معرفی و دانلود کتاب الینا 4: الینا در هتل سه ستاره‌ی حیوانات خانگی

عکس جلد کتاب الینا 4: الینا در هتل سه ستاره‌ی حیوانات خانگی
قیمت:
۱۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب الینا 4: الینا در هتل سه ستاره‌ی حیوانات خانگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب الینا 4: الینا در هتل سه ستاره‌ی حیوانات خانگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب الینا 4: الینا در هتل سه ستاره‌ی حیوانات خانگی

کتاب الینا 4: الینا در هتل سه ستاره‌ی حیوانات خانگی آخرین جلد از مجموعه کتاب‌ کودک الینا به قلم مژگان کلهر است. در این اثر مخاطبِ داستان دخترکی به نام الینا خواهید بود که دلش می‌خواهد یک حیوان خانگی داشته باشد، اما مادر و پدرش به‌هیچ‌روی راضی نمی‌شوند. بااین‌وجود، اگر از مخاطبان مجلدهای قبلی این مجموعه باشید، به‌خوبی آگاهید که الینا به این راحتی از خواسته‌اش دست نخواهد کشید... گفتنی است این کتاب ذیل مجموعه کتاب‌های فندوق به همت نشر افق منتشر شده.

درباره‌ی کتاب الینا 4: الینا در هتل سه ستاره‌ی حیوانات خانگی

اثری که پیش روی شما قرار گرفته، آخرین جلد از مجموعه کتاب‌های کودک الینا به قلم مژگان کلهر است. در این اثر که الینا در هتل سه ستاره‌ی حیوانات خانگی نام دارد، با الینا همراه می‌شویم که این بار نیز قرار است ماجراهای خنده‌داری را رقم بزند و البته برای خود و اطرافیانش حسابی دردسر بسازد!

ماجرای کتاب الینا 4: الینا در هتل سه ستاره‌ی حیوانات خانگی از این قرار است؛ مانی، برادر کوچک‌تر الینا، باید برای درس علوم مورچه جمع کند. مامان برای این کار پارک محله را پیشنهاد می‌کند و مانی، به همراه الینا و مامان، به سمت پارک راه می‌افتد. همانطور که احتمالاً خودتان نیز حدس می‌زنید، مامان الینا آنجا هماز دردسرهای دو فرزندش در امان نمی‌ماند؛ در پارک یک سگ دنبال مانی می‌کند و او قیل‌وقالی به راه می‌اندازد که نگو! در مقابل، الینا که شاهد این ماجرا بوده، فکری تازه به سرش می‌زند: چرا او یک حیوان خانگی -یک سگ، یک گربه و یا حتی یک پرنده- نداشته باشد؟ و تازه از اینجاست که سلسله ماجراهای کتاب الینا در هتل سه ستاره‌ی حیوانات خانگی آغاز می‌شود.

مامان که پیشنهاد دخترش را می‌شنود، آهی از سر کلافگی می‌کشد و درنهایت، یک لیست بلندبالا از دلایلش برای نگه نداشتن حیوان خانگی مقابل الینا قرار می‌دهد. اما مامان الینا نیز خوب می‌داند که ارائه‌ی یک لیست برای الینا کافی نیست؛ او حالاحالاها از خواسته‌اش دست نمی‌کشد و از حال‌وهوای حیوانات خانگی بیرون نمی‌آید. از طرف دیگر، الینا هم آن‌قدر باهوش است که بداند با اصرار بیش‌ از اندازه نمی‌تواند مامان را به نگه‌داری از حیوان خانگی مجاب کند. این می‌شود که الینا تصمیم می‌گیرد خودش وارد عمل شود و حرفش را به کرسی بنشاند. قابل‌حدس است که این بار هم ناخواسته کاری می‌کند تا همه حسابی به دردسر و زحمت بیفتند. اما چه کاری؟ پاسخ در کتاب الینا 4: الینا در هتل سه ستاره‌ی حیوانات خانگی قرار دارد!

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های کودک الینا

الینا، ملقب به الی، دختر سربه‌هوا و بازیگوشی‌ است که عاشق پیتزا خوردن، کباب خوردن، مهمانی رفتن و بازی با موبایل مادرش است. اگر دوتا چیز در جهان وجود داشته باشند که الی -دقیقاً با تک‌به‌تک سلول‌هایش- از آن‌ها بیزار باشد، انجام تکالیف مدرسه و کوکوسبزی است. (البته اگر آن موقع‌هایی که مامان مدام به او تذکر می‌دهد کمتر غذا بخور را در نظر نیاوریم!). الی، به‌جز پدر و مادرش، اوقاتش را با برادر و دوستانش می‌گذراند. البته، یک هم‌کلاسی بسیار حرص‌درآور به نام سلینا هم دارد که به قول الی، نه فقط پُزی‌ترین دختر کلاس، که احتمالاً پُزی‌ترین دختر خاورمیانه باشد!

مژگان کلهر در مجموعه کتاب کودک الینا داستان الینا را روایت می‌کند که در هر مجلد، ماجراهایی را رقم می‌زند که هم خودش و هم اطرافیانش را به دردسر می‌اندازد. مژگان کلهر در نگارش مجموعه کتاب الینا از زبان طنز بهره گرفته و در قالب داستان، مفاهیم مختلفی را به کودکان آموزش می‌دهد؛ از رعایت بهداشت فردی گرفته، تا مسئولیت‌پذیری.

