معرفی و دانلود کتاب افسانه قلعه کاسپین: خیزش تاریکی

عکس جلد کتاب افسانه قلعه کاسپین: خیزش تاریکی
قیمت:
۱۹,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افسانه قلعه کاسپین: خیزش تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افسانه قلعه کاسپین: خیزش تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افسانه قلعه کاسپین: خیزش تاریکی

داستان کتاب افسانه قلعه کاسپین: خیزش تاریکی نوشته‌ی زهرا ربیعی اصل درباره قلعه‌ای در آب‌های دریای کاسپین است. در این قلعه سه گروه دانش‌آموز در حال تعلیم دیدن در رشته‌های ویژه‌ای چون پریزادگان، مافوقان و مقابله‌گران هستند. آن‌ها باید در برابر جادوگران شروری بایستند که پس از مدت‌ها دوباره قدرتمند شده‌اند و جهان را از پلیدی آنان نجات دهند.

درباره کتاب افسانه‌ قلعه کاسپین:

نویسنده در خلق کتاب افسانه‌ قلعه کاسپین (The legend Of The Caspian Castle) تا حد ممکن سعی بر آن داشته از واقعیت الهام بگیرد. برای همین به جای تکیه بر جادو، دسته‌هایی را خلق کرده است که در جهان طبیعی وجود دارند مثل انواع افراد دارای قدرت‌های خارق العاده که به خاطر جهش ژنتیکی یا بیماری خاصشان قدرتی مافوق یافته‌اند و الگوی ساختن گروه مافوقان‌اند؛ یا موجوداتی که در قصه‌های دوران کودکی‌مان خوانده‌ایم مثل پریان که بر اساس افسانه‌های خودمان همیشه همچون فرشتگان دارای نیرو و قدرت‌اند. در رمان از پریزادها که بر طبق افسانه‌ها، فرزندان و نوادگان مشترک پری و انسان هستند هم استفاده شده و دسته سوم مقابلین نام دارند که الهام گرفته از نیروهای عرفانی درونی انسان‌ها و عارفانی است که با تقرب به خداوند قادر به انجام هر کاری هستند.

پس با بهره‌گیری از مجموعه این سه گروه، جهانی بر پایه و اساس واقعیت ساخته شده که به مبارزه با جادویی می‌پردازند که این چند دهه اخیر، به شکل زیبا جلوه‌گر شده و شاهد حضور جادوگرها با چهره‌های خوب هستیم و در نتیجه گرایش و تمایل جوانان به انجام جادو بیشتر است؛ در حالی که در همه ادوار و همه ادیان و آثار سرشناس گذشتگان، جادو را در زمره شرارت و پلیدی دانسته و همواره قهرمانان با جادو و جادوگران مبارزه کرده‌اند چرا که هر جادویی بهایی جبران ناپذیر دارد و با دست بردن در قوانین طبیعت خیلی‌ها یا کارهای ناشایست انجام داده یا دچار جنون شده‌اند.

بدین جهت این اثر با الهام از آثار پیشینیان با محوریت مبارزه با جادو ایجاد شده و یادمان نرود که یکی از کارهای شیطان، کارهای بد را زیبا جلوه دادن است و جادو هر چند که ظاهری زیبا داشته باشد، باز هم سیرتی ویرانگر دارد.

کتاب افسانه‌ قلعه کاسپین مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب را به نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های تخیلی و جادوگری پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب افسانه‌ قلعه کاسپین می خوانیم:

