معرفی و دانلود کتاب چرا گربه خانگی‌مان را همبرگر نمی‌کنیم؟: به همراه پرسشگری و واکاوی علمی ده‌ها رویداد دیگر

عکس جلد کتاب چرا گربه خانگی‌مان را همبرگر نمی‌کنیم؟: به همراه پرسشگری و واکاوی علمی ده‌ها رویداد دیگر
قیمت:
12000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب چرا گربه خانگی‌مان را همبرگر نمی‌کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب چرا گربه خانگی‌مان را همبرگر نمی‌کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب چرا گربه خانگی‌مان را همبرگر نمی‌کنیم؟: به همراه پرسشگری و واکاوی علمی ده‌ها رویداد دیگر

دنیا پر از ماجراهای به‌ظاهر ساده‌ای است که دلیلشان را نمی‌دانیم! بهنام مرادیان در کتاب چرا گربه خانگی‌مان را همبرگر نمی‌کنیم؟ دست به کار جالبی زده و عمق و علت این پدیده‌ها را بررسی کرده است. این کتاب یک راهنمای علمی همراه با چاشنی طنز می‌باشد و شما را در مقابل حقایقی قرار می‌دهد که احتمالاً پیش از این به آن‌ها فکر نکرده‌اید!

درباره‌ی کتاب چرا گربه خانگی‌مان را همبرگر نمی‌کنیم؟

تا حالا به اتفاقات اطراف خودتان فکر کرده‌اید؟ مثلاً اینکه چرا با وجود علاقه به حیوانات و حمایت از حقوق آن‌ها، همچنان از خوردن گوشت لذت می‌برید! یا دلیل اینکه زنان بسیار بیشتر از مردان به افسردگی مبتلا می‌شوند چیست؟ اصلاً تابه‌حال تلاش کرده‌اید در مرز باریک میان حقیقت و خرافات قدم بردارید؟

کتاب چرا گربه خانگی‌مان را همبرگر نمی‌کنیم؟ نوشته‌ی بهنام مرادیان، دقیقاً درباره‌ی همین موضوعات صحبت می‌کند. نویسنده با هدف پرسشگری درباره‌ی جهان و اتفاقات آن، دست شما را می‌گیرد و همه‌چیز را از چند پله بالاتر از جایی که همیشه به تماشا می‌نشستید می‌برد.

به گفته‌ی بهنام مرادیان، او با نوشتن کتاب چرا گربه خانگی‌مان را همبرگر نمی‌کنیم؟ قصد ندارد فقط علت زیستی چند پدیده را توضیح دهد و از آن عبور کند، بلکه در تلاش است اهمیت و ضرورت «پرسشگری»، «به کارگیری روش علمی» و «نگاه علم‌محور» را به خوانندگان کتابش نشان دهد. بنابراین درست در جایی که علم، پرسشگری و نگاه علمی قد علم کند، جایی برای خرافات و سوءاستفاده از اتفاقات باقی نخواهند ماند.

نویسنده کتاب خود را با شیوه و زبانی بسیار ساده و همه‌فهم نوشته است و تلاش می‌کند که مخاطبان خود را از طیف‌های گوناگون به سمت یادگیری، علم‌آموزی و تفکر علم‌محور جذب کند. بنابراین لابه‌لای خطوط کتاب، به جای اصطلاحات علمی سخت، با واژگانی صمیمی، گاهاً طنزآمیز و آسان روبه‌رو هستید که خواندن این اثر را برایتان لذت‌بخش‌تر می‌کند.

کتاب چرا گربه خانگی‌مان را همبرگر نمی‌کنیم؟ اثر خواندنی بهنام مرادیان 27 پرسش رایج، به‌ظاهر ساده و پرتکرار را بیان کرده و با شیوه‌ای علمی به تحلیل آن‌ها می‌پردازد. این کتاب به همت نشر برسم به چاپ رسیده است.

کتاب چرا گربه خانگی‌مان را همبرگر نمی‌کنیم؟ برای چه کسانی مناسب است؟

همه‌ی کسانی که دوست دارند به عمق اتفاقات ساده و رایج نگاهی متفاوت داشته باشند و جهان را از دریچه‌ی علم تماشا کنند، از خواندن این کتاب لذت می‌برند.

با بهنام مرادیان بیشتر آشنا شویم

بهنام مرادیان از نویسندگان جوان و متولد سال 1365 است. او که فعّالیت خود را بر نویسندگی و پژوهشگری متمرکز کرده است، توانسته با نگارش کتاب پیش‌ رو، توجه عده‌ی زیادی را به خودش جلب کند. بهنام مرادیان پیرو دین زرتشت و از جمله اقلیت‌های مذهبی ایرانی‌ست. کتاب چرا گربه خانگی‌مان را همبرگر نمی‌کنیم؟ شاخص‌ترین اثر اوست. از دیگر آثار او می‌توان کتاب‌های «چرا دروغ می گوییم؟» و «طراحی مسیر زندگی» را نام برد.

