معرفی و دانلود کتاب صوتی ماتیلدا

عکس جلد کتاب صوتی ماتیلدا
قیمت:
140000 تومان - 14.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماتیلدا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ماتیلدا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ماتیلدا

کتاب صوتی ماتیلدا نوشته‌ی رولد دال، درباره دختر بچه استثنایی و مهربانی است که توانایی‌های عجیب و غریبی دارد مثل حرکت دادن اشیا از راه دور و از این ویژگی‌ها برای کمک به کسانی استفاده می‌کند که دوست‌شان دارد؛ اثری پرفروش و محبوب که در رتبه‌ سوم فهرست صد رمان برتر کودک و نوجوان دنیا قرار گرفته است.

درباره کتاب صوتی ماتیلدا:

یکی از دوست داشتنی‌ترین و بهترین کتاب‌های فانتزی در حوزه کودک و نوجوان، کتاب صوتی ماتیلدا (Matilda) است که برای اولین بار در سال 1988 در انگلستان منتشر شد.

در سال 2012 ماتیلدا در نظرسنجی School Library Journal که عمدتاً مخاطبان آمریکایی دارد، در رده 30 رمان برتر کودک قرار گرفت و این اثر اولین داستان از چهار کتاب رولد دال بود که در لیست 100 کتاب برتر کودک و نوجوان در دنیا ثبت شد. همچنین مجله Time کتاب ماتیلدا را در لیست 100 کتاب بزرگسالان جوان در تمام دوران خود قرار داد.

داستان کتاب صوتی ماتیلدا درباره دختر کوچک و باهوشی است که در پنج و نیم سالگی می‌تواند به خوبی مسائل ریاضی را حل کند و متون ادبی را به سرعت بخواند. ماتیلدا بین همکلاسی‌های خود نیز محبوب است، اما چیزی که دنیای این دختربچه مهربان را خراب می‌کند، پدر و مادر خودخواه و بداخلاق او هستند که اهمیت زیادی به دخترشان نمی‌دهند و ماتیلدا را به خاطر استثنایی بودن، موجودی مزاحم و دردساز می‌دانند.

از طرف دیگر مدیر مدرسه‌ی ماتیلدا، خانم ترانچبال، زن ترسناک و بدجنسی است که تمام مدرسه از او بدشان می‌آید. ماتیلدا تا قبل از دیدن خانم هانی، معلم مهربانش، متوجه ویژگی‌های خاصش نشده بود و به خاطر اتفاقاتی که پیش می‌آید، برای حمایت از کسانی که دوست‌شان دارد، به کارهای عجیب و غریبی دست می‌زند.

رولد دال داستانی حیرت انگیز خلق کرده که تا انتها قابل پیش‌بینی نیست. در عین حال بعضی از اتفاقات به صورت تخیلی پیش می‌روند، اما احساسات واقعی و انسانی در تمام طول کتاب جریان دارد که همین امر، باعث همدردی مخاطبان با ماتیلدا می‌شود.

در اکتبر سال 2018 میلادی کتاب ماتیلدا سی ساله شد و به همین بهانه تصویرگر کتاب، «کوئنتین بلیک» شخصیت ماتیلدای سی و چند ساله را در حالت‌های مختلف نقاشی کرد؛ اینکه اگر این دختر باهوش می‌شد، چه چهره‌ای داشت. بلیک نقش‌های مختلفی برای ماتیلدا طراحی کرد؛ از یک اخترشناس و کاشف توانا تا مسئول کتابخانه بریتانیا.

«کرسیدا کول» نویسنده‌ی انگلیسی کتاب‌های کودک در این باره گفته است: «چرا بخشی از وجود ما نمی‌خواهد بداند ماتیلدا چه کار می‌کند؟ جایی در قلب ما دوست ندارد ماتیلدا بزرگ شود، ما می‌خواهیم او همچون «پیترپن» باشد. تا ابد کم سن و کودک.»

