معرفی و دانلود کتاب بیش‌ یادگیری

عکس جلد کتاب بیش‌ یادگیری
قیمت:
۴۹۰۰۰ 24500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بیش‌ یادگیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بیش‌ یادگیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بیش‌ یادگیری

استعدادی جدید بیاموزید، خود را با هر چیزی که در محل کار آرامش‌تان را به هم می‌ریزد وفق دهید و بر سخت‌ترین کارها واقف شوید. کتاب بیش‌ یادگیری به قلم اسکات یانگ، 9 اصل مهم برای تسلط یافتن بر مهارت‌های سخت ارائه می‌دهد. یک راهنمایی اساسی برای تامین آینده‌ی شغلی و افزایش سطح زندگی شما.

درباره کتاب بیش‌ یادگیری:

بسیاری از ما می‌خواستیم ساز زدن بیاموزیم، نقاشی بکشیم، مجسمه بسازیم و یا چند زبان مختلف بلد باشیم. اما نشد. عملی کردن این کارها انقدر در نظرمان دشوار آمد که تمام آرزوهایمان در حد آرزو باقی ماند. کدام یک از ما درس‌هایی را که در مدرسه خوانده‌ایم به یاد داریم؟ احتمالا هیچ‌کدام! این موضوع نشان می‌دهد شیوه‌ی آموزش‌دهی در مدرسه چندان که باید نیز اصولی نبوده است. ما نه در محیط خانواده و نه در سیستم‌های آموزشی نیاموختیم چگونه یادگیرنده‌ی‌ خوبی باشیم. وقتی کیفیت و ارزش محتوا و دانسته‌ها به سرعت زیر سوال می‌رود، بهتر نیست به جای اینکه به سختی و با تلاش بسیار محتوای خاصی را یاد بگیریم، به فکر کسب «مهارت یادگیری» باشیم؟ اسکات یانگ (Scott Young) کتاب بیش‌ یادگیری (Ultralearning) را با همین هدف به نگارش درآورده است.

در این دوران پر آشوب که تغییرات تکنولوژی و اقتصادی هر لحظه ما را احاطه کرده است، پیش قدم ماندن از لحاظ فکری به خودآموزی مستمر بستگی دارد. اما چگونه؟ اگر می‌خواهید کارهای بیشتری را با مهارت‌های بالاتری انجام دهید، لازم است که یک بیش‌یادگیر باشید! بیش‌ یادگیری یک استراتژی خودهدایتگر برای کسب اطلاعات و مهارت‌هاست.

بیش‌ یادگیری ما را از شر زنجیرهای فکری‌مان خلاص می‌کند. همان زنجیرهایی که باعث می‌شوند ذهن ما محدود شود و پیش از یادگیری یک مهارت جدید تصور کنیم روش آموختن را بلدیم. اما حقیقت ماجرا این است که نیاز داریم درباره‌ی یاد گرفتن یاد بگیریم! ما شبیه دوری باطل روش‌ها و شیوه‌های قدیمی که قبل‌تر نیز از آن‌ها جوابی نگرفته‌ایم را به کار می‌بریم و فقط از آموختن دل‌زده می‌شویم. کتاب بیش‌ یادگیری استراتژی‌های قدرتمندی برای رهایی شما از گره‌های ذهنی ارائه می‌دهد و روش‌های آموزشی جدیدی به شما معرفی می‌کند که این روش‌ها می‌توانند زندگی‎‌تان را از این رو به آن رو کنند.

اسکات یانگ کتاب بیش‌ یادگیری را در سال 2019 تالیف کرد و این اثر شگفت‌انگیز توانست تحسین مخاطبان و منتقدان را برانگیزد. نویسنده در نگارش این اثر از آخرین تحقیقات در زمینه‌ی یادگیری و روش‌های آن استفاده کرده و از روایت‌های بزرگانی همچون بنجامین فرانکلین، ریچارد فاینمن و... بهره‌ی فراوانی برده است. مهم نیست هدفتان تسلط به یک زبان (یا ده زبان) جدید باشد یا بخواهید در کسری از زمان مدرک دانشگاهیتان را کسب کنید. تمام آنچه به آن نیاز دارید، اصولی قدرتمند و آزموده شده برای یادگیری است: یعنی همان اصل طلایی بیش‌ یادگیری.

