معرفی و دانلود کتاب صوتی دون ژوان (از زبان خودش)

عکس جلد کتاب صوتی دون ژوان (از زبان خودش)
قیمت:
39000 تومان - 4.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دون ژوان (از زبان خودش) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دون ژوان (از زبان خودش) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دون ژوان (از زبان خودش)

داستانی شنیدنی از نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات، پیتر هانتکه. در کتاب صوتی دون ژوان (از زبان خودش) مردی که عنوان کتاب از نام او گرفته شده است، شرح هوس‌بازی‌ها و معاشرت‌های خود را با زنان بازگو می‌کند. شرحی آمیخته با گزندگی و صراحت و انتقاد از زندگی معاصر انسان.

درباره‌ی کتاب صوتی دون ژوان (از زبان خودش)

داستان کتاب صوتی دون ژوان (از زبان خودش) (Don Juan: His Own Version) در قرن هفدهم فرانسه درون مسافرخانه‌ای بی‌رونق و بدون مهمان در جنوب غربی پاریس می‌گذرد. روزی در ماه مه، دون ژوان بدون هیچ چمدانی از روی دیوار مسافرخانه به درون آن می‌پرد. او در تکاپوی فرار کردن از دو موتورسوار، خود را درون مسافرخانه می‌یابد. صاحب مسافرخانه بلافاصله او را می‌شناسد و بدین ترتیب دون ژوان به مدت یک هفته در آن جا ماندگار می‌شود.

در طول این یک هفته دون ژوان بارها و بارها داستان‌هایش با زنان را بازگو می‌کند. او از ماجراهایش در تفلیس و گرجستان شروع می‌کند، و به ذکر خاطراتش با زنان دمشق، سئوتا، هلند و نروژ می‌پردازد. دون ژوان چنان که خود می‌گوید از قدرت جادویی‌اش در مسحور کردن زنان آگاه است. اما اصرار دارد که این فتنه‌انگیزی در ظاهر او نیست، بلکه چیزی در چشمانش، در نگاهش وجود دارد که نه‌تنها زنان، بلکه برادران، پدران و عموهایشان را نیز شیفته‌ی او می‌کند. اما این روایت‌ها تا چه میزان صادق و راستین هستند؟ آیا تمامی این اتفاقات و معاشرت‌ها در حقیقت اتفاق افتاده‌اند یا زاده‌ی ذهن دون ژوان هستند؟ مسافرخانه‌دار که شنونده‌ی روایت‌های دون ژوان است در این‌باره چه فکر می‌کند؟

داستان دون ژوان از زبان یک مسافرخانه‌دار روایت می‌شود؛ مردی شکست‌خورده و ناکام که دون ژوان روزی در خلوت او رخنه می‌کند و سکوت مهمان‌خانه‌ی بی‌رونقش را با خاطره‌گویی‌های خود از زنان می‌شکند. او در هر روز از هفته‌ای که در مسافرخانه به سر می‌برد، ماجراهایی را که درست یک هفته قبل در همان روز تجربه کرده، شرح می‌دهد. آنچه که روایت‌های او را جذاب می‌کند، تداعی‌های چشمگیر مکان‌ها و افراد و همچنین ماهیت روایت او است. در این داستان بیش از هر چیز، مهارت و هنر پیتر هانتکه در داستان‌سرایی و توانایی‌اش در شکستن مرزهای معمولی زمان و مکان مشهود است.

پیتر هاندکه در این کتاب صوتی، ظرافت‌های تعاملات انسانی را با وضوحی چشمگیر به تصویر می‌کشد. همچنین در طول داستان، هانتکه تفسیرهای تندی درباره‌ی بسیاری از ویژگی‌های زندگی معاصر ارائه می‌دهد.

ترجمه‌ی اژدر انگشتری را از این داستان با صدای عرفان آیتی می‌شنوید. این اثر به همت نشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر و انتشارات بیدگل در قالب کتاب صوتی تهیه و منتشر شده است.

نکوداشت‌های کتاب صوتی دون ژوان (از زبان خودش)

  • رمان خوش‌خوان پتر هانتکه نمایشی غنی از نگاه‌های متناقض به مفهوم میل و اصول رفتاری است. یکی از نکات جالب کتاب دون ژوان (از زبان خودش) این است که راوی داستان در حقیقت فرد آشپز است و نه دون ژوان و در نتیجه با این پرسش روبه‌رو می‌شویم که واقعا این روایت از زبان چه کسی است؟ (مجله بوک‌لیست)
  • قدرت بالای مشاهده هانتکه و لحن به‌ظاهر خودمانی‌اش که هر کلمه را دقیق و هدف‌دار انتخاب کرده است، مانند همیشه مبهوت کننده است. خواندن آثار هانتکه نیاز به خوانش و تامل فعال دارد و نمی‌توان به سادگی از خواندن جملات او گذشت. نگاه مثبت او که در طول زمان و بر اثر انضباط شخصی شکلی گرفته است، خواننده را بار دیگر با غرایب بی‌شمار و شگفت‌انگیز جهان روبه‌رو می‌کند. (کای ماریستِد، مجله نقد کتاب نیویورک تایمز)
  • اتفاقات رمان در بستر تحلیل‌های فلسفی درباره ماهیت روابط، داستان‌سرایی و زمان روایت می‌شوند. بااین‌حال، خواندن این داستان مانند گشت‌وگذار و لذت بردن از تازگی هوا در ییلاقات فرانسه است که بخش عمده روایت در آن رخ می‌دهد. (مجله نیویورکر)
  • کتاب دون ژوان (از زبان خودش) ‌ نمونه‌ای از نثر دقیق و با ارجاعات فراوان هانتکه است و همان کاری را می‌کند که او استاد آن است: تحلیل ابزار ما برای درک جهان. (یان برانسکیل، ضمیمه ادبی مجله تایمز)

