معرفی و دانلود کتاب کارخانه محتوا: از جذب مخاطب تا رشد کسب و کار

عکس جلد کتاب کارخانه محتوا: از جذب مخاطب تا رشد کسب و کار
قیمت:
۱۹۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کارخانه محتوا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب کارخانه محتوا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کارخانه محتوا: از جذب مخاطب تا رشد کسب و کار

کتاب کارخانه محتوا، نوشته‌ی جو پولیتزی، پرفروش‌ترین کتاب وب‌سایت آمازون در حوزه‌ی بازاریابی است. این کتاب اهمیت محتوا را در دنیای امروزی شرح می‌دهد و ضمن تشریح چگونگی جهت‌دهی محتوا به اذهان عموم مردم، درباره‌ی استفاده از آن در راستای موفقیت کسب‌وکار صحبت می‌کند. این کتاب با بررسی عملکرد محتوا در جذب مخاطب آغاز می‌شود و با اشاره به نقش آن در توسعه‌ی کسب‌وکار به اتمام می‌رسد.

درباره‌ی کتاب کارخانه‌ محتوا

در دنیای معاصر اهمیت محتوا بر همگان عیان است. اما جو پولیتزی (Joe Pulizzi) سعی دارد تا در کتاب کارخانه‌ محتوا (.Content Inc)، از آن برای توسعه‌ی کسب‌وکار کمک بگیرد. محتواهای مختلف نوشتاری، تصویری، صوتی و...، همگی در زندگی مردم این زمانه جا خوش کرده‌اند و به طرز تفکر آن‌ها جهت می‌دهند. در واقع در شرایط کنونی، عدم مواجهه با محتوا اجتناب‌ناپذیر است. بنابراین بهترین راهکار این است از آن به‌عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف درخشان استفاده کرد.

توسعه‌ی کسب‌وکار یکی از مفیدترین نتایجی است که می‌توان با استفاده‌ی درست از محتوا رقم زد. جو پولیتزی توضیح می‌دهد که محتوای فکرشده، باعث جذب مخاطب می‌شود و اگر روند کار متناسب با سلیقه‌ی آن‌ها ادامه داده شود، به طرفداران پروپاقرص محصول شما تبدیل خواهند شد. در نتیجه به کارآفرینان توصیه می‌شود که مطالعه‌ی این کتاب را از دست ندهند و با استفاده از ترفندهایی که نویسنده مطرح می‌کند، موفقیت را از آرزو به هدف تبدیل کنند.

جو پولیتزی معتقد است که باید با سرعت زمانه همراه شد، روش‌های قدیمی را کنار گذاشت و شیوه‌های جدید را آموخت. او در ادامه توضیح می‌دهد که مخاطب محصول، در موفقیت کسب‌وکار نقشی کلیدی و تأثیرگذار دارد، در نتیجه، ضروری است که علاقه‌ی او هنگام تولید در نظر گرفته شود. بازارهای کنونی، از شیوه‌ی تجارت سنتی که در گذشته رواج داشته، فاصله گرفته‌اند. بنابراین اگر امروز، وبلاگ باکیفیت، پادکست‌های الهام‌بخش و یا کانال‌های یوتیوب پربازدید نداشته باشید، از این بازی کنار گذاشته می‌شوید. پس باید یاد بگیرید که با ساخت یک پلتفرم آنلاین، این مراحل را پیاده‌سازی کنید. این مدلِ کسب‌وکار، آسان، کاربردی و اقتصادی است و نیازی به پرداخت هزینه‌های کلان ندارد. متقاضیان می‌توانند با استفاده از این شیوه، مخاطبان بی‌شماری جذب و آن‌ها را به طرفداران خود تبدیل کنند و در مرحله‌ی آخر سراغ تولید و فروش محصول بروند. اگر این مراحل به‌درستی طی شوند، کارآفرین می‌تواند بر بازار تسلط پیدا کرده و موفقیت خود را تضمین کند.

در کل، آموزه‌های این کتاب از شش مرحله تشکیل شده‌اند. علاقه، نقطه‌ی شروع است. جهت‌یابی محتوا، تأسیس اولین پایگاه، جست‌وجو و جذب مخاطب، توسعه‌ی کسب‌وکار و درآمدزایی، پنج مرحله‌ی دیگر را تشکیل می‌دهند. کتاب کارخانه‌ محتوا پس از تشریح چیستی محتوا، به صحبت درباره‌ی چگونگی تأثیرگذاری آن می‌پردازد. سئو، از دیگر مباحث مهمی است که در این کتاب مطرح می‌شود. یکی دیگر از موارد حائز اهمیت، انتخاب موضوع است. بهترین کار، انتخاب موضوعاتی است که پیشتر به آن‌ها پرداخته نشده باشد. تولید محتوا حول محور موضوعات اصیل‌تر، موفقیت بیش‌تری را رقم خواهند زد. این کتاب حین تشریح موارد ذکرشده، از شرکت‌های بزرگ و موفق دنیا مثال‌ می‌زند تا درک مباحث را آسان‌تر کند.

