معرفی و دانلود کتاب افسردگی نهفته: راه رهایی از کمال‌طلبی، آنگاه که بر افسردگی نقاب می‌کشد

عکس جلد کتاب افسردگی نهفته: راه رهایی از کمال‌طلبی، آنگاه که بر افسردگی نقاب می‌کشد
قیمت:
۶۹۰۰۰ 34500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب افسردگی نهفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب افسردگی نهفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب افسردگی نهفته: راه رهایی از کمال‌طلبی، آنگاه که بر افسردگی نقاب می‌کشد

مارگارت رابینسون رادرفورد در کتاب افسردگی نهفته به رابطه‌ی میان «کمال‌طلبی» و «افسردگی» می‌پردازد. او در اثر تحسین‌شده‌ی خود بیان می‌کند که کمال‌طلبی چنان می‌تواند درون انسان را زهرآگین کند که توانایی لذّت بردن به‌ کلی از او گرفته شود. با به‌کاربستن راهکارهای روشنگری که نویسنده در کتاب افسردگی نهفته ارائه می‌دهد قادر می‌شوید خود را به گونه‌ای که هستید، بپذیرید و از دام افسردگی رهایی یابید.

درباره‌ی کتاب افسردگی نهفته

چرا بسیاری از ما همچنان که عمیقاً در حال رنج کشیدن هستیم، خود را پشت نقابی غیرواقعی پنهان می‌سازیم؟ به عبارت روشن‌تر، چه چیزی باعث می‌شود به جای آن که از دردهای جان‌کاه‌مان سخن بگوییم و از این طریق، مرهمی برای تسکین دردهامان بیابیم، ناامیدانه به کمال‌طلبی متوسل می‌شویم و افسردگی خود را پنهان می‌داریم؟ مارگارت رابینسون رادرفورد (Margaret Robinson Rutherford) در کتاب افسردگی نهفته (Perfectly hidden depression) به ما پاسخ می‌گوید.

مارگارت رادرفورد در کتابی که پیش روی شماست تلاش می‌کند درباره‌ی موضوعی بسیار حساس و مهم، به نام افسردگی کاملاً پنهان (اصطلاحی که ساخته‌ی خود نویسنده است) سخن بگوید؛ موضوعی که امروزه به بحرانی بزرگ برای سلامت همگانی تبدیل شده است. اما افسردگی پنهان دقیقاً به چه معناست؟ به عقیده‌ی نویسنده، بسیاری از افراد توانایی پذیرش احساسات دردناک را ندارند؛ این گروه از افراد اغلب گرفتار کمال‌طلبی و اضطراب ناشی از آن هستند، از بروز دادن خود خودداری می‌کنند و معمولاً کسی خود واقعی آن‌ها را نمی‌شناسد. این افراد رنج‌های خود را با لبخندی پوشالی بر لب‌هایشان می‌پوشانند و دست رَد به سینه‌ی افرادی می‌زنند که قصد کمک به آن‌ها را دارند. چرا که بر این باورند نشان دادن احساسات، به معنای ضعیف بودن آن‌هاست. اگر شما نیز با چنین افکار و احساساتی دست‌وپنجه نرم می‌کنید، کتاب افسردگی نهفته برای شما نوشته شده است.

نویسنده کتاب افسردگی نهفته را به این هدف نوشته تا افراد بیشتری با مفهوم افسردگی پنهان آشنا شوند. او همچنین این اثر را به هدف آموزش، هدایت و حمایت افرادی که به این معضل دچارند، تألیف کرده است. بنابراین اگر روزهای سختی را می‌گذرانید، با مشکلات عاطفی بزرگی دست‌وپنجه نرم می‌کنید، احساس شرم بر همه‌ی وجودتان غلبه کرده است و یا کمال‌طلبی‌تان حسابی دست‌وپاگیر شده، کتاب افسردگی نهفته همه‌ی چیزی است که به آن نیاز دارید.

کتاب افسردگی نهفته از چنین ساختاری برخوردار است: نویسنده در بخش اول به مخاطبان خود کمک می‌کند تا مفهوم افسردگی پنهان را درک کنند. او ابتدا تعریفی از این مفهوم ارائه می‌دهد و در پی آن، ده ویژگی اصلی کمال‌طلبی را -که کاملاً با این نوع از افسردگی پیوند خورده- بیان می‌کند. در این بخش می‌آموزیم که افسردگی شناخته‌شده با افسردگی پنهان چه تفاوتی دارد. همچنین مارگارت رادرفورد در این قسمت از کتاب تلاش می‌کند راهکارهایی را ارائه دهد تا خوانندگان از این طریق بر ترسی که ممکن است نسبت به فاش کردن مشکلات روانی یا کمک گرفتن از دیگران داشته باشند، فائق آیند.