کتاب صوتی دون ژوان (از زبان خودش) برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید داستانی با بن‌مایه‌های روان‌شناختی از نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی نوبل بشنوید، این کتاب صوتی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با پیتر هانتکه بیشتر آشنا شویم

پیتر هانتکه (Peter Handke) نمایشنامه‌نویس، رمان‌نویس، شاعر، مقاله‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان فیلم آوانگارد اتریشی یکی از شناخته‌شده‌ترین نویسندگان آلمانی زبان معاصر است. او در سال 2019 به‌دلیل آثار تاثیرگذار و نبوغ زبانی نثر خود و پرداختن به تجربه خاص زیست انسانی جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرد. از جمله آثار ادبی دیگر او می‌توان از کتاب اندوهی فراتر از رویا و کتاب محاکمه نام برد.

از میان فعالیت‌های پتر هانتکه در فیلم‌سازی می‌توان به همکاری مشترک او با ویم وندرس در فیلم‌های زن چپ‌دست و حرکت اشتباه اشاره کرد.

در بخشی از کتاب صوتی دون ژوان (از زبان خودش) می‌شنویم

دون ژوان یتیم بود، نه در معنای استعاری‌. سال‌ها پیش نزدیک‌ترین کسش را از دست داده بود، و آ‌ن فرد پدر یا مادرش نبود، بلکه، دست‌کم من این‌طور احساس می‌کردم، بچه‌اش بود، تنها بچه‌اش. آدم با مرگ بچه‌اش هم می‌تواند یتیم شود، چه‌جور هم! یا شاید زنش، یگانه‌محبوبش، مرده بود؟

روانۀ گرجستان شده بود، مثل بقیۀ جاها، بدون مقصد خاصی. چیزی جز تسلی‌ناپذیری و اندوهش او را به حرکت وانمی‌داشت. اندوهش را به سرتاسر دنیا می‌بُرد و آن را در دنیا می‌پراکند. دون ژوان با اندوهش زندگی می‌کرد، مثل یک منبع نیرو. اندوهش بزرگ‌تر و فراتر از او بود. به تعبیری و نه‌فقط به تعبیری مسلح به آن، اگرچه خودش را به‌هیچ‌وجه نامیرا نمی‌دانست، ولی می‌دانست که آسیب‌ناپذیر است. اندوه چیزی بود که سرکشش می‌کرد و در عوض (یا به عبارت دقیق‌تر مرحله‌به‌مرحله) او را در برابر هر چیزی که پیش می‌آمد کاملاً نفوذناپذیر می‌کرد، پذیرنده می‌کرد، و در صورتِ لزوم نامرئی. اندوه توشۀ راهش‌ بود. از هر نظر تغذیه‌اش می‌کرد. با وجود آن دیگر هیچ نیازِ عمده‌ای نداشت. اصلاً دیگر این نیازها به چشم نمی‌آمدند. اما درعین‌حال باید مدام این فکر را از خود دور می‌کرد که امکان‌پذیر شدنِ زندگی مطلوبِ دنیوی با این اندوه در مورد دیگران هم صدق می‌کرد (رجوع شود به «پراکندن اندوه در دنیا»). سوگواری‌اش مشغله‌ای تمام‌وقت بود، نه مشغله‌ای موقتی.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه - یک
نمونه - دو
1 دقیقه
متن پشت جلد - یک
1 دقیقه
متن پشت جلد - دو
47 دقیقه
قسمت اول
42 دقیقه
قسمت دوم
46 دقیقه
قسمت سوم
59 دقیقه
قسمت چهارم
12 دقیقه
بار اندوه دون ژوان
20 دقیقه
دون ژوان در نقش ناجی زنان

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دون ژوان (از زبان خودش)
نویسنده
مترجماژدر انگشتری
راویعرفان آیتی
ناشر چاپینشر بیدگل
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۴۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
39000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دون ژوان (از زبان خودش)

Magnolia RP
۱۴۰۱/۱۲/۱۶
من اصلا نتونستم با متن ارتباط برقرار کنم. برام خسته کننده بود
م ,ر
۱۴۰۳/۱/۲۳
پیشنهاد نمیکنم این کتاب رو
تیارا جمشیدی
۱۴۰۱/۱۲/۴
کتاب خوبی بود و راوی فوق العاده
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دون ژوان (از زبان خودش)

برای دریافت کتاب صوتی دون ژوان (از زبان خودش) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.