نکوداشت‌های کتاب بیش‌ یادگیری:

- این کتاب را بخوان. زندگی‌ات را تغییر خوهد داد! (کال نیوپورت، نویسنده‌ی کتاب کار عمیق)
- بیش‌ یادگیری را بخوانید و زندگی خود را ارتقاء دهید. (کریس گیلبو، نویسنده‌ی کتاب استارت آپ 100 دلاری)
- بیش‌ یادگیری به شما نشان می‌دهد چگونه می‌توانید بهتر از آنچه فکر می‌کردید ممکن است، یاد بگیرید. (دِرِک سیورز، نویسنده‌ی کتاب هر چی تو می‌خوای)

کتاب بیش‌ یادگیری مناسب چه کسانی است؟

اگر به کتاب‌های موفقیت خودیاری علاقه دارید، می‌خواهید در زندگی شخصی و شغلی رشد کنید و بر مهارت‌های سخت غلبه یابید، از مطالعه‌ی کتاب بیش‌ یادگیری غافل نشوید.

در بخشی از کتاب بیش‌ یادگیری می‌خوانیم:

نقش استعداد ذاتی چیست؟ چگونه می‌توانیم با وجود تأثیر استعداد و توانمندی‌های ذاتی بر فرد، دلایل موفقیتش را بررسی کنیم؟ داستان‌هایی مثل داستان تائو برای افراد عادی که فقط می‌خواهند یادگیری‌شان را بهبود بخشند، چه معنایی دارد؟

روان‌شناسی به نام کی. ‌اندرس اریکسون معتقد است که با تمرینات خاصی می‌توان اکثر شاخصه‌های لازم برای کسب مهارت و موفقیت، به جز ویژگی‌های ذاتی قد و اندازۀ بدن، را تغییر داد. محققان دیگری معتقدند که ماهیت ما چندان هم انعطاف‌پذیر نیست. بسیاری از آن‌ها بر این باورند که بخش قابل‌توجهی یا شاید بیشترین قسمت استعداد ما از عوامل وراثتی نشأت می‌گیرد. اگر استعداد عمدتاً ناشی از عامل وراثتی است، پس چرا برای توضیح بیش‌ یادگیری به‌جایِ آن‌که یادگیری بیش‌یادگیران را به استفادۀ آن‌ها از روش و راهبرد مؤثرتر نسبت دهیم، بر عامل وراثت تمرکز نمی‌کنیم؟ به‌نظر نمی‌رسد که موفقیت تائو در ریاضیات به‌واسطۀ چیزی باشد که انسان‌های عادی بتوانند به‌راحتی آن را تکرار کنند؛ پس چرا گمان می‌کنیم که بیشتر بیش‌یادگیران تفاوتی با ما ندارند؟

از این دو نقطۀ متقابل من موضع اعتدال را برمی‌گزینم. به عقیدۀ من استعداد ذاتی وجود دارد و این استعدادها بی‌شک بر دستاوردهای ما تأثیر می‌گذارند (به‌ویژه در سطوح استثنایی مثل مورد تائو). همچنین، معتقدم که راهبرد و روش هم اهمیت دارند. در این کتاب، مطالب علمی‌ای ذکر شده ‌که نشان می‌دهد چگونه تغییر در نحوۀ یادگیری می‌تواند بر کارآمدی تأثیر بگذارد. هر یک از این اصول، عاملی است که در صورت استفادۀ درست و بدون توجه به این‌که شروع ناامیدکننده یا درخشانی داشتید، به یادگیری بهتر شما کمک می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
پیشگفتار
فصل 1) یادگیری در دانشگاه ام‌آی‌تی، بدون رفتن به آن
فصل 2) چرا بیش‌ یادگیری اهمیت دارد؟ 
فصل 3) چگونه می‌توان بیش یادگیر شد؟ 
فصل 4) اصل 1 – فرایادگیری؛ ابتدا نقشه‌ای ترسیم کنید
فصل 5) اصل 2 – تمرکز؛ حواستان را جمع کنید
فصل 6) اصل 3 – حرکت مستقیم؛ رو به جلو حرکت کنید
فصل 7) اصل 4 – تمرین و ممارست؛ نقاط ضعفتان را هدف قرار بگیرید
فصل 8) اصل 5 – بازیابی داده‌ها؛ آزمایش کنید تا یاد بگیرید
فصل 9) اصل 6 – بازخورد؛ از زیر فشار شانه خالی نکنید
فصل 10) اصل 7 – یادسپاری؛ در جیب سوراخ چیزی نریزید
فصل 11) اصل 8 – بصیرت؛ قبل از جمع آوری اطلاعات، عمیقا تفکر و تحقیق کنید
فصل 12) اصل 9 – آزمایش تجربی؛ فراتر از منطقه امن خود را بررسی کنید
فصل 13) اولین پروژه بیش‌ یادگیری شما
فصل 14) آموزش غیرمعمول

