معرفی و دانلود کتاب انگیزه: چرا بسیاری از رهبران مهم‌ترین مسئولیت‌هایشان را تفویض می‌کنند؟

عکس جلد کتاب انگیزه: چرا بسیاری از رهبران مهم‌ترین مسئولیت‌هایشان را تفویض می‌کنند؟
قیمت:
29000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انگیزه: چرا بسیاری از رهبران مهم‌ترین مسئولیت‌هایشان را تفویض می‌کنند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انگیزه: چرا بسیاری از رهبران مهم‌ترین مسئولیت‌هایشان را تفویض می‌کنند؟ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انگیزه: چرا بسیاری از رهبران مهم‌ترین مسئولیت‌هایشان را تفویض می‌کنند؟

کتاب انگیزه: چرا بسیاری از رهبران مهم‌ترین مسئولیت‌هایشان را تفویض می‌کنند؟ نوشته پاتریک لنچونی، جنبه‌های اخلاقی رهبری را مورد بررسی قرار می‌دهد و به شما می‌گوید که برای رهبری مناسب هستید یا خیر.

پاتریک لنچونی (Patrick Lencioni) در کتاب انگیزه (The Motive: Why So Many Leaders Abdicate Their Most Important Responsibilities) برخلاف آثار قبلی خود، از چگونگی رهبری کردن فراتر رفته و به چرایی رهبر شدن می‌پردازد. او در این کتاب، تلاش می‌کند عوامل اصلی برانگیزاننده برای رهبر شدن را بشناساند و به شما بگوید که چه انگیزه‌هایی خوب و مناسب و چه انگیزه‌هایی مضر و اشتباه هستند. در این میان شاید به این نتیجه برسید که رهبر شدن اصلاً آن چیزی نیست که بخواهید و در آینده به آن دست یابید.

اصلی‌ترین چیزی که اغلب جوان‌ها و بسیاری از مسن‌ها را به رهبر بودن تشویق می‌کند، مزایای رهبر بودن است، مانند موقعیت، قدرت و شهرت؛ اما کسانی که با این موارد تشویق می‌شوند، وقتی متوجه می‌شوند که میان انجام وظایف و دستیابی به آن پاداش‌ها رابطه چندانی وجود ندارد، اصول رهبری را قبول نمی‌کنند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند کمک کردن به افراد تحت رهبری‌شان را رها و زمان و انرژی خود را برای چیزهایی که دنبالش بودند صرف کنند. این تفکر به یک اندازه خطرناک و شایع است. لنچونی هدف از نوشتن کتاب انگیزه را کاهش شیوع این نوع نگرش بیان می‌کند.

این کتاب به شما کمک می‌کند تا در درک و تطبیق انگیزه‌هایتان برای رهبری، بهتر عمل کنید به طوری که ماهیت دشوار و حساس رهبری سازمان را کاملاً دریابید. همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا به این درک و نتیجه برسید که اصلاً علاقه‌ای به رهبر شدن ندارید و به خودتان فرصت دهید تا در جایگاهی دیگر، از استعدادها و علایقتان به شکل بهتری استفاده کنید.

در بخشی از کتاب انگیزه می‌خوانیم:

وقتی روز ملاقات نزدیک شد، شای فهمید که راه فراری ندارد. البته این بدین معنا نبود که او به اندازه‌ای باهوش نبود که بتواند بهانه قابل باوری بیاورد. مشتریان زیادی در میان کسب‌وکارهای کوچک داشت که می‌توانست ملاقاتی را با آن‌ها در برنامه‌اش بگنجاند. مشکل این نبود. مسئله اصلی این بود که او می‌بایست بین دو گزینه‌ای که تهدیدی برای غرورش بودند، یکی را انتخاب کند.

از یک طرف، کنسل کردن این ملاقات باعث می‌شد او بتواند از احساس حقارت در برابر سخنرانی کسی که از او متنفر است، رهایی یابد. از سوی دیگر، از دست دادن توصیه‌های شرکتی که موفق‌تر بود و باعث به دست آوردن سهم بیشتری از بازار نسبت به شرکت آل امریکن آلارم می‌شد، او را در مقابل هیئت مدیره شرکت خجالت‌زده می‌کرد و احتمالاً باعث نابودی و اخراجش می‌شد. به‌نظرش رسید که بیکار شدن بدتر از احساس حقارت در برابر لیام است، و تصمیم گرفت برای آموختن راهکارهای مقابله با رقیب مشترکشان، به ملاقات دشمنش برود.

اما وقتی روز جمعه از خواب بیدار شد، در حالی که هنوز در تختخواب بود و به سقف خیره شده بود، از خودش پرسید که آیا تصمیم درستی گرفته است.

رویش را به سمت همسرش، دنی، کرد که تازه از خواب بیدار شده بود و سوال عجیبی از او پرسید: «کار مهمی داری که بخوای من برات انجامش بدم تا [به اون بهانه] نرم سر کار؟»

دنی خندید و گفت: «حتماً امروز جلسات زیادی داری.»

شای درحالی‌که نمی‌دانست آیا می‌تواند نزد همسرش به احساس ضعفش اعتراف کند یا نه، پاسخ داد: «ای کاش...»

«خب مشکل چیه؟»

«اوه، دارم دیوونه می‌شم. باید زمان زیادی رو با کسی بگذرونم که خوشم نمی‌یاد ازش.»

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
حکایت
موقعیت
جست‌وجو
رقیب
بی‌دفاع
حمله
تسلیم
رک‌وراست
رمزگشایی
کجا بودیم؟
عمیق‌تر
جسور و بااراده
عامه‌پسندی
اصول اساسی
مشاغل کثیف
انسان
دام
شروع مبارزه
سیاه‌رگ
اسکایپ
پیشرفت بزرگ (عبور از مانع)
اختیار
دسر
پردازش
علم تصمیم
سن‌دیگو
درس
مقدمه
پیشینه
دو انگیزه
بررسی دو انگیزه برای رهبری
پنج اشتباه (قصور) مدیران پاداش‌محور
نقص و هوشیاری
خطر شگفت‌انگیز تفریح
پایان رهبری خدمتگزار

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انگیزه: چرا بسیاری از رهبران مهم‌ترین مسئولیت‌هایشان را تفویض می‌کنند؟
نویسنده
مترجممریم شبیری
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات116
زبانفارسی
شابک978-622-684040-8
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک
29000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب انگیزه: چرا بسیاری از رهبران مهم‌ترین مسئولیت‌هایشان را تفویض می‌کنند؟

فرشاد بهرام پوری
۱۳۹۹/۹/۱
به نظرم کتابهای خیلی بهتری هستند که ارزش مطالعه دارند
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب انگیزه: چرا بسیاری از رهبران مهم‌ترین مسئولیت‌هایشان را تفویض می‌کنند؟

برای دریافت کتاب انگیزه: چرا بسیاری از رهبران مهم‌ترین مسئولیت‌هایشان را تفویض می‌کنند؟ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.