نویسنده در بخش دوم کتاب از پنج مرحله‌ی بهبود سخن می‌گوید. این پنج مرحله تعهد، رویارویی، آگاهی، پیوند و تغییر را شامل می‌شوند. به عقیده‌ی مارگارت رادرفورد برای درمان و بهبود یافتن، هیچ راه قطعی و سرراستی وجود ندارد. بااین‌حال این مراحل می‌توانند شما را به سوی آزادی عاطفی و احساسی بیشتر هدایت کنند و درنهایت، خویشتن‌پذیری را برای‌تان به ارمغان آورند.

بخش سوم که آخرین بخش کتاب است، به شما کمک می‌کند تا بینش تازه‌ای را که به کمک کتاب افسردگی نهفته به دست آورده‌اید، حفظ کنید. با مطالعه‌ی این قسمت قادر می‌شوید تا از تکرار الگوهای مخرب و دردناک قبلی پرهیز کنید و انرژی لازم برای تغییر کردن را بیابید. مارگارت رادرفورد با نگارش بخش آخر کتاب در پی آن است تا به شما کمک کند هنگام افزایش تنش‌های روانی از آنچه که در اثر حاضر آموخته‌اید، دست نکشید.

معرفی و دانلود کتاب افسردگی نهفته

مارگارت رابینسون رادرفورد کتاب افسردگی نهفته را در سه بخش و ده فصل تألیف کرده است. این کتاب نخستین بار به سال 2019 منتشر شد و مورد استقبال روان‌درمانگرها و خوانندگان قرار گرفت. شبنم درویش اثر نامبرده را به زبان فارسی برگردانده و انتشارات میلکان ترجمه‌ی او را روانه‌ی بازار نشر ایران کرده است. تاریخ نخستین انتشار کتاب در ایران سال 1401 می‌باشد.

نکوداشت‌های کتاب افسردگی نهفته

  • کتاب افسردگی نهفته همان اثری‌ است که منتظر بودم. مطالعه‌ی این کتاب را نه‌فقط به بسیاری از مراجعانم، بلکه به دوستان و همکارانم نیز توصیه می‌کنم. این کتاب بر دل‌های بسیاری می‌نشیند و ممکن است التیام‌بخش افرادی باشد که نامی برای درد عاطفی‌شان پیدا نمی‌کنند. خواندن کتاب افسردگی نهفته هم لذت‌بخش است و هم آموزنده. دست بجنبانید و تعلل نکنید! (باربارا گرینبرگ، روان‌شناسی بالینی و از نویسندگان کتاب نوجوانی به‌مثابه‌ی زبان)

  • مارگارت رابینسون رادرفورد در کتاب افسردگی نهفته درباره‌ی فکرها و احساس‌هایی که به‌ندرت آشکار می‌شوند، سخن می‌گوید و دیدگاه دلسوزانه‌ای را ارائه می‌دهد. این «حقایق مخفی» در دل افسردگی نهفته پنهان است. تمرین‌های نو و خودراهبر رادرفورد در سرتاسر کتاب خواننده را تشویق می‌کند تا حقایق مخفی درون‌شان را با سرعت و به روش خودشان کشف کنند. کتاب افسردگی نهفته فرصت بی‌نظیری برای توسعه و رضایت فردی فراهم می‌آورد. (لیا کلونگنس، روان‌شناس)

  • افسردگی نهفته حقیقت مهمی را برای ما آشکار می‌سازد؛ حقیقتی که باید با آن روبه‌رو شویم: گاهی افرادی را مشاهده می‌کنیم که به نظر همه چیز دارند، اما به ناگهان از هم می‌پاشند. مارگارت رادرفورد به ما نشان می‌دهد که پنهان کردن بیماری افسردگی زیر نقابی از کمال‌طلبی تا چه اندازه ممکن است مهلک باشد. کتاب افسردگی نهفته به ما می‌آموزد که افسردگی خود را شناسایی کنیم، بر شرم ناشی از آن چیره شویم، کمال‌طلبی آسیب‌زننده را کنار بگذاریم و در نهایت، خود ناقص‌مان را در آغوش بکشیم. (سارا فیدر، نویسنده‌ی کتاب کار ده گام تسکین‌دهنده برای افسردگی)

