معرفی و دانلود کتاب الگوریتم‌هایی برای زندگی: کاربرد علوم کامپیوتر در تصمیم‌گیری‌های روزانه

عکس جلد کتاب الگوریتم‌هایی برای زندگی: کاربرد علوم کامپیوتر در تصمیم‌گیری‌های روزانه
قیمت:
۷۹۰۰۰ 39500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب الگوریتم‌هایی برای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب الگوریتم‌هایی برای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب الگوریتم‌هایی برای زندگی: کاربرد علوم کامپیوتر در تصمیم‌گیری‌های روزانه

راهنمای پیش‌بینی و تغییر آینده با کمک علم! کتاب الگوریتم‌هایی برای زندگی اثری از برایان کریستین و تام گریفیث است که هدف شناخت الگوهای زندگی را با کمک آمار دنبال می‌کند. این کتاب در سال 2016 نامزد اثر منتخب گودریدز در بخش علم و تکنولوژی بوده و ستایش‌های بسیاری را برای نویسندگان آن به همراه آورده است.

درباره‌ی کتاب الگوریتم‌هایی برای زندگی

این روزها کمتر کسی به نقش مهم کامپیوترها در زندگی ما شک دارد. آن‌ها همه‌جا هستند و از پس هر کاری حتی جراحی‌های دشوار برمی‌آیند. اما روابط انسانی چطور؟ آیا یک سیستم هوشمند می‌تواند رفتارهای ما را درک یا پیش‌بینی کند؟ اگر شما نیز در مورد قدرت روزافزون سیستم‌ها فکر کرده و مانند بسیاری دیگر این سوال را از خودتان پرسیده‌اید خبری برایتان داریم. برایان کریستین و تام گریفیث حقیقتی را در پژوهش‌هایشان یافته‌اند که دانستن آن برای زندگی همه‌ی ما مهم و ضروریست: رفتارهای ما، کوچک یا بزرگ، از انتخاب جوراب گرفته تا شریک زندگی دارای الگوهای مشخصی هستند و کتاب الگوریتم‌هایی برای زندگی (Algorithms to Live By) سند مکتوب این ادعاست!

الگوریتم‌ها از هزاران سال پیش تا امروز در همه‌جا حضور دارند. زمانی که با کمک مجله بافتنی یک شال بافتید یا روزی که جد مرحومتان از سنگ برای تیز کردن سرنیزه‌اش کمک گرفت هر دو مشغول پیروی از یک الگو بوده‌اید. قرن‌هاست که الگوها جزئی از زندگی ما هستند اما کشف این موضوع پیش از هر چیز شناخت الگوریتم‌ها را می‌طلبد و پس از آن پیشرفت تکنولوژی. دانشمندان گذشته وظیفه‌ی اول را به انجام رساندند و دانشمندان کامپیوتر هم وظیفه‌ی دوم را.

امروزه به لطف ابزارها و تکنولوژی‌هایی که جمع‌آوری داده‌های انبوه و تحلیل آن‌ها را ممکن کرده‌اند، می‌دانیم تصمیمات ما در بسیاری از لحظات برای پیروی از الگوریتم‌ها گرفته می‌شوند. به عبارت دیگر رفتار انسانی را می‌توان شبیه‌سازی و پیش‌بینی کرد. فکر کردن به ربات‌هایی که قابل تفکیک از آدم‌ها نباشند چندان مایه آرامش نیست -خوشبختانه یا متاسفانه علم هنوز به آن نقطه نرسیده است- اما این دانش می‌تواند به ابزاری برای بهبود برق‌آسای وضعیت زندگی ما منجر شود. نویسندگان کتاب الگوریتم هایی برای زندگی با همین هدف حاصل سال‌ها تحصیل خود در ادبیات، فلسفه، کامپیوتر، روان‌شناسی و آمار را درهم آمیختند تا به این پرسش پاسخ دهند: آیا می‌توان الگوریتمی انسانی تعریف کرد که زندگی را حتی اندکی برای ما آسان‌تر کند؟ پاسخ مثبت است.

الگوریتم قادر است در این مورد که تا چه زمانی برای انتخاب بین گزینه‌ها صبر کنیم، چقدر برای رسیدن به خواسته‌هایمان سمج باشیم یا بین گزینه‌های ناشناخته و آشنا کدام یک را کنار بگذاریم به کمک ما بیایند. باید گفت حتی مرتب کردن وسایل روی میز آرایش و تصمیم گرفتن در مورد پیشنهادهای ازدواج نیز با کمک آن‌ها قابل پیش‌بینی هستند. اما هدف این کتاب چیزی بیشتر از کشف دلیل آشفتگی اتاق فرزندان یا رفتارهای همسرتان است. نکته‌ی ظریف اینجاست که وقتی می‌توانیم رفتارهای آینده‌مان را تشخیص دهیم، یعنی قدرت تغییر آینده را به دست آورده‌ایم.

کتاب الگوریتم‌هایی برای زندگی همان چیزی است که برای بهبود کیفیت زندگی نیاز داریم. ترجمه‌ی فارسی این کتاب به‌کوشش حسین حدادی نیا و توسط انتشارات نشر نوین قابل تهیه است. این شما و قدرت تغییر سرنوشت، نوش جانتان!