درنهایت، کتاب کارخانه‌ محتوا می‌تواند به‌عنوان نقشه‌ای برای عبور از مسیر پرپیچ‌وخم موفقیت کاری استفاده شود. کسانی که قصد دارند کسب‌وکاری از آن خود داشته باشند اما با دنیای امروزی آشنا نیستند، می‌توانند با مطالعه‌ی این کتاب با به‌روزترین روش‌ها آشنا شوند. این کتاب توسط نشر آموخته و با ترجمه‌ی شایان تقی‌نژاد منتشر شده و در بازار موجود است.

نکوداشت‌های کتاب کارخانه‌ محتوا

  • کارخانه‌ محتوا کتابی است که از آن می‌توان به‌عنوان نقشه‌ای برای دستیابی به موفقیت استفاده کرد. (سلی هوشگید، از پرفروش‌ترین نویسندگان مجله‌ی نیویورک‌ تایمز و وال‌استریت ژورنال)

  • اگر کنجکاوید بدانید چگونه می‌توان محتوا را به یک تجارت جدی تبدیل کرد، این کتاب جزئی‌ترین، صادقانه‌ترین و مفیدترین راهنمایی است که تاکنون نوشته شده. (جی بیر، از پرفروش‌ترین نویسندگان مجله‌ی نیویورک‌ تایمز)

  • اگر قصد دارید کسب‌وکاری را راه‌اندازی کنید، اما محصولی جهت ارائه ندارید، نگران نباشید. چراکه این کتاب به شما آموزش می‌دهد که با تمرکز بر نیازهای مخاطب، محصول مناسب را بیابید و فروش را رقم بزنید. (آن هندلی، از پرفروش‌ترین نویسندگان وال‌استریت ژورنال)

کتاب کارخانه‌ محتوا برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای تمام کسانی که قصد دارند کسب‌وکاری موفق و متناسب با نیازهای عصر کنونی داشته باشند، مناسب است.

با جو پولیتزی بیشتر آشنا شویم

جو پولیتزی یکی از برجسته‌ترین متخصصان حوزه‌ی بازاریابی محتوایی در سراسر جهان است. او تاکنون سه شرکت موفق را بنیان نهاده و سمینارهای پرشماری را در راستای آموزش ایده‌های تجاری خویش برپا نموده است. گفتنی است که آثار این نویسنده افتخارات فراوانی (از جمله جایزه‌ی Independent Publisher Book) را برایش به ارمغان آورده‌اند؛ از میان این آثار می‌توان به عناوینی چون «قدرت محتوا» و «مدیریت بازاریابی محتوا» اشاره کرد.

جملات برگزیده‌ی کتاب کارخانه محتوا

  • اهداف به شما اجازه می‌دهند مسیر تغییر را به نفع خودتان کنترل کنید. (برایان تریسی)
  • نباید به زیبایی ساختمان نگاه کنید، پی‌ریزی ساختمان است که در آزمون زمان موفق خواهد شد. (دیوید آلن کو)
  • چقدر شگفت‌انگیز است که نیازی نیست هیچ‌کس برای بهبود جهان حتی یک لحظه هم منتظر بماند. (آنه فرانک)
  • شروع به انجام هر کاری کنید که می‌توانید یا رؤیایش را در سر دارید. شجاعت به‌همراه خود نبوغ، قدرت و جادو را به ارمغان می‌آورد! (گوته)

در بخشی از کتاب کارخانه محتوا می‌خوانیم

جی بائر، مدیرعامل مؤسسه‌ی مشاوره‌ی بازاریابی کانوینس‌اند کانورت و همچنین نویسنده‌ی کتاب پرفروش «یوتیلیتی» از نگاه نیویورک‌تایمز است. متن زیر بخشی از مصاحبه‌ی جی درباره‌ی کارخانه‌ی محتوا و اشتیاق است:

خوب عمل کردن برای تولید محتوایی که اشتیاقی به آن ندارید کار واقعاً سختی است. اگر عاشق محتوایی نباشید که تولید می‌کنید، احتمال کمی وجود دارد که محتوای‌تان به‌اندازه‌ی کافی خوب باشد و تأثیری بگذارد و به همین دلیل، بیشتر افرادی که به‌نظرتان محتوای بسیار خوبی تولید می‌کنند عشقی حقیقی به بازاریابی محتوا یا موضوع محتوایی دارند که تولید می‌کنند.