آثاری هنری که از کتاب صوتی ماتیلدا اقتباس کردند:

- ‌کمدی فانتزی ماتیلدا به کارگردانی دنی دیوتو در سال 1996 ساخته شد. مارا ویلسون بازیگر نقش ماتیلدا نیز به عنوان بهترین بازیگر جوان فیلم کمدی،‌ جایزه‌ «یانگ استار» را از آن خود کرد.

- تئاتر موزیکال ماتیلدا نوشته‌ی دنیس کلی (2010) تورهای سراسری در کشورهای مختلف داشته و تاکنون توانسته برنده جایزه‌ «تونی» برای بهترین کتاب موزیکال و جایزه‌ی تئاتر دایره‌ی منتقدان در انگلستان را دریافت کند.

رولد دال را بیشتر بشناسیم:

رولد دال (Roald Dahl) نویسنده محبوبی که همه کودکان عاشق نوشته‌هایش هستند و مجله Time او را یکی از پرخواننده‌ترین و تاثیرگذارترین نویسندگان دوران معاصر می‌داند.

دال در سال 1916 در ولز از پدر و مادری نروژی به دنیا آمد. او دوران کودکی خود را در انگلستان گذارند و اوایل جوانی برای کار در یک شرکت نفت به آفریقا رفت. با شروع جنگ جهانی دوم، به نیروی هوایی سلطنتی پیوست و خلبان یک جنگنده شد اما سرانجام در سن بیست و شش سالگی به واشنگتن دی سی سفر کرد و آنجا بود که به طور جدی وارد دنیای داستان نویسی شد. اولین داستان کوتاه رولد دال که ماجراهای او در جنگ را بازگو می‌کند در The Saturday Evening Post به چاپ رسید و به همین ترتیب این اتفاق، شروع مسیری درخشان و طولانی برای این نویسنده بود.

او به عنوان فردی شناخته می‌شود که با شناخت و احاطه کامل بر دنیای کودکان، برایشان داستان‌های مهیج و طنزگونه می‌نوشت. آثاری که همواره مملو از مفاهیمی همچون امید به زندگی، تلاش و شادی است؛ اما رولد دال هیچ گاه با زبانی مستقیم و نصیحت‌گونه، با کودکان مواجه نمی‌شد؛ بلکه دنیایی تخیلی و جذاب برای آن‌ها خلق می‌کرد تا اول از همه بچه‌ها با داستان‌هایش ارتباط برقرار کنند.

رولد دال در گفته‌های خود اشاره کرده بود که داستان‌هایش برگرفته از افسانه‌هایی است که مادرش برایش تعریف می‌کرد و تجارب کودکی خودش بوده و به همین ترتیب توانسته جهان فانتزی خود را خلق کند.

از مهم‌ترین آثار او می‌توان به «چارلی و کارخانه شکلات‌سازی»، «جیمز و هلوی غول پیکر» و «جادوگرها» اشاره کرد. البته دال چندین مجموعه داستان، شعر کودک، فیلمنامه، داستان بزرگسال، نمایشنامه و آثار غیرداستانی را در کارنامه هنری خود دارد.

کتاب چارلی و کارخانه‌ی شکلات سازی از مشهورترین آثار این نویسنده به شمار می‌رود که از روی آن فیلمی جذاب و محبوب به کارگردانی تیم برتون ساخته شده است. به غیر از این، آثار دیگر رولد دال نیز مورد اقتباس قرار گرفته‌اند.

سرانجام رولد دال براثر یک بیماری نادر در سال 1990 میلادی درگذشت و پس از آن موزه و مرکز قصه‌های رولد دال در شهر گریت میسندن انگلستان تاسیس شد. این موسسه فعالیت‌های خیرخواهانه انجام می‌دهد و کودکان 6 تا 12 ساله نیز می‌توانند برای آشنایی بیشتر با قصه‌های دال به آنجا بروند.

کتاب صوتی ماتیلدا به چه کسانی توصیه می‌شود؟

این کتاب فانتزی و جذاب برای کودکان و نوجوانان نوشته شده، اما حتی بزرگسالان نیز می‌توانند از شنیدن آن لذت ببرند.

