معرفی و دانلود کتاب اندوهی فراتر از رویا

عکس جلد کتاب اندوهی فراتر از رویا
قیمت:
19000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اندوهی فراتر از رویا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اندوهی فراتر از رویا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اندوهی فراتر از رویا

کتاب اندوهی فراتر از رویا، زندگی زنی پرتوان را به تصویر می‌کشد که پس از مبارزات و ایستادگی‌های فراوان در مقابل سختی‌های زندگی در نهایت سر فرود آورد و به حیات خود پایان داد. این کتاب اثری متفاوت از پیتر هانتکه نویسنده آوانگاردی است که در سال 2019 برنده جایزه نوبل ادبیات شد و بخشی از زندگی واقعی مادرش را بازگو می‌کند.

درباره کتاب اندوهی فراتر از رویا:

این اثر از زبان پسری به نگارش در آمده است که می‌خواهد درباره زندگی و مرگ مادرش بنویسد. او پیتر هانتکه نام دارد، نویسنده‌ی توانا و نام‌آشنای اتریشی که با نوشتن این کتاب تصمیم می‌گیرد بخشی از احساسات، خوشی‌ها، اندوه‌ها و حقایق ناگفته توسط مادر خودش و بسیاری از مادران دیگر، که طعم تلخ زندگی را در شرایط اسفناک جنگ جهانی دوم، سلطه‌جویی نازی‌ها و شرایط غم‌بار بعد از جنگ جهانی دوم چشیده‌اند، به جهانیان بشناساند.

هانکه در این نوشتار نه چندان طولانی تلاش می‌کند هرچه را که از مادرش به یاد دارد بر روی کاغذ بیاورد. مادر او زنی بود که زندگی پرفراز و نشیبی را از سر گذرانده بود و این سختی‌ها سایه خود را بر زندگی هانتکه نیز انداخت به طوری که مادر در نهایت، دشواری‌های زندگی را تاب نیاورد و تصمیم گرفت از صحنه روزگار محو شود، پس با خوردن چند قرص خواب‌آور به زندگی خود خاتمه داد اما این کار او باعث شد تا تاثیری ژرف و وصف ناشدنی بر قلب و روان هانتکه بگذارد تا جایی که بازتاب آن را در نگارش این اثر در قالب مرثیه‌ای زیبا و کوتاه می‌خوانید.

کتاب اندوهی فراتر از رویا (A Sorrow Beyond Dreams) یکی از بهترین آثار هانتکه به شمار می‌رود و با وجود پیچیدگی‌هایی که در لحن روایی آن به چشم می‌خورد؛ از لحظاتی شیرین، شاعرانه، عاشقانه و توام با رنج و خشم آکنده است.

کتاب اندوهی فراتر از رویا مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این کتاب را به علاقه‌مندان به ادبیات داستانی معاصر و آثار زندگی‌نامه پیشنهاد می‌کنیم.

با پیتر هانتکه بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده و نمایش‌نامه‌نویس اتریشی در 6 دسامبر سال 1942 در گریفن اتریش متولد شد. وی از سن دو سالگی حدود چهار سال به همراه مادر و ناپدری‌اش در آلمان شرقی زندگی کرد و بعدها به گریفن برگشت. پیتر هانتکه در رشته حقوق به تحصیل پرداخت و بعد به سمت ادبیات رفت.
پیتر هاندکه در سال 2019 برنده جایزه نوبل ادبیات شد و این انتخاب آکادمی نوبل اعتراضات و انتقادهای بسیاری را به دنبال داشت، چرا که معتقد بودند او در دوران جنگ بوسنی از نیروهای صرب حمایت کرده است. هاندکه در سال 2009 نیز جایزه فرانتس کافکا را دریافت کرد.

پیتر هانتکه (Peter Handke) سبک خاص خود را در نویسندگی دارد. نکته مشترک بین اغلب آثار او به تصویر کشیدن واقعیت است، آنچه که هست و آنچه که می‌شود. او در داستان‌های خود به ستیز و رویارویی با قواعد رایج زمان خود می‌پردازد.

در بخشی از کتاب اندوهی فراتر از رویا می‌خوانیم:

مادرم از زمان کودکی زخمی برجسته روی انگشت اشاره‌اش داشت؛ عادت داشتم وقتی کنارش راه می‌روم آن انگشت را بگیرم.