مارکوس شریدان (مدیرعامل سابق ریور پولز‌اند اسپا) فرد تأثیرگذاری است نه به این دلیل که بزرگ‌ترین نویسنده‌ی جهان است، بلکه به این دلیل که واقعاً می‌خواهد درباره‌ی استخرهای شنا به افراد مشاوره بدهد. جو (پولیتزی) به این دلیل تأثیرگذار است که واقعاً دوست دارد بازاریابی محتوا را به افراد آموزش دهد، نه به این دلیل که تکنیک‌های نویسندگی خارق‌العاده‌ای دارد. روی این موضوع تأکید نمی‌شود، چون می‌خواهیم دیگران باور کنند که فقط باید محتوا تولید و از دستورالعمل‌های کتابی پیروی کنند و بگوییم که همه می‌توانند چنین کاری انجام دهند و البته که همه می‌توانند این کار را انجام دهند، اما نمی‌توانند در این کار عالی باشند، چون اشتیاق موردنیاز را ندارند.

و اگر برای آموزش و درس دادن موضوعی که شما را به وجد می‌آورد علاقه و اشتیاق وافر دارید، چنین محتوایی می‌تواند به‌اندازه‌ی کافی خوب باشد، می‌تواند آن‌قدر مشتاقانه تولید شود که بتوانید کسب‌وکاری بی‌مانند حول آن ایجاد کنید. ده سال پیش هرگز نمی‌توانستید روزنامه‌ی خود را منتشر کنید یا حتی درباره‌ی چنین کاری صحبت کنید... چطور باید چنین کاری را انجام داد؟ اما امروزه می‌توانید بگویید می‌خواهم هر روز یک ویدئوی یوتیوبی درباره‌ی ویسکی ژاپنی ضبط کنم و اگر سخت کار کنید و تداوم داشته باشید، در نهایت می‌توانید به فرد مشهوری در زمینه‌ی ویسکی‌های ژاپنی تبدیل شوید و می‌توانید تبلیغات بگیرید، سخنرانی کنید و اتفاق‌های خوبی را رقم بزنید.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجم
پیشگفتار
مقدمه
بخش یک. شروع سفر
1. شروع با در نظر داشتن پایان
2. فرصت کارخانه محتوا
بخش دو. نقطه مطلوب
3. دانش یا مهارت + اشتیاق
4. افزودن مخاطب به نقطه مطلوبتان
بخش سه. جهت‌گیری محتوا
5. درک قدرت «جهت‌گیری»
6. کشف مأموریت محتوایتان
7. راه‌هایی برای کشف جهت‌گیری محتوایتان
بخش چهار. ایجاد پایگاه
8. انتخاب بستر محتوایی
9. ایده‌پردازی محتوا
10. تقویم محتوا
11. تیم تولید محتوا
12. مدل انتشار مشارکتی
13. برنامه‌ریزی برای هدف‌گذاری مجدد
بخش پنج. جمع کردن مخاطب
14. معیاری که مدل را به پیش می‌برد
15. محتوا تولید کنید تا پیدا شوید
16. دزدیدن مخاطب
17. یکپارچه‌سازی رسانه‌‌های اجتماعی
بخش شش. متنوع‌سازی
18. مدل سه و سه
19. گسترش کار
20. خرید دارایی‌های محتوایی
بخش هفت. درآمدزایی
21. انتظار برای درآمد
22. ایجاد مدل درآمدی
بخش هشت. در ادامه چه باید کرد؟
23. کنار هم قرار دادن همه‌چیز
24. به جنبش بپیوندید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کارخانه محتوا: از جذب مخاطب تا رشد کسب و کار
نویسنده
مترجمشایان تقی نژاد
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات392
زبانفارسی
شابک978-622-665039-7
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب کارخانه محتوا

محمد دره سیری
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
راهنمای کامل و مرجع برای تولید محتوا هست، راهنمایی عملی و برای برنامه ریزی و زیر ساخت یک کانال یوتوب، صفحه‌ی ایسنتاگرام و...
محمد محمدی
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
اگر تصمیم دارید به صورت اصولی تولید محتوا کنید خوندن این کتاب قابل توجیهه
محمدصادق ملکی
۱۴۰۲/۱۱/۲۵
کسانی که دنبال بازاریابی تولید محتوا هستند باید این کتاب و بخونند وگرنه ضرر کردند
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب کارخانه محتوا

برای دریافت کتاب کارخانه محتوا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.