در بخشی از کتاب صوتی ماتیلدا می‌شنویم:

ماتیلدا مدرسه را کمی دیر شروع کرد؛ بیشتر بچه‌ها دوران دبستان را در پنج سالگی و حتی کمی زودتر شروع می‌کنند ولی پدر و مادر ماتیلدا که باسواد شدن یا نشدن ماتیلدا فرق چندانی برایشان نداشت، یادشان رفته بود که اسمش را زودتر بنویسند. بنابراین وقتی نخستین بار ماتیلدا به مدرسه رفت، پنج سال و نیمه بود.

مدرسه ابتدایی روستا، ساختمان آجری دلگیری به اسم دبستان تراچنبال بود که حدود 250 شاگرد از پنج تا زیر دوازده سال داشت. سرپرست معلم‌ها، مدیر مدرسه و رئیس کل این سازمان زنی میانسال وحشتناکی به نام خانم ترانچبول بود.

اسم ماتیلدا را در پایین‌ترین کلاس نوشتند که هجده دختر و پسر کوچک که تقریبا هم سن و سالش بودند. معلم‌شان خانم هانی بیش از 23 یا 24 سال نداشت. صورت زیبایش بیضی شکل، رنگ پریده و معصوم، چشمانش آبی و موهایش قهوه‌ای روشن بود. اندامش چنان ترکه‌ای و ظریف بود که بیننده احساس می‌کرد که اگر زمین بیفتند مثل مجسمه چینی، هزار تکه می‌شود.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
18 دقیقه
عاشق کتاب
13 دقیقه
آقای ورم‌ودد، دلال بزرگ اتومبیل
9 دقیقه
ماجرای کلاه و چسب قطره‌ای
13 دقیقه
جن
11 دقیقه
حساب
13 دقیقه
مردی با موهای نقره‌ای
22 دقیقه
خانم هانی
12 دقیقه
ترانچبول
15 دقیقه
پدر و مادر ماتیلدا
22 دقیقه
پرتاب چکش
21 دقیقه
ماجرای بروس باگتروتر و کیک
9 دقیقه
لوندر
25 دقیقه
امتحان هفتگی
15 دقیقه
نخستین معجزه
10 دقیقه
دومین معجزه
21 دقیقه
کلبه‌ی خانم هانی
22 دقیقه
داستان خانم هانی
6 دقیقه
اسم‌ها
6 دقیقه
تمرین
13 دقیقه
سومین معجزه
19 دقیقه
خانه‌ی جدید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ماتیلدا
نویسنده
مترجمپروین علی پور
راوینرگس آهازان، پیمان قریب پناه
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۵ ساعت و ۱۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی
140000 ت - 14.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ماتیلدا