  • کتاب افسردگی نهفته برای هر کسی نوشته شده که احساس می‌کند لایق آن نیست تا به او برچسب «افسرده» بچسبانند و برای هر کسی که در چرخه‌ی نفرت از خود گرفتار شده است. مارگارت رابینسون رادرفورد در کتاب حاضر به نکاتی اشاره کرده که در اغلب کتاب‌هایی که درباره‌ی افسردگی نوشته شده است، مورد غفلت واقع شده‌اند. او با بسیاری از مبتلایان به بیماری افسردگی گفت‌وگو کرده و در نهایت، کتاب حاضر را در اختیار شما قرار داده است. من خودم را در لابه‌لای صفحات کتاب افسردگی نهفته از نو بازشناختم. ای کاش وقتی جوان‌تر بودم، این کتاب را مطالعه می‌کردم. امید دارم کتاب افسردگی نهفته به دست افرادی برسد که به آن نیاز دارند. (سارا شوستر، مدیر تحریریه‌ی مؤسسه‌ی درمانی The Mighty)

  • سرانجام، کتابی منتشر شد که بدون آنکه به افراد برچسب تشخیصی بچسباند، به عمق موضوعی می‌پردازد که روان‌شناسان آن را «افسردگی نقاب‌دار» می‌نامند. اگر کمال‌طلب و خودانتقادگر هستید و بی‌صدا رنج می‌کشید، کتاب افسردگی نهفته راهی را به سوی شما می‌گشاید تا کمک‌هایی که نیاز دارید، دریافت کنید. اگر رنجی در دل دارید، اما برای درخواست کمک و ارتباط با دیگران واژه‌ای نمی‌یابید، کتاب مارگارت رابینسون رادرفورد سرآغازی جدید را به شما هدیه می‌دهد. با این اثر مشتاقانه به انتظار بینش‌های درونی تحول‌آفرینی می‌نشینید که به شما کمک می‌کند از شرم عبور کنید و خودشفقتی بیابید. (لارا هونوس وب، متخصص اختلال کمبود توجه در سراسر جهان، روان‌شناس بالینی و نویسنده‌ی کتاب‌های موهبت اختلال کم‌توجهی‌بیش‌فعالی)

  • افسردگی نهفته، نوشته‌ی مارگارت رابینسون رادرفورد دیدگاه یکتایی درباره‌ی یکی از علت‌های شایع، اما اغلب ناشناخته‌ی افسردگی را ارائه می‌دهد. افرادی که با این نوع افسردگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، تقریباً همیشه خوب و سرحال به نظر می‌رسند و به‌ندرت رنج درون‌شان را به دیگران نشان می‌دهند؛ البته اگر اصلاً چیزی بروز دهند... آن‌ها کمال‌طلب هستند و از خود توقعات بیجایی دارند. از این رو از نوعی افسردگی پنهان رنج می‌برند. آن‌ها احساس می‌کنند که در تله‌ی وصف‌ناپذیر افسردگی گرفتار شده‌اند و نمی‌دانند چگونه از آن خلاصی یابند. این کتاب استثنایی شرایط را به‌روشنی تشریح و راهبردهایی مشخص را برای رویارویی با این مشکلات ترسیم می‌کند. جدای از این راهبردهای واقع‌بینانه، یکی از ویژگی‌های اصلی کتاب ایجاد خودشفقتی و پذیرش آسیب‌پذیری است... خواندن این کتاب شگفت‌انگیز را به کسانی که از افسردگی رنج می‌برند و نزدیکانشان سفارش می‌کنم، همچنین به روان‌درمانگران. (جان پرستن، روان‌شناس، روان‌درمانگر، نویسنده و استاد بازنشسته در دانشکده‌ی روان‌شناسی حرفه‌ای کالیفرنیا)

کتاب افسردگی نهفته مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های روان‌شناسی و خودسازی، دو گروه از مخاطبان اصلی کتاب افسردگی نهفته هستند. مارگارت رابینسون رادرفورد این کتاب را برای همه‌ی افرادی نوشته که با کمال‌طلبی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، از درون در حال رنج کشیدن هستند، اما حاضر نیستند با کسی درباره‌ی مشکلاتشان صحبت کنند و در نهایت، افرادی که احساس درماندگی یا افسردگی دارند. علاوه بر این، اگر درمانگرید، این کتاب تفکرتان را گسترش می‌دهد و فرضیات شما را درباره‌ی افسردگی و ظواهر آن به چالش می‌کشد.