بنابراین مادرم در زندگی‌اش هیچ بود و قرار نبود هیچ‌وقت چیزی شود؛ همه‌چیز آن‌قدر آشکار بود که حتی نیاز به پیش‌بینی هم نبود. از همان‌موقع هم عادت داشت بگوید: «وقتی جوون بودم.» بااینکه آن‌موقع حتی سی سال هم نداشت! تا آن‌موقع هنوز از زندگی ناامید نشده بود، ولی بعد، زندگی آن‌قدر سخت شد که مجبور شد به صدای عقلش گوش دهد؛ به صدای عقلش گوش داد، ولی چیزی نفهمید.

همان‌موقع هم یک چیز را فهمیده بود که اگرچه ناممکن به‌نظر می‌آمد ولی مجبور به انجام دادنش بود: اینکه طبق شرایط زندگی کند. به خودش گفت: «منطقی باش!» عقلش شروع به کار می‌کرد و بعد: «بسیارخب، درست رفتار می‌کنم!»

بنابراین شروع به بودجه‌بندی پول‌هایش کرد و یاد گرفت همین کار را در مورد مردم و اشیا هم انجام دهد، اگرچه چیز زیادی هم برای یاد گرفتن وجود نداشت: افراد خانواده‌اش شوهرش که اصلاً نمی‌توانست با او حرف بزند و بچه‌هایش که هنوز خودش نمی‌توانست با آن‌ها حرف بزند حساب نمی‌شدند و اشیا هم آن‌قدر اندک بودند که کار به بودجه‌بندی نمی‌رسید؛ درنتیجه خسیس شد. کفش‌های روزهای یکشنبه نباید روزهای دیگر هفته پوشیده می‌شدند، لباس‌های بیرون باید به محض ورود به خانه در جالباسی آویزان می‌شدند، کیف خریدش اسباب‌بازی نبود، آن نان گرم هم برای روز بعد بود.

از آنجا که درمانده بود، خودش را منضبط‌تر کرد که برخلاف ذاتش بود و همین او را زودرنج کرد. روحیه‌ی حساسش را پشت آن صورت پروقار مضطرب اغراق شده پنهان کرد، ولی با کوچک‌ترین تحریکی آن روی بی‌دفاع و ترسیده‌اش را نشان می‌داد او به راحتی احساس حقارت می‌کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اندوهی فراتر از رویا
نویسنده
مترجمسونیا سینگ
ناشر چاپیانتشارات مجید
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-964-453144-6
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
19000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اندوهی فراتر از رویا

یوسف نعمتی
۱۴۰۱/۷/۱۸
کتاب ضعیفی بود با جمله بندیهای نا مفهوم و پیچیده که هیچ ربطی به سرگذست یک شخص و خانم نداشت. همه‌اش کلی گویی بود نویسنده حق مطلب رو به هیچ وجه ادا نکرده و کلیه‌ی متن کتاب گنگ و نا مفهوم بود هیچ انسجامی در این کتاب دیده نمیشه
آزاده قرشی
۱۴۰۰/۴/۱۷
یک ساعت زمان کافیست برای خواندن این کتاب.
نظر چندان پیچیده‌ای ندارم. تنها می‌توانم بگویم «غم انگیز» بود و حس همذات پنداری عمیقم با این اثر مرا افسرده تر کرد.
mitra.mh. 46
۱۴۰۱/۷/۲۴
بیشتر واگویه‌های پراکنده، غیر منسجم و متشنج نویسنده‌ای بود که نمیتوانست اتفاقات و رویدادها را به ترتیب و به طرز صحیحی روان بنویسد و خود نیز به این امر اعتراف کرده بود.
محبوبع بهرامی
۱۴۰۱/۶/۲۸
کتاب خیلی عمیق بود و جالب زندگی خیلی از ماها را به تصویر میکشه
کاربر من
۱۴۰۱/۴/۲۵
متاسفانه لذت نبردم. کششی برای خواندن همه کتاب در من ایجاد نشد.
خ ق
۱۴۰۲/۳/۱
این کتاب نه فهرست داره و نه معلوم هست از کجا شروع میشه!!
Maryam Azizzadeh
۱۴۰۱/۴/۲۵
یکی از کتاب‌هایی که واسم جذاب بود
مشاهده همه نظرات 7

راهنمای مطالعه کتاب اندوهی فراتر از رویا

برای دریافت کتاب اندوهی فراتر از رویا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.