در بخشی از کتاب چرا گربه خانگی‌مان را همبرگر نمی‌کنیم؟ می‌خوانیم

در اینکه مادرشوهرها عروسشان را مثل دخترشان و عروس‌ها هم مادرشوهرشان را مثل مادر خودشان دوست دارند شکی نیست. (چشمک) ولی اگر به روابط پیچیده فامیلی مخصوصا در فرهنگ ایرانی و فرهنگ‌های مشابه ما که در هم تنیدگی روابط فامیلی در آن زیاد است نگاه کنید، متوجه می‌شوید کلیشه رابطه نه چندان دوستانه مادر و خواهر شوهر با عروس، چه به صورت عیان و چه به صورت نهفته، خیلی عمیق و جدی است. اما ریشه این پدیده چیست و چرا یک زن واردشده به یک خانواده، وارد یک چالش با زنان خانواده می‌شود؟ و چرا مردان در زمان ورود به یک خانواده جدید با چنین چالشی روبرو نیستند؟

به نظر می‌رسد ریشه این برخورد، در دورنمای تکاملی در دوران زندگی قبیله‌ای پیشاتاریخی در دوران شکارگری نهفته باشد. در سلسله مراتب اجتماعی قبایل و خانواده‌های انسان نخستین شکارگر و گردآورنده، مذکرها می‌جنگند، می‌کشند و شکار می‌کنند و مونث‌ها کارهای پشتیبانی انجام می‌دهند، فرزند می‌آورند و در دایره حفاظتی مذکرها جای می‌گیرند. این مساله پس از انقلاب کشاورزی، حتی شدید‌تر هم شد و اساس مردسالاری، عدم‌توازن در همین نقش‌آفرینی اقتصادی به نظر می‌رسد. از دید مونث‌ها (زنان قبیله)، مذکرها (مردان قبیله) یک ماشین جنگی محافظتی هستند و باید به دید یک سرمایه راهبردی، آن‌ها را در اختیار و کنترل داشت تا از فرزندان (مهمترین سرمایه‌گذاری ژنتیکی زنان) محافظت کنند. وقتی زنی تازه می‌آید و زمان، قدرت و توجه یک مرد قبیله را به خود مشغول می‌دارد، زنان حاضر در قبیله، متوجه خطر از دست رفتن همه یا بخشی از قدرت ناشی از این سرمایه استراتژیک می‌شوند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
چرا وقتی گرسنه یا کم‌خواب به خرید می‌رویم، خودمان را با غذاهای پرکالری خفه می‌کنیم؟
چرا همزمان مدافع حقوق حیوانات و عاشق همبرگر هستیم؟
چرا واژه «فرگشت» به اندازه «تکامل» اشتباه است؟
قدیم در نبود شهرداری، زباله‌ها چه می‌شدند؟
افراد در آستانه مرگ چه می‌بینند؟
چرا رابطه عروس با مادرشوهر و خواهر شوهر شکرآب است؟
چرا بهشت زیر پای مادران است نه پدران
چرا شانه ما اینقدر مستعد دررفتگی است؟
چرا افراد فقیر و آسیب‌دیده، به سمت اعتیاد می‌روند و بیشتر فقیر می‌شوند؟
پارادوکس پیتزا و کتاب
چرا میوه‌ها خوشمزه‌اند و چرا میوه کاکتوس خار دارد؟
آیا دخترها مادی و پول‌دوست شده‌اند؟
چرا شکم می‌آوریم و سیکس پک نمی‌شویم؟
متر مهم‌تر است یا ترازو؟
چرا بازدید از خانه سالمندان، بیمارستان و مرکز دفن زباله کیفیت زندگی نوجوانان را افزایش می‌دهد؟
ما دقیقا از چه زمانی می‌میریم؟
پزشکی سنتی یا مدرن؟ مساله اینست
آیا تمدن‌های باستانی ستمگر بوده‌اند؟
آیا در شرایط بحرانی و خطرناک زمان کند می‌گذرد؟
چرا مردها متوجه تغییر رنگ موی همسرشان نمی‌شوند؟
گوشت‌های غذا را اولش بخوریم یا آخرش؟
اعتقاد آدم‌ها تا کجا محترم است؟
چرا زنان بیشتر از مردان به افسردگی و اضطراب دچار می‌شوند؟
آیا گیاهخواری هم مثل گوشتخواری، با ستم به گیاهان همراه است؟
چرا نمی‌توانیم در مقابل شیرینی خامه‌ای، چیپس و همبرگر مقاومت کنیم؟
اگر پولدارتر باشیم، باکیفیت‌تر غذا می‌خوریم؟
انسان در هنگام هیپنوتیزم چه چیزی را می‌بیند؟
برای ارتباط بیشتر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب چرا گربه خانگی‌مان را همبرگر نمی‌کنیم؟: به همراه پرسشگری و واکاوی علمی ده‌ها رویداد دیگر
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات برسم
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-622-7138-37-5
موضوع کتابکتاب‌های مرجع و دایره المعارف، کتاب‌های طنز
قیمت نسخه الکترونیک
12000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب چرا گربه خانگی‌مان را همبرگر نمی‌کنیم؟

برای دریافت کتاب چرا گربه خانگی‌مان را همبرگر نمی‌کنیم؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.