با مارگارت رابینسون رادرفورد بیشتر آشنا شویم

دکتر مارگارت رابینسون رادرفورد روان‌شناس بالینی است. او بیست و پنج سال است که در حوزه‌ی درمان افسردگی و اضطراب فعالیت می‌کند. مارگارت رادرفورد به وبلاگ‌نویسی مشغول است و میزبانی یک پادکست مرتبط با روان‌شناسی را نیز بر عهده دارد. او از طریق پادکست خود راهکارهایی روشنگر و اثربخش برای درمان انواع اختلالات روان‌شناختی، از جمله افسردگی و اضطراب را با مردم در میان می‌گذارد. پادکست او بیش از هزاران نفر دنبال‌کننده دارد. گفتنی است رادرفورد در سال 2009 به پاس کمک‌های داوطلبانه‌اش برای افزایش سلامت روان جامعه، مورد تقدیر قرار گرفت.

کتاب افسردگی نهفته تنها اثری از اوست که به زبان فارسی ترجمه و منتشر شده است. اگر تمایل دارید با مارگارت رابینسون رادرفورد بیشتر آشنا شوید، می‌توانید به وب‌سایت او به آدرس «drmargaretrutherford.com» مراجعه کنید.

جملات برگزیده کتاب افسردگی نهفته

  • تمرین خویشتن‌پذیری هسته‌ی مرکزی درمان افسردگی نهفته است.
  • «متضاد افسردگی خوشبختی نیست، بلکه سرزندگی است...» (اندرو سالِمن)
  • اگر اشکتان سرازیر شد، بگذارید سرازیر شود و برای چنین پیشرفتی باز هم به خود دست مریزاد بگویید.
  • می‌دانستم اگر به حقیقت اعتراف کنم، که همین حالا دچار حمله‌ی عصبی شده‌ام، به چشم یک شیاد به من نگاه می‌کنند، انگارنه‌انگار کارم گویندگی اخبار است. (دَن هریس)
  • ما همان‌قدر راحت می‌توانیم اسیر به‌اصطلاح مثبت‌اندیشی شویم، که اسیر منفی‌نگری. ممکن است هر دو بازدارنده، درهم‌شکننده، نابه‌جا، توهم‌آمیز و اشتباه باشند. (جان کابات‌زین)

در بخشی از کتاب افسردگی نهفته می‌خوانیم

چند بار پیش آمده است زمزمه‌ی درونی‌تان را بشنوید که «خوبم، ممنون»، درحالی‌که می‌دانید اصلاً حالتان خوش نیست؟ شرط می‌بندم خیلی. وقتی نوشتن درباره‌ی افسردگی نهفته را آغاز کردم، افراد بسیاری در واکنش به تعریف افسردگی نهفته برایم ایمیل می‌فرستادند. پاسخ‌هایشان بازتابی از فراغ‌بال، قدرشناسی و حتی شوک بود. یک نفر گفته بود: «باورم نمی‌شه دارین این‌جوری من رو توصیف می‌کنین. انگار درون مغز من هستین.»

بی‌تردید من نخستین فردی نیستم که می‌گوید نشانه‌های افسردگی در افراد متفاوت یکسان نیست. سیدنی بلت، که در ابتدای این صفحه از او نقل‌قول کردم، از نخستین افرادی بود که درباره‌ی ارتباط کمال‌طلبی با افسردگی و خودکشی تحقیق کرد. او می‌گوید که بعضی از انواع افسردگی را باید از تجربه‌ی زیسته‌ی فرد تشخیص داد، هرچند علائم آن با شاخص‌های رسمی همسان و تشخیص‌دادنی نباشند. اصطلاح «افسردگی نهفته» بازتاب همین ایده است: فقدان شاخص‌های سنتی افسردگی لزوماً بر نبود افسردگی دلالت ندارد.

