به همین دلیل باید از انجام اینگونه عملیات تمیزکاری اجتناب شود.

استانداردها، انجام عملیاتی که باعث پوشاندن ناپیوستگی‌ها می‌شود را قبل از انجام آزمایش مایعات نافذ، ممنوع می‌کند. همچنین در برخی از مشخصات فنی، روش خاصی برای حذف براده‌های فلزی وجود دارد مانند عملیات اچ کردن با اسید‌های خاص. بسته به جنس و شرایط سطحی قطعه آزمایش، روش‌های تمیز کاری اولیه زیادی وجود دارد. تمامی روش‌های تمیز کاری باید با ملزومات سلامتی، ایمنی و زیست محیطی سازگاری داشته و آسیبی به قطعه آزمایش نرساند. بسیاری از دستورالعمل‌های آزمایش مایعات نافذ، الزامات خاصی برای انواع عملیات تمیز کاری دارند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
پیشگفتار
فصل اول: مقدمه‌ای بر آزمایش مایعات نافذ (PT)
فصل دوم: روش‌های آزمایش مایع نافذ
فصل سوم: فرآیند آزمایش مایعات نافذ
فصل چهارم: تجهیزات آزمایش مایع نافذ
فصل پنجم: انتخاب روش آزمایش مایع نافذ
فصل ششم: تفسیر و ارزیابی نشانه‌ها
فصل هفتم: کنترل فرآیند مایع نافذ
فصل هشتم: عیوب و ناپیوستگی‌ها
فصل نهم: معیارهای رد و پذیرش ناپیوستگی‌ها و نشانه‌ها
فصل دهم: گزارش‌نویسی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افزایش مهارت‌های شغلی: بازرسی جوش و تست‌های غیرمخرب: آزمایش به روش مایع نافذ PT
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات121
زبانفارسی
شابک978-622-218-176-5
موضوع کتابکتاب‌های جوشکاری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: بازرسی جوش و تست‌های غیرمخرب: آزمایش به روش مایع نافذ PT

برای دریافت کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: بازرسی جوش و تست‌های غیرمخرب: آزمایش به روش مایع نافذ PT و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.