پس از اینکه بن کتاب‌های حوریا را به اتاقش رساند، حوریا او را به اتاق مشترک یونس و سینا برد. یونس تا چشمش به لباس فرم نوی بن افتاد با حالتی تمسخرانه گفت:
-نگاش کنین بالأخره مثل بقیه لباس پوشیده!... ولی بازم برای ما همون پسر ماهیگیر هستی!
با حرف یونس همگی پوزخند زدند. بن سعی کرد به آن‌ها بی اعتنا باشد. حوریا علت آوردنش را به آن جا گفت. او می‌بایست آن اتاق را تمیز می‌کرد. بن نگاهی به اطراف انداخت. همه جا از تمیزی برق می‌زد با این همه تمیزی دیگر کجا را باید تمیز می‌کرد؟! رو به حوریا و دوستانش که با نگاه‌هایی شیطنت آمیز وی را می‌نگریستند کرد و با سردرگمی‌گفت:
-اما اینجا که تمیزه.
حوریا با تکبر در حالی که روی میز تحریر می‌نشست و دست به سینه می‌شد گفت:
-جداً؟
در این لحظه با سر به پسرها اشاره می‌کند. آن دو چشمانشان از شیطنت برقی زد. سینا به سمت سطل گوشه اتاق رفت و یونس از بیرون اتاق سطلی را آورد و سپس هردو با هم، محتویات سطل‌ها را بر روی زمین ریخته و اتاق را کثیف می‌کنند. ملیکا هم با جارو و خاک انداز دسته بلندی که به دست داشت از در وارد شد، به سمت بن آمد و آن را محکم به سینه بن کوبید و بعد کنار حوریا رفت و بر روی صندلی نشست. حوریا در حالی که ابروهایش را بالا می‌انداخت با شیطنت گفت:
-الآن دیگه کثیفه!
بن جارو را به دست گرفت تا شروع به تمیز کردن کند. با اینکه می‌دانست گفتن حرفی که می‌خواهد بزند بی فایده است اما گفت:
-نمی‌شه با قدرتتون تمیزش کنین؟
سینا در حالی که آشغال‌ها را به همه طرف پخش می‌کرد گفت:
-زور و بازوی تو رو می‌خواد ماهیگیر.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
معرفی
گروه‌های سه گانه مدرسه
شخصیت‌ها
فصل اول: طغیان جادوگران
فصل دوم: نوزادی درسبد
فصل سوم: قلعه کاسپین
فصل چهارم: اولین روز مدرسه
فصل پنجم: دردسر بزرگ
فصل ششم: جزیره هیرکانی
فصل هفتم: تنها تر از همیشه
فصل هشتم: سوء تفاهم بزرگ
فصل نهم: پینت بال هوایی
فصل دهم: نوشته هشدارآمیز
فصل یازدهم: دشمنی در قالب دوست
فصل دوازدهم: راز حوریا؛ قدرت بن
فصل سیزدهم: سقوط اولین مدرسه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افسانه قلعه کاسپین: خیزش تاریکی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات یوحنا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات348
زبانفارسی
شابک978-622-7409-13-0
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب افسانه قلعه کاسپین: خیزش تاریکی