تمامی ایمیل‌ها‌ یا نظرهایی که دریافت کردم مثبت و بدون نقد نبود. بعضی‌ها سؤالات انتقادی درستی مطرح کرده بودند: «اینکه مردم مجبورند با افسردگی واقعی دست‌وپنچه نرم کنند، به‌قدر کافی بد نیست؟ حالا دارید هر مشکل ساده‌ای را افسردگی جا می‌زنید؟» و «به نظر من شما می‌کوشید تا به بسیاری از مردم القا کنید در سختی و زحمتشان برای رسیدن به کمال ایرادی وجود دارد. من این تلاش را نشان قدرت و شجاعت می‌دانم، نه اختلالی روانی.» و «به نظر می‌رسد شما شخصی را توصیف می‌کنید که توانایی همدردی و درک احساسات دیگران را دارد و تصمیم‌های درستی می‌گیرد و واجد قدرت رهبری است و ادعا می‌کنید این شیوه‌ای سالم برای زندگی‌کردن نیست. از این طرز فکر متنفرم.»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پیشگفتار
دیباچه
بخش اول: درک افسردگی کاملاً نهفته
فصل اول: افسردگی کاملاً نهفته چیست؟
فصل دوم: مدارای سالم، افسردگی و افسردگی نهفته
فصل سوم: چیرگی بر شرم از بیماری و پذیرش افسردگی نهفته
بخش دوم: مراحل پنج‌گانه‌ی شفا
فصل چهارم: رسیدن به خودآگاهی
فصل پنجم: متعهد‌شدن
فصل ششم: با قواعد ذهنی خود روبه‌رو شوید
فصل هفتم: پیوند با درد عاطفی برای بهبود
فصل هشتم: تمرکزتان را به‌جای کمال روی خوشبختی واقعی بگذارید
بخش سوم: با خود واقعی‌تان زندگی کنید
فصل نهم: در خود ناقص جدیدتان شکوفا شوید
فصل دهم: شکستن سکوت و کشف زندگی شادتر
سپاس‌گزاری
منابع
یادداشت‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب افسردگی نهفته: راه رهایی از کمال‌طلبی، آنگاه که بر افسردگی نقاب می‌کشد
نویسنده
مترجمشبنم درویش
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات232
زبانفارسی
شابک978-622-254-446-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۹۰۰۰ 34500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب افسردگی نهفته