نکوداشت‌های کتاب الگوریتم‌هایی برای زندگی

  • کتابی قابل توجه و مبتنی بر تحقیق که در زندگی واقعی قابل استفاده است. (Forbes)
  • یک مطالعه‌ی سودمند برای تصمیم‌گیری بهتر! (Epeak World News)
  • کتابی هوشمندانه و سرگرم‌کننده. از مطالعه‌ی آن لذت خواهید برد. (کراکوس)
  • اثری با توصیه‌های عملی برای زندگی روزمره که باعث می‌شود به علوم کامپیوتر علاقه‌مند شویم. (ValueWalk)
  • شیوه‌ی جالب، تامل‌برانگیز و شوخ‌طبعانه‌ای که نویسندگان برای انتقال اطلاعات علمی برگزیده‌اند ستودنی است. (EE Times)

کتاب الگوریتم‌هایی برای زندگی مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این کتاب به تمام افرادی که سعی دارند الگوهای رفتارهایشان را با روشی کاملا علمی بشناسند، فعالان حوزه کامپیوتر، روان‌شناسی و آمار توصیه می‌شود.

با نویسندگان کتاب الگوریتم‌هایی برای زندگی بیشتر آشنا شویم

برایان کریستین (Brian Christian) یکی از محققان مدعو در دانشگاه برکلی بوده و تاکنون جوایز مختلفی از جمله Laureate of the San Francisco Public Library و بهترین کتاب American Science and Nature را دریافت کرده است. کتاب The Alignment Problem نامزد نهایی جایزه کتاب لس‌آنجلس‌تایمز برای بهترین کتاب علم و فناوری سال شد و بابت تحقیقات علمی‌اش جایزه‌ی National Academies Eric and Wendy Schmidt را به دست آورد. کتاب «انسان‌ترین انسان: هوش مصنوعی درباره زنده بودن چه چیزی به ما می‌آموزد» این نویسنده‌ی جوان پرفروش‌ترین اثر وال استریت ژورنال و کتاب موردعلاقه نیویورکی‌ها بود.

تام گریفیث (Tom Griffiths) استاد روانشناسی و علوم شناختی در دانشگاه کالیفرنیا برکلی است. او برای آزمایش‌ها و تحقیقات علمی خود افتخارات متعددی از جمله جایزه‌ی انجمن روانشناسی آمریکا و بنیاد اسلون را از آن خود کرد.

در بخشی از کتاب الگوریتم‌هایی برای زندگی می‌خوانیم

شکم‌تان از گرسنگی به صدا افتاده. آیا به رستوران ایتالیایی که می‌شناسید و غذاهایش را دوست دارید می‌روید یا رستوران تایلندی که تازه باز شده؟ آیا با دوست صمیمی‌تان می‌روید یا با آشنای جدیدی که می‌خواهید بیشتر بشناسیدش؟ خیلی سخت شد؟ شاید اصلاً در خانه بمانید بهتر باشد. آیا غذایی که خوب بلدید را می‌پزید یا کانال یوتیوب جواد جوادی را برای یافتن دستوری هوس‌انگیز شخم می‌زنید؟ شاید اصلاً غذایی سفارش دهید. پیتزا چطور است؟ آیا «همان همیشگی» را سفارش می‌دهید یا دنبال چیزی تازه هستید؟ اکنون و قبل از اینکه یک لقمه غذا بخورید از رمق افتادید. فکر اینکه آهنگی بگذارید یا فیلمی تماشا کنید یا کتابی بخوانید -کدامشان؟ - هم دیگر آرامش‌بخش نیست.

هر روز مجبوریم بین گزینه‌هایی تصمیم بگیریم که در یک بعد مشخص با هم تفاوت دارند: آیا چیزهای تازه را امتحان می‌کنیم یا به همان انتخاب‌های قبلی و دوست‌داشتنی بسنده می‌کنیم؟ همه شهودی داریم از اینکه زندگی تعادلی بین سنت و تازگی، بین آخرین و بهترین و بین ریسک کردن و مزمزه کردن چیزهایی است که می‌شناسیم و دوست داریم. مثل دو راهی گشتن و انتخاب در یافتن آپارتمان، سؤال اصلی این است که: تعادل کجاست؟

رابرت پیرسیگ در مجله‌ی ذن و هنر نگهداری موتورسیکلت در سال 1974 جست‌وجو برای «چیزهای تازه» را کاملاً نفی می‌کند: «در بهترین شرایط، تهش به سیلی از چیزهای بی‌اهمیت و مد روز می‌رسیم که فردا به هیچ دردی نمی‌خورن». در عوض، او پیشنهاد می‌کند به دنبال «بهترین چیز» باشیم. اما واقعیت به این سادگی نیست. اگر به یاد بیاوریم که هر «بهترین» آهنگ و رستورانی که سراغ داریم زمانی صرفاً یک «چیز جدید» بوده، متوجه می‌شویم که ممکن است بهترین‌هایی هنوز ناشناخته مانده باشند، و برای همین، چیزهای جدید حتماً ارزش توجه ما را دارند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
مقدمه
فصل 1: توقف بهینه
فصل 2: کاوش و بهره‌برداری
فصل 3: رده‌بندی
فصل 4: میان‌گیری
فصل 5: برنامه‌ریزی
فصل 6: قانون بیز
فصل 7: بیش‌برازش
فصل 8: ساده‌سازی
فصل 9: تصادف
فصل 10: شبکه‌سازی
فصل 11: نظریه‌ی بازی‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب الگوریتم‌هایی برای زندگی: کاربرد علوم کامپیوتر در تصمیم‌گیری‌های روزانه
نویسنده،
مترجمحسین حدادی نیا
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات344
زبانفارسی
شابک978-622-5213-25-8
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی، کتاب‌های مهندسی کامپیوتر
قیمت نسخه الکترونیک
۷۹۰۰۰ 39500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب الگوریتم‌هایی برای زندگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب الگوریتم‌هایی برای زندگی

برای دریافت کتاب الگوریتم‌هایی برای زندگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.