آیلین خلیلی
۱۴۰۱/۱۰/۱۵
سلام و وقت بخیر
این کتاب داستان دختر نابغه‌ای را روایت می‌کند که پدر و مادرش برخلاف سایر پدر مادر‌ها نسبت به او بی توجه هستند و هر نشانه از هوش او را تقلبی از قبل برنامه ریزی شده می‌دانند، داستان زمانی جذاب می‌شود که ماتیلدا به مدرسه می‌رود و ما را با شخصیت‌های جدیدی آشنا می‌سازد.
در سرتاسر از
کتاب نشانه‌هایی نبوغ هوشی ماتیلدا به میان آمده و هر یک ماجرای جالب ویژه‌ای دارند و همه به هم مرتبط‌اند...
در نهایت ماتیلدا با کمک مغز خود به کمک معلم دوست داشتنی‌اش می‌شتافد (و موفق نیز می‌شود) بی آنکه بداند نتیجه این کار روزی به کمک خودش نیز می‌شتافد 😊
در پایان همه چیز با خوبی و خوشی تمام می‌شود 😄
با سپاس فراوان 🌹
سمیرا نظری
۱۳۹۹/۸/۲۵
من این کتاب رو خوندم، فیلمش هم دیدم، این کتاب صوتی هم عالیه، بهترین کتابیه که میشه به بچه‌ها توصیه کرد، میتونه الهام بخش خوبی باشه واسشون که هم کتاب بخونن، هم تلویزیون نگاه نکنن. بسیار تأثیر گذار و جذابه، حتی برای بزرگسالان
fateme ramezani
۱۴۰۱/۳/۲۳
کتاب خیلی قشنگیه.
من برای پسرای ۵ ساله و ۷ سالم گرفتم.
نشون میده انسان خیلی فراتر از تصورات ماست.
به بچه‌ها نشون میده کوچیک فکر نکن و خودشون رو کم نبینن.
موضوع جالبی داره.
صدای ماتیلدا هم خیلی بامزه و دلنشینه.
حتما توصیه میشه گوش کنید برای تمام سنین جذاب و دوستداشتنیه.
واقعا ممنونم از کتابراه
مائده کمرئی
۱۳۹۹/۹/۱۳
این داستان واقعا عالی بود به شما پیشنهاد میکنم حتما این کتاب صوتی را گوش بدهید
گویندگان این داستان بسیار عالی بودند و داستان را با احساسات بسیار تعریف میکردند
میم عین
۱۴۰۰/۱/۶
به نظرم فضای داستان برای بچه‌ها زیادی منفیه اینکه یه دختر کوچولو از طرف نزدیکترین آدمای زندگیش یعنی پدر و مادرش مورد اذیت و آزار قرار میگیره واقعا جالب نیست حتی توی کوزت و سیندرلا هم نامادری و افراد غریبه کودک رو اذیت میکردن نه مادر و پدر
فاطمه فلاح
۱۳۹۹/۱۱/۲۴
گاهگاهی به اقتضای شخصیت داستان فحش توش داره اما دختر من عاشششقشه. خیلی قشنگ اجرا شده. دخترم از شبطنت ماتیلدا لذت میبره😁😁😁
نازنین فاطمه خلیلیان
۱۴۰۲/۱۱/۱۲
عااااالی بود.
آفرین به ماتیلدا که توانست به پدر و مادر خود درس خووووبی بدهد.
به همگی پیشنهاد میکنم که این داستان رو هم بخونند و هم گوش بدهند.
ندا افشار
۱۴۰۲/۵/۱۱
بسیار داستان شیرینی بود من این کتاب وبرای دخترم گرفتم وهروقت صحبتی میشه دخترم از داستانهای کوتاه این کتاب مثال میزنه. پیشنهاد میکنم
leila ghaemi
۱۴۰۱/۱۰/۱۴
کتابی عالی برای همه سنین، دختر بچه داستان، در تلاش برای بهبود اوضاع خودشو دیده شدن توسط والدین احمق خودش هست، عاشقش میشین
سید محمد حسینی
۱۴۰۱/۲/۲
خیلی عالیه
اما ب نظرم بچه‌های سن پایین گوش ندن آخه وقتی گوش بدن زیادی فوحش میدن اما فوحش هاش هم بد نیست
توصیه میکنم گوش دهید معرکه هست
معصومه فقیهی
۱۴۰۰/۱۱/۲۱
کتاب خیلی خوبیه فقط یکسری الفاظ رکیک توش استفاده شده که خیلی برای بچه مناسب نیست
Amirabbas Mahmodian
۱۳۹۹/۹/۱۶
بخرید من تمام کتاب‌های رولدال رو به شما پیشنهاد می‌کنم
💜💙 💜💙
۱۳۹۹/۱۱/۱۷
عااااالیه من فیلم و داستان و کتابشو خوندم
فاطیما خسروی
۱۳۹۹/۱۱/۱۱
حرف نداره به شما پیشنهادش میکنم عاااااااااااااااااالیه
Fatemeh
۱۴۰۲/۱۱/۲۶
سلام وقت بخیر
این کتاب خیلی خیلی خوب هست واقعا باحاله با تشکر فراوان
مشاهده همه نظرات 23

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ماتیلدا

برای دریافت کتاب صوتی ماتیلدا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.