عزیزی
۱۴۰۲/۴/۱۰
این کتاب عالیه. اگر فرد کمال طلبی هستید و اکثر وقتا بخاطر اینکه میخواید یه کاری رو پرفکت انجام بدید ترجیح میدید هی عقب بندازید و همین کمال طلبیه باعث میشه خیلی از کارهارپ یا شروع نکنید یا نضفه رها کنید حتما این کتاب رو بخونید خیلی خیلی بهتون کمک میکنه یه سری جاها تازه میفهمید علت خیلی از رفتارهاتون چی بوده... کمال طلبی در پسش افسردگی میاد که نویسنده به نام افسردگی نهفته از اون نام میبره افسردگی‌ای که خودمون نمیدونیم ولی بهش مبتلا هستیم فردی که افسردگی رایجی با توجه به علائم شناخته شده داره حداقل خودش و اطرافیانش متوجه این پریشانی و حالت روحیش هستن ولی کسی که دچار افسردگی نهفتست نه خودش میدونه نه اطرافیانش درنتیجه ممکنه مدام از خودش ایراد بگیره و خودشو سرزنش کنه و اطرافیانشم درکش نکنن. این کتاب با راهکارهایی که داده و روشن کردن اینکه افسردگی چیه بهمون کمک میکنه در طول مسیر یه سری رفتارهای غلط رو شناسایی کنیم و به خودمون کمک کنیم یا اگر فردی در اطرافمون وجود داره که دچار کمال طلبیه احتمال این هست که شاید به افسردگی نهفته هم مبتلا باشه یا بشه (امید که اینطور نباشه) ولی میتونه به درک اطرافیانتون هم کمک شایانی کنه‌. و درنهایت سپاس از تیم فوق العاده کتابراه بابت انتخاب همیشه عالیش و هدیه‌ای که واقعا ارزشمند بود. و ممنون از نشر میلکان بابت ترجمه عالیشون. 🙏🏻🌷
محمدرضا مولاءی
۱۴۰۲/۲/۱۱
خانم درویشی بایستی کتاب را به صورتی ترجمه می‌کردند که در جامعه ما بتوان آن را پیاده کرد. دکترهای مرتبط به موضوع که برای خود بیزنس زرگری راه انداختند. و خود درمانی به این راحتی که در کتاب اشاره شده فکر نمی‌کنم باشد. در جامعه ما مگر می‌توان درد خود را به کسی حتی اعضای خانواده گفت. بایستی قبل از را با ازدواج جوان‌ها کامل مسائل مربوط به زناشویی، صداقت داشتن بدون هیچ قید و بندی به همدیگر، فراز و نشیب‌های ازدواج و مخصوصا مسؤلیت بچه دار شدن آگاه کرد. تا حصول محبت، اعتماد (عشق به هم) بچه را فدای پایبند کردن همدیگر یا حرفهای خاله زنگی فامیل و... به دنیا نیاورند. تا در اثر بی توجهی و غفلت، خواسته یا ناخواسته مشکلی متوجه بچه شود که آینده‌اش را تحت تاثیر قرار دهد. در جامعه‌ای که هنوز ازدواج‌های سنتی بدون شناخت وجود دارد. و یا ازدواج به منظور فرار از خانه پدری صورت می‌گیرد. خواندن این کتاب خاطرات منفی فراموش شده را یادآوری می‌کند. و برای افراد کوتاه فکر نیز بهانه، که در برخورد با شخص افسرده قضاوت کور کورانه بکنند.
setareh pish
۱۴۰۳/۱/۶
کمال طلبی و کمال گرایی، به جرئت یکی از بزرگترین مشکلات و همچنین مولدِ افسردگی هستن کمال گرایی باعث میشه هیچ وقت از نتیجه کار خود راضی نباشید و حس سرخوردگی داشته باشیدوقتی کمال گرا باشید، از ترس شکست حتی شروع هم نمیکنید! دنبال علایقتون نمی رید و کارهای جدید رو امتحان نمیکنیدو تمام اینها دروازه ای به میشن برای ورود افسردگی، چه قدر عنوان کتاب به جا و درست هستش، افسردگی نهفته، واقعا هم کمال گرایی یک افسردگی نهفته هست من مدت ها با این مشکل دست و پنچه نرم میکردم، ظاهراً هیچ مشکلی نداشتم اما میل انجام هیچ کاری رو هم نداشتم و شوقِ رسیدن به اهداف در من از بین رفته بود به خاطر همین کمال طلبی کتاب بسیار مفیدی هست اگر شماهم به خودتون خیلی سخت میگیرید و همیشه طمع بهترین بودن دارید و حاضرید به هر بهایی کار رو به نحوه احسنت انجام بدید و این کار داره بهتون آسیب میزنه، خوندن این کتاب رو پیشنهاد میکنم با تشکر از کتابراه.
majid atamoradi
۱۴۰۲/۱۱/۹
موارد مهم کتاب: ۱. تاثیر درک عمیق از افسردگی:
کتاب به نظر می‌رسد که با عمق فهم و تجربیات رادرفورد در زمینه افسردگی، به خواننده نهایت درک واقعی از این بیماری را ارائه می‌دهد.
۲. ترکیب داستان زندگی و موارد تحقیقی: ادغام داستان زندگی شخصی رادرفورد با اطلاعات علمی و تحقیقات در زمینه افسردگی، ممکن و
است به خواننده کمک کند تا به نحو بهتری این بیماری را درک کند. ۳. اهمیت تبادل تجربیات: اگر چه هریک از تجربیات افراد ممکن است منحصر به فرد باشد، اما به نظر می‌رسد که رادرفورد با به اشتراک گذاشتن داستان شخصی خود، برخی از اصول عمومی قابل فهم افسردگی را برای خواننده تجسم می‌کند. ۴‌. آگاه‌سازی اجتماعی: ممکن است این کتاب به عنوان یک آگاه‌سازی اجتماعی در مورد افسردگی مورد توجه قرار گیرد و به افراد کمک کند تا درک بیشتری نسبت به این بیماری پیدا کنند. ۵. مشتمل بر امید و الهام: اگر چه موضوع افسردگی چالش‌های زیادی را برای افراد ایجاد می‌کند، اما برخی از خوانندگان ممکن است از روایت زندگی رادرفورد و چگونگی مقابله و پیشرفت او الهام بگیرند. با توجه به موارد ذکر شده، این کتاب به نظر می‌رسد که علاوه بر ارتقا دانش علمی در زمینه افسردگی، تلاش دارد تا با داستان زندگی شخصی، انگیزه‌ بخش باشد و اطلاعات بیشتری را در زمینه این بیماری فراهم کند. هرچند نقدها و دیدگاه‌ها می‌توانند بسته به تجربه‌ها و پیش‌زمینه‌های فردی متغیر باشند.
فاطمه تاجیک
۱۴۰۲/۹/۱۳
نویسنده در مورد افسردگی نهفته توضیح داده و معتقده بین افسردگی و کمال طلبی رابطه عمیقی وجود داره
کمال طلبی باعث میشه ادمهای موفق هیچ لذتی از موفقیتهای واقعیشون نبرن چون بندرت پیش میاد در زندگی واقعی به کمال چیزی برسیم در واقع افسردگی زیر نقاب کمال طلبی پنهان شده و این میتونه خطرناک و کشنده باشه این
کتاب بما یاد میده که چطور افسردگی رو بشناسیم در خودمون و شرمنده نباشیم ازین که افسرده ایم و با کمال طلبی مقابله کنیم و قبول کنیم که هیچ کس کامل نیست و ما نیز کامل نیستیم و اینو با آغوش باز پذیرا باشیم و با خودمون مهربونتر باشیم.
افرادی که دچار این افسردگی میشن بندرت رنج درونیشون رو نشون میدن و همیشه سعی میکنن خوب به نظر برسن اونا همیشه توقعات نابجایی از خودشون دارن و با خودشون نامهربونن
نویسنده راهکارایی ارائه داده برای درمان این نوع افسردگی و داستانایی از مراجعین خودش که این مشکل رو داشتن شرح داده که هیچ کدوم ظاهرا هیچ مشکلی نداشتن و کاملا زندگی خوبی داشتن از نظر دیگران ولی این ادما از درون احساس پوچی میکردن
خودت ناقصت رو بپذیر جمله قشنگی ازین کتاب بود
نسیم افتخار
۱۴۰۲/۲/۲۶
به نظرم کتاب، محتوای خیلی خوبی داشت. اول اینکه افسردگی نهفته رو کاملا توضیح داد وتفاوتش با افسردگی بالینی رو شرح داد. دوم اینکه، ارتباط تنگاتنگ افسردگی نهفته وکمال طلبی رو مشخص کردومدارای سالم وهمچنین مراحل ۵ گانه شفا ازپذیرش تا درمان رو معرفی کرد و سوم اینکه نویسنده موضوع خیلی جالبی رو توکتاب واون نوشته ترسیم خط سیر زندگی هست.
هرکسی خط سیر زندگی خودش رو داره ونویسنده از مخاطب می‌خواد، با ترسیم خط سیر زندگی، خودش رو از ابتدا تا نقطه‌ای که الان درش وجود داره بررسی کنه، درست مثل اینکه بشینی وبه فیلم زندگی خودت نگاه کنی. قطعا یه جاهایی هم بوده که درکنار اشتباهاتت، افتخاراتی هم داشتی ولی مرور زمان وهمین طور کمال طلبی باعث شده که فراموشش کنی.
درآخر نویسنده میگه باخود ناقصت زندگی کن، بپذیر ودرخود ناقصت شکوفا شو. این جمله آخر برام خیلی تاثیرگزار بود.
ممنون از کتابراه عزیز🌹
hanie.mirzaye
۱۴۰۲/۱/۵
این کتاب میتونه کمک کننده خوبی باشه واسه افرادی که دچار افسردگی نهفته شدن
با خوندن این کتاب فرد میتونه تشخیص بده که افسردگی نهفته داره یا نه
یا اینکه تا چه حدی از افسردگی پیش رفته
این کتاب رو به همه پیشنهاد میکنم که حتما بخونن، چه اون فردی که دچار افسردگی از هر نوعی هست چه اون کسی که دچار این که
بیماری نیست
چون حداقل اینه یه اطلاعات مفیدی میتونه از این کتاب بگیره که میتونه و با این بیماری اشنا بشه و از خود و اطرافیانش در برابر این افسردگی محافظت کنه و یا اینکه اگه کسی رو میشناسه که دچار این بیماری شده بتونه در بهبودی و درمانش بهش کمک کنه
کتاب فوق العاده‌ای هست ممنونم از کتابراه🙏🌹
پونه
۱۴۰۲/۷/۱۵
مفهوم افسردگی نهفته که تقریبا همه را درگیر کرده، نظر شخصی منه، خب من با خوندن این علائم احساس کردم که این افسردگی دارم اما به صورت خفیف، یه چیزی که بود من حس کردم دوست دارم باور کم همه ان علائم دارم اما قادر نبودم تشخیص بدم ایا واقعا این علائم دارم یا فقط دارم ادای داشتن درمیارم دچار فریب ذهن شدم و یا هر چیز دیگه ای، کلا نتونستم قبولش کنم اما این مفهوم برام جالب بود خوند کتاب حالم بهتر کرد مثل این که نشستم با یه نفر درد دل کردم، تمریناتش به درستی انجام ندادم و از این بابت ناراحتمحقیقتا انجام تمریناتش انرژی مضاعفی می‌طلبید و انگیزه‌ای که خب من نداشتم، از خوندن کتاب حس خوبی دارم و متشکرم
نوش آفرین سلیمانی
۱۴۰۱/۱۲/۱۸
بسیار عالی و راهگشاست در عین فرد انسان را از خواب عفلت بیدار می‌کند چرا که گاه نگرش غلط و اشتباه فرد را به ورطه هلاکت راهنما خواهد بود و مصیبت بار تر ان که می‌اندیشد درست عمل می‌کند و از صاحب نظران و اهل فن کمک نمی‌خواهد این باعث خواهد شد تا درد و رنج مضاعفی را تحمل کند و توان زیادی از فرد بگیرد و در طول زندگی روی شادی و خوشی را علی رغم تلاش و کوشش زیاد نبیند این کتاب بسیار کاربردی راهگشا و راهنمای عمل عالی می‌باشد که کمک می‌کند تا در عین ارتقا جنبه فردی شخصیت خود بتوانی از مزایای اجتماع و زیستن در کنار دیگر انسانها هم بهره ببری.
سارا محبوب
۱۴۰۲/۱/۱۳
کمال طلبی همیشه اغواکننده بوده و هست حتی واژه اش. شما فکر کنید به جای کمال طلبی می‌گفتیم خودآزاری مستبدانه آنوقت رها کردنش شاید آسانتر بود. کسی که گرفتار این چرخه می‌شود یک آزارگر قوی در دنیای ذهنی‌اش دارد که دایما به او پیام می‌دهد کافی نیست و یا به اندازه‌ی کافی خوب نییت. اگر احساس می‌کنید تنها هستید، از نظر مارگارت رابینسون روان‌شناس بالینی، امکان دارد که شما دچار افسردگی نهفته شده باشید. خوندن این کتاب رو به همه پیشنهاد می‌کنم چون همه به نوعی گرفتارش هستیم.
سعید خانی
۱۴۰۲/۹/۱۱
من خودم فرد به شدت کمالگرایی بودم و هستم ولی از وقتی که این کتاب رو خوندم دارم سعی میکنم به حرفهایی که نویسنده بیان میکنه گوش بدم و تا حالا هم کم و بیش تاثیر داشته. زیباترین جمله کتاب به نظر من اینه «وقتی می‌خواهید برای اولین بار روی چرخ سفالگری گلدانی بسازید، خاک رس مطیع انگشتان شما نیست. درنهایت با دست‌های گل‌آلود و خیس، خراب‌کاری به بار می‌آورید. با تمرین، در کار با خاک رس و در هماهنگی با چرخش چرخ مهارت می‌یابید و می‌توانید وسایلی کاربردی و زیبا بیافرینید» همه چی از تمرین و کسب تجربه به دست میاد.
javidan
۱۴۰۲/۳/۲
کتابهای این چنینی صرفا جهت درمان یا تشخیص نیستن در حقیقت به شما چرایی و چرا‌هایی و یاد میده که نواقص رفتاری و پیدا کنید هیچ کتاب روانشناسی راه درمانی نیست بلکه روشی برای رسیدن به یافتن مشکل نه حل مشکل من به شخصه کمال گرایی که در نهایت به خود رای شدن می‌انجامه از کتاب اموختم و برام جالب بود. اگر ترجمه گر کمی یا دنیای جامعه ما ترجمه را هماهنگ میکرد نکته‌های بیشتری و از مطالعه یاد میگرفتم.
Ensieh Abadi
۱۴۰۲/۱/۶
با خوندن این کتاب تا حدی میتونیم بہ افسردہ بودن یا نبودن خودمون یا اطرافیانمون پی ببریم۔ البتہ کہ افسردگی رو نباید با حال غمگینی کہ بہ خاطر شرایط حاکم بر جامعہ یا زندگی فرد ھست رو اشتباہ گرفت۔ افسردگی رو باید جدی گرفت ۔ خیلی ھا ھستند کہ ظاھر شادی دارند و ھمیشہ در حال خنداندن بقیہ ھستند ولی از داخل رنج میبرند و چون کسی بہ افسردہ بودن آنھا شک نمیکنہ، نمیتونند بھشون کمک کنند۔
فریدون لازر
۱۴۰۲/۱/۵
افسردگی و اضطراب جزو بیماری‌های روانی می‌باشند که ارتباط عمیقی با کمال گرایی و اهمال کاری دارند هرموقع نخواهیم یا نتوانیم که کاری را انجام دهیم برای راحتی خیال خود شروع به دلیل تراشی و استاندارد سازی بالا برای آن می‌کنیم استانداردهایی که هیچگاه قابل دسترسی نیستند به این امر کمال گرایی می‌گویند و چون به هدف خود نرسیده ایم احساس افسردگی عمیقی می‌کنیم پس از ۵ تا ۱ بشمار و کار را انجام بده
هادی خداپرست
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
از نیمه‌های کتاب رد شدم صفحه ۱۲۴، خودنگری‌ها و واکاوی‌های پیش رویم نشان دهنده این است که رفتارهای گذشته‌ام عادتی است و سایه‌ای بر زندگی امروزم با شناسایی و به چالش کشیدن این الگو‌های رفتاریم سبک زندگی‌ام به آهستگی تغییر میکند.
پیشنهاد میکنم حتما مطالعه کنید و تمرین‌ها رو انجام بدید.
با تشکر از اپلیکیشن کتابراه
مشاهده همه نظرات 173

راهنمای مطالعه کتاب افسردگی نهفته

برای دریافت کتاب افسردگی نهفته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.