معرفی و دانلود کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: طراحی، اجرا و ساخت قالب بندی و آرماتورگذاری در سازه بتنی

عکس جلد کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: طراحی، اجرا و ساخت قالب بندی و آرماتورگذاری در سازه بتنی
قیمت:
۴۶۰۰۰ ۴۱,۴۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: طراحی، اجرا و ساخت قالب بندی و آرماتورگذاری در سازه بتنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: طراحی، اجرا و ساخت قالب بندی و آرماتورگذاری در سازه بتنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: طراحی، اجرا و ساخت قالب بندی و آرماتورگذاری در سازه بتنی

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: طراحی، اجرا و ساخت قالب بندی و آرماتورگذاری در سازه بتنی نوشته‌ی علی ابراهیمی، مفهوم قالب بندی را توضیح می‌دهد، ابزارآلات موردنیاز برای ساخت آن را معرفی می‌کند و نحوه‌ی آرماتوربندی را می‌آموزد. این کتاب آموزشی در مورد فونداسیون منفرد، ستون‌های بتون آرمه و انواع قالب‌های فلزی صحبت می‌کند و شیوه‌ی اجرای درست آرماتوربندی دیوارها، ستون‌ها، تیرها و سقف‌های تیرچه بلوک را شرح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: طراحی، اجرا و ساخت قالب‌بندی و آرماتورگذاری در سازه بتنی

در صنعت ساختمان‌سازی مدرن، خیلی وقت‌ها سازه و اجزای آن از بتن ساخته می‌شود. برخلاف ساختمان‌های قدیمی‌تر که عموماً بر پایه‌ی فلز بودند، در سازه‌های جدید فونداسیون، ستون و تیرها بیشتر بتنی هستند که به ایمنی و استحکام مکان کمک زیادی می‌کند. در فرم‌های قدیمی اجرای عملیات راحت‌تر بود؛ تیرآهن‌های از پیش‌آمده به سایت منتقل شده و در آنجا نصب می‌شدند. اما در حالت بتی، ساخت ستون‌ها و شالوده باید در محل انجام شود. بر همین اساس، مفاهیم قالب‌بندی و آرماتورگذاری به وجود آمد. قالب‌بندی به ابزارهایی دائمی یا موقت گفته می‌شود که در سازه کار گذاشته می‌شوند تا بتن سخت و محکم شود. قالب‌ها که معمولاً از جنس فولاد و گاهی از چوب هستند، در سقف، ستون و تیر ساختمان قرار می‌گیرند و درون آن‌ها بتن ریخته می‌شود. اما در اکثر مواقع قالب‌بندی با عملیات دیگری که آرماتورگذاری نامیده می‌شود همراه است. در این فرآیند میله‌گرد یا دیگر محصولات فلزی در کنار هم درون قالب قرار می‌گیرند و بتن آن‌ها را می‌پوشاند. این‌چنین توان سازه بسیار بیشتر خواهد شد. کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: طراحی، اجرا و ساخت قالب‌بندی و آرماتورگذاری در سازه بتنی نوشته‌ی علی ابراهیمی، دقیقاً به همین موضوع پرداخته و کوشیده این مفاهیم را توضیح دهد و شیوه‌ی اجرای آن‌ها را بیاموزد. این کتاب نشان می‌دهد که قالب‌بندی چطور اتفاق می‌افتد و به چه ابزارهایی نیاز است.

یکی از مزیت‌های سازه‌های بتنی به فلزی، انعطاف آن‌ها است. یعنی می‌توان طرح‌ها و شکل‌های هندسی پیچیده‌تری را با ستون و تیرهای بتنی خلق کرد. درحالی‌که در ستون‌های فلزی این امکان خیلی محدودتر است. با تمام این‌ها، قالب‌بندی و آرماتور گذاری کار ساده‌ای نیست و به مهارت زیادی نیاز دارد. علی ابراهیمی در کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: طراحی، اجرا و ساخت قالب‌بندی و آرماتورگذاری در سازه بتنی، پس از مرور انواع قالب و شیوه‌ی ساخت آن‌ها، به فونداسیون منفرد و ستون‌های بتون آرمه می‌پردازد و نحوه‌ی آرماتورگذاری در دیوارها، ستون‌ها، تیرها و همین‌طور اجرای سقف‌های تیرچه‌بلوک را می‌آموزد.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: طراحی، اجرا و ساخت قالب‌بندی و آرماتورگذاری در سازه بتنی را مؤسسه‌ی فرهنگی-هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی افزایش مهارت‌های شغلی

مجموعه‌ی افزایش مهارت‌های شغلی، کتاب‌های آموزشی نشر دیباگران هستند که به معرفی انواع مهارت‌های فنی می‌پردازند و آن‌ها را از سطح مبتدی تا پیشرفته آموزش می‌دهند. از این مجموعه تاکنون بیش از پنجاه عنوان کتاب به انتشار رسیده که عموماً به آموزش مشاغل مختلفی همچون مکانیک خودرو، برق و تأسیسات ساختمان، عمران، حسابداری، خیاطی و ... اختصاص داشته‌اند.

کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: طراحی، اجرا و ساخت قالب‌بندی و آرماتورگذاری در سازه بتنی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به کسانی در ساختمان‌سازی فعال هستند، کارآموزان و تکنسین‌های آرماتوربندی توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: طراحی، اجرا و ساخت قالب بندی و آرماتورگذاری در سازه بتنی می‌خوانیم

خاموت‌ها میل‌گردهای شکل گرفته‌ای هستند که در تیر به صورت قائم قرار می‌گیرند. معمولاً خاموت‌ها را به شکل مقطع تیر می‌سازند و ضمن اینکه در مقابل نیروهای برشی وارد آمده مقاومت می‌کنند، میل‌گردهای فشاری و کششی را در جای خود نگه می‌دارند. حداقل قطر و فاصله‌ی خاموت‌ها بر اساس آیین‌نامه‌های بتن آرمه مشخص می‌شود، اما برای مقاومت در برابر نیروهای برشی، تعداد و قطر میل‌گردها باید دقیقاً محاسبه شوند. با توجه به این که در تیر بتنی حداکثر نیروی برشی در نزدیکی تکیه‌گاه‌ها ایجاد می‌شود، قطر خاموت‌ها را بیش‌تر و فاصله‌ی آن‌ها را کم‌تر از نواحی دیگر در نظر می‌گیرند. در قسمت‌های دورتر از تکیه‌گاه‌ها حداقل آیین‌نامه‌ای را به کار می‌برند. در شکل چند نمونه خاموت دیده می‌شود.

چون چسبندگی مناسب بین فولاد و بتن از عوامل موثر در مقاومت بتن مسلح است، باید میل‌گردهایی که در بتن مسلح به کار می‌روند، تمیز و عاری از گل، روغن، زنگ‌زدگی، پوسته، خوردگی یا سایر پوشش‌های غیرفلزی باشند. برای تمیز کردن زنگ از سطح میل‌گرد می‌توان از برس سیمی زبر استفاده کرد. اگر حجم میل‌گردهای زنگ‌زده زیاد باشد، از دستگاه ماسه‌پاش (سندبلاست) استفاده می‌کنند. این دستگاه با پرتاب شدید ماسه‌های ریز بر سطح میل‌گرد باعث زنگ‌زدایی آن می‌شود.

توجه: میل‌گردهایی که زنگ‌زدایی می‌شوند هنگامی در بتن قابلیت مصرف دارند که کلیه‌ی مشخصات لازم، از قبیل سطح مقطع و غیره، را حفظ کرده باشند.

چون میل‌گردهای فولادی به عوامل خورنده‌ی جوی (رطوبت و رطوبت‌های اسیدی) بسیار حساس هستند باید با پوشش کافی بتن روی آن‌ها، از زنگ‌زدگی آن‌ها جلوگیری کرد. همچنین چون فولاد در برابر آتش‌سوزی از مقاومت خوبی برخوردار نیست، در زمان آتش سوزی، پوشش بتن، محافظ مناسبی برای فولاد است. پوشش بتن روی میل‌گردها برابر است با فاصله‌ی بین رویه‌ی میل‌گردها تا نزدیک‌ترین سطح آزاد بتن. ضخامت پوشش بتنی محافظ میل‌گردها، متناسب با نوع وضعیت محیط، کیفیت بتن محافظ میل‌گردها، متناسب با نوع وضعیت محیط، کیفیت بتن و نوع قطعه‌ی موردنظر، به وسیله‌ی طراح ساختمان تعیین و در نقشه‌های اجرایی مشخص می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: قالب‌بندی
فصل دوم: عملیات آرماتورگذاری و آرماتوربندی
فصل سوم: فونداسیون منفرد
فصل چهارم: ستون‌های بتن آرمه
فصل پنجم: اجرای پله‌ی بتنی
فصل ششم: قالب‌های فلزی
فصل هفتم: اجرای آرماتوربندی و قالب‌بندی فلزی مجموعه‌ی دیوار، ستون و پوتر بتنی
فصل هشتم: اجرای قالب‌بندی فلزی و آرماتوربندی ستون، تیر و دال بتنی
فصل نهم: سقف‌های تیرچه بلوک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افزایش مهارت‌های شغلی: طراحی، اجرا و ساخت قالب بندی و آرماتورگذاری در سازه بتنی
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات277
زبانفارسی
شابک978-600-124-545-9
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک
۴۶۰۰۰ ۴۱,۴۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: طراحی، اجرا و ساخت قالب بندی و آرماتورگذاری در سازه بتنی

برای دریافت کتاب افزایش مهارت‌های شغلی: طراحی، اجرا و ساخت قالب بندی و آرماتورگذاری در سازه بتنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.