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بیش‌ یادگیری
نویسنده
مترجممریم شبیری
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات264
زبانفارسی
شابک978-622-6840-71-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۹۰۰۰ 24500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بیش‌ یادگیری

علی سجادی
۱۴۰۰/۹/۱۴
🔴بپر توش🔴
برای شروع خواندن در باب یادگیری خوب بود و رویکرد چالش‌برانگیزی نسبت به آموختن داشت و تقریبا اکثر بخش‌های این فرآیند رو توضیح میده گرچه سطحی ولی وقتی کنار راهکار‌های آخر هر فصل میذاری قانعت میکنه.
به همراه این کتاب بی حد و مرز جیم کوئیک
و ذهنی برای اعداد رو بخونید، کنار هم کولاک میکنه
Amir Mard
۱۴۰۰/۷/۱۶
این کتاب توسط جیمز کلیر، نویسنده کتاب عادت‌های اتمی توصیه شده است.
نویسنده کتاب فردی است که توانسته دوره 4 ساله لیسانس دانشگاه MIT در رشته کامپیوتر را در طی یکسال تمام کند
داخل کتاب خودش در این مورد توضیح داده.
م محمدی
۱۴۰۱/۴/۳۱
این کتاب به من کلی راهکار داد که به صورت خوداموز خیلی کارها رو انجام بدیم و البته خوداموزی همونطور که خود کتاب میگه برای همه نمیتونه مفید باشه ولی توی یادگیری زبان یا یک سرگرمی تمرین و تکرار فردی تاثیرگزار ترن از درس و مدرسه و دانشگاه و...
Sahar Rahmati
۱۴۰۰/۸/۲۳
سلام و خسته نباشید به همه دوستان. من تا نصفه خوندمش، مطالبش نگارش خوبی نداره البته بنظر من، جذبش نشدم ولی در کل مطالب خوبی نوشته🙏🦋
طاها محمدیان
۱۴۰۲/۲/۶
کتاب خیلی جالبیه ولی عمل کردن بهش اراده و نظم می‌طلبه ولی بنظرم ارزشش رو داره مخصوصا اگر چیزی باشه که بهش علاقه داشته باشی
علیرضا جعفری
۱۴۰۰/۸/۳
فوق العاده هست و از کتاب خیلی دیگر از کتاب‌های حافظه و یادگیری برتره به خصوص در اون فصلی که داره از اون ریاضی دان هندی حرف میزنه
bahar
۱۴۰۱/۶/۹
دیدگاه و زندگی نامه خود نویسنده اس
خیلی کاربردی نیست اما دیدگاه خوبی به ادم میده
کاربر Abtin
۱۴۰۰/۹/۲۵
این کتاب است که به ما میگه فقط باید شروع کنی و خودت رو غرق در آن کار کنی و تمرکز بیشتر
پوریا اصغرزاده
۱۴۰۰/۸/۸
برخی از موضوعات خاص کتابراه هستند و از مطالعه‌ی کتب شما لذت خواهم برد
امیر صابری
۱۴۰۱/۵/۱۵
خوبه ارزش خوندن داره
مشاهده همه نظرات 10

راهنمای مطالعه کتاب بیش‌ یادگیری

برای دریافت کتاب بیش‌ یادگیری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.