میثم محمدی
۱۴۰۱/۲/۲۸
میشه گفت کلیت داستان همون هری پاتره و جزئیات رو تغییر داده.
اشتباهات زیادی هم داشت مثلا توی یه قسمت گفت پلیورش رو در اورد و با پیرهنش رفت بیرون و تو روشویی صورتشو شست و با پلیورش خشک کرد.
نمیشه نقد جدی کرد در کل فک کنم تازه شروع کردین به نوشتن.
سعی کنید تو جلد بعدی کپی هاتون رو کمتر کنید و یک
داستان مستقل بنویسید
کسی که هری پاتر رو دیده بود صدر درصد میفهمید که پرفسور مرادی همون پرفسور اسنیپ هست حتی تو قسمت نوشته جاسوس روی دیوار کاملا مال هر پاتر بود و سخنی که مدیر مدرسه گفت با حرف دامبلدور تو اون سکانس تقریبا یکی بود.
آرزوی موفقیت دارم برای شما نویسنده‌ی عزیز
Golbarg Goli
۱۴۰۱/۶/۲
سلام. اگرچه داستان‌هایی در این سبک خیلی به ماجرای هری پاتر نزدیک‌اند و خانم رولینگ خیلی در خلاقیت کار رو برای بقیه سخت کرده اما اتفاقات و ایده‌های خوبی در این کتاب و داستان نهفته است که میشه روش مانور داد.
نا دیده گرفته شدن خداوند در دنیای جادو بسیار بارزه
و ایده درست کردن قدرت‌های متکی به قابل
الهویت بسیار ستایشه
نپرداختن به حواشی از نفاط قوته اما تکرار ماجرای قلعه و مدرسه و... ضعف محسوب میشه... باید روی ایده‌ها بیشتر کار کرده بشه
به هر حال از نویسنده عزیز ممنونم.
ترنم ضیاء
۱۴۰۲/۱/۱۷
ایده نواورانه‌ی داشتند که از موضوعات الهی هم الهام گرفتن ولی متاسفانه خلاقیت کمی داشتن و تقریبا داستان‌های دیگرو برگردون کردن اشکال دیگه‌ای هم که داشتن استفاده نابه جا از افعال و مشکل در جمله بندی بود فضاساز ضعیف بود ولی شخصیت پردازی جای مانور دادن داره در کل چندان نویسنده قلم قوی نداشتن و داستان و گیرایی جذابیت خودشو به خاطر روند تکراری داستان از دست داده امیدوارم توی جلد‌های بعد این اشکالات. برطرف بشه
Mohamad Bandekhoda
۱۴۰۱/۱۲/۲۷
خداقوت میگم
دوستان نقدی داشتند که به نظر به جا بود
منم فقط یک نکته میگم
در رمانتون گاهی فعل هارو درست بکار نمی‌بردین
مثلا در یک پاراگراف، چند بار فعل‌های ماضی بکار بردین بعد در ادامه یهو از فعل‌های مضارع استفاده کردین که به نظرم یک نقص بود
داستان جالب بود و امیدوارم در جلد‌های بعد بیشتر از تخیل استفاده کنید چراکه جالبی ژانر فانتزی به تخیلی بودنشه
پروا حسن زادگان
۱۴۰۱/۸/۵
سلام به نظر من در کل داستان خوبی نبود ولی انگار فقط نام و مکان شخصیت‌ها را در داستان هری پاتر عوض کرده بودند و در کل مقداری تغییر وجود داشت مثلا همین که نشون میداد بنیامین تو چه دسته‌ای میفته مثل این بود که تو داستان هری پاتر نشون میداد هری توی گروه گریفیندور میفته و در مورد قالیچه‌ی پرنده که همون جاروی پرنده و مسابقش همون کوییدیچ بود
پری دریایی
۱۴۰۲/۵/۳۰
کتاب داستانش که بر گرفته از داستان هری پاتر هست. بعضی جاها به جزییات خیلی پرداخته شده بعضی جاها خیلی کلی گویی شده. نوع بیانش بیشتر به نمایشنامه میخوره تا داستان. وآخرش هم که یهو تموم شد. موضوع کتاب اصلا به اسم کتاب نمیاد. چون اتفاق خواستی داخل کتاب نمیافته وفقط آدم ترغیب میکنه که بخوندش.
حامد ح
۱۴۰۰/۱۰/۱۱
خیلی زیبا و عالی‌ و در عین حال آموزنده.
سبک جدیدی هست که خواننده‌های داستان‌های فانتزی خوششون میاد. ابتدای اون برگرفته از تاریخ واقعی دوره سلیمان و جادوگری هست و بعد زمان حال وارد ماجرای اصلی میشه.
چیزی ک تو کتابی دیگه ندیدم.
و اینکه دسته‌های جدیدی ابداع شده ک تازگی داره.
سیدعلی محروقی
۱۴۰۳/۱/۲
کتاب خوبی بود و امیدوارم جلدهای بعدیش هم زودتر بیاد. کم و کسری‌های نسبتا زیادی داشت ولی باز هم تو این نبود ژانر فانتزی تو ایران می‌شه گفت خوب بود. فقط امیدوارم خانم ربیعی برای جلدهای بعدی مطالعاتش رو بیشتر کنه.
فوآد سواری
۱۴۰۲/۳/۱۳
(هشدار افشا شدن کتاب)
کتاب خوبی بود من نظر کتاب خوبی بود ولی به خاطر این یک ستاره کم دادم اینه وسط داستان کتاب تموم شد و آخرش حوریا معلوم شد نوه‌ی فردوس نیست و بنیامین مقابله گر در اومد و بعد کتاب تموم شد
محمودی
۱۴۰۳/۱/۱۲
من خوشم آمد، شاید برداشتی از هری پاتر باشه ولی شباهت‌ها کمه، ویژگی‌های اسلامی و ایرانی آن داستان را بهتر ولطیف تر کرده و منتظرم جلد دوم اون پخته تر وخوبتر از این باشه، نویسنده محترم موفق باشی.
کیمیا سلمانی
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
خیلی پر مفهوم بود از خوندنش پشیمون نمیشید
حتما بخونید جالب بود عین فیلم‌های خارجی ولی با سبک و تعالیم ایرانی😍عالی 5 ستاره هم کمه باید بیشتر ستاره بدم خیلی عالی بود
Melika .
۱۴۰۰/۱۰/۱۲
خیلی خوشم امد واقعا قشنگ بود حتما بخونید خوشتون میاد👌ممنون از نویسنده عزیز واقعا زیبا و فوق العاده بود
کاش فیلمشو می‌ساختن
میلاد خدری
۱۴۰۰/۸/۱۰
کتاب رو خوندم داستان جالبیه ولی میشه گفت کپی از چند داستان هستش ولی درکل خوبه. یه نوع سبکی هست ک خوشتون میاد
مشاهده همه نظرات 13

راهنمای مطالعه کتاب افسانه قلعه کاسپین: خیزش تاریکی

برای دریافت کتاب افسانه قلعه کاسپین: خیزش تاریکی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.