این مجموعه، چهار مجلد با عناوین «الینا 1: الینا در عروسی به صرف خارش»، «الینا 2: الینا در مسابقه‌‌ی فوتبال قرمز یا آبی؟»، «الینا 3: الینا در کارآگاه‌بازی با پلنگ صورتی» و «الینا 4: الینا در هتل سه ستاره‌ی حیوانات خانگی» را در بر می‌گیرد. تصویرگری هر چهار مجلد بر عهده‌ی سارا طبیب‌زاده، از تصویرگران به‌نام کشورمان بوده است و تصاویری که او خلق کرده، دو چندان بر جذابیت کتاب اضافه کرده‌اند. مجموعه کتاب‌های الینا ذیل مجموعه‌ کتاب‌های فندوق، به همت انتشارات افق منتشر شده است. نخستین سال انتشار اثر نامبرده در سال 1399 بوده و مخاطبین اصلی آن کودکان مقطع دبستان (گروه سنی ب و ج) هستند.

گفتنی است مجلد اول این مجموعه (الینا در عروسی به صرف خارش) مرغک سیمین مهرِ سال 1399 را از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دریافت کرده است. این جایزه به کتاب های برگزیده‌ی ماه اعطا می‌شود.

کتاب الینا 4: الینا در هتل سه ستاره‌ی حیوانات خانگی مناسب چه کسانی است؟

مژگان کلهر کتاب الینا 4: الینا در هتل سه ستاره‌ی حیوانات خانگی را برای کودکان 7 تا 12 سال نوشته است. کودکانی که به مطالعه علاقه‌مند هستند و از آثار طنز نیز لذت می‌برند، این اثر را دوست خواهند داشت.

با مژگان کلهر بیشتر آشنا شویم

مژگان کلهر (Mojgan Kalhor) به سال 1350 در تهران چشم به جهان گشود. او نویسنده، مترجم و ویراستار حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان است. کلهر در رشته‌ی مترجمی زبان انگلیسی به تحصیل پرداخته و سابقه‌ی همکاری با نشرهای مختلفی، ازجمله انتشارات افق و انتشارات پیدایش را در کارنامه‌ی کاری خود دارد. مژگان کلهر را می‌توان در زمره‌ی نویسندگان پرافتخار به شمار آورد. آثار او برنده‌ی جوایز و افتخارات متعددی شده‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به برنده‌ی جایزه‌ی مرغک سیمین مهر 99 برای کتاب «الینا در عروسی به صرف خارش»، برنده‌ی جایزه‌ی سروش نوجوان برای کتاب «کلاغ ها نمی‌پرند»، برنده‌ی جایزه‌ی پروین اعتصامی برای کتاب «کسی که موهایم را شانه زد» و برگزیده‌ی سال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای کتاب «نامه‌ای از آسمان» اشاره کرد.

از دیگر آثار تألیفی مژگان کلهر باید از کتاب‌های «جیرک و جورک در تابستان»، «آفتاب و عزیز خانم»، «دختری با روبان سفید» و «هی، با من دوست می‌شوی» نام برد. گفتنی‌ است آخرین کتاب نامبرده به زبان اسپانیایی نیز ترجمه و منتشر شده است. این نویسنده‌ی صاحب‌نام علاوه بر آثار تألیفی، چندین کتاب پرفروش و پرخواستار همچون کتاب‌های «اگر به یک موش شیرینی بدهی» به قلم لارا نومروف، «جونی بی جونز: دزد مدرسه» نوشته‌ی باربارا پارک و «هنری زلزله و پرستار لولوخورخوره» به قلم فرانچسکا سایمون را نیز به زبان فارسی ترجمه و منتشر کرده است. نسخه‌ی الکترونیک و یا صوتی هر سه کتاب نامبرده در اپلیکیشن کتابراه موجودند.

در بخشی از کتاب الینا 4: الینا در هتل سه ستاره‌ی حیوانات خانگی می‌خوانیم

من و مهتاب خیلی فکر کردیم که برای تبلیغ هتلمان چه کار کنیم.

کاغذهای تبلیغاتی توی کوچه و خیابان را جمع می‌کردیم و خط‌به‌خطش را می‌خواندیم تا شاید فکر خوبی به ذهنمان برسد. آخرش مهتاب تبلیغ هتلی را پیدا کرد که بالای کوه بود. توی تبلیغ هتل نوشته بودند اگر افسرده شده‌اید یا دوست دارید مدتی دور از همه‌چیز و همه‌جا باشید با ما تماس بگیرید تا در اولین فرصت شما را به قله‌ی کوه ببریم. به نظرمان تبلیغ جالبی بود. ما هم از روی دستشان تقلب کردیم و تبلیغ هتل خودمان را نوشتیم.

بعد، آخرین امتحان را که دادیم با مهتاب رفتیم پارک و این برگه‌ها را پخش کردیم.

بابا گفته بود این کار خیلی دردسر دارد. مامان هم گفته بود خیلی کثافت‌کاری دارد و اصلاً حرفش را هم نزنم.

من گفته بودم: «به پولش فکر کنید. تازه این‌ جوری هر حیوونی رو می‌تونیم نگه داریم ولی مال خودمون هم نیستن.»

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب الینا 4: الینا در هتل سه ستاره‌ی حیوانات خانگی
نویسنده
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات105
زبانفارسی
شابک978-600-353894-8
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب الینا 4: الینا در هتل سه ستاره‌ی حیوانات خانگی

برای دریافت کتاب الینا 4: الینا در هتل سه ستاره‌ی حیوانات خانگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.