معرفی و دانلود کتاب اقتصاد و مدیریت رسانه‌ها

برای دانلود قانونی کتاب اقتصاد و مدیریت رسانه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اقتصاد و مدیریت رسانه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اقتصاد و مدیریت رسانه‌ها

ساتیا پراکاش الاوارتی با همکاری و همراهی سونیتا چیتراپو در کتاب اقتصاد و مدیریت رسانه‌ها به مسائلی نظیر اقتصاد رسانه‌ها، نحوه‌ی عملکرد مدیران این حوزه و تأثیر فعالیت‌های رسانه بر اقتصاد خرد و کلان می‌پردازند. کتاب حاضر را می‌توان به‌عنوان یکی از منابع مهم و قابل‌ِدسترس برای درک اصول و مفاهیم اساسی اقتصاد و مدیریت رسانه دانست.

درباره کتاب اقتصاد و مدیریت رسانه‌ها

موضوع علم اقتصاد رسانه، بهره‌گیری از منابع موجود برای برآورده ساختن خواسته‌ها و نیازهای اطلاعاتی و سرگرم‌کننده‌ی آگهی‌دهندگان و مخاطبان است. در این شاخه از علم، رفتار تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به‌صورت انفرادی و گروهی بررسی می‌شود تا با توجه به محدودیتِ منابعِ موجود بهترین پاسخ به نیازهای آنان داده شود.

کتاب اقتصاد و مدیریت رسانه‌ها (Media Economics and Management) نوشته‌ی ساتیا پراکاش الاوارتی (Elavarthi Sathya Prakash) و سونیتا چیتراپو (Sunitha Chitrapu) درک جامعی از اصطلاحات کلیدی و مفاهیم اقتصاد و مدیریت رسانه ارائه می‌دهد. این کتاب در 10 فصل تهیه و تدوین شده است که در ادامه به تعدادی از موضوعات مطرح در آن اشاره می‌شود: «شناخت محصولات رسانه، شرکت‌های رسانه، مخاطبان رسانه، تبلیغات در رسانه، اقتصاد رسانه، اقتصاد و مدیریت رسانه‌هایی نظیر روزنامه و تلویزیون و سایر رسانه‌های دیجیتال.» این کتاب عوامل اقتصادی و نیروهایی را بررسی می‌کند که عملکرد مؤسسات و صنایع رسانه‌ای هند را تشکیل می‌دهند.

ساتیا و سونیتا هر دو از پژوهشگران هندی هستند که در زمینه‌ی تاریخچه‌ی رسانه، اقتصاد سیاسی رسانه و فرهنگ رسانه‌های دیجیتال تحقیقات گسترده‌ای داشته‌اند. در کتاب حاضر علاوه بر شرح مفاهیم اصولی و اساسی اقتصاد و مدیریت رسانه، مثال‌هایی از صنایع رسانه‌ای هند و جهان ذکر شده است تا مفاهیم مذکور، ملموس‌تر و قابل‌فهم‌تر باشند.

کتاب اقتصاد و مدیریت رسانه‌ها را امید کاجیان و محمدرضا دهقانی اشکذری به فارسی برگردانده‌‌اند و انتشارات برسم آن را منتشر و روانه‌ی بازار کتاب نموده است.

نکوداشت کتاب اقتصاد و مدیریت رسانه‌ها

  • کتاب اقتصاد و مدیریت رسانه‌ها دارای متنی روان است که دانشجویان در مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد می‌توانند به آن مراجعه کنند. نویسندگان این کتاب پایه‌ای محکم در اقتصاد رسانه ایجاد کرده‌اند که پیش از این در کشورهای غربی توسعه یافته و از آن برای درک تلویزیون، روزنامه و سایر رسانه‌های هند بهره گرفته‌اند. (دیوید واترمن، استاد دانشگاه رسانه)
  • در مطالعات حوزه‌ی رسانه و مدیریت آن خلاء بزرگی احساس می‌شد که کتاب اقتصاد و مدیریت رسانه‌ها آن خلاء را پر کرد. (دایا کی توسو، استاد ارتباطات بین‌الملل دانشگاه باپتیست هنگ کنگ)
  • ساتیا پراکاش الاوارتی و سونیتا چیتراپو کتابی نوشته‌اند که تمام علاقه‌مندان به رشته‌ی اقتصاد و مدیریت رسانه باید آن را بخوانند. (Sundeep R. Muppidi، استاد ارتباطات دانشگاه هارتفورد)
  • کتاب اقتصاد و مدیریت رسانه‌ها، راهنمایی عالی برای دانشجویان و دانش‌پژوهانی خواهد بود که به درک نیروهای اقتصادی و عوامل دخیل در صنعت رسانه، علاقمند هستند. (Aswin Punathambekar، استاد مطالعات رسانه دانشگاه ویرجینیا)

کتاب اقتصاد و مدیریت رسانه‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای دانشجویان، محققان و معلمان این حوزه‌ها مناسب است: مطالعات رسانه و ارتباطات، اقتصاد و مدیریت رسانه، اقتصاد سیاسی، جامعه‌شناسی و صنایع رسانه.

در بخشی از کتاب اقتصاد و مدیریت رسانه‌ها می‌خوانیم

عدم قطعیت تقاضا در بازارهای رسانه امری رایج است. هیچ محصول رسانه‌ای مشابه محصول قبلی نیست و این امر پیش بینی پاسخ مصرف کننده را دشوار می‌کند. فیلمی با تیم خلاقی مشابه ممکن است مانند فیلم قبلی بازده مالی نداشته باشد. تولید محصولات رسانه مانند صنایع فولاد یا سیمان بر اساس پیش بینی تقاضا نیست. عدم اطمینان در تقاضا بر شرکت‌ها تأثیر می‌گذارد زیرا آن‌ها نمی‌توانند تصمیم بگیرند که چقدر و با چه قیمتی تولید کنند. زمانی که قیمت، کمیت تولیدی و درآمدهای قابل تحقق قابل برآورد نباشد، فرآیندهای تخصیص منابع شرکت‌ها و صنعت تحت تأثیر قرار می‌گیرد. شرکت‌های رسانه‌ای مجبور به کار در چنین شرایط نامطمئن تقاضا هستند. برای غلبه بر این مشکل از استراتژی‌های مختلفی مانند تبلیغات و بازاریابی، سیستم ستاره سازی و تلاش برای کنترل کانال‌های توزیع استفاده می‌شود.

از لحاظ نظری، در اقتصادهای بازار آزاد، بیشتر تصمیمات مربوط به تخصیص منابع از طریق مکانیسم کشف قیمت که توسط نیروهای عرضه و تقاضا فعال می‌شود، گرفته می‌شود. کشف قیمت در بازار از طریق تعامل بین خریداران و فروشندگان اتفاق می‌افتد. طبق گفته دوئل، رابطه بین قیمت و تخصیص منابع در رسانه‌ها تا حدی غیرعادی است (2002، 11). بسیاری از محصولات و خدمات رسانه‌ای مستلزم پرداخت مستقیم از سوی مخاطب/بیننده نیستند. به عنوان مثال، یک روزنامه تا حدی توسط آگهی دهندگان و برخی از برنامه‌های تلویزیونی به طور کامل با تبلیغ کمک مالی می‌شوند. بنابراین، قیمت یک محصول رسانه‌ای برای مصرف کننده به طور کامل هزینه تولید آن را منعکس نمی‌کند. زمانی که قیمت به عنوان یک ارتباط مستقیم بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان عمل نمی‌کند، بر مکانیسم‌های تخصیص منابع و تأمین مالی در صنعت تأثیر می‌گذارد.

فهرست مطالب کتاب

اقتصاد و مدیریت رسانه‌ها
اختصارات
پیش گفتار
مقدمه
فصل 1: درک محصولات رسانه، شرکت‌ها و بازارها
فصل 2: شرکت‌های رسانه
فصل 3: مخاطبان و بازارهای تبلیغات
فصل 4: اقتصاد رسانه و سیاست عمومی
فصل 5: اقتصاد و مدیریت انتشار روزنامه
فصل 6: اقتصاد و مدیریت پخش تلویزیون
فصل 7: اقتصاد و مدیریت صنعت فیلم
فصل 8: اقتصاد و مدیریت صنایع رسانه‌ای
فصل 9: رسانه به عنوان صنایع خلاق
فصل 10: حق چاپ (کپی رایت) و کسب و کار رسانه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اقتصاد و مدیریت رسانه‌ها
نویسنده،
مترجمامید کاجیان، محمدرضا دهقانی اشکذری
ناشر چاپیانتشارات برسم
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات289
زبانفارسی
شابک978-622-7138-26-9
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی، کتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اقتصاد و مدیریت رسانه‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب اقتصاد و مدیریت رسانه‌ها

برای دریافت کتاب اقتصاد و